Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Czyli rozumiem, że z przodu i z tyłu nie będzie koło wystawało poza nadkole? Bo na obecnych kołach tak mam i nie chce mieć już problemów z przeglądem czy policją. :)
  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Witam.Panowie.szybkie pytanie.Felgi 4x8.5 et 33 do e91. Czy to wejdzie bez problemu nie będzie tarlo o zawieszenie i jakiego opony do tego.
  • Moderatorzy
Opublikowano
No to masz złe opony. Na jednakowe felgi zakłada się jednakowe opony. Co to za argument, że ty tak masz w ogóle?
Opublikowano
No to masz złe opony. Na jednakowe felgi zakłada się jednakowe opony. Co to za argument, że ty tak masz w ogóle?

Poprzyj swoją wypowiedz dowodami, bo co to za argument, ze Ty tak piszesz.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak chcesz to możesz sobie założyć nawet opony z dętkami, ale jak pytasz o rady to BMW do opon mieszanych zawsze ma też mieszane felgi.

spacer.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No to masz złe opony. Na jednakowe felgi zakłada się jednakowe opony. Co to za argument, że ty tak masz w ogóle?

Poprzyj swoją wypowiedz dowodami, bo co to za argument, ze Ty tak piszesz.

Na duza fujarke zakladasz duza gumke, a na mala, mala gumke :D Teraz?

Opublikowano

Wow, rzeczowe wyjaśnienia. Brawo Panowie. :clap:


Jeśli felga jest 8,5 dla których zalecana szerokość opon to od 225 do 255... to co jest przeciwwskazaniem takiego zabiegu? Jakby tylne felgi miały by 9” to już można?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wow, rzeczowe wyjaśnienia. Brawo Panowie. :clap:


Jeśli felga jest 8,5 dla których zalecana szerokość opon to od 225 do 255... to co jest przeciwwskazaniem takiego zabiegu? Jakby tylne felgi miały by 9” to już można?

Jakiej niby odpowiedzi oczekujesz??

Jakieś mądre inżynierki magisterki z BMW doktoryzowali się przez 20 lat i podali konkretną szerokość opony do konkretnej szerokości felgi.

Wszyscy podają Ci rozmiary tak aby jak najwierniej zachować charakterystykę zawieszenia/prowadzenia tak jak to BMW zaprojektowało.

Tak, jest jakaś tabelka, że do każdego samochodu do danej szerokości felgi jest przedział szerokości opony i możesz sobie wsadzić do swojego opony o dowolnej szerokości, wedle woli nawet każdą inną, zrobić naciągi, balony co dusza zapragnie ale nie zdziw się jak samochód zacznie latać po drodze jak opętany :)

Możesz napisać, że masz tak jak masz i jest ok... To Twoja sprawa, pytasz o opinie/rady to dostałeś.

Pewnie jak ludzie kiedyś jeździli na drewnianych kołach to na rynku też przekrzykiwali się jakie okucia zrobić :D

spacer.png

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Panowie mam dylemat i mam nadzieję, że pomożecie mi go rozwiązać. Obecnie jeżdżę na oponach Bridgestone RE050 A1 225/45R17 + 255/40R17 RFT. Są one twarde, głośne, ale dają mi pewne prowadzenie na równej nawierzchni. Chciałbym przejść na rozmiar R18 i zrezygnować z RFT i zakupić opony XL. Marzy mi się model Michelin Pilot Sport 4 225/40R18 + 255/35R18 XL. Większość mojej jazdy to jazda miejska i podmiejska, ale lubię ostrzej wchodzić w zakręty i raz na jakiś czas skorzystać z osiągów mojego auta i pomknąć powyżej 200 km/h u naszych zachodnich sąsiadów. Zastanawiam się, czy rezygnując z RFT na rzecz opon XL nie stracę pewności prowadzenia. Czy wybór Michelinów PS4 to dobry wybór? Czy może są one przereklamowane i lepiej wybrać Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 XL lub Continental ContiSportContact 5 XL. Czy zostać przy RFT? Nie boję się, że złapię kapcia, boję się że stracę pewne prowadzenie.


