Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano

Dorosły facet a tupie nogami jak małe dziecko :).

 

 

Pertyn Ględzi

 

Ty chyba nie widziałeś jak ten typ zarejestrował się tutaj na forum i zaczął rzucać pozwami do sądu w temacie g30 :lol: :lol: :lol: to jest dopiero zabawny człowieczek. EOT

  • Odpowiedzi 394
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Ford guwno wort i mustanga też to się tyczy. Na papierze silnik 5.0 i 421KM a jedzie gorzej niz M3, spotkałem się z takim to jechaliśmy równo w przedziale 70-2xx a mam 30koni mniej...

Porównując do innych silników 5.0 typu m5 e60 itp to kupa jest ,wnętrze też szpetne stąd niska cena. Jak dla mnie to taka błyskotka która z zewnątrz ma przykłuwać uwagę a w środku słabizna, pod maską też. To taka pseudonamiastka sportowego wozu dla szpanerów moim zdaniem :)

Opublikowano

Dorosły facet a tupie nogami jak małe dziecko :).

 

 

Pertyn Ględzi

 

Ty chyba nie widziałeś jak ten typ zarejestrował się tutaj na forum i zaczął rzucać pozwami do sądu w temacie g30 :lol: :lol: :lol: to jest dopiero zabawny człowieczek. EOT

 

Ok, polska scena jest żałosna :P.

 

A ty sam byś kupił takiego Kunia ?

http://s32.postimg.org/8t3axzpc5/podpis_Forum_BMW.png
Opublikowano
Z tego co pamiętam ktoś napisał, że Pertyna sponsoruje Mercedes. Nie dziwię się, że ostro zareagował, bo to już przekracza granice krytyki.
kupię 540i E39 po lifcie, sedan
Opublikowano

Ladnie po tym wszystkim widac jak kazda z obecnych tu osob co innego szuka w aucie ;-) Dla przykladu jak ja patrze na auto - patrze na platforme czyli silnik + skrzynia + architektura zawieszenia. Nowy mustang ma swietny niewysilony (to dosc istotne) silnik i sensowna skrzynie oraz wielowahacz. Dzieki temu moge juz zmodyfikowac reszte wg wlasnego uznania by byc zadowolony ;) Przypominam ze kupujac e92 tez bylem mega zawiedzony ;-)

 

Jakosc wykonania jest sprawa drugorzedna. Dla przykladu genialne wczesne sti czy evo wygladaly jak odlane przez male chinskie raczki kilkuletnich dzieci i powodowaly wymioty. Nie zmienia to faktu ze auta byly genialne. Pytanie czy ktos szuka show cara i luksusu czy czegos kompletnie innego ;-) A jak jest zle w obu przypadkach to czemu nie zrobic wszystkiego na nowo?

 

Zawsze mnie smieszy ta forumowa obsesja w 'mierzeniu sie' na prostej. Duzo osob doladowuje sobie tutaj ego tym ze cos jest szybsze od czegos, ale to naprawde jest bezcelowe. Po pierwsze, takie pomiary sa niemiarodajne - auta i warunki sie roznia. Rozne gumy, rozne temp gum, rozne cisnienia, rozne zawieszenia, rozne wagi, rozne skrzynie, rozne rekacje kierowcow, rozne silniki, rozne paliwa, rozne oleje itd. Po secundo, zawsze znajdzie sie ktos szybszy i wcale nie musi kupowac Maclarena albo rozbijac banku. Dla przykladu, znajomy ma Celice GT4, ktora jest w stanie bez wysilku zmiazdzyc wszystko co jest na tym podforum o wiele nizszym kosztem. Nie ma to jednak znaczenia poniewaz auto ma zasieg 50 km palac 100l/100km i w srodku ma dwa kubelki bez grama poszycia. Tylko czy naprawde chce takim autem pojechac sobie na wakacje, albo wziac sobie rower na stok?

 

Jesli nie startujemy w zawodach w ktorych ograniczaja nas jakies regulacje, moim zdaniem jedyne co sie liczy to 'feel', zwlaszcza jesli to nasze daily. Nie to jak szybko jedziemy, czy jakie auto obok pobijemy tylko to jak sie w nim czujemy. Dobrym przykladem jest MX5 czy Lotus Elise - auta w ktorych nie jezdzi sie szybko, ale ma sie niezmazywalnego banana na gebie. Super wysokie osiagi, zwlaszcza jesli chodzi o moc, wcale nie ida w parze z radoscia, bo potem uzywacie na codzien 4/10 mozliwosci auta bo cokolwiek wiecej i robi sie juz za niebezpiecznie. Z kolei autem o mniejszej mocy mozna jechac na 9/10 i czuc, ze naprawde realizuje sie w tym potencjale.

