Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Tu powinien być poddział zrobiony dla młodych gniewnych pt ,,kaszubskie tuningi '' . I tam takie mądrości by sobie pisali typu zakładanie opony 225 na 9.5 cala . Najpierw trochę podstawowej wiedzy by sie przydało technicznej , a potem brac się mozna za przeróbki wszelkie .
  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Panowie panowie, ale bez tych nerwów i uszczypliwości..

Po to jest forum żeby popytać i poradzić się a nie dogryzać innym..


jeszcze raz od początku i dla sprostowania


Obecnie jest u mnie oryginalne BMW styling 640m

przód 8,5j 27et 18" i 10mm dystans i opona 225/40

a na tyle 9j 29et 18" i 12mm dystans i opona 255/35

zawieszenie gwintowane i nadkola rolowane


Zdecydowałem ze chce 19" (lepiej wygląda) i po rozmowach z Grześkiem z sidovski.com i jego propozycjach padło na Jr'y

Zaproponował 8,5j 20et przód i 9,5j 20et tył ze względu na "możliwości" tak jak on to nazwał

https://zapodaj.net/b3a6a17e8a5a7.jpg.html

https://zapodaj.net/8ac7e0aac6439.jpg.html

Te zdjęcia są od niego i to e90 ma również Jr'y z et 20 tylko inny model niż ja wybrałem.


Później po zapytaniu go jakie wybrać opony, powiedział by szukać 225/40 na przód oraz 255/35 na tył


Według Was, jakie powinienem szukac?


Oraz na jakie marki patrzeć? nie zmieniam często opon i nie mam rozeznania

Opublikowano
Do Bmw e90 zakładamy opony o takich profilach i szerokosciach jak na wklejce przy drzwiach , jak idziesz w fajny wygląd to zakładając opony o wyzszym profilu niz przewidziany POPSUJESZ sobie wygląd bo bedziesz miał wiecej gumy na feldzie. Po drugie takie opony powieksza srednice koła co przycierki ewentualne ułatwi tylko. Moje pytanie : po co chcesz opony o profilu nie do Twojego samochodu ? Jaki w tym cel ? Jakies uzasadnienie poza tym , ze jakis mędrzec takie polecił ?
Opublikowano
Do Bmw e90 zakładamy opony o takich profilach i szerokosciach jak na wklejce przy drzwiach , jak idziesz w fajny wygląd to zakładając opony o wyzszym profilu niz przewidziany POPSUJESZ sobie wygląd bo bedziesz miał wiecej gumy na feldzie. Po drugie takie opony powieksza srednice koła co przycierki ewentualne ułatwi tylko. Moje pytanie : po co chcesz opony o profilu nie do Twojego samochodu ? Jaki w tym cel ? Jakies uzasadnienie poza tym , ze jakis mędrzec takie polecił ?

 


dlatego tez pisze tutaj i pytam was jakie wybrac

  • Moderatorzy
Opublikowano

Pris cofnij się 5 postów do góry, wszystko ci napisałem.

Wybrałeś takie felgi, do których nie założysz fabrycznych opon. Przez ET.

Opublikowano

PriQso1 ja na Twoim miejscu zrobiłbym przód 225/35 a tył 255/30

Ostatnio eksperymentowałem i mimo wszystko jest to najlepsza opcja. Jeśli z tyłu będziesz miał obciążenie (pasażer + zapakowany bagażnik) do tego polskie dziury to będzie dla Ciebie bezpieczniej.


ps. zapomniałem, że masz tuning także w sumie profil wyższy nie powinien stanowić problemu przy 225/40 i 255/35, ale i tak z mniejszym profilem będzie ładniej wyglądać :cool2:


co do samych opon to jeżdżę na bridgestone rf, wcześniej również i byłem/jestem zadowolony. w zasadzie mogę Ci moje sprzedać 225/40/19 i 255/35/19 to sam kupie z niższym profilem :P

