Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

viewtopic.php?f=72&t=117890

 

Witam wszystkich szczesliwych posiadaczy BMW E39. Jestem nowym posiadaczem w/w auta i mam kilka problemow. 1 Problem z klimatyzacja, mianowicie po zalaczeniu silnika i wcisnieciu sniezynki sprezarka sie uruchamia lecz wiatrak chlodzacy stoi w miejscu i nie wieje zimnym powietrzem. Wczoraj zaczolem grzebac w bepiecznikach i znalazlem pod schowkiem bezpiecznik (50) i byl spalony. Bezpiecznik wymieniony na nowy ale klima nadal nie dziala. 2 Problem mam z centralnym zamkiem z pilota. Pilot zaladowany nowymi bateriami i jest na 100% sprawny ( sprawdzany w innym bmw i dziala). Z kluczyka zamek dziala bez zarzutu. Bezpieczniki w schowki i w bagarzniku wszystkie sprawne. Jezeli ktos wie cos w tym temacie to slicznie prosze o pomoc. pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po wymianie bezpiecznika wiatrak nadal się nie załącza?

Jeżeli tak to prawdopodobnie rezystor niższego biegu siadł.

Podepnij wiatrak na krótko, w ten sposób sprawdzisz działanie dwóch biegów.

Lub, co będzie szybsze i mniej bolesne, podepnij INPĘ i sprawdź moduł klimy.

 

Żeby sprawdzić czy sama klima chłodzi możesz ją uruchomić w czasie jazdy. Pęd powietrza powinien wystarczyć do schłodzenia skraplacza i powinieneś poczuć zimne powietrze z nawiewów.

Najlepiej wyskoczyć na jakąś trasę gdzie będziesz mógł pojechać te 100kmh przez kilka km.

 

Co do pilota, co to znaczy sprawdzony w innym bmw i działa?

Podejrzewam, że masz TAKI kluczyk.

Inicjalizowałeś go po wymianie baterii?

pzdr

yaz

Opublikowano
Tak po wymianie bezpieczkika wentylator nie chodzi. ten wentylator jest 4 pinowy (cztery kabelki, dwa grube dwa cienkie) i wczoraj go podlaczylem na krotko i dzialaja tylko dwa biegi 2 i 3 a podstawowego biegu nie ma po zalaczeniu klimy. rezystory sa na wentylatorze dwa. 1 bieg =1 rezystor oporowy, 2 bieg = 2 rezystor oporowy, 3 bieg= bez rezystora ( tak to rozumiem) Sprawdzilem tez czy po wlaczeniu klimy na ten kabel sterownik daje prad i wyszlo ze podaje. podlaczalem inpe i nie ma bledow ale inpa nie widzi bezpiecznika (50) jest off.
Opublikowano
Tak kluczyk byl spr w takim samym bmw moje szwagra i bez problemu zaprogramowal moj klucz do swojej bmki. Kluczyk mam taki jak wstawiles tylko u mnie nie ma diody, wyglada identycznie tylko nie ma tej lamki (firma Siemens) Po wymianie klucz zostal zainicjowany.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W takim razie wiesz już wszystko.

Do wymiany opornik najniższego biegu.

Taka uwaga na przyszłość.

Jeżeli zrobiłeś jakąś diagnostykę, tak jak w przypadku wentylatora klimy, to napisz o tym.

Im więcej info od Ciebie tym szybsza i trafniejsza diagnoza.

 

Napisałeś, że klucz został zainicjalizowany w twoim aucie.

Czyli centralny zamek podczas inicjalizacji zaryglował i odryglował drzwi?

pzdr

yaz

Opublikowano
Wlasnie ze zero reakcji w moim aucie. Kluczyk w inpie pokazuje ze jest na pierwszym miejscu wpisany. i zakodowac go nie moge u mnie w aucie nie reaguje centalny zamek przy kodowaniu. a u szwagra w bmw bez problemu sie zakodowal. Dodam jeszcze ze przy ogledzinach bezpiecznikow dopatrzylem sie ze wtyczka przy lusterku z dioda jest odlaczona i zerwany kabelek i na podsufitce jest taka mala skrzyneczka to chyba jakis modol i tez jest nie podlaczony, ale nie wiem czy to moze miec jakis zwiazek.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czyli kluczyk nie został zainicjalizowany.

Nie masz się co dziwić, że klucza nie zakodowało.

Doprowadź najpierw do ładu te przewody/skrzyneczki i co tam jeszcze jest niepodłączone i wtedy koduj kluczyk.

pzdr

yaz

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.