 

Moim problemem z duza iloscia aut jest po prostu brak szczerosci. Auta udaja, ze sa czyms czym naprawde nie sa, a wszystko jest sterowane poprzez elektroniczne proxy ktore z jednej strony ma nam ulatwic zycie, ale z drugiej sprawia, ze jazda staje sie pozbawiona emocji bo jest nieszczera, bez adrenaliny i malo angazujaca (ale tez pozbawiona mozliwosci) ;-)

 

@Vaporr -> Porownujesz niedoladowany silnik modularny Coyote V8 do silnika BMW z 2 turbinami. Pomijam jeszcze, ze w trasie Coyote pali prawie tyle co normalna 4 cylindrowka. Akurat jezdzac wszystkimi BMW - uwazam, ze tutaj wlasnie mamy pseudonamiastke aut sportowych - wystarczy popatrzec na spec z geometria, braki podstawowych informacji ;) - kupujac dostajesz duzo szpanu, ale dosc malo konkretow. Z kolei nie bedac goloslownym wystarczyc popatrzec na Toyote i GT86 - swietny samochod sportowy - idealnie zasetupowany do tego do czego ma sluzyc ;-)

 

@Tomek -> dlugo w tamtych rejonach bylem ale sie bujalem po mechanikach z dwoma macphersonami :D

E92 335d Stage H
  • Moderatorzy
Opublikowano
Dużo racji w tym co piszesz. Co do Mustanga to nie wiem czy bym go kupił - z pewnością nie przed kilkudniowym testem :) Ale jest w nim coś takiego że moje oczy już nie klasyfikują tego jako amerykańskie G. Co do 100-200, 200-300 i objeżdżania przez M3 - tutaj gdzie mieszkam zupełnie mnie to nie interesuje, to nie jest Wawa nocą :) Jedno jest pewne - coraz mniej czasu i opcji zostaje żeby mieć V8 :( M5 E60 - nie wyobrażam sobie nawet utrzymania takiego auta. Mustang seryjny wygląda jak błyskotka ale po paru modyfikacjach wygląda całkiem inaczej :twisted:
Opublikowano
Odkad z mustanga odleciala tylnia belka skretna a wlecial wielowahacz to juz kompletnie inna liga z ktora mozna cos zrobic ;-)
E92 335d Stage H
Opublikowano
Jedno jest pewne - coraz mniej czasu i opcji zostaje żeby mieć V8 :( :

 

I pod tym stwierdzeniem, mogę się podpisać wszystkimi kończynami :)

http://s32.postimg.org/8t3axzpc5/podpis_Forum_BMW.png
Opublikowano
coraz mniej czasu i opcji zostaje żeby mieć V8 :(

 

warto podkreślić - wolnossące V8.

 

Silników V8 w ofercie różnych producentów trochę jest w ofercie, ale niestety w większości przypadków są one uturbione.

Opublikowano
coraz mniej czasu i opcji zostaje żeby mieć V8 :(

 

warto podkreślić - wolnossące V8.

 

Silników V8 w ofercie różnych producentów trochę jest w ofercie, ale niestety w większości przypadków są one uturbione.

 

Dokladnie o tym wlasnie mowilem. Niewysilone wolnossace V8 ;-) Nie nie ma nic piekniejszego niz wolnossace motory. No moze wolnossace motory z ITB :D

E92 335d Stage H
Opublikowano

refleksja jest dobra bo to ze srodek jest szpetny nie ma znaczenia bo za bardzo rozsadne pieniadze porownujac do ceny M3 zrobisz cos bardzo fajnego lacznie z plastikami (za 20 tysiakow masz ultra premium niedostepny w BMW). Zawieszenie itd tez poprawisz jak bardzo chcesz montujac chocby KW i inne blyskotki (co i tak nie ma znaczenia bo M3 generalnie jezdzisz tylko prosto bo za bardzo sie boisz o lakier :lol: ) a dostajesz nie zatapialany V8 !

A jak ci bardzo brakuje osiagow ( :roll: ) to nawet montaz kompresora dalej czyni ze samochod jest duzo tanszy od M3... no i masz kompresor a nie turbine... Dodatkowo auto wyglada niezle na zewnatrz imo i nie masz jihadu BMW ktory ci skoczy do gardla za kazda modyfikacje poza linia oficjalna :).

