Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Przerabiałem temat we wszystkie strony na wszystkich kołach od 16 205 , przez 225 17 , po takie 18 ciezkie styling 162 jakie mam teraz założone na lato z oponą z tyłu 255 . Przymuła odczuwalna jest juz przy zmianie z 16 na 17 , bo i opona szersza 2 cm i felgi cięzsze ( 17stki felgi BWM ważą plus minus 12 kg ) A po załozeniu tych 18 , które ważą plus minus 14kg , również czuć , że mu trochę cieżej. Kupiłem na tył Dunlopa sport maxx rt2 255 w klasie spalania C , więc max ile sie da oszczednosci w tej szerokosci , do tego cichy bardzo. W ogóle nie czuc hałasu wiekszego w porownaniu do 17 225 na takiej samej oponie . I co wazne... lekki... wazy 9.9 kg , sprawdzone na wadze , a opony poprzednie moje na tyle to Bridgestone potenza s001 255 i to jest takie kowadło , ze lepiej nie mowic , głosne i 2kg cięższa opona... co na obwodzie koła robi różnicę przy słabszych silnikach. Ale główną winę za przymulenie ponosi waga całych kół . Ok pół sek do setki sie traci na takich cięzkich 18 i ok sekundy na elastycznosci 60 -100 na 4 biegu ... bawiłem sie w te pomiary . Te straty to przy silniku benzyna 2.0 wolnossący 170 kucy automat. Jednak wygląd i trzymanie tyłu w zakrętach rekompensuje te niedogodnosci. Teraz jestem na etapie sprawdzania spalania w porownianiu do 17 stek jakie będzie. U Ciebie jest mozliwosc łatwego poradzenia sobie z tym ...lekka tylko zmiana oprogramowania , nascie KM , kilkadziesiąt NM i zapominasz o tych oporach wiekszych kół . Zmiana opon na takie z mniejszym oporem toczenia z indeksem spalania C, bardziej wpłynie na spalanie w dłuższym rozrachunku niż na przyśpieszenie w danym momencie .
  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Przeglądałem opony i widziałem te Dunlopy. Zmienie chyba ten przód, bo nie dość, że są tam jakieś Interstaty, których totalnie nie znam (były już na felgach) to w dodatku oznaczenie F.

Coraz poważniej zastanawiam się nad programem chociaż początkowo nie planowałem. A w dodatku w okolicy mam naprawdę sprawdzonych gości od tego.

Opublikowano

A ja mam pytanko ,lepiej kupić oryginalne ,ale używane felgi OEM style 230 - 225 lub 313

Czy kierować się w stronę nowych ,ale replik?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

:cool2: Ja też wrzuciłem już letnie Borbet Y Felgi 8Jx18 ET30 + Bridgestone Potenza 225/40/18 przód i tył. Do przodu dystans nie będzie potrzebny ale do tyłu wejdzie jakieś 15-17mm.:

woxQnWP.jpg

Opublikowano
A ja mam pytanko ,lepiej kupić oryginalne ,ale używane felgi OEM style 230 - 225 lub 313

Czy kierować się w stronę nowych ,ale replik?

 

Moim zdaniem żadne nie będą tak pasowały wizualnie jak oryginalne. Są tam jakies wyjątki ... felgi VMR , BBS model CH , ale to raczej wyjątki potwierdzające regułę .

Opublikowano
A ja mam pytanko ,lepiej kupić oryginalne ,ale używane felgi OEM style 230 - 225 lub 313

Czy kierować się w stronę nowych ,ale replik?

 

Moim zdaniem żadne nie będą tak pasowały wizualnie jak oryginalne. Są tam jakies wyjątki ... felgi VMR , BBS model CH , ale to raczej wyjątki potwierdzające regułę .

Mam styling 285 17' jak ktoś chce na sprzedaż z continetalami premium contact z 19r. Przejechaly jakies max 20tys.

Opublikowano

http://felgi-niemieckie.pl/konfigurator/131407/22/104//19/avus.racing.acmb4.br.8.50.x.19.et.35.5x120.br.black.html


Nie powiem.. kuszą :twisted: Jakby je postawić tak obok s.127 czy by była duża różnica :D

Szukam czegoś najbardziej podobnego do stylu OEM 230,ale nic nie mogę znaleźć


Miał ktoś kiedyś styczność z zakupem org. felg z drugiej ręki?

Opublikowano

Ja jestem świeżo po takim zakupie. Kupione na olx. Założone kilka dni temu, zero problemów z wyważeniem, nic nie bije, sprawdzone przy prędkościach 0-200km/h. Jeszcze dystans wpadnie.

