Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
No dla mnie niestety to walec, bo ktoś mówił, że przesiadł się z 16 205 na 17 czy 18 225 i 255 i odczuł różnice w mocy, to przy mojej 177koni w dieslu to raczej odczuje, a nie chce wirusować autka :) a co mówić 265 na tył wrzucić :D
  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
niby śmieszne, ale sam kupiłem na 16 i niestety mi tył poparciały i pękły, więc szukam zmiany, pewnie jeździłbym tak dalej, ale na zimę zostawiam 205 i 16 :) wygląda dramat ale daje radę
Opublikowano
Fabryczny rozmiar to chyba we wszystkich 17, jeszcze nie widziałem na szesnastkach. Takie mam w E46 i tutaj jak najbardziej ok. Ale do budy w E9x jakos tego nie widzę :roll: Wszystkie sezony śmigam na 18" i nie zamierzam zmieniać. Nie ma co przesadzać z tymi rozmiarami na 'zimę'.
Opublikowano

Fabryczne w e90 w silnikach do 2litrów to 205/55 R16. Większe silniki to 17.


Co prawda 16 totalnie nie wyglądają, ale przyjemnie się jeździ i jakbym miał patrzeć tylko na wygodę to na pewno 16 by zostały. Ale nie patrzę na to prawie w ogóle :lol:

Opublikowano
A ja Panowie mam jeszcze inne pytanie, jeżeli mam 4 felgi 8,5 cala to mogę na przód założyć 225, a na tył 255? Czy w przypadku tyłu musi być szersza flaga względem przodu? Tak jak w jr jest 8,5, a potem 9,5 cala. Czy przy jednakowym rozmiarze felg zostać przy 4x takie same opony? E91 lci 235/35/19 wejdzie bez szorowania?
  • Moderatorzy
Opublikowano

Jednakowe felgi jednakowe opony.

8,5 cala do e90 na przodzie to przesada, bo opona 225 będzie naciągnięta.

Jednakowe felgi jednakowe opony. Szersze felgi z tyłu - szersze opony. Oczywiście szerokość felg i osadzenie są też ważne.

Opublikowano
Jednakowe felgi jednakowe opony.

8,5 cala do e90 na przodzie to przesada, bo opona 225 będzie naciągnięta.

Jednakowe felgi jednakowe opony. Szersze felgi z tyłu - szersze opony. Oczywiście szerokość felg i osadzenie są też ważne.

 

Mam 8.5j i opone 225 i jest taki naciag że prawie go nie widać :8)

Opublikowano
jak 225 takie złe na 8,5 cala felgi, to może jest ktoś kto jeździ 4x235/35/19 w e91 lci? nie będzie to szorować przy skrętach? poradźcie
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jednakowe felgi jednakowe opony.

8,5 cala do e90 na przodzie to przesada, bo opona 225 będzie naciągnięta.

śmiech na sali, miałem 225 na 9,5" i była lekko naciągnięta

  • Moderatorzy
Opublikowano

na jakiej sali? u ciebie gimnastycznej?

Nie mowimy o tuningach i golfach 1 z felgą bbs 12j i oponą 195 plus negatyw.

225 na 9,5 to nie jest dla zdrowo myślącej osoby, która normalnie użytkuje auto.

Ale z kim ja rozmawiam 225 na 9,5 cala zakładać :D :D :D

na 9,5 to 275 możesz założyć i to fajnie wygląda z tyłu, opona jest „kwadratowa" a nie trapezowa jak ci od hond w pierdziawach 1.2

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przyjrzałem się parę dni temu 235 na 9,5" i był naciąg jak cholera, którego bym nie zrobił nigdy u siebie. Dawać na to jeszcze 225 to trzeba być... :roll: Chociaż pisali tu ludzie, że to też kwestia marki opony, bo niby rozmiar ten sam, a na feldze układają się inaczej.
  • Moderatorzy
Opublikowano

ta strona :mad2: widziałem już tyle bzdur z tej witryny. Najlepszy był naciąg na oponie 235/35 na 8 calach. Nie wierz we wszystko co piszą w internecie.

Obniżenie pewnie też 50 mm, bo inaczej się nie znamy na rzeczy, co? :duh:

Opublikowano
Takie jak na tamtej stronie naciągi geman style czy gleby do ziemi to dobre dla 20 latków i ich wieśwagenów z lat 90tych . Roznice w szerokosci opon przy tym samym rozmiarze pomiędzy ich producentami są nieduże , a naciąg już nawet przy 225 na 8,5 calach bedzie całkiem spory lub troszkę mniejszy , ale bedzie ..i przy wiekszosci marek opon taki , że dojezdzając do kraweznika , dotknie felga , a nie rant chroniący. Nie wspominając o pracy , układaniu sie takiej naciągniętej opony w zakręcie pod duzym obciążeniem. Do takich januszowych tuningów jak 235 na 9,5 cala polecam Opla Calibrę ze skrzydłem i rynną na wydechu...będzie się dobrze komponowało .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Takie jak na tamtej stronie naciągi geman style czy gleby do ziemi to dobre dla 20 latków i ich wieśwagenów z lat 90tych . Roznice w szerokosci opon przy tym samym rozmiarze pomiędzy ich producentami są nieduże , a naciąg już nawet przy 225 na 8,5 calach bedzie całkiem spory lub troszkę mniejszy , ale bedzie ..i przy wiekszosci marek opon taki , że dojezdzając do kraweznika , dotknie felga , a nie rant chroniący. Nie wspominając o pracy , układaniu sie takiej naciągniętej opony w zakręcie pod duzym obciążeniem. Do takich januszowych tuningów jak 235 na 9,5 cala polecam Opla Calibrę ze skrzydłem i rynną na wydechu...będzie się dobrze komponowało .

Amen :8)

Opublikowano

Siemka, dzisiaj byłem w garażu bmką na kanale, żeby pomierzyć czy felgi wejdą i mam pytanie odnośnie przodu, bo z tyłu jest spoko. Mam teraz 7cali31et 205/55/16. Chcę wsadzić 8,5 cala et30 225/40/19 i jeżeli chodzi o wyjscie na zewnątrz to jeszcze z zapasem jest, natomiast chodzi mi o zawieszenie, zawiecha idzie dość blisko już obecnej opony, jest miejsce, lecz mało go, nowy zestaw pójdzie w górę i na bok, na kalkulatorze wyszło mi 15mm wypełni wnękę błotnika i Opona jest 9 mm bliżej do elementów zawieszenia i Obręcz jest 18 mm bliżej do elementów zawieszenia.

Ma ktoś może e91 lci i taką szerokość felgi? Nie do końca wiem jak to działa i chcę podpytać, bo widziałem że ludzie wsadzają na przód 9,5 cala felgi i tak się zastanawiam jak?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Seria ma oponę 225/35 a nie 225/40 - ta będzie tarła i nadkole ci pęknie na którymś dołku.

Chcesz felgę na przód 8,5 na to opona 225 jest zbyt wąska. proponuję 235/35 i tył wówczas 265/30 i wszystko gra i buczy - zestaw z CSL.

Przód spokojnie wejdzie, wysunięcie 1,3 cm - akceptowalne. Wew. część felgi wyjdzie 0,7 mm na zew. Przód spokojnie na oponie 235/35.

Pokaż mi kto wstawia na przód 9,5 cala do serii 3? M3 ma 9 cali, ale to M3. Inna zawiecha itp.

Jeszcze jeden aspekt to stosunek gumy do felgi przy 235/35R19 oraz 265/30R19 jest wręcz idealny - ni to balon ni to naleśnik.

Opublikowano

To znowu ja. Jeszcze raz dziś byłem w garażu i zaglądałem od środka na te zawieszenie z przodu. Albo jestem głupi, albo źle coś mierze i mi cm brakuje. Teraz mam te 7JET31 205/55/16 i patrząc od strony zawieszenia to obręcz do amorka ma jakieś 2cm, a opona do sprężyny ( i tutaj jeżeli patrząc w lini proste tzn. jakby dać opone wyżej to naszła by na sprężynę właśnie, czyli tak jakby ocierałaby przy po prostu wyższej feldze, oponie). Tutaj zrobiłem zdjęcia, nie wiem czy to będzie widoczne:

https://www60.zippyshare.com/v/ELHW3yTJ/file.html

https://www60.zippyshare.com/v/WxEn7Ntc/file.html

https://www60.zippyshare.com/v/9sVW5tzT/file.html

https://www60.zippyshare.com/v/BWwDStwd/file.html

https://www60.zippyshare.com/v/evsaJP09/file.html

https://www60.zippyshare.com/v/V1u64sIi/file.html


I co do Twojego pomysłu z oponą 235/35/19 zamiast 225/40/19 to w kalkulatorze wychodzi mi, że przy 225 opona jest szerze o 9mm, natomiast przy 235 o 14mm do zawieszenia, względem kół, które mam teraz.

Patrząc jeszcze na kolegę co niedawno wrzucił ten zestaw na auto https://www29.zippyshare.com/v/mBE8rKR6/file.html czyli 4x8,5 Et35 225/40/18, a ja chcę to samo, tylko rozmiar 19 cali i et 30 to w kalkulatorze wychodzi mi że do zawieszenia będzie wiecej miejsca, tylko całkowita wysokość 3cm różnicy i jak to rozumieć?


Już normalnie zgłupiałem, niestety nie mam żadnych kół, żeby założyć i przymierzyć czy to nie będzie opierało się o amortyzator.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Jak jesteś mądrzejszy to po co tutaj pytasz? Zmierz swoją miarką i zakładaj co dusza zapragnie.

Rozmiar 225/40 R19 nie jest z twojego auta a ty porównujesz moje opony do tego BŁĘDNEGO rozmiaru. Wszystko co porównujesz, to tylko do serii porównuj, a nie do imaginacji 225/40 R19.

Kalkulatorami na necie jak z każdym narzędziem trzeba się umieć posługiwać. Napisałem ci czarno na białym co zrobić i to zró. Chyba, że masz opony 225/40 w garażu i chcesz je użyć za wszelką cenę. Jak nie masz kasy na nowe opony to nie zaczynaj nawet.

Opublikowano
Nie twierdzę, że jestem mądrzejszy, pytam, bo mam wrażenie, że nie wejdzie mi to i będzie ocierać o amortyzator. I chodziło mi o co, że 235 jest szersza i będzie bliżej zawieszenia, niż 225 na naciagu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.