Skocz do zawartości

E9x rozmiar opon i felg - pomoc w wyborze.


sokolnh

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Nie czytasz ze zrozumieniem. Nie porownuje felg tylko wskazuje roznice w ich budowie.

Niestety ale to Ty nie czytasz ze zrozumieniem. Wysłałeś teraz 9,5 calową felgę z ET15 (bo taka jest na zdjęciu). I dalej nie rozumiesz z czego wynika jej wklęsłość - podpowiedź - od niskiego ET przy tej szerokości felgi.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Czyli potwierdzasz moje zalozenie. :)

Pytałeś od czego zależy wklęsłość więc odpowiedziałem - Za wrażenie wklęsłości lub wypukłości każdej felgi odpowiada jej ET przy danej szerokości. W zasadzie napisałem to samo 4 razy.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ten sam wzór felg inne szerokości, logiczne, że jedna będzie bardziej wklęsła od drugiej. Widać to na niektórych stylingach.

Właśnie to próbuję przekazać, wydaje się oczywiste :)

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.


Powoli mnie denerwuje to, że na 1 i 2 biegu często nie mam trakcji przy prawie 500nm. Myślałem, że kupno Pilot Super sport rozwiąże temat ale niestety przy szerokości 255 no jest ciężko. Jak opona się porządnie nagrzeje to wtedy jest jako tako. Alpina przy 400nm ma szerokość 265mm. Zastanawiam się nad oponami 275 na tył na felgę 9j styling 326.


Pytanie do was czy orientuje się ktoś czy 275 wgl. wejdzie do E90 (nie M3 oczywiście), na tył i tak zamierzam dać 10mm dystans.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

265 jest najszerszą opcją na 9 calowe felgi. Nie zaleca się zakładania tam 275.

Poza tym, wtedy przód to musiałby być 235/35, a i nawet przy 265 na przód powinieneś dać 235/35 zamiast 225.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sprawdź kąty na geometrii 3D. Tył często dostaje negatywu i jest taki efekt.


275 wg mnie wejdzie tylko trzeba bardzo ostrożnie dobrać ET i felgę. Trzeba to dobrze pomierzyć na aucie. Wg mnie do 2.0 nie ma sensu, moment na starcie w dieslach po prostu trzeba dawkować.

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Geometria dopiero co była robiona bo też myślałem że to może wina geometrii.


Tak z przodem wiem, że tez bym musiał zmienić ale że nie jest to xdrive to jak na próbę zmienię sam tył to aż takiego dramatu noe będzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może po prostu za ostro jeździsz? Ja mam 225 z tyłu, ośkę i przy dość mocnym silniku 260 KM nie mam problemów z trakcją. Na wszystkich światłach dajesz ostro w palnik?

Wcześniej miałem opony 255 z tyłu ale na koleinach jazda nie była komfortowa. Im szersze opony dasz na korzyść szybszych startów ze świateł to wolniej auto będzie jechało przy normalnej jeździe, więcej spali i większa masa nieresorowana. Można tego potem żałować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
kubaj pamiętaj że trakcja działa trochę jak bezpiecznik, jak załadujesz pełne niuty od startu to cały zespół napędowy dostaje w kość a jednak temu co jest w 2.0 trochę brakuje do 3.0. Ale z drugiej strony graty tanie. :)
3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no szczerze mówiąc to nie wiem jak jeżdżę.


ogólnie opiszę sytuacje, jest 2 bieg typu 2tyś obrotow jade sobie powoli. Daje buta i kontrolka od trakcji miga cały czas. Fakt faktem, że jest to tylko jak tam ostro w palnik a nie przy każdym wypadku ale Ciężko jest ruszyć szybko dieslem bez zrywania trakcji bo albo nie ma momentu albo jest 100%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jak robili ci chip tuning to zmienili też sposób reagowania na pedał gazu. Wciskanie pedału nie powoduje liniowego przyrostu mocy tylko jest np tak, że jak dasz 1/3 gazu to silnik ma sygnał, że ma już 1/2 mocy dawać. Robią takie numery aby klienci myśleli, że auto takie mocne nagle. Oczywiście gaz do dechy znaczy to samo przed i po takim zabiegu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest taka szansa ale sprawdzę jeszcze geometrię na wszelki wypadek bo czasami nawet na 3-4 biegu jadąc na pełnej bombie i wyprzedzając auto pogrzało mi lekko trakcje zerwać
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To ja od siebie cos dodam. Alpina D3 ma 265 z tylu i bez problemu traci trakcje i miga kontrolka. Kubaj ma graty z D3, obecnie wieksza moc oraz moment. Tylko szpera zalatwi sprawe. Na poczatek warto sprawdzic kodowanie dsc, opoznic jego dzialanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Winy akurat na tunera bym tutaj nie zrzucał a raczej bym powiedział, że brak trakcji przy takim momencie to norma. Nie pomaga mniejsza opona niż „seryjna” i jak KKX wspomniał szpera by załatwiła temat ale no nic fabrycznie nie wychodziło a 6 czy 7 tys to już przesada. Zostaje mi raczej sprawdzenie geometrii i założenie większego kapcia.


Dzisiaj sprawdzę kodowanie dsc chociaż u mnie moduł jest bardzo ograniczony w porównaniu do późniejszych lat produkcji. Chciałem założyć dsc od polifta 3.0 i tam zakodować eLSD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No niestety, u mnie, znajac temat krecenia kolami, przy swapie silnika na n57 wstawilem szpere quaife i bardzo ciezko aby kontrolka sie zapalila :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam posiadam felgi 18" pdw 4x8.5j kupilem je na oponach 4x 225/40 ale nie oszukujmy sie na seryjnym zawieszeniu i takich naciagach nie wyglada to zbyt dobrze a nie wspomne o prowadzeniu wszystko czuc kazda nie równość, Wiec postanowilem pojsc na kompromis aktualnie mam zalozone na przod 235/40/18 na tyl bede zakladal 255/35/18 (czekam na opony)

Pytanie moje czy te wartości szerszej opony na przodzie beda kolidowały w jakis sposob z systemem abs esp? Wiem ze producent przewiduje 225/40 ale ten naciag nie przemawia do mnie.. Czy Jakość prowadzenia sie pogorszy przy takim zestawieniu opon? Przod 235/40/18 tyl 255/35/18 Czy wszystko sie miesci w normach %?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Masz jednakowe felgi, więc nie możesz na tył zakładać innej opony niż na przód.

BMW na 8,5 zakłada seryjnie 255. Skopane felgi wziąłeś. 225 na 8 calach ma lekki naciąg - minimalny.

Zostaw te 235 na przód tył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.