Opublikowano
A co do opon to trakcyjnie najlepsze będą Goodyear eagle f1 asymmetric 3 lub 5 , Pirelli PZERO , Bridgestone potenza s001 , Michelin pilot sport 4 , ale najlepiej cena/mozliwosci wychodzi Hankook s1evo i wszystkie jego odmiany , to opona o osiągach premium , w testach zawsze czołówka , a cena niższa trochę od reszty najlepszych. Wszystkie wyżej wymienione opony sprawdziłem i na tych modelach fabrycznie wychodza takie auta jak rs6 , rs5 , mocne Mercedesy , także coś to też mówi o nich. I ważna rzecz ... nie kupuj runflat.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A co do opon to trakcyjnie najlepsze będą Goodyear eagle f1 asymmetric 3 lub 5 , Pirelli PZERO , Bridgestone potenza s001 , Michelin pilot sport 4 , ale najlepiej cena/mozliwosci wychodzi Hankook s1evo i wszystkie jego odmiany , to opona o osiągach premium , w testach zawsze czołówka , a cena niższa trochę od reszty najlepszych. Wszystkie wyżej wymienione opony sprawdziłem i na tych modelach fabrycznie wychodza takie auta jak rs6 , rs5 , mocne Mercedesy , także coś to też mówi o nich. I ważna rzecz ... nie kupuj runflat.

Ja też mogę polecić Goodyear eagle f1 asymmetric 5 - co prawda mam 17'' ale opony świetne.

spacer.png

  • Moderatorzy
Opublikowano

Wejdą, ale tył schowa się 14 mm. Fela będzie bliżej 1 mm od wew. strony do środka pojazdu.

Możesz dać dystans a nie musisz. 15-30 mm.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć,

Mam felgi 19'

Na przód 8,5' et 47 opony 235/35

Tył 9' et 51 opony 235/35

Wszystko się mieści ale tył jest dość mocno schowany.

Jakie dystanse można by tu dołożyć ?

  • Moderatorzy
Opublikowano
Cześć,

Mam felgi 19'

Na przód 8,5' et 47 opony 235/35

Tył 9' et 51 opony 235/35

Wszystko się mieści ale tył jest dość mocno schowany.

Jakie dystanse można by tu dołożyć ?

Przód 20 mm daj to będziesz miał wysunięcie 1 cm w stosunku do serii.

Tył daj 30 mm to wyjdą felgi 1,8 cm.

Opony na tył chyba pomyliłeś rozmiar.

Opublikowano

Dzięki za podpowiedź.

Komplet dostałem z oponami w dobrej cenie więc nie wybrzydzam:)

Przy wymianie na tył dam 255/30.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jak jest z tym ET? to jest wartosc bezwzgledna? bez wzgledu na budowe felgi?


zalozmy ze mamy dwie felgi. jedna standardowej budowy z ET35, druga mocno gleboka, wklesla z ET20. czy na aucie beda staly tak samo czy ta z et 20 wyjdzie bardziej na zewnatrz?


przyklad - styling 270. ET20. na aucie siedzi to dosc gleboko, porownywalnie z felga o standardowej budowie i ET w zakresie 35-39.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To jak mocno felga wyjdzie na zewnątrz zależy przecież też od jej szerokości, samo ET oznacza przesunięcie płaszczyzny montażowej felgi od jej osi w mm (dodatnio albo ujemnie).

spacer.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Zalozmy ze obie felgi maja te sama szerikosc. Pytanie nadal zasadne.

Czyli jeśli szerokość felgi jest taka sama to porównując dodatnie ET20 do ET35 - felga z ET20 wyjdzie na zewnątrz o 15mm, bo płaszczyzna montażowa o tyle właśnie cofnie się do środka symetrii felgi. Nie ma w tym większej filozofii.

Edytowane przez Kuj0n

spacer.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bez wzgledu na budowe felgi? Nawet jesli jedna jest plaska a druga bardzo gleboka? Jestes pewien?

Z tego co mi wiadomo, to nie ma czegoś takiego parametru jak "płaska" i "bardzo głęboka" felga. Odsunięcie felgi opisuje właśnie jej ET.

spacer.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
No jak to nie ma? Styling 128, 270... raczej roznia sie od powiedzmy 225, 400 czy 403 :)

No i co w tym dziwnego? Porównujesz 10 calową felgę z et20 do 9calowej z et50...

Wydaje się bardziej wklęsła ? No i jest bo ma mniejsze ET i jest szersza a skoro jest szersza i ma mniejsze ET to znaczy ze mocowanie felgi musi być bliżej środka symetrii.

Edytowane przez Kuj0n

spacer.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No jak to nie ma? Styling 128, 270... raczej roznia sie od powiedzmy 225, 400 czy 403 :)

No i co w tym dziwnego? Porównujesz 10 calową felgę z et20 do 9calowej z et50...

 

Nie czytasz ze zrozumieniem. Nie porownuje felg tylko wskazuje roznice w ich budowie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.