 

Jest jedno ale...BMW M3/M4 jezdzi samo a mustanga trzeba umiec prowadzic. To absolutnie nie ten sam poziom elektroniki asystujacej kierowce i za to placisz w BMW (i za marketing oczywiscie). To moze nie poziom Vipera (ZB2) ktorym mialem okazje jezdzic i ktory dostal ode mnie miano trumny na kolkach dla bogatych ale Mustang to nie samochod ktory cie sam wyprowadzi z poslizgu jak to robi BMW M3/M4 a wiec rozumiem goscia ktory ma kase, przecietne umiejetnosci kierowcy i ktory woli M3/M4... bo w tym samochodzie moze zablysnac a w muscle car amerykanskim sa potrzebne prawdziwe umiejetnosci aby z niego korzystac i sie nie zabic.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przeczytałem całą galerię. Stłuczka spowodowała zmiany na plus. Ale tylko temu, że wszystkie szczegóły ogarnąłeś i jest fabryka. Decyzja o LCI słuszna :D Jeszcze konkretna felga się prosi, ale to wiadomo.
Benzyna zamiast krwi...
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

==========

DISCLAIMER

==========

 

No to w koncu postanowilem opisac to co sie dzialo przez ostatnie 7 tygodni z autem. W zwiazku z tym, ze to bedzie naprawde dosc obfita dawka informacji, rozdzielilem to w sumie na 2 czesci ;) W pierwszej opisze to co sie stalo z autem, a w drugiej opisze czemu to zmienialem i co tym chcialem osiagnac zahaczajac o jakas tam fizyke jazdy.

 

=============================

CZESC 1 - CO ZOSTALO ZROBIONE

=============================

 

Generalnie jak wiadomo, po ostatniej trasie 7 tyg temu, prowadnice przedniego prawego zacisku sie zapiekly co zaowocowalo rozwarstwieniem sie wewnetrznej strony tarczy - a raczej odlaczeniem sie czesci plaszczyzny. Poczatkowo chcialem na szybko naprawic hamulce, ale uznajac, ze i tak musze zrobic szeroko zakrojone przerobki przedniej osi by auto ladnie dzialalo... uznalem ze zrobie je razem z hamulcami w moim garazu pod blokiem ;) Niestety polscy mechanicy mnie traumatyzuja (oczwysiscie tyczy sie to probki ktora mialem okazje doswiadczyc), wiec o ile nie zrobi sie tego samemu nie bedzie dobrze :)

 

------

CZESCI

------

 

Do przerobek kupilem / odnowilem szereg czesci ktore postaram sie tu wylistowac:

 

1) Odnowione zaciski hamulcowe z mojego 335d. Zacisk przedni jak wiadomo mial zapieczone prodwadnice co skutkowalo cala afera. Po dokladniejszej analizie wyszlo ze 6 z 8 prowadnic nie nadaja sie do niczego ;-) Tak wiec zaciski polecialy na renowacje do wawy do Zacisk.com. Chlopaki odwalili dobra robote wymieniajac wszystke elementy gumowe i prowadnice, czyszczac zaciski i malujac je proszkowo na dosc tradycyjny Brembowy kolor czerowny.

 

35034222082_07f8eb283a_z.jpg"

 

2) Tarcze hamulcowe produkcji ATE dedykowane do Z4 35is wraz z klockami Ferodo Racing DS2500. Tarcze jak to tarcze, sama plaszczyzna cierna nie rozni sie od tego co mozna kupic normalnie od Zimmermana czy ATE. Fajny jest fakt ze tarcze sa dwuczesciowe - zeliwny dysk i flansza z aluminium. Daje to zarowno lepsza odpornosc cieplna bo o wiele mniej ciepla jest przenoszone na piaste, jak i sa lzejsze o 1 kg wzgledem OEM z 335i / 335d, a to duza oszczednosc na masie nieresorowanej. TBH to najlepszy bang for the buck jesli chodzi o mase nieresorowana. Z kolei jesli chodzi o klocki, DS2500 sa w sumie tez swietne jesli chodzi o bang for the buck. Sa dostatecznie miekkie by nie przeorac calej tarczy za szybko; maja na tyle efektywny zakres temperatur, ze nie wymagaja dogrzewania; oraz sa o tyle bardziej efektywne od OEMu ze idalnie nadaja sie na droge ;) Plus maja blaszki na obu klockach, a nie tylko na jednym jak ATE.

 

35199854455_54f2f64985_z.jpg

34389860933_b231e200d2_z.jpg

34812875230_8bc7d0981f_z.jpg

35069611931_163c6d1335_z.jpg

 

3) Wahacze gorne i dolne produkcji TRW z M3 na przednia os. TRW to praktycznie OE, bo na wahaczach sa zeszlifowane znaczki M. Oba sa z litego alu. Najwazniejsze roznica w wahaczach jest to, iz wahacze z M3 nie sa hydroizolowane, tylko sa z litej gumy. Wahacz dolny jest tez dluzszy od normalnego wahacza, wymuszajac -0.7 camberu. Do dolnego wahacza trzeba dokupic jeszcze male ramie do poziomowania xenonow - poniewaz standardowy bracket nie bedzie pasowal.

 

35069477001_74268724e2_z.jpg

34812925540_81d6594fe5_z.jpg

 

4) Drazki kierownicze Meyle HD. Jeden nigdy nie byl wymieniany, drugi to przerdzewialy FEBI. Uznalem ze obu przydalaby sie wymiana jak juz wszystko wymieniam. Meyle sa o wiele masywniejsze wiec powinno sie to przekladac na bardziej bezposrednie uczucie przy skrecaniu.

