Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Można wykodować amerykański TPMS i zakodować europejski z czujników ABS.


Ja nie jeżdżę na RSC w ogóle.

3A0jS9b.png
  • Moderatorzy
Opublikowano
Bez sensu, bo to zima. Każda e92 na 17" wygląda słabo, bo to zbyt mała felga na tę budę i robotę robią 18"-19".
Opublikowano

Jeśli chodzi o opony zimowe to jak Ponta wspomniał, producent podaje tylko jedną opcję, z której osobiście skorzystałem montując na feldze styling 236. Kwestia gustu ale jak na krótki okres zimowy ok. 3miesięcy to mi się podobało :) w wlkp też raczej zimy się nie uświadczy aczkolwiek wybrałem się na tej szerokości (225) do zakopanego zimą- śniegu dużo, ale główne drogi czarne, problem pojawił się jeżdżąc po okolicach zakopanego, np do gliczarowa górnego była taka górka, że po zatrzymaniu ciężko ruszyć, aczkolwiek miałem nówki opony to dałem radę (tył rzucało ale poszedł) niektóre auta stały na poboczu z napędem na przód bo widocznie nie chciały ciągnąć... jeśli zimy będą tak wyglądać, to zimówki jedynie będą służyły na wyjazdy w góry, więc nie rozkminiałbym za dużo tylko wrzucił to co zaleca producent.

oczywiście to tylko moje zdanie :)

Opublikowano
Można wykodować amerykański TPMS i zakodować europejski z czujników ABS.


Ja nie jeżdżę na RSC w ogóle.

 

Jak kolega zdecyduje się na opony RSC i odczyt po ABS to mocno odradzam - mi przy oponach RSC jak ciśnienie spadnie o ok. 0.8-1.0 dopiero błąd wywala.. może da się to jakoś zakodować, żeby łapał szybciej.. TPMS działa już przy bardzo małej różnicy..

Ja nie jeździłem inaczej jak na RSC tymi autami co mam w rodzinie i nie mam porównania, ale dużo osób tutaj na forum zachwala XL, szczególnie na zimę..

F31 320d+

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No wiadomo że TPMS lepszy, ale jednak trochę zabawy z tymi czujnikami jest.
3A0jS9b.png
Opublikowano

mi przy oponach RSC jak ciśnienie spadnie o ok. 0.8-1.0 dopiero błąd wywala..

u mnie to samo jak spadnie mniej więcej o połowę to wywala błąd przy rsc

Opublikowano
No wiadomo że TPMS lepszy, ale jednak trochę zabawy z tymi czujnikami jest.

No niestety brak wymienności baterii to jakiś dramat. W E91 jeżdżę dość często sprawdzać ciśnienie, ale jak spadnie na jednym kole o ok. 0.2-0.3 to już czuć podczas jazdy.. ja mimo wszystko rekomenduję czujniki :8)

F31 320d+

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Zdecydowałem się na jednakowe 4 oponki 225 45 17 Bridgestone Blizzak LM005. I teraz pytanie run flaty czy zwykle cena raczej taka sama? Jak patrze teraz na bmw oem to procucent przewiduje tylko run flaty nie ważne czy zima czy lato. Dodatkowo na tyl 10mm dystanse. Czy dystanse muszą być z kołnierzem centrującym czy nie?
Opublikowano
muszą być, bo jak dasz 10mm dystans bez kołnierza na piaste, ktora ma raptem 12 bodajze, to koła nie zcentruje i bedzie bicie :/ niektórzy oferują dystans 10mm z kołnierzem, bo zazwyczaj od 13mm są z kołnierzami :wink:
Opublikowano
Faktycznie na piaście jest tylko ok 12mm kołnierza, to i dystanse wjadą z kołnierzem. A co z oponkami runflaty czy zwykłe? Nikt nie jeździ 335? czy przy takiej mocy zwykłe opony mają sens? :roll:
  • Moderatorzy
Opublikowano