Takie foto na szybko, bo jestem w trakcie małych przeróbek i nie robię jakoś specjalnie fotek.


Styling 193 kolor shadow chrome


https://ibb.co/82TrDXX


Mam też na sprzedaż oryginały styling 194. Jak coś śmiało podbijać.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kupiłem kiedyś do e46 ori 16" i też było wszystko ok ale kosztowały 450 PLN, a nie 4,5k. Trafić można różnie.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Panowie, repliki CSL poniżej, oryginały 19" swoje kosztują - nie zawsze offsety pasują do budy. Repliki można mieć w 18". Gust gustem, ale to jest już klasyczna felga. Ciężko ją pobić.

VMR VB3 (v703)

avus racing ac-mb4

riva DTM

atomic CSL

Avant Garde M359

sportline 8s

apex arc-8

VEEMANN VC359

Opublikowano

Panowie daliście do myślenia nad tym oporem i spadkiem mocy i się zastanawiam. Ogólnie autem lubię jeździć szybciej, ale to nadal 320d więc dużo nie oczekuje, a wygląd ma dla mnie znaczenie. Mam e91 lci. Chciałem włożyć jr11 ale nie mają na stanie aż do maja... Wybór pada na JR28. Walczę teraz z doborem parametrów, 18 czy 19? I czy ktoś przerabiał różne rozmiary? Wyjściowo chciałem 8,5 przód 225/40/19, tył 255/35/19, et felg mam 35 lub 40. (Na angielskich forach wyczytałem, że to jest max do e91 żeby nie rolować błotników, bo przy 235 i 265 już trzeba rolować, więc szedłbym w naciąg opony). Więc się zastanawiam nad jedną wielkością felg, 4x8,5J i np opony 235 bym wsadził na profilu 40 lub 35. Wyglądałoby to?

Obecnie siedzi 4x7J ET31 205/55/16 - co wygląda słabo.

https://www52.zippyshare.com/v/xLBYzkLB/file.html

https://www52.zippyshare.com/v/dTALihlv/file.html


Podpowiedzcie coś z doświadczenia w cobyście poszli, dwie szerokości z naciągami, czy 4x8,5J.

Opublikowano
No właśnie Jr to te 8,5 cala na których 225 ma naciąg delikatny, a 225 do bmw oryginalnie polecają. Chyba zostanę przy tym naciągu i wezmę 4 razy 8,5JEt35 225/40/19. Czy myślicie żeby na 8,5 cala założyć 235/35/19? Sciana boczna porównywalna, 1 cm szerzej.
Opublikowano

Toomi jak się zdecydujesz to czekam na fotki jak to wygląda, może też się przerzucę z tyłu z tego 255 na 225 na naciągu.


switek jak możesz podeślij mi pw z lepszymi zdjęciami jak to wygląda

  • Moderatorzy
Opublikowano

dajecie kapeć 225 na 8,5 to mace naciąg.

Bmw na tylne felgi np 8,5x18 daje kapeć 255.

Jak macie jednakowe felgi to jednakowe opony, a nie tak jak kolega wyżej :D

Jednakowe felgi to do 8 cali brać a nie szerzej.

Opublikowano
dajecie kapeć 225 na 8,5 to mace naciąg.

Bmw na tylne felgi np 8,5x18 daje kapeć 255.

Jak macie jednakowe felgi to jednakowe opony, a nie tak jak kolega wyżej :D

Jednakowe felgi to do 8 cali brać a nie szerzej.

Niestety Japan Racing nie robi 8' w 18 calach i 19 calach ;< dlatego ten naciąg musi być :P

Nie zdrowy ten naciąg choć mały, lecz 235/35/19 na 4 kapciach chyba nie pasuje do bmw, standardowo właśnie 225 idzie.

Opublikowano

Ja mam tak:


18":


przód 8j - 225/40. ET 34


tył 8,5j - 255/35. ET 37


19":


przód 8j - 225/35. ET 37


tył 9j - 255/30. ET 39



W mojej okolicy jeździ E92 na 19" z profilami wyższymi niż u mnie, ale wygląda to już gorzej. Coś za coś.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Właśnie do 19 zaleca się rozmiar z CSL 235/35 i 265/30, bo te fabryczne kapcie to żart, opona zbyt wąska i profilu nie ma nic. Nie bez powodu M3 ma o jeden stopień profil wyższy, no i wnęka w nadkolu mniejsza - lepiej to wygląda.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Walec csla?

Nowe z4 ma 255 na przodzie pakowane przy 19 calach.

Jest naciąg i tyle na tych wyżej co kolega wrzucił, przy niektórych michelinach będzie to mniej widoczne bo mają skos na profilu opony dosyć mocno zaznaczony.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.