 

34389866973_04cb3593cf_z.jpg

34389867093_3ca14972c4_z.jpg

 

5) Camber Plate'y Ground Control w wesji Street. W PL to jest towar deficytowy. Teoretycznie jedyny mozliwy do dostania camber plate do mojego KW to to co oferuje KW samo z siebie. Niestety jak w wiekszosci takich gniazd.. jest to aplikacja raczej racingowa, poniewaz posiada brak jakichkolwiek izolatorow... przez co napewno cala buda bardziej bedzie sie talepac. Ground control uzywa poliuteranu by ladnie odizolowac bude od drgan. Same cambery daja 26 mm regulacji camberu i stoja w sumie na tej samej polce co wszedzie chwalone Vorschlagi.

 

33626055594_b56eb9f895_z.jpg

 

6) Przewody hamulcowe Stoptecha. Najfajniejszym bajerem w tych przewodach jest bardzo ludzki system montazu. Zamiast kretynskiego ksztaltu, jest po prostu normalny hex na plaska 14 i podkladka. Tak to sa solidnie zrobione, beda sporo sluzyc i pasuja p&p. Wyhaczylem komplet za naprawde dobra kase wiec nie moge marudzic.

 

34391775440_aaa9da5df4_z.jpg

35199563005_f6fcca59fd_z.jpg

 

7) Czujnik jakosci oleju marki Hella. Czujnik jest OE bo ma spilowany znaczek BMW ;) Moj generalnie padl przez co nie moge zresetowac inspekcji oleju i strasznie mnie to irytuje

 

35069612491_205dfaf19b_z.jpg

 

8) Olej silnikowy Amsoil HDEO 5w40 oraz filtr Knechta. Wiem ze wiele osob bedzie mnie chciala wyklac za uzywanie dieslowskiego oleju ciezarowego w normie API CJ4, ale po przeanalizowaniu tony materialu, uznalem ze to bedzie najsensowniejszy wybor. Alternatywa byl redline 15w40, ale cenowo zabijal.

 

35199561455_18364f0c96_z.jpg

 

9) Nowa dolna oslona silnika pod Mpakiet i nowe lewe nadkole pod Mpakiet. Niestety jak juz wspominalem jak nie zrobi samemu to nie jest dobrze. Tak i tutaj blacharz spieprzyl mocowania oslony i popsul mi mocowania na nowym nadkolu. Samym motywatorem do zajecia sie tematem bylo blizsze spotkanie z cegla.

 

35034217882_9bcff33c08_z.jpg

35069273911_ce593cc788_z.jpg

 

10) Kompletna rozporka z M3. Fajna bo daje dostep do do camberow - co utrudniaja standardowe belki - a jednoczesnie nie utrudnia prac nad silnikiem.

 

33838432514_dc6c98a62d_z.jpg

 

-------

FUCKUPY

-------

 

Ponizj mala lista nieplanowanych fuckupow, ktore znalazlem jak pracowalem nad autem. Za kazdym razem jak cos znajdywalem moja ekspresje mozna bylo przyrownac do...

 

http://www.reactiongifs.com/r/2013/10/DF2DFhS.gif

 

1) Moj blacharz zle zamocowal oslone silnika pomimo tego ze dostal odemnie poprawna. Niemniej oczywiscie juz slyszalem "panie nie pasuje, ale cos wymyslimy", pomimo, ze powinna pasowac wg wszelakich instrukcji. Niemniej, ludzie nie potrafia wykonywac prostych instrukcji. Koniec koncow nie dopatrzylem bo to niby pierdola, a tak zamocowali mi stara oslone po tym jak ja przycieli by weszla na palke. Oczywiscie z przodu nie pasowala wiec wkrecili ja na blachowkrety w zderzak. Skutkowaloby to long term pogieciem zderzaka, a short term wyrwalo mi dwa mocowania z lewego nadkola...

 

Ponizej foto z nowa oslona do MPaka zamocowana jak nalezy (po tym jak juz cale auto zrobilem). Mozecie zwrocic uwage na slady po starych mocowaniach blachowkretow na rancie zderzaka ;-)

Niemniej tlumaczenie ze adapter nie wchodzi pod IC mozna wsadzic miedzy bajki.. bo ja wszystko zgodnie z sztuka zamocowalem :3

 

34389856973_402c4c2a52_z.jpg

 

2) Moj odziedziczony IC jest w straszliwym stanie plus jest zamocowany zdecydowanie za nisko. Z gory jest ok - ale jak popatrzy sie na wprost IC jest zamocowany o ok 3 cm za nisko. Pomijam fakt ze jest od spodu pogiety i powgniatany - pewnie jeszcze przez poprzedniego wlasciciela. Podobna sytuacja ma miejsce z rura dolotowa do IC, wyglada na to ze ma wgniotke od oparcia sie o sanki. Nie przytrafilo sie to w mojej stluczce.. wiec pewnie tez odziedziczone. Ponizej pare fotek:

 

34354857324_99b79e5ff9_z.jpg

34812880050_df996059a9_z.jpg

 

Lekarstwem na te meki bedzie nowy core Wagnera zrobiony z custom mocowaniem.. ale to sprawa na koniec roku :3

 

3) Lewa prowadnica powietrza nie zostala poprawnie zamocowana przez blacharza, pomimo tego, ze znow dalem jasne instrukcje co i jak nalezy zrobic by bylo git... Ba nawet piekne linie ciecia narysowalem w paincie. Na szczescie - jak sie popiesci to wszystko sie zmiesci - tak wiec troszke pilnika i godzinka czasu i problem zostal naprawiony. Przed wygladalo to tak:

 

34812879690_0491e56699_z.jpg

 

-------------

PRZEBIEG PRAC

-------------

 

W sumie najbardziej frapujacym elementem ukladanki bylo wygospodarowac wystarczajaco duzo miejsca w garazu podziemnym by pracowac nad swoim autem pomiedzy innymi, a nastepnie podniesienie osi przedniej by podstawic kobylki. To trudne i swietnym zwyczajem unikania nieprzyjemnych rzeczy uznalem, ze zabiore sie na poczatku za tyl.

 

W ruch poszly przewody stoptecha i tu pierwszy problem nawet po nasaczeniu rust offem czy cx80... nakretki na stalych przewodach nie chcialy puscic. Gorzej.. uzylem wiekszej dzwigni i to stalo sie z mniejszym lacznikiem:

 

35069278851_93dd6eb462_z.jpg

 

Majac nauczke cieszylem sie, ze nie pocisnalem za mocno dwoch przewodow z sekcji srodkowej.. ale nie dalo sie gnid odkrecic:

 

34812880180_434b87ec25_z.jpg

 

Sadze, ze nasz klimat + sol i fakt ze nikt nie czysci tak dokladnie tylnich nadkoli przyczynily sie do tak mocnej korozji na nakretkach. Niemniej zamowilem miedziano-niklowy (uwaga na sama miedz, bo koroduje w stycznosci z plynem hamulcowym) przewod by zastapic ukrecony oryginal i dalem sobie siana z tylem, czas na przod.

 

Po wiekszych mekach udalo mi sie wmanewrowac auto na kobylki i porozbierac oslony.

 

34390050213_8be5406d0e_z.jpg

 

Prace zaczynalem od montazu camberow. W zwiazku z tym musialem wymontowac calego MacPhersona i potem wyciagnac amortyzator.

 

34354856914_da78975360_z.jpg

 

Nastepnie wpakowalem sie w auto i pojezdzilem po warsztatach szukajac kogos kto bedzie w stanie odkrecic gniazdo od amora, bo potrzebna byla nasadka hexowa 22 i kontra w formie hexa 11, a nie mialem nasadek ktore by umozliwily zamocowanie kontry... O ironio 5 warsztatow pozniej, ladujac w warsztacie stricte do motorsportu udalo mi sie je odkrecic i przykrecic, ale bez dociagniecia do momentu...

 

34389872623_bb881da194_z.jpg

 

Mocujac amory odrazu zamocowalem pierscienie z rozporki na super drogich nakretkach :D Wyglada to zacnie i dostep jest naprawde dobry.

 

35034220422_f88900b449_z.jpg

 

Nastepnie zabralem sie za prace nad wahaczami. Dociagajac wahacze do momentu nalezy pamietac o tym by robic to w pozycji roboczej wahacza, a nie na wolnym zwisie. Na pierwszy ogien poszly wahacze gorne, ktore rok temu mialy zmieniane tuleje - tak wiec bez wiekszych problemow daly sie odkrecic - easy. Ponizej porownanie stary wahacz vs M3.

 

35199611785_bc6d2088c9_z.jpg

 

Warto zwrocic uwage na hydroizolowana tuleje w starym wahaczu, a lita tuleje w wahaczu z M3

 

Na kolejny ogien poszly wahacze dolne.. tu juz zabawa nie byla taka prosta bo nigdy ich nie odkrecal, a korozja robi swoje. Rust off czy CX80 daly rade tylko czesciowo.. nastepnie w ruch poszedl niezawodny towarzysz ;D

 

34812878910_688b2e96bf_z.jpg

 

Niestety palnik nie pomogl zbytnio.. tak wiec do akcji wszedl brzeszczot z jednej strony, a dremel z drugiej i udalo mi sie upilowac nakretki. Jednak zanim to zrobilem okupilem to ponizszymi stratami :F

 

34389870343_85da469966_z.jpg

 

2 dni pracy i ponizej porownanie starego wahacza i wahacza M3. Wahacz z M3 jest z alu, ma lite tuleje, ale przede wszystkim jest dluzszy co naturalnie wymusze negatywny camber na zwrotnicy. Przy okazji zmiany ramie do poziomowania swiatel sie zmienia z uwagi na inne mocowanie.

 

35199560235_1010979d6d_z.jpg

 

W koncu wszystkie wahacze polecialy do kosza.

 

34812878190_b30fd1ea46_z.jpg

 

Razem z nimi do kosza polecialy stare przewody hamulcowe na froncie (bez problemu sie wykrecily) i wpadly na ich miejsce Stoptechy.

 

34389869663_fa51757668_z.jpg

 

Nastepnie przyszedl czas na drazki kierownicze. Drazek od strony pasazera byl kiedys wymieniany na drazek febi - ktory mlodszy to i tak przerdzewial niz nigdy nie odkrecany oryginal. Generalnie odkrecanie oryginalu skwitowalbym tak:

 

34354854454_242fe63c9b_z.jpg

 

Na szczescie na pomoc ruszyl udar kolegi i po podgrzaniu udzialal cuda:

 

34389867753_16af5c9984_z.jpg"

 

Ponizej porownanie oryginalnego drazka i Meyle. Widac, ze Meyle jest sporo masywniejszy.

 

34389865973_c2341ba1dc_z.jpg

35199563365_1c972ac3e3_z.jpg

 

Mialem jeszcze zagwozdke z obejmami na oslonach magla... ale oryginal byl tak tragiczny, ze uzylem takich tam masywnych trytytek ktorych sie uzywa do mocowania kabli :3

 

Tym sposobem skonczylem prace nad zwrotnicami:

 

35069610321_0087afdd51_z.jpg35034214212_8f5a984d7b_z.jpg

35199854115_c0b6ab7dc2_z.jpg

35069272781_e595d89570_z.jpg

 

Jak juz zawieszenie bylo ukonczone zabralem sie za zalozenie zaciskow. Oczywiscie w ruch poszly tez dobre smary bo mam wrazenie ze ostatnio ich zabraklo jak mi je skladali...

 

35199561915_e682a3290f_z.jpg

 

Efekt ukonczonych prac:

 

35034212182_b459af82b4_z.jpg35159592866_f53db9c48d_z.jpg

 

Przy okazji pozbylem sie problemu czujnikow zuzycia klockow - ktore imo sa kompletnie beznadziejne - i po prostu spialem je na krotko zabezpieczylem i zaczepilem do nadkola by nie lataly ;)

 

W tym momencie oczywiscie padl mi aku... w koncu auto stalo tak 5-6 tyg bez odpalania. Niestety moj Bosch C3 jak to bywa z prostownikami procesorowymi nie rozpoznal ze jest podlaczony do aku - wiec z pomoca sasiada i jego starego aku - polaczylo sie moj aku z drugim w tandemie... i tak jakos udalo sie to poladowac. Oczywiscie trzeba bylo odpiac aku od instalacji bo za bardzo go drenazowalo - a napiecie i tak spadlo do 3.4v.

 

34812877780_fb450a2eb3_z.jpg

 

Zajelo dobre pare dni zanim sie naladowal do 13.8v.. nigdy nie chcial przestac ladowac, wiec zakladam ze jakas celka jest rabnieta. Aku jest stary wiec i tak bede za jakis czas go wymienial na inny AGM - wolalbym optime ale optima bedzie latac bo nie ma jak jej zaczepic :(

 

Korzystajac z okazji ze auto bylo na kobylkach trzeba bylo wskoczyc pod auto. Swietnie sie nadaje do tego np mata do przewijania dzieci :3

 

35069611191_47d98ec213_z.jpg35159593726_0a3cf7b66f_z.jpg

 

Do tej pory mialem zalany AR 2300 wiec czas bylo zrobic plukanke. Poszla pierwsza lepsza - tym razem Motulowa.

 

35199561755_eec496889a_z.jpg

 

Z nowym katalizatorem bez problemu idzie wysiedziec w garazu az silnik sie zagrzeje i potem plukanka przepracuje olej. Czas na zlewke do mojego wypasnego nocnika za pare groszy i wymiane filtra. Generalnie grawitacja i czas to najlepsza metoda bo zdecydowanie najwiecej oleju idzie sie pozbyc w ten sposob ;)

 

35069613381_8e59eb3eb7_z.jpg

34389857623_a2887dde79_z.jpg

 

Wlecial tez nowy czujnik jakosci oleju - na porownaniu z starym.

 

34389858113_44f261f504_z.jpg

 

Do auta idealnie wlalem 2 galony tego Amsoila.

 

Przyszedl czas na tylna os. Oczywiscie tutaj tez przydaje sie matka dla dzieci.

 

35159594546_d6ff0260a2_z.jpg

 

Poczta przyszla 24cm rurka miedziano-niklowa by zastapic ukrecony lacznik. Ori kosztuje cos kolo 170 zl tutaj mamy wydatek rzedu 8zl. Przestrzegam jedynie przed mocowaniem czysto miedzianych przewodow poniewaz beda korodowac od wewnatrz w kontakcie z plynem. W sumie nie mialem gietarki wiec pogialem calosc w lapach i wyglada to tak:

 

34389856103_73c0b2fa17_z.jpg

 

Niestety zarowno dwa przewody elastyczne z sekcji srodkowej jak i przewod z prawego kola byl nie do odkrecenia z uwagi na korozje... tak wiec tylko w 1 miejsce wlecial Stoptech.

 

Zlozenie tylych hamulcow bylo dosc szybkie - ponizej efekt koncowy.

 

35069613951_6b55d13a69_z.jpg

34812873390_a8287fae74_z.jpg

 

Przyszedl czas na zlozenie calej rozporki. Generalnie strasznie sie trzeba nameczyc by wpasowac nowy twardy koniec rozporki do grodzi... ja sie poddalem i poodcinalem zaczepy przewodow od spryskow by jakos to wpasowac a i tak nie bylo latwo ;o Pare godzin mocowania sie z plastikami pozniej rozporka zalozona. Jestem zadowolony z efektu.

 

34389856743_46eaaeb4e6_z.jpg

34389855053_7eac9c570c_z.jpg

 

Przy okazji przyszedl sprzet ktory posluzyl mi do dociagniecia amorkow do momentu.

 

34812877500_af48f699dd_z.jpg

35069268111_2f63e2ba51_z.jpg

 

Niby wszystko skonczone - zabralem sie za odpowietrzanie... i [BAD]. Po pierwsze, dowiedzialem sie, ze ATE nie produkuje mojego kochanego niebieskiego plynu hamulcowego bo homologacja dot4 przewiduje, ze musi miec kolor 'slomkowy' (sic!) - musialem sie zadowolic ATE Typ 200. Po drugie, nie moglem w pelni odpowietrzyc ukladu poniewaz starajac sie odkrecic tylne przewody hamulcowe naruszylem je troszke i sie rozszczelnily zapowietrzajac uklad....

 

W zwiazku z tym uznalem, ze wymienie tylne stale przewody hamulcowe na miedziano-niklowe, pozbywajac sie nieszczelnosci i mocujac reszte stoptechow, auto pojechalo dzis na lawecie (do niskich aut) do mpunktu. Prawda jest taka, ze niezbyt chcialem sie w tym babrac bo to duzo pracy, a malo satysfakcji, plus strasznie trudno sie to robi bez kanalu.

 

34882802800_1714493579_z.jpg

34882803490_ccce93a648_z.jpg

 

--------

 

Jakby ktos byl zainteresowany part numberami lub momentami to moge wszystko tu wylistowac :)

E92 335d Stage H
Opublikowano

wrecz ze smakiem sie to czyta :)

 

mi tylko te ate nie pasuja do calosci ale dostales co chciales.

 

Jak skalkulowales kat ustawienia camberow do wysokosci auta ?

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Tarcza jak tarcza - imo kompletnie nie warto w takich aplikacjach pakowac sie w cos lepszego i troszke smutek doplacac do loga BMW. Masa ludzi na nich smiga na zachodzie w podobnych aplikacjach i sa wystarczajaco trwale ;-) Wole wrzucic sobie fajne BBK z plywakami, bo koniec koncow to mial byc super budzetowy upgrade a BBK to ciezszy wydatek:)

 

Jesli chodzi o katy - absolutnie nie sa ustawione jeszcze. Postaram sie do konca tygodnia pojechac i ustawic wszystko do warsztatu. Obecnie zakladam:

 

Przod:

Camber -2.5

Toe 0

Castor max

 

Tyl:

Camber -1.5

Toe in 1/16

E92 335d Stage H
Opublikowano
Szacunek, raz za tyle roboty wykonanej w garażu podziemnym :D, dwa za podejście :cool2:
http://s32.postimg.org/8t3axzpc5/podpis_Forum_BMW.png
Opublikowano

35144260392_d15ae53164_z.jpg

 

Auto dzis wyjechalo z Mpunktu. Nowe miedziane przewody zostaly pociagniete, hamulce odpowietrzone :)

 

Generalnie moje szybkie wrazenia z jazdy, przed ustawieniem katow... OMFG :D straszliwa odmiana, nie poznalbym ze to to samo auto. W chwili obecnej opony nie daja mi rady :)

E92 335d Stage H
Opublikowano

Hohoh szacun ze Ci sie chciało robic to na "miejscu postojowy". Ja zawsze jak cos grzebie przy swoim u siebie na miejscu postojowym to sąsiedzi tylko "znowu sie zepsuło" :lol: :lol: a mi sie az nie chce tłumaczyć :P I nie reklamuj tak mpunktu bo sie za duze kolejki zrobia :lol: w sumie to juz sa ^^ ale fakt faktem ja tez jestem mega zadowolony z jakosci usług tam! :)

 

PS. to podpiecie aku do aku troszke niebezpieczne było bo mogła Ci sie elektronika troszke **** radze zawsze podpinac pod maske ;) Redaktorzy polskiego topgeara juz sie przekonali jak ubili nowe x3 podpinajac kable bezposrednio do aku ^^

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Opublikowano

Aku bylo kompletnie odpiete dlatego bezposrednio do aku kable szly. Nie chcialem go wyciagac co prawda wiec zostal w bagazniku ;-)

 

Niestety pobor byl tak duzy podczepionym aucie, ze prostownik nie chcial wyjsc powyzej 6v i de facto nic nie ladowal. Jak juz podczepilem aku to jasna sprawa ze wszystko z przodu ;)

E92 335d Stage H
Opublikowano

Dzisiaj udalo mi sie w koncu pojechac poustawiac katy w aucie, tak wiec wiem co jest dobre jak i wiem co niedomaga i z czym jest problem.

 

Zaczynajac od problemow - rzecz o ktorej malo osob wie... jak sie obniza auto to potem zaburza sie normalna geometrie auta poniewaz elementy zawieszenia t.j. wahacze pracuja w swoim przykurczonym stanie wiec wymuszaja inna pozycje bazowa. W przypadku wahacza to wyzsza zbieznosc i wiekszy negatyw. Trzeba byc tego swiadomym i umiec kompensowac.

 

Wracajac do auta.. Pojechalem ogarnac obie osie :

34959773590_b7b61b7d91_z.jpg

34536895573_085f433a1d_z.jpg

34503632974_7b03e123c4_z.jpg

 

Udalo sie ustawic nastepujace parametry:

 

Przednia os:

Wychylenie ( Camber ) -> -2.5 stopnia

Wyprzedzenie ( Castor ) -> 7 stopni

Zbieznosc ( Toe ) -> 0

 

Tylna os:

Wychylenie ( Camber ) -> -2 stopnie

Zbieznosc ( Toe ) -> 0.0625 stopnia na os

 

Rake: 2.5 cm miedzy przednia a tylna osia

 

Jedyny wymiar ktory mi nie chcial sie ustawic to tylni camber. Idealnie chcialbym miec stopien roznicy miedzy przodem, a tylem wiec idealnie na tyle powinno byc -1.5. Jakby sie ustawil to zbieznosc pewnie by na tym ucierpiala i by wyszedl za wysoki pozytyw. Niestety to dosc zrozumiale patrzac na to, ze auto jest dosc glebniete, a wahacze nie sa regulowane. Niestety tylnia os to nie jest sprawa na 2017 bo wydatek bedzie dosc spory by zrobic to tak jakbym chcial (napewno wiekszy niz IC + mapa xD ) ;-) .

 

Jeli chodzi o same odczucia to to byl zdecydowanie najlepszy upgrade jaki mozna IMO zrobic. Auto przestalo mnie w koncu irytowac i zaczyna jezdzic, tracac masywne ilosci podsterownosci i zyskuje na bezposredniosci. Plus, w koncu mam kierownice prosto xD

E92 335d Stage H
Opublikowano

W oczekiwaniu na czesc druga opisu, wrzucam kolejny teaser kolejnych zmian z ktorymi czekalem od roku a ktore wymagaly remontu przedniej osi.

 

Taka oto paczka przyleciala mi dzis z Driftworksow z UK

 

34630523764_44b6a588c1_z.jpg

 

A w srodku nadwymiarowe nakretki 12x1.5 mm produkcji Works'a :twisted: JDM as f*** :norty:

 

34630524114_445de52e7a_z.jpg

35085354440_ef00d53e1a_z.jpg

 

Przy okazji pytanie do was:

 

Bede kupowal komplet nowych laczkow pod nowe kola. Niestety w tym rozmiarze nie kupie Michelinow PS4S tylko PS4. Plota z US niesie ze PS4S bedzie za rok w moim rozmiarze. PSS przestali produkowac w mojej rozmiarowce, ale dalbym rade dostac jeszcze set opon na przod z 2015. Pytanie czy kupic na przod PSS i na tyl PS4, po czym najwyzej za rok wymienic PS4 na PS4S a stare gdzies opchnac bo pewnie ktos sie polasi na uzywki. Czy moze poszukac czy nie wyrwe gdzies jeszcze zalegajacych PSS na tyl?

E92 335d Stage H
Opublikowano

jaki masz rozmiar tych pilotow ? bo seria GS michelina do ktorych nalezy PS4S chyba nie wystepuja w wymiarze 18 cali a z tego co pamietam ty masz 18 calowki nie ?

kiedy pokazesz nowe kola ze szpilkami ?

dlaczego swiat jest tak okrutny ?

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.