Skocz do zawartości

E9x rozmiar opon i felg - pomoc w wyborze.


sokolnh

Rekomendowane odpowiedzi

Przymierzam sie do zakupu nowych opon na weekendzie i tak mam do wyboru:

 

Pirelli, Contonental, Micheline, Bridgestone, GoodYear, Dunlop wszystkie z bardzo podobnej cenie.

 

Konkretnie mysle o Bridgestone ale jestem ciekaw Waszych opini.

 

Mam Dunlop - super opony

Miałem Bridgestone - super opony

Miałem Michelin - super opony

Miałem GoodYear - super opony

Pirelli - nie polecam

Continental - nie miałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Miałem:

Continetnatle- bardzo dobre ale znikają w oczach

Bridgestone - twarde

Dunlop - bardzo dobre

Michelin - bardzo dobre

 

 

Dzieki B-T-K,

 

Aktualnie mam zalozone Continentale i przymierzam sie do zmiany. Myslalem o tych samych ale znajomy wulkanizator polecil mi Bridgestone - ze znakomicie trzymaja sie drogi i sa duzo lepsze niz inne opony w tej klasie. To ze Bridgestone sa twarde to zle? Myslalem o zakupie RunFlat'ow 225/45 R17

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem w e91 Bridgestone Potenza S001 właśnie w rozmiarze 225/45/17 RFT na stylingu 159. Kupione jako nowe na oponeo. Opony rzeczywiście dają świetną trakcję, ale zapamiętam je jako twarde. Teraz mam tez Bridgestony, ale nie był to mój wybór. Po prostu na takich oponach kupiłem samochód a są w bardzo dobrym stanie więc ich nie zmieniam. Też jest twardo. Mam RFT 18" przód 225/40/18, tył 255/35/18 styling 162. Opona to Bridgestone RE050A.

Najlepsze runflaty na jakich do tej pory jeździłem to Dunlopy SP Sport 01 (ale to już podobno starsza opona/model). Miałem je w e61 530xi w rozmiarze 225/50/17. Największy komfort podróżowania, inna elastyczność i absorbowanie dziur i wyboi na drogach w porównaniu z Bridgestone'ami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem w e91 Bridgestone Potenza S001 właśnie w rozmiarze 225/45/17 RFT na stylingu 159. Kupione jako nowe na oponeo. Opony rzeczywiście dają świetną trakcję, ale zapamiętam je jako twarde. Teraz mam tez Bridgestony, ale nie był to mój wybór. Po prostu na takich oponach kupiłem samochód a są w bardzo dobrym stanie więc ich nie zmieniam. Też jest twardo. Mam RFT 18" przód 225/40/18, tył 255/35/18 styling 162. Opona to Bridgestone RE050A.

Najlepsze runflaty na jakich do tej pory jeździłem to Dunlopy SP Sport 01 (ale to już podobno starsza opona/model). Miałem je w e61 530xi w rozmiarze 225/50/17. Największy komfort podróżowania, inna elastyczność i absorbowanie dziur i wyboi na drogach w porównaniu z Bridgestone'ami.

 

Dziekie wielkie,

 

Przymierzalem sie do zakupu wlansie RE050A1 (niby jakis nowszy model w porownaniu do RE050A a cenowo to samo).

 

Co do rozmiarow opony to aktualnie mam wszystkie 4x w rozmiarze 225/45R17 ale mysalem o zmianie rozmiaru na tylnej osi na troche szersze 255/40/R17 - widze ze masz takie ozmiary tylko na wiekszej feldze R18 - jak to sie sprawuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie narzekam, chociaż na naszych pięknych drogach z koleinami auto zachowuje się czasami jak taczka i trzeba walczyć z kierownicą, żeby samochód wrócił z powrotem na swój pas (ale efekt ten potęgowany jest przez RFT właśnie). Ojciec ma w Mercedesie opony z tyłu 265/35/18 ale zwykłe wzmacniane XL, nie RFT i jest lepiej, nie ma takich efektów. U Ciebie są pewnie równiejsze drogi, także nie obawiałbym się opony 255. Ale do takiej opony potrzebowałbyś pewnie felgi styling 161, która sama w sobie jest szersza z tyłu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie narzekam, chociaż na naszych pięknych drogach z koleinami auto zachowuje się czasami jak taczka i trzeba walczyć z kierownicą, żeby samochód wrócił z powrotem na swój pas (ale efekt ten potęgowany jest przez RFT właśnie). Ojciec ma w Mercedesie opony z tyłu 265/35/18 ale zwykłe wzmacniane XL, nie RFT i jest lepiej, nie ma takich efektów. U Ciebie są pewnie równiejsze drogi, także nie obawiałbym się opony 255. Ale do takiej opony potrzebowałbyś pewnie felgi styling 161, która sama w sobie jest szersza z tyłu.