Co to znaczy zwykłe opony? Pod pojęciem zwykłe rozumiesz opony bez technologii rof? :D

M3 wychodzi bez rof a mocy ma więcej :twisted:

Opublikowano
Przyznam szczerze, że nie mam porównania XL vs ROF, gdyż jeździłem tylko na ROF. Osobiście wychodzę z założenia, że ROF są bezpieczniejsze.. rodzicom uratowały życie 2x ;)

F31 320d+

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Panowie, znalazłem ciekawe felgi 19" tyle, że szerokość 8,5" przód i 9,5" tył. Po kalkulatorze znalazłem, że na przód dobre by były 225/35 a na tył 265/30 i wtedy różnica wynosi 1,5mm co daje 0,20%. Jak to się ma do E90 i xdrive? takie felgi spokojnie podejdą i wrzucając takie opony wszystko będzie OK z napędem?
Opublikowano
A chcesz miec swiety spokoj?

 

tak jak bardzo szanuję Twoją jak i innych wiedzę a zarazem chęć dzielenia się nią na forum tak nie rozumiem takiej odpowiedzi. Gdybym nie chciał mieć świętego spokoju to kupiłbym je w ciemno i nie pytałbym na forum. Rozumiem, że 8,5 i 9,5" 19stek raczej mogą przynieść komplikacje z xdrive. W takim razie 8,5 na przód i 9" przy 19 na tył już spokojnie wejdzie? bo z tego co wiem to takie wyjeżdżały z fabryki i wtedy 225/35 i 255/30 wchodzą?


edit: chociaż znowu patrzę na felgi od m3 e92 to tam wchodziły 8,5j przód i 9,5j tył właśnie 19 :roll:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To nie kombinuj z roznej szerokosci felgami i oponami. Masz xdrive, zakladaj 4x to samo. Chcesz sie bawic w szerokie z tylu, waskie z przodu, sprzedaj auto i kup rwd. Wydasz kase na felgi i opony, kalkulatory sa nic nie warte przy rozstawie jaki chcesz wpakowac, bedziesz wlosy rwal bo auto zacznie szarpac, strzelac itp.
Opublikowano

Ah, rozumiem. Mój samochód z fabryki wyjechał na 18” 193 8j przód i 8.5j tył i jeżdżąc na oponach wg producenta z napędem nie było żadnego problemu.


Prośba do innych osób aby napisały swoje doświadczenia odnośnie 19stek z xdrive.

  • Moderatorzy
Opublikowano

To szukaj felg 8 i 8,5 tył plus opony ze słupka z homologacją. ET może być inne, ale z głową - przód 29-37, a tył 27-40.

Komplet opon i tak cię wyjdzie ok. 3 tys. zł za 225/35 i 255/30.

Na felgi 8,5 i 9,5 nie założysz opon ze słupka, musiałbyś mieć 235/35 a tył 265/30, takich opon nawet nie ma z homologacją BMW obecnie dostępnych.

Oczywiście mowa o kapciach letnich, bo na zimę 19 cali na takich profilach poroniony pomysł. Na zimę szukaj 17x8,0 z oponą 225/45.

Jak sam widzisz sprawa przez napęd się komplikuje i dlatego kkx5 ci tak napisał, by oszczędzić nerwów.

Opublikowano
ja na lato do xdrive kupilem juz zestaw 225/40/19 i 255/35/19, ktos znajomy jezdzi w xdrive na takim zestawie i sobie chwali, felgi wjada alpiny 273 pewnie, wiec Przód 8,5 tył 9,5 , moge Ci dac znac na wiosne czy bedzie ok :P
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Alpina nie wstawiala 275 tylko 265,wiem bo mam alpine. Powodzenia z tym zestawem w xdrive. To sie zaczyna robic tak samo glupie jak caly temat opon w sekcjach x3/x5. Mozna tlumaczyc a oni dalej swoje.... Wjada fele z alpiny... do xdrive :duh:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.