Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 394
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Rozmawialem z Lukaszem dokladnie apropo tych opon jeszcze jakos w Maju :D

 

Ale on jezdzi na smiesznie wysokich ilociach camberu na tym airride, pomijajac ze r888 sie nie nadaja na ulice (a analizowalem to czy sie nadaja z 2 tygodnie xD).

 

Generalnie przy zerowej zbieznosci i camberze do 2.5 stopnia negatywu nie bedziesz tak zjadac opon - zwlaszcza jak zadbasz o to by dotrzec krawedzie w zakretach :D ja dbam :D

E92 335d Stage H
Opublikowano

Glownym celem modyfikacji jezdnych w aucie bylo zapewnienie przewidywalnosci i bezposredniosci, upgradowaniu systemu hamulcowego, oraz zmienienie charakterystyki z auta podsterownego na auto dosc neutralne o zabarwieniu nadsterownym. Jezdzilem zarowno nowymi M'kami, jak i innymi autami szeroko uznawanymi za sportowo/torowe wiec mialem jakis zamysl tego co chcialem uzyskac.

 

---------------------------------

Bezposredniosc i Przewidywalnosc

---------------------------------

 

1) Pozbycie sie hydroizolowanych tulej na wahaczach przednich na te z M3 - zapewnia natychmiastowa reakcje budy i ukladu kierowniczego na ruchy zwrotnic.

2) Micheliny PSS 255/35 275/35 - niska scianka boczna produkowana w technologii wyscigowej jest sztywna jak w semi slicku -> ergo, mamy male ugiecia i bezposredni 'feedback'

3) Rozporka z M3 - latwy dostep do silnika, usztywnienie kielichow ktore sa z tektury oraz w przeciwienstwie do oryginalu z e9x usztywnienie osi z gory (normalna rozporka nie jest spieta sztywno na grodzi)

 

----------------------

Zmiana Charakterystyki

----------------------

 

1) Cambery Ground Control + Nowe Wahacze M3 -> Umozliwily poglebienie KPI i ustawienie camberu na -2.5 stopnia na przedniej osi

2) Apexy ARC 8 18x9 et30 + 255/35/18 na przedniej osi -> poprzez wiekszy rozstaw i wieksza szerokosc niz stock zbliza sie scrub radiusem do oryginalu przez co prowadzenie w jest w moim 'sweet spocie', tak wiec nie jest przesadnie ciezkie, a jednoczesnie zapewnia duzo informacji zwrotnej.

3) Sztywniejsze drazki kierownicze -> poprawily odrobine informacje zwrotne z kol

4) Customowa Geometria -> -2.5 stopnia camberu z przodu, -2 stopnie camberu z tylu, zbieznosc przod 0, tyl lekko zbiezne -> sprawia ze auto zaczelo strasznie agresywnie brac zakrety (160 km jadac po wewnetrznym luku wjazdu na autostrade bez utraty przyczepnosci na przedzie - M3 nowe odpadalo tu przy 120) a przednia os dostala zdecydowanej przyczepnosci odchodzac od podsterownej natury. Tylnia os moglaby miec 0.5 stopnia mniej negatywu ale to wymaga albo podniesienia auta albo customowych wahaczy.

5) Dostosowanie wysokosci przedniego zawieszenia -> podnioslem przedni gwint by w miare zrownac krzywe obrotu wahacza dolnego i drazka kierowniczego. Moznaby poleciec jeszcze wyzej by idealnie sie zejsc, albo dodac koncowke pod bump steer do drazka by utrzymac obecna wysokosc i ten 'flush look'.

6) Lekkie kola (APEXy) + tarcze dwuczesciowe z z4 35is lzejsze o 1kg - drastyczna redukcja masy nieresorowanej i naprawde astronomiczne polepszenie pracy amortyzatorow (to chyba najistotniejszy mod)

7) Cisnienie opon - szukajac zlotego srodka podpompowalem przednia os i spuscilem powietrza z tylu by tyl zaczal bardziej ochoczo acz kontrolowalnie latac na boki.

8) Baaardzo przyczepne opony - ktore nie sa semi slickami.