 

Rozumiem - pozostane wiec przy oryginalnym rozmierze.

 

Dzieki za opinie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Tak sobie czytam ogólnie o rozmiarach felg i oponach i doszedłem do wniosku, że się zapytam jak powinno to wyglądać u mnie bo dochodzę do wniosku, że u mnie jest coś źle a mianowicie:

Jak kupiłem swoje e39 siedziało na felach 17" i oponach 225/45.Ogólnje trzyma się drogi dobrze. Pytanie moje brzmi czy to odpowiednio dobrane oponki? Ewentualnie jakie byście polecili do e39 touring 2.0d? Może 16" albo 15"?

 

P.S z góry przepraszam za wstawienie nie do tych modeli aut :-) dopiero po chwili zauważyłem ze to serie 9x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Podpowiadam: otwórz drzwi od kierowcy i przeczytaj na naklejce (jak dobrze pamiętam - czarna) jakie powinieneś mieć opony.

A tutaj możesz sobie porównać jaka jest różnica między Twoim wyborem i jakie będą różnice na liczniku (pomijając wizualne) jak wybierzesz coś innego niż na naklejce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Od miesiaca jezdze na good year eagle f1 i powiem ze polecam!!!!! Poprzednie rainsport 3 rok czasu i smietnik!! Ladnie wygladaly na kole i mega grip na mokrym ale miekkie boki opony i do takiego auta juz nie kupie i nie polecam.

Z tych ktore mialem zdecydowanie polecam wlasnie te f1.

" OD NADMIARU WIEDZY JESZCZE NIKT NIE UMARL" ALBERT EINSTEIN.....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racje masz!! Mialem pzero w e60 i nie bylem zachwycony rowniez!! O ile pamietam to twarde byly jak kamienie! Cos jak runflat..
" OD NADMIARU WIEDZY JESZCZE NIKT NIE UMARL" ALBERT EINSTEIN.....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wrzuciłem to na oddzielny temat żeby nie było bałaganu, ale mnie zamknięto i przekierowano do 112 stronicowego tematu na temat felg i opon, wiec rzucam hasło jeszcze raz może teraz ktoś odpowie:

Rozglądamy się za nowymi oponami do e91 320d z 2007r i wybrałem uniroyal Rainsport 3 o standardowym rozmiarze 205/55 R16, wybrałem je głównie dlatego, iż wcześniej miałem Toyotę Corolla z oponami Uniroyal Rainexpert i byłem do końca mocno zadowolony...

Zastanawiam się tylko nad krajem w którym były wyprodukowane... Albo Portugalia albo Niemcy ... Różnica w cenie prawie żadna... Czy wcale nie patrzeć na kraj produkcji?? a może nie dobre to opony do takiego auta??

Pozdrower Krzysztof :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedyną rzeczą do jakiej bym się czepił to średnica koła, miałem okazje jeżdzić na 16, 17 , 18 i 19 '

na 16 - komfortowo ale prowadzenie jak w lanosie przy większych zakrętach i szybkiej jeździe nie pewnie,

17- poprawa stabilności komfort -ok,

18 stabilne auto jak ktoś ma w rejonie słabe drogi robi się nie przyjemnie,

19 -gokard pod względem klejenia do aswaltu , komfort niestety żaden , na dziurach tragedia w zaszadzie na dość dobre drogi inaczej to męczarnia

 

ps. wiadomo że masz pewnie już pewien budżet i koła brakuje tylko opon ale może warto pomyśleć o 17 ' byłbyś na pewno zadowolony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.