Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,

 

Silnik przez ostatnie 10k kilometrów zeżarł mi nieco oleju, dzisiaj czujnik poinformował mnie, zebym dolał około litra.

 

Tu pojawia się minimalny problem: Zalany jest olej 5W30 (patrząc na plakietkę przypiętą do silnika), ale nie mam 100% pewności czy to syntetyk, czy coś innego, w dodatku nie wiem, czy mogę dolać oleju innej marki do tego już zalanego. Co mogę zrobić? Auto na 99% było serwisowane w ASO w sprawie oleju, więc jeśli się ktoś orientuje, to będę wdzięczny.

 

Pozdrawiam serdecznie,

kotecek

Opublikowano
Jezeli auto z ASO to na 101% syntetyk:D jezeli chcesz troszke dolac to dolej to co masz na naklejce- nic sie nie stanie jak troszke dolejesz, ale jak juz przejechales 10k to sobie wymien na nowy i wtedy bedziesz wiedzial co masz w silniku :)

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

Opublikowano
Jezeli auto z ASO to na 101% syntetyk:D jezeli chcesz troszke dolac to dolej to co masz na naklejce- nic sie nie stanie jak troszke dolejesz, ale jak juz przejechales 10k to sobie wymien na nowy i wtedy bedziesz wiedzial co masz w silniku :)

 

w sumie masz racje, mam jeszcze do wymiany plyn hamulcowy. zadzwonilem do bylego wlasciciela i nie aso ale tez jakis konkretny serwis (pim krakow). lepiej sie nie bawie w strzelanie tylko wymienie. musze tylko wrocic z weekendu majowego do krakowa.

 

a czy orientujecie sie moze jaka bedzie cena wymiany oleju (koszt oleju + koszt wymiany) oraz koszt wymiany plynu hamulcowego (koszt plynu + koszt wymiany)? oczywiscie chodzi mi orientacyjnie. nie musi byc aso - z takimi pierdolami sie nie bede wybieral - milionerem nie jestem :D

Opublikowano
Jeżeli masz jechać na minimum oleju to już lepiej wlać to 5w-30. Nic sie nie stanie jak wlejesz troszke nawet lekko innego.... Jak bys wlal 10w-30(pol-syntetyk) to wtedy mogloby byc slabo, ale tak to ja bym sie raczej nie bał w sytuacji kryzysowej :) Wszystko zalezy gdzie bedziesz to robil i na jakim oleju :PMysle ze ok 300-400zl ze wszystkimi filtrami... Przynajmniej ja tyle płaciłem :)

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

Opublikowano
Jeżeli masz jechać na minimum oleju to już lepiej wlać to 5w-30. Nic sie nie stanie jak wlejesz troszke nawet lekko innego.... Jak bys wlal 10w-30(pol-syntetyk) to wtedy mogloby byc slabo, ale tak to ja bym sie raczej nie bał w sytuacji kryzysowej :) Wszystko zalezy gdzie bedziesz to robil i na jakim oleju :PMysle ze ok 300-400zl ze wszystkimi filtrami... Przynajmniej ja tyle płaciłem :)

 

aaa, ok, czyli 5w30 definiuje, że to syntetyk jest? w takim razie niczego sie nie boje i dolewam. balem sie zmieszania syntetyka z mineralnym itd. a to wiadomo jaki moze dac skutek. wtedy akurat bede mogl dociagnac te kilka dni do wyplaty (droga majowka hehe) i powymieniac wszystko.

 

jutro podskocze do jakiegos sklepu i postaram sie dorwac jakis 5w30 z wyzszej polki (czyt. nie cos pokroju oleju silnikowego marki tesco tylko jakis castrol albo mobil) i doleje z 250ml czyli na tyle zeby czujnik pokazywal stan ponad minimum i jednoczesnie zeby w razie czego nie zajechac silnika.

 

bardzo dziekuje za pomoc, zeszlo mi troche cisnienie, bo nie wiedzialem co moge z tym zrobic.

Opublikowano

Liczba przed W oznacza lepkosci itp... 0 i 5 to zazwyczaj syntetyk a 10 wzwyz to zazwyczaj pol syntetyk i syntetyk.

Polecam:https://youtu.be/uphzhJ799Dc

jezeli masz wystarczajaco oleju w silniku to jedz to mechanika i wymien olej na nowy, a jezeli nie to dolej troszke tego co na naklejce i miej nadzieje ze to faktycznie ten olej masz w silniku:D

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Każdy 5W30 to syntetyk.Możesz dolać taki każdego producenta.
Opublikowano
Jeżeli zaczyna brać Ci brać olej to rozważ zmianę klasy lub producenta. Przez 2 lata lałem Castrol EDGE 0W40 i było spoko. Niedawno zaczął brać i zmieniłem na 5W40 Motul 8100 i może wziął 100 ml a Castrola 1l.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli zaczyna brać Ci brać olej to rozważ zmianę klasy lub producenta.

To rozwiaze problem brania oleju czy tylko zniweluje jego skutek?

Re: [E81] 116i Dolanie oleju

przez matekboss » 11 Maj 2016 01:25

 

Jeżeli zaczyna brać Ci brać olej to rozważ zmianę klasy lub producenta. Przez 2 lata lałem Castrol EDGE 0W40 i było spoko. Niedawno zaczął brać i zmieniłem na 5W40 Motul 8100 i może wziął 100 ml a Castrola 1l.

A nie myslales o tym ze powodem brania oleju moze byc to ze jezdziles na 0W40?

Zmieniles na 5W40 czyli na gesciejszy przy zimnym silniku bo na cieplym nic sie nie zmienilo - oba maja 40...

Lepkosc oleju a gestosc to dwie rozne sprawy i nie musza trzymac sie razem...

Zamiana oleju to nie taka prosta sprawa bo nieprawidlowy dobor to bomba z opuznionym zaplonem..

Opublikowano
Powodem brania oleju u mnie jest prawdopodobnie przebieg bo mam już niespełna 200 tys., poza tym czasem robie krótkie odcinki po mieście a wtedy niedogrzany silnik lubi sobie wessać olej. Ten Castrol 0W40 lany był od nowości i ja też się tego trzymałem po zakupie ale już silnik nie ma tej szczelności co kiedyś, więc zmieniłem o oczko wyżej w gęstości. Różnica między 0W40, 5W30 i 5W40 jest nieduża w naszych warunkach bo nie występują jakieś ekstremalne temperatury. Podstawa to trzymać się wytycznych producenta. A z tym opóźnionym zapłonem to fakt ale pod warunkiem że zmienisz z syntetyku na półsyntetyk lub pójdziesz po taniości i kupisz gorszy olej np. bez LL-04.
Opublikowano
Mam 1000% pewności. Nie ma się co sugerować że ktoś ma taki sam silnik i mu nie bierze bo to zależy od wielu czynników. Zmieniłem z 0W40 na 5W40 i pobór oleju praktycznie znikł. Gdybym zmienił na półsyntetyk i dalej by brał no to już byłyby powody do niepokoju. Pół roku temu robiłem pomiar na hamowni u mojego kolegi i wypluło 142 KM więc gdyby było coś nie halo z silnikiem na pewno nie trzymałby mocy katalogowej.
Opublikowano

Z tym pol-syntetykiem to bym sibie odpuscil... Jak bierze olej to trzeba szukac problemu w silniku, a nie w oleju :D.

I masz racje z tym, ze nie ma co porownywac :). Kumpel mial tak w 320d e90 ze mu bralo duzo oleju, ale nic z tym nie robil. Padla mu turbina przy ok 120tys km i po wymianie turbiny juz nie bral oleju ;) tyle pamietam z tej historii- moze jakos ci to pomoze :D

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

Opublikowano
Ale po co na siłe mam szukać problemu skoro wszystko z silnikiem jest ok. Po drugie pobór oleju w moim silniku był nieliniowy bo cały czas to kontrolowałem. Przez 5000 km nie wziął mi kropli a potem w trakcie tygodnia ubyła jedna kreska i znowu 5-6 tys nic nie weźmie a potem w przeciągu 200 km zassie trochę.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przyczyn brania oleju moze byc kilka tego nie neguje ale z tego co wiem BