Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Dlatego firmy Avangarde czy inne pewnie robią felgi pod cywilne wersje. W rozmiarze 19 też są dostepne tylko szerokości 9 i 10

OEM 359 jest stricte pod M3. Z wąskimi kapciami z tyłu nie ma co szaleć na programach i pora powoli wracać do oryginału.

Tak czy siak udany dzień. Szukałem replik ,a skończyłem z oryginałem.

Opublikowano

Cześć

Przeglądnąłem sporo postów, na ich podstawie wybrałem felgi oraz opony, ale chciałbym potwierdzić, czy do E90 320i wejdzie taki zestaw? Widziałem wcześniej różne wypowiedzi na ten temat, ale nie wiem, czy na zawieszeniu bez przeróbek będzie ok, nie będzie obcierać? Zanim zamówię, wolę zapytać :D

Przód: felga R18 8" ET35, opona 225/40

Tył: felga R18 9" ET35, opona 255/35

Opublikowano
Cześć

Przeglądnąłem sporo postów, na ich podstawie wybrałem felgi oraz opony, ale chciałbym potwierdzić, czy do E90 320i wejdzie taki zestaw? Widziałem wcześniej różne wypowiedzi na ten temat, ale nie wiem, czy na zawieszeniu bez przeróbek będzie ok, nie będzie obcierać? Zanim zamówię, wolę zapytać :D

Przód: felga R18 8" ET35, opona 225/40

Tył: felga R18 9" ET35, opona 255/35

 

Ja teraz takie założyłem i nie mam zastrzeżeń

Opublikowano
Cześć. Kupiłem niedawno poliftowe E92 335i z xdrive i chcę wsadzić do niego jakieś koła 18 na lato. Na internecie można znaleźć dużo felg z różnymi szerokościami na przód i tył (np 8j i 8.5j) natomiast w kilku miejscach wyczytałem, że w przypadku xdrive felgi powinny być takie same na obu osiach. Nie udało mi się tego jednak w 100% potwierdzić. Średnio się w takich tematach orientuję, bo wcześniej śmigałem studwukonną atrójką w gazie, gdzie nie miałem takich problemów:) Czy mógłby mi ktoś rozjaśnić temat?
Opublikowano

Wiesz co, nie chodzi o to czy wejdą koła o różnych szerokościach, bo wiem, że wejdą, natomiast pytanie jest czy nie uszkodzi mi to napędu na dłuższą metę i czy generalnie będzie dla niego zdrowe. Także pytanie jest nie tyle "e92 jakie felgi", a "xdrive czy różne szerokości felg są zdrowe/zalecane"

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Gdybyś tylko zechciał przeczytać chociaż kilka stron z tych dwustu to na pewno byś już to wiedział.

Jak masz jednakowe felgi to zakładasz jednakowe opony.

Jak chcesz mieć mieszane felgi to do tego potrzebujesz mieszane ogumienie z homologacją żeby trzymały właściwy obwód.

spacer.png

Opublikowano
Opony homologowane lub zakup półki premium z nadzieją, że obwód będzie taki sam. Trzecia opcja xDelete wtedy przy zmianie na letnie włączasz od razu RWD i nie dotykasz ustawień aż do zimy.
Opublikowano
Opony homologowane lub zakup półki premium z nadzieją, że obwód będzie taki sam. Trzecia opcja xDelete wtedy przy zmianie na letnie włączasz od razu RWD i nie dotykasz ustawień aż do zimy.

Okej, dzięki. Czyli jeśli nie chcę kombinować, to najbezpieczniejsze będą cztery takie same. Nie zależy mi specjalnie żeby ten tył był szerszy, natomiast pytam bo zdziwił mnie fakt, że tak na prawdę na olxie więcej jest oryginalnych z różnymi rozmiarami przód tył.

Na przykład w tym ogłoszeniu - https://www.olx.pl/d/oferta/alufelgi-styling-193-18-cali-szerokosc-8j-et40-kazda-CID5-IDU3Jwq.html?reason=observed_ad gość wspomina, że się nadają idealnie do xdrive bo są cztery takie same, a oryginały wychodziły w dwóch różnych szerokościach - sugerując, że takie już nie przejdą. Trochę się w tym gubię wszystkim muszę przyznać


A odpowiedzi typu "kolega ma takie i jeździ" jakie często można znaleźć w innych wątkach do mnie nie przemawiają

Opublikowano

Dokopałem się do takich odpowiedzi odnośnie xdrive na innym forum (dlatego bez linka) i zostawiam dla potomnych:

1.

~senbon

Wysokość jednej osi względem drugiej nie ma absolutnie znaczenia. Żadne regulowanie ciśnienia aby obniżyć którąś oś nic Ci nie pomoże, bo obwód opony się nie zmieni. Dalej na jeden obrót koła przebyta zostanie taka sama droga, mimo, że na niedopompowanym kole. Tak, wysokość koła się zmieni, ale to już nie będzie koło w sensie geometrycznym. Co więcej obniżając znacznie ciśnienie w oponach jednej osi zwiększasz opory toczenia, przez co xDrive będzie cały widział tę oś jako oś z większą przyczepnością i będzie starał się przenieść tam więcej momentu obrotowego.


Do poprawnego działania xDrive wszystkie koła w normalnych warunkach przy jeździe prosto MUSZĄ MIEĆ ZBLIŻONĄ PRĘDKOŚĆ OBROTOWĄ. To podstawa działania xDrive. Z czujników ABS układ xDrive wie, z jaką szybkością kręcą się poszczególne koła. Oczywiście jest świadomy zmiennej prędkości obrotowej kół na zakrętach, ale na to bierze poprawkę (wydaje mi się, że z czujnika kąta skrętu kierownicy). Jak masz niedopasowanie kół cały czas, to nawet w trakcie jazdy prosto wymuszasz różną prędkość obrotową osi. Jeżeli ta różnica nie mieści się w granicach tolerancji, to xDrive cały czas widzi uślizg jednej osi, stara się to wyprostować ale nie może, bo ma niedopasowane koła.