 

-------

Hamulce

-------

 

1) Klocki Ferodo DS2500 - IMO najlepsze klocki na droge jakie mozna kupic na rynku (homologowane tylko na tor). Roznica w hamowaniu niebo a ziemia.

2) Tarcze Z4 35is - dwuczesciowe, wiec zapobiegaja zbytniemu fadingowi przez lepsze odprowadzanie ciepla i nie przekazywanie go az tak na zwrotnice i zacisk.

3) Przewody w oplocie Stoptech - generalnie nie wierze w to by jakiekolwiek przewody sie czyms od siebie roznily jak sa nowe. Te stalowe tutaj po prostu wytrzymaja o wiele wiecej niz normalne gumowo-nylonowe zanim te 2 sie rozciagna i pedal bedzie gabczasty. Nowe przewody = bardzo linearne uczucie hamowania.

4) Plyn ATE Typ200 - tanie i jeden z najwyzszych punktow wrzenia z DOT4.

 

-------

Dodatki

-------

 

1) Stud conversion kit - zmiana z srob na szpilki. Generalnie pozwala na wrecz blyskawiczna zmiane kola zwlaszcza gdy relatywna wielkosc zacisku i tarczy jest do kola sie az tak nie rozni.

2) Nakretki z kutego aluminium produkcji Works'a - dosc wytrzymale + jedna antykradziezowa (chociaz to i tak sie na wiele nie zdaje)

 

----------------

Co Mozna Zrobic?

----------------

 

Jesli mysle o przyszlosci zawieszenia w tym aucie by bylo cacy, zdecydowanie warto zrobic nastepujace:

1) Wymiana tuleji tylniej belki na sztywne z alu - bo belka zyje wlasnym zyciem a z nia cale tylnie zawieszenie

2) Wymienic wahacze na czesci z M3 jak i customowe camberowe z Megan/Hardrace - by moc zredukowac camber tylniej osi o te 0.5 stopnia

3) Wymienic tuleje dyfra - by nie zylo to wlasnym zyciem

4) Wruzcic szpere (np quife) i sztabilizator z M3

 

 

============

Podsumowanie

============

 

Moge smialo powiedziec ze udalo mi sie dosc dobitnie zmienic charatkerystyke tego auta. Prowadzi sie o wiele bardziej precyzyjnie i dosc neutralnie, wiec ochoczo wychodzi tylnia osia, ale w kontrolowalny sposob, a nie taki, ze gdy polecisz to juz nie ma co zbierac. Porownujac do nowego M3 zakrecanie napewno bardziej podoba mi sie w moim, jakby popracowac nad tylnim zawieszeniem i skrzynia to pewnie przekazanie napedu w zakrecie tez wolalbym u siebie ;) Hamulcowo, napewno lapia tak dobrze jak w M'ce, ale pewnie fading nastepuje wciaz wczesniej :) (niestety dobrym upgradem jest jedynie takie bbk z ap dla przykladu)

 

Koniec koncow, wyszlo ladne dosc malo palace auto o duzej mocy, ktore prowadzi sie dosc lekko, nadsterownie i ma jakis sensowny bufor bezpieczenstwa. Ponadto, stalo sie dosc przewidywalne, i dokladnie czuc co sie dzieje z kolami podczas jazdy i jak sie plasuje przyczepnosc. Jednoczesnie auto nie jest taczka, jest ciagle wygodnym autem ktore moze nam sluzyc za daily ;)

 

 

::::::::::::::::

OGLOSZENIE

::::::::::::::::

 

W zwiazku z tym, ze w zyciu mi sie tez sporo pozmienialo, a autem w ciagu poltora roku przejechalem ledwo ponad 10kkm, auto bedzie wystawione na sprzedaz, bo zmieniaja mi sie drastycznie koncepcje i piorytety.

 

Jak bylo dbane i co bylo zrobione kazdy widzial, a papierologii i dokumentacji zdjeciowej w domu mam mase :) Auto sprzedaje tak jak jest z wszystkim co jest na aucie bo nie chce sie potem rozdrabniac ;) Samego mojego wkladu w samochod jest ponad 71k na przestrzeni tych 1.5 roku :) Jak ktos mialby ochote sie zaglebic w lekture co dokladnie zapraszam -> TUTAJ

 

Jakby ktos byl zainteresowany zapraszam na PW :)

E92 335d Stage H
Opublikowano
Wow :D niezla lista! az zaluje ze takiej sam nie zrobilem ale patrzac na kwoty to chyba jednak sie ciesze ze nie zrobilem :lol: Jakbym sam nie mial 335 to bym bral :twisted:

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Za jakis czas pewnie sie pojawi ogloszenie na mobile wiec wiesz Tomku mozesz miec szanse kupic sobie jeszcze jedno obok swojej :D
E92 335d Stage H
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Moje po zimie prawdopodobnie tez bedzie wystawione :) Czekam tylko az bedzie znana cena M2 Competition ale cos mi sie wydaje ze bedzie kosmos. I pewnie bede musial brac M2 :(

 

faktycznie to powazny problem :)

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Mi też smutno bo kupiłem huiowego 335is a w planach miałem Ferrari 458 :cry2:
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Dla zainteresowanych... w koncu zebralem sie by wystawic ogloszenie auta xD (zajelo mi to z pol roku). Teraz zabieram sie za sprzedaz na powaznie, bo nie mozna miec za duzo aut ;)

 

Kliknij Mnie

E92 335d Stage H
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Te pływające tarcze z Z4 jak podchodzą z zaciskami z 335?
3A0jS9b.png
Opublikowano

Jak widac mam i uzywam.

 

Notka: To dwuczesciowe tarcze. Chyba tylko te topowe ceramiczne tarcze z M2/4 sa plywajace.

E92 335d Stage H
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Auto Sprzedane :) uwazam ze poszlo w dobre rece :)


Niniejszym zegnam sie z wami spolecznosci BMW ;) Jak ktos by mnie szukal to pewnie nadal bede odpisywal na PW ;)

E92 335d Stage H
Opublikowano
No i fajnie.. Zdradź jeszcze na jaką markę zmieniłeś i czy też będzie modzone?
Opublikowano

Zmieniam na


http://www.carzwerk.com/wp-content/uploads/2016/02/CPXPELCARZS-3376-990x660.jpg


albo


r33-001.jpg


Zastosowanie torowo-turystyczne. Bedzie bezposrednio, surowo, oraz zdecydowanie szybko w zakretach.

Modyfikacje napewno pojawia sie z czasem.

E92 335d Stage H
  • 3 tygodnie później...
  • 1 rok później...
Opublikowano

Masz może zdjęcia jak wyglądał downpipe z katem? Czy mocowanie sond i czujników było P&P?

 

Tak wiec przedstawiam stan faktyczny na dzien dzisiejszy ;) Zmienily sie dwie rzeczy :twisted:


2) Pojawil sie nowy dp oraz nowe tlumiki robione w pelni na miare - zastepujace obecny dp i obecny tlumik. Wielkie podziekowania za zrobienie swietnego wydechu dla GTPerformance. Sa to osoby odpowiedzialne za wydech Tomka w jego 335d i np w Carbonerre (polecam poszukac innych projektow). Powod wymiany co prawda to temat na inny post ktory niedlugo wyplodze ;-)


O nowym downpipe rozpisze sie przy omawianiu poprzednich modyfikacji, istotna sprawa jest to, ze teraz za wylotem z turbiny siedzi katalizator sportowy 100 cpsi ;) - Tak smierdzi zdecydowanie mniej i kopci mniej.


Zamiast pojedynczego tlumika z MG wpadly dwa niezalezne tlumiki zawieszone po skosie na modle S2000.

33147222321_f150b6fe42_b.jpg


Oraz wpadly koncowki 90mm z surowego przepalanego tytanu

32460538583_742197d494_b.jpg


Calosc jest bardzo ladnie i czysto zlozona, prezentujac sie tak

33275283365_a3fabe9449_b.jpg


Natomiast auto brzmi teraz tak -

. :twisted:
  • 1 rok później...
Opublikowano
Zastanawiam się nad dokładnie tymi felgami, celuje w 19 cali 9j i 10j, zamawiałeś je bezpośrednio ze strony producenta? Jakie byś sugerował ET do e92 lci mpak żeby podeszło bez dystansu?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.