Auto to BMW 330d - 280 KM 620 Nm, zawieszenie M-Pakiet

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mam w fiescie continentale tyle ze w rozmiarze 205 40 17 i sa tez twarde i glosne jak jasna cholera w dodatku przy nizszych temp i mokrej nawierzchni zrywaja przyczepność. A uczucie jakby kola byly z drewna... W bmw mam zalozone rft falken azenis fk510 245/40 i 275/35 19.Przez pierwsze kilometry po zalozeniu dziwne odgloscy wydawaly. Takie echo jak piłka do kosza rzucona na beton :D myslalem ze sie potnę, ze wydalem tyle kasy a tu taki zonk. Na szczęście szybko minelo. Opony na mokrym świetne. Na suchym to samo. Tańsze niz Michelin czy goodyear. Dla mnie bylo wazne zostac przy rof.

Jak miałbym brac tylko między Michelin i Goodyear to chyba jednak michelin.

🙃🙃

  • Moderatorzy
Opublikowano
Nic nie stracisz wyrzucając RFT, a możesz tylko zyskać, auto lepiej się prowadzi na porządnych michałach ps 4, albo Continental CSS 3.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak premium to dla michelin, mam ps4 w alpinie i opona rewelka.
Opublikowano

PS4 nie ma mega sportowej charakterystyki, twardsza ściankę ma np csc6. Najlepsza była by ps4s, ale chyba nie ma w Twoim rozmiarze.

W poprzedniej E91 zmieniłem re050 rft na eagle F1 asymetric 3 xl i wrażenie było fatalne, jak by pływał, długo się przyzwyczajałem. Bridgestone ma bardzo twarde ścianki i każdy zakręt , ruch kierownicą są dzięki temu bardziej bezpośrednie.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam Panowie,


Potrzebuje porady od bardziej doświadczonych osób.

Niedawno kupiłem nowe opony oraz nowe felgi.

Opony Michelin Pilot Sport 4s - 235/35/19 na przód oraz 255/35/19 na tył (tak doradziła mi firma od felg).

Felgi natomiast to DARE LM 19" 8,5j, ET20 4x.


Niestety z przodu obcierają o nadkole przy maksymalnym skręcie, jeśli chodzi o tył to każde wzniesienie, studzienka nie mówiąc już o dziurach czy progach również obciera.

Firma od felg która doradziła mi wybór opon nie zwróci felg bo juz były nałożone na oponę i nie sprzedadzą ich jako nowych, oponeo również mi nie zamieni bo przejechałem na nich z 200 metrów i na pewno znajdą "ślady używania" więc bez sensu robić koszty kuriera.


Nie mam pojęcia co zrobić z tym tematem, sprzedać je chciałbym w ostateczności bo również dużo strata pieniędzy o ile ktoś sie w ogóle znajdzie.

BMW 335i E92, zawias m-pakiet.


Macie jakieś pomysły ? Myślałem nad zrolowaniem nadkoli ale troche nie chcę niszczyć auta no i z przodu jest plastik o ile sie nie mylę. Chłopak z wulkanizacji mówił coś o zawieszeniu gwintowym żeby dobrać jakoś.

Będę mega wdzięczny za wszelką pomoc.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Masz felgi w jednej szerokości a firma doradza ogumienie mieszane, nie kupuj tam więcej, bo chyba jakiegoś pracownika z ulicy wzięli.

Te felgi nie podejdą do twojego pojazdu, mają zbyt agresywne ET. Zawsze będzie tarło.

A już kolejnym tragicznym wyborem jest wybór koła 8,5J x4 do bmw serii 3.

4x to sobie weź 8J, albo 8J na przód i na tył 8,5-9J.

Felgi i opony się nie nadają do niczego. Mogłeś na forum zapytać a nie w firmie, której tylko zależy, aby ci wcisnąć koła. Felgi nie pasują, zwróć je skoro zapewnili, ze podejdą.

Opublikowano

Tak właśnie myślałem ze to wina felg bo przecież ludzie wsadzają nawet 245/35 z przodu nie trze.

Firma to DAWMAC - wszyscy polecali :)

Wydaje mi się ze wepchnęli mi typowo felgi z magazynu, mimo że pytałem czy na pewno będą takie pasować a że byłem dość napalony na zmianę na letnie kapcie to wziąłem te z magazynu zamiast poczekać miesiąc.


Jak do nich napisałem o sytuacji to oczywiście poinformowali ze nie można ich już zwrócić i żebym spróbował 225 na przód a na tył 235 jeśli mam taką możliwość :)

  • Moderatorzy
Opublikowano

Nie zakłada się mieszanego ogumienia do jednakowych felg, kto tam pracuje :mad2:

Jak masz na mailu, ze felgi podejdą według nich, to sprawa do wygrania jest o zwrot kosztów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.