Facet z oponeo poleciał w kulki z Tobą. Do xDrive zakłada się normalne opony, a nie żadne 4x4 czy terenowe. Opony powinny być jednak identyczne, aby opory toczenia były zbliżone.

 

2.

~MarcinM

Nawet najzwyklejszy handlowiec w salonie bmw wie, że do xDrive - o ile nie mówimy o suv'ach - optymalnym rozwiązaniem są felgi i opony o identycznych parametrach. W broszurkach pisali co prawda, że może być różnica w obwodzie koła do 1%, ale ja bym w to nie szedł zwłaszcza, że opona o innym profilu inaczej się ugina i promień od środka w kierunku podłoża jest mniejszy na "balonie" niż na niskoprofilówce nawet jeżeli na stole oba koła z oponami mają średnice identyczne co do milimetra. Do tego dochodzi indeks nośności - jeżeli są różne to też wpływają na ugięcie opony. Z przodu masz teoretycznie obwód 53,925 cm, a z tyłu 54 cm, a więc niezależnie od punktu odniesienia tolerancja powinna być do około 5 mm średnicy. Możesz sobie zmierzyć jaki faktycznie promień mają oba koła pod obciążeniem i czy różnica jest większa, ale jak na moje to tutaj nie koła są problemem, bo raczej nie ma tutaj przesadnej różnicy (no chyba, że to są opony z różnych bajek, różnych producentów, jedne nowe, a drugie zjechane do łysego), a xdrive do roboty ewentualnie możesz sprawdzić geometrię, bo wiem, że wielu ludzi zapomina o tym i nie robi geometrii parę lat i potem płacz i zgrzytnie zębów, bo przecież auta nie znosiło w żadną stronę ani nie wycinało opon (a przynajmniej nie było to widoczne). Jeżeli masz na zimę inne felgi to pewnie zauważyłeś, że auto trochę inaczej stoi - w takim wypadku geometria powinna być robiona po zmianie kół na setup zimowy i ponownie kiedy zakładasz setup letni. Możliwe, że automat niedomaga skoro szarpie przy zmianie biegów (ewentualnie wymaga resetu adaptacji). Niemniej te stuknięcia spod auta to raczej znak, że dobrze się to nie zakończy. Nie wiem jak bardzo jesteś przywiązany do auta, ale jeżeli xdrive "zdycha" to za porządną regenerację sprzęgieł, łożysk itd. trzeba wyłożyć jakieś 5 tys. zł (zależnie od modelu może być taniej albo drożej). Źle dobrane opony przy sprawnym xdrive nie powodują stuków, a wyłącznie wariowanie systemu. Dopiero z czasem przyczyniają się do szybszej awarii xdrive, ale wtedy już grzebanie przy oponach nic nie wyleczy.

Opublikowano

Dobra skoro OEM to muszę iść w 4x opony 245 profil 35 przód/ 30 tył.

ET mam 31 ,dać delikatny dystans?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Opony zakładasz 4x takie same jak masz 4x takie same felgi.

Problem jest taki, że fabryczne 225 nie założysz na felgę 9J, więc załóż 245/35 wszystkie.

Seria ma 8J ET 37 a ty zakładasz 9J ET 31:

Compared to your existing wheel, this new wheel will have an inner rim which is 6.7mm closer to the suspension strut. The outer rim will poke out 18.7mm more than before.

Nie dawaj dystansu. 5 mm do amora się zmieści.

Opublikowano
Ja już czekam za felgami 19':) przód 8,5 i 9,5 tył. Opony już kupiłem i wybrałem Goodyear Asymmetric 6 225/40 + 255/35. Zobaczymy jak wypadną względem Continentala premiumcontact 6 które miałem na felgach 18tkach.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Miałem kiedyś asymmetric 5 i byłem bardzo zadowolony. :)

spacer.png

Opublikowano

Czołem Panowie, proszę o pomoc/opinie.

Obecnie 225/45R17 (słabo to wygląda xd) 91H co na lato, żeby pasowało na obecną felgę i "wyglądało", proszę o opinie, żeby błędu nie popełnić, jakie wymiary będą dobre na moją felgę.

E90 2 i 5 litra, 2007 rok.

Opublikowano
225/45, przecież masz 17".

 

Tak, ale z tego co "pamiętam" to na tej feldze miałem jakieś inne wymiary i też pasowało...

 

Pasowało... to , że dało się założyć i nie spadła opona z felgi , to jeszcze nie znaczy , że pasowało ;)

Opublikowano
To zależy od ciebie.

Przód szukaj:

8,5 ET 35

9,5 ET 30-35

~ tak z grubsza.

Jeśli nie masz auta obniżonego, to też bym zwiększył profil o jeden stopień i dał 225/40 + 255/35 zamiast naleśników 225/35 i 255/30 :cool2:

Ewentualnie 245/35 + 275/30.

 

Założyłem zestaw :) 19tki ET30 na obie osie i profil opon z 18tki. Wszystko siadło fajnie ale...obcierają mi tylne opony o nadkole jak się auto rozbuja na koleinach :) Ktoś coś doradzi? Są jakieś podkładki ale nie chcę podnosić wyżej auta? Może gumy usztywniające spreżyny na początek?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.