Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Oczywiscie, ze pod za duzym naprezeniem bedzie pekac. To robi aluminium jak zbytnio sie je zbytnio naprezy. Jesli rozporka peka na odlewie przy kielichu to znaczy ze amortyzator dobija do kielicha (co nie powinno miec miejsca nigdy), co z kolei przeklada sie na to ze i tak bylby straszny mushrooming na kielichu - tudziez rozporka byla przykrecona zlym momentem - o co tez u nas nie trudno.

 

Co do tego ze nie usztywnia to ciekawe :) Zobacz OEMowe rozwiazanie w E9X - dwie belki, ktore nie okalaja kielichow, ktore sa nalozone na siebie i sa koncowo skrecone sruba. Teraz narysuj sobie to na kartce komore silnika i naloz wektory rozchodzacych sie sil podczas jazdy. Wszystkie naprezenia boczne beda ciagle przekazywane dalej przez brak sztywnego polaczenia pomiedzy pojedynzcymi belkami, choc beda bardziej tlumione niz w wypadku gdy nic nie bylo by tam dane.

 

Natomiast najwazniejszym elementem jest sztywny jednoczesciowy trojkat mocowany do grodzi, ktory nie dopuszcza do tego by naprezenia boczne zmienialy kat ramion rozporki. To ze same ramiona sa przedluzone poprzez skrecenie ich po 2 sruby z kazdej stronie na jednej plaszczycnie nie ma znaczenia, bo sily nie rozchodza sie w takim kierunku by mialo to wyplyw na ich sztywnosc - nie masz tutaj punktu obrotu jak w rozwiazaniu OEM. Na dodatek cala rozporka jest z aluminium, ktore jest po prostu sztywne - sprawia to ze ta rozporka jest o wiele bardziej efektywna niz wiele ciezkich i 'mocnych' rozporek robionych np ze stali, ktora jest bardzo elastyzcna (pomijam juz wage). Ba - rozporka z M3 jest tak efektywna, ze DINAN zdecydowal sie na dokladnie takie samo rozwiazanie jak OEM.

 

14349672345_72095cb7e1_b.jpg

 

Nawiazujac natomiast do skrecania - kazda dobra rozporka jest skrecana - bo zalezy Ci na szybkim dostepie do do bebechow auta. Oczywiscie mozesz odkrecic rozporke z kielichow, ale czy potem pamietasz by kazdorazowo robic geometrie i ustawiac na nowo katy? Myslicie, ze w WTCC goscie maja czas w pit stopie pomiedzy kwalifikacjami ustawiac dokladnie wszystkie katy po tym jak na szybko beda cos robili w silniku? Nie wierzycie - wystarczy zerknac czy to na turnera:

 

806827_x800.jpg

 

Czy Cusco:

http://www.modbargains.com/zoom_img/_1288013573.jpg

 

Wiec istotny jest nie brak polaczen skrecanych - wazne jest by sily nie rozchodzily sie po linii skrecenia (w przypadku laczenia jak w M3) lub by nie uzywaly skrecenia jako punktu obrotu. Tak brak jakichkolwiek laczen da Ci minimalnie wyzsza sztywnosc - ktora okupisz dosc wysokim kosztem, ktore w zastosowaniach drogowo - torowych sa nieoplacalne z uwagi na swoja radykalnosc. Jesli natomiast do swojego E9X wlozyles rozporke i twierdzisz ze auto jezdzi lepiej bez ciezkich modyfikacji przedniego zawieszenia (i nie mowie tu o wrzuceniu jakis springow za pare zl) to obawiam sie, ze to jedynie placebo, bo E9X jezdzi niestety jak ponton. Wiem, ze wiele osob bedzie sie spierac, ze to nie prawda, ale z drugiej strony wiele osob uzywa cukru astralnego, lekow homeopatycznych, czy magnezu w formie mineralnej twierdzac, ze dziala.

 

Dla mnie przede wszystkim najwazniejszym czynnikiem w rozporce z M3 jest latwy dostep do wnetrza kielicha oraz lekkie wzmocnienie kielicha, przy zachowaniu jak najmniejszej inwazyjnosci.

E92 335d Stage H
  • Odpowiedzi 394
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Wejdzie Ci na wysokość silnik (właściwie osłona silnika) pod ramiona emkowej rozpórki?

 

Ten Turner to nic innego jak Wiechers (którego miałem jakiś czas temu u siebie). Turner sprzedaje to jako no name?

 

http://i.imgur.com/2kdNUgB.jpg

http://i.imgur.com/btGni1m.jpg

Opublikowano

Sprzedaja to jako swoje- wiec pewnie rebrand jak to czesto jest ;) Jako fakt wiem ze do mnie nie wejdzie :(

 

Mowisz o tej oslonie na ktorej jest kabinowy :) ? Tak wchodzi bo prowadzenie rozporki jest dokladnie takie jak OEM - gwint wystajacy ponad nakretka moze byc problemem, ale najwyzej go przytne albo dobiore sobie w metalowym cos krotszego ;)

 

Po zlozeniu u ludzi wyglada to tak:http://billswebspace.com/335M3StrutBraceInstallation_files/image157.jpg

E92 335d Stage H
Opublikowano
Oczywiscie, ze pod za duzym naprezeniem bedzie pekac. To robi aluminium jak zbytnio sie je zbytnio naprezy. Jesli rozporka peka na odlewie przy kielichu to znaczy ze amortyzator dobija do kielicha (co nie powinno miec miejsca nigdy), co z kolei przeklada sie na to ze i tak bylby straszny mushrooming na kielichu - tudziez rozporka byla przykrecona zlym momentem - o co tez u nas nie trudno.

 

Co do tego ze nie usztywnia to ciekawe :) Zobacz OEMowe rozwiazanie w E9X - dwie belki, ktore nie okalaja kielichow, ktore sa nalozone na siebie i sa koncowo skrecone sruba. Teraz narysuj sobie to na kartce komore silnika i naloz wektory rozchodzacych sie sil podczas jazdy. Wszystkie naprezenia boczne beda ciagle przekazywane dalej przez brak sztywnego polaczenia pomiedzy pojedynzcymi belkami, choc beda bardziej tlumione niz w wypadku gdy nic nie bylo by tam dane.

 

Natomiast najwazniejszym elementem jest sztywny jednoczesciowy trojkat mocowany do grodzi, ktory nie dopuszcza do tego by naprezenia boczne zmienialy kat ramion rozporki. To ze same ramiona sa przedluzone poprzez skrecenie ich po 2 sruby z kazdej stronie na jednej plaszczycnie nie ma znaczenia, bo sily nie rozchodza sie w takim kierunku by mialo to wyplyw na ich sztywnosc - nie masz tutaj punktu obrotu jak w rozwiazaniu OEM. Na dodatek cala rozporka jest z aluminium, ktore jest po prostu sztywne - sprawia to ze ta rozporka jest o wiele bardziej efektywna niz wiele ciezkich i 'mocnych' rozporek robionych np ze stali, ktora jest bardzo elastyzcna (pomijam juz wage). Ba - rozporka z M3 jest tak efektywna, ze DINAN zdecydowal sie na dokladnie takie samo rozwiazanie jak OEM.

 

14349672345_72095cb7e1_b.jpg

 

Nawiazujac natomiast do skrecania - kazda dobra rozporka jest skrecana - bo zalezy Ci na szybkim dostepie do do bebechow auta. Oczywiscie mozesz odkrecic rozporke z kielichow, ale czy potem pamietasz by kazdorazowo robic geometrie i ustawiac na nowo katy? Myslicie, ze w WTCC goscie maja czas w pit stopie pomiedzy kwalifikacjami ustawiac dokladnie wszystkie katy po tym jak na szybko beda cos robili w silniku? Nie wierzycie - wystarczy zerknac czy to na turnera:

 

806827_x800.jpg

 

Czy Cusco:

http://www.modbargains.com/zoom_img/_1288013573.jpg

 

Wiec istotny jest nie brak polaczen skrecanych - wazne jest by sily nie rozchodzily sie po linii skrecenia (w przypadku laczenia jak w M3) lub by nie uzywaly skrecenia jako punktu obrotu. Tak brak jakichkolwiek laczen da Ci minimalnie wyzsza sztywnosc - ktora okupisz dosc wysokim kosztem, ktore w zastosowaniach drogowo - torowych sa nieoplacalne z uwagi na swoja radykalnosc. Jesli natomiast do swojego E9X wlozyles rozporke i twierdzisz ze auto jezdzi lepiej bez ciezkich modyfikacji przedniego zawieszenia (i nie mowie tu o wrzuceniu jakis springow za pare zl) to obawiam sie, ze to jedynie placebo, bo E9X jezdzi niestety jak ponton. Wiem, ze wiele osob bedzie sie spierac, ze to nie prawda, ale z drugiej strony wiele osob uzywa cukru astralnego, lekow homeopatycznych, czy magnezu w formie mineralnej twierdzac, ze dziala.

 

Dla mnie przede wszystkim najwazniejszym czynnikiem w rozporce z M3 jest latwy dostep do wnetrza kielicha oraz lekkie wzmocnienie kielicha, przy zachowaniu jak najmniejszej inwazyjnosci.

 

Hej kolego w1lq ja broń Boże nie krytykuje twojego projektu :wink: , wyraziłem tylko swoje zdanie grunt że Tobie pasuje i się podoba

 

jak będę miał chwilę zrobię fotkę swojej ,jest bardzo lekka i mocna i wizualnie też nie wygląda źle :) (tak mi się wydaje) robił mi to kolega

który przygotowuje auta do sportu, moim zdaniem po prostu szkoda kasy na rozpórki od producentów których wymieniłeś , co nie znaczy że idę na łatwiznę

bo kasy nigdy na żadne moje auto nie żałowałem , co poniektórzy z tego forum mogą potwierdzić :wink:

 

Pzdr.

Opublikowano

Absolutnie nie zarzucam krytyki ;-) nie o to chodzilo i nie bylo personalnie skierowane - wiec jak to tak odbierasz to wybacz bo nie taki zamiar ;).

 

Niemniej staram sie bardzo prostowac roznorakie mity, stad tlumacze czemu taka a nie inna rozporka, i czemu jej konstrukcja jest dobra oraz czemu skrecane nie jest gorsze ;) Pomiedzy nami jest Irek Gorny i robi fajne rozporki, ale takie rozwiazania to po prostu zbytni hardcore do auta drogowo - torowego ;-)

E92 335d Stage H
Opublikowano

Dobra - jutro biore sie za robote w aucie. W miedzyczasie - specjalnie dla B-T-K :mrgreen: - brakujacy element hamulcowej ukladanki. 3.5 tyg czekalem az chlopali sprowadza je z US :mad2:

 

34391775440_aaa9da5df4_z.jpg

E92 335d Stage H
Opublikowano

O hellach sie naczytalem sporo srednich opinii na zachodnich forach ze nie pasuja tak ladnie pnp wiec sobie podarowalem ;) Inna sprawa ze kupilem te stoptechy naprawde bardzo tanio :D (dlatego tyle czekalem)

 

Pomijam juz fakt ze niezaleznie co bym kupil, cena podobna do OE BMW, a beda troszke trwalsze - bo zakladam ze beda dzialac identycznie.

E92 335d Stage H
Opublikowano
Dobra - jutro biore sie za robote w aucie. W miedzyczasie - specjalnie dla B-T-K :mrgreen: - brakujacy element hamulcowej ukladanki...3.5 tyg czekalem az chlopali sprowadza je z US

 

Cieszę się, że o mnie myślisz, doceniam :cool2: :wink:

 

A zaciski kiedy przypłyną? :norty:

Opublikowano
tak samo Hell u mnie pasowal P&p ale jak patrze na Hell a na to co kupiles to sa jakies dwa rozne swiaty jak chodzi o jakosc produkcji przynajmniej na zdjeciu na korzysc stoptecha. ile dales za te kabelki ?

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
to cena do jakosci przemawia ewidentie na korzysc stoptecha na zdjeciach przynajmniej.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
No relatywnie wychodzi na PLN pulap Heli. Z kolei pytajac sie Roya od ktorego kupowalem, stoptechy bylyby tym co by wybral nad goodridgeami - okreslajac je jako bardziej konkretne :)
E92 335d Stage H
Opublikowano
a jak to sie ma ogolnie do hamowania takie w metalowym oplocie ? mowie zarazem o cywilu jak i o racingu. Ja wybralem takie bo byly czerwone :)

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Generalnie osobiscie uwazam ze nijak. Przewody OEM tez maja wzmocnienie z siatki czy to teflonowej czy jakiejkolwiek innej sztywnej substancji. Majac w rece nowe przewody w oplocie jak i nowe OEM sadze ze bedzie znikoma / zadna roznica. Za to przewody w oplocie sie o wiele wolniej degraduja niz OEM.

 

Jak wyglada degradacja? Generalnie wszystko rozchodzi sie o 'feel' pedala bo efektywna moc maksymalna jest taka sama. Przewody w oplocie / nowe daja o wiele bardziej liniowe czucie niz stare przewody gumowe ktore maja tendencje do pecznienia przez co pedal jest bardziej progresywny.

E92 335d Stage H
Opublikowano

Korzystajac z okazji na chwile oddechu od pracy nad autem (ktora idzie mi jak krew z nosa) przejechalem sie dzis:

 

34062415223_aae384fe6d_z.jpg34029762984_83813347c3_z.jpg

 

Generalne wrazenia z M3 Competition Ed. w szybkim skrocie - jak bym sobie taki kupil pewnie nie czulbym wielkiej potrzeby modyfikacji i ingerencji w auto bo malo rzeczy by mnie wyraznie mocno irytowalo. Majac to z glowy uwazam, ze auto jest wciaz 'overglorified 335i' zwlaszcza ze silnik ma typowa turbinowa charakterystyke co mi osobiscie sie nie podoba (bylby kompresor bylo by fajnie). Jest sztywniej, jest bezposredniej, jest szybko - ale imo to wszystko, a nawet wiecej idzie uzyskac poprzez dobre modyfikacje z glowa :-)

 

In plus zaliczylbym pare rzeczy: widok zza kierownicy - zawsze lubilem widok dlugiej maski i guza na srodku i troche mi tego w moim e92 brakuje; dzwiek (benzyna - duh!), skrzynia, szpera, fajne siedzenia i ladny srodek. Z pierdami jak trojkolorowe przeszycia, czy nie takie swietne super drogie kute felgi 20 cali (naprawde - competition 20 cali - lol) bym sobie darowal.

 

Koniec koncow mile auto, ale nawet wyjezdzajac z salonu moje mysli wciaz wedrowaly do dealerstwa subaru po drugiej stronie ulicy i tego STI na podescie ;-)

E92 335d Stage H
Opublikowano

tylko nie jestes targetem sprzdazowym M3 tylko niemiec powyzej 40tki z dobrymi zarobkami. Najwieksza wartosc dodana tego auta to tak naprawde masa ultra zaawansowanej elektroniki ktora pozwala prowadzic takie M3 nawet malo ogarnietemu kierowcy. Ty tego nie doceniasz a Hans ktory ma wrazenie samodzielnego panowania nad autem tak i za to placi :) otoczka musi byc i 20 calowe felgi musza byc bo to marketing sprzedaje auto a nie jego faktyczne walory.

 

To jest auto cywilne z duzym silnikiem a nie samochod wyscigowy.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Dlatego ciagle uwazam ze najlepszym salonowym autem RWD na codzien jest Mustang GT 5.0 ;) Nie kosztuje az tak duzo, ma rewelacyjny silnik i porzadna skrzynie. Reszte mozna pozmieniac na swoje a i tak wyjdzie polowa ceny M3 :D
E92 335d Stage H
  • Moderatorzy
Opublikowano
Oglądam ostatnio na YT pewien kanał gdzie koleś sprzedał Cuprę ST i kupił Mustanga GT :shock: Samochód tańszy niż F30 330i a silnik podchodzi pod motoryzacyjną pornografię :) Wiadomo plastiki itp, raczej tylko manual bo automat słaby ale mimo to, jedyne V8 na rynku w cenie 190k robi wrażenie.
Opublikowano
Oglądam ostatnio na YT pewien kanał gdzie koleś sprzedał Cuprę ST i kupił Mustanga GT :shock: Samochód tańszy niż F30 330i a silnik podchodzi pod motoryzacyjną pornografię :) Wiadomo plastiki itp, raczej tylko manual bo automat słaby ale mimo to, jedyne V8 na rynku w cenie 190k robi wrażenie.

 

Pomijając fakt że gość który prowadzi kanał to kompletny cep zapatrzony w siebie, stosunek ceny do auta moim zdaniem miazga, tym bardziej ogarniając konkretny rabat i wyrzucając na koniec wykup 50%. I płacisz ratę jak za Skodę Rapid :P

http://s32.postimg.org/8t3axzpc5/podpis_Forum_BMW.png
Opublikowano

Aaaaa! @w1lq od tak sie umowiles na przejażdżkę M3 trzeba było dać znac ^^ zwłaszcza ze mieszkam 1km od tego salonu :twisted: :twisted:

 

Co do STI, mustanga, RS itp. itd. Powiem tak mialem okazje siedziec w tych autach niestety nie jezdzic... :) Powiem tak wykonczenie tych autek jak i jakosc materialow jest mega słaba w starciu z audi/mercem czy bmw. Po prostu zalatuje takim strasznym plastikiem ze szok. Nowe F3x jak czesc os twierdzi tez ma troszke gorsza jakosc niz e9x niestety musze sie z tym zgodzic ale nie jest to jakas mega roznica. Co do M3 to juz tez zupelnie inna liga bo tam tez w większości wypadkow deski sa obszyte "czyms" :) A tez nie ma co porównywać M3 z mustangiem, sti czy innymi autami bo tamte to wydatek ok 200k a M3 to spokojnie 400 :twisted:

 

Mi osobiście tez juz nie raz przechodziło przez mysl kurde moze takie STI albo mustang bo generalnie cena nowego to cena tak naprawdę sensownego używanego 340/35 lub 440/35i :lol: Wiem jednak ze pewnie by mnie denerwowaly te plastiki. Ja teraz planuje jeden maly zakup :mrgreen: ktory mam nadzieje dojdzie do skutku i trafi do mojej galerii :twisted: A jakos za rok jak fundusze pozwolą to bede chciał zaatakować taka M3 bo dla mnie jest BAD!

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

  • Moderatorzy
Opublikowano

 

Pomijając fakt że gość który prowadzi kanał to kompletny cep zapatrzony w siebie,

 

To nie miejsce na takie dyskusje ale uważam zupełnie odwrotnie. Chyba nie oglądałeś innych testów które robi dla ludzi. Ten samochód kupił dla siebie i wcale się nie dziwie że mówi o nim tak a nie inaczej.

Opublikowano
To nie miejsce na takie dyskusje ale uważam zupełnie odwrotnie. Chyba nie oglądałeś innych testów które robi dla ludzi. Ten samochód kupił dla siebie i wcale się nie dziwie że mówi o nim tak a nie inaczej.

 

Może faktycznie trochę ostro, ale jeżeli chodzi o część gdzie na siłę próbuje wszystkim dookoła wmówić że to auto rodzinne, albo że podgrzewane i wentylowane fotele teraz to luksus w najdroższych autach itd. - bawi do łez. Nie chce siać tutaj tępego spamu, ale tak nawiasem, nie przeszkadzało mi to co wyżej napisałem tak bardzo, jak jego wylewanie żalów na fb, że ludzie wytykają mu błędy i że ktoś tam się z niego gdzieś nabija. Internet. Dorosły facet a tupie nogami jak małe dziecko :).

Już nawet nie wspominając o samej wartości dodanej filmów, 15-25 minut, a konkretnych informacji i ciekawego materiału 5 minut. Nie rozumiem też podejścia że do jednego auta trzeba nakręcić 3 filmy z 20 minutowej jazdy gdzie człowiek nie dowiaduje się kompletnie niczego ciekawego porównując do innych polskich kanałów jak Pertyn Ględzi, Marek Drives czy Autocentrum chociaż tam już widać inny budżet.

 

Ręka na sercu że już więcej nic w tym temacie tu nie powiem :lol:

 

Co do samego Mustanga, gdyby nie V8, to auto kompletnie niegodne uwagi, ale skoro już ten silnik tam jest - jeździłbym :).

http://s32.postimg.org/8t3axzpc5/podpis_Forum_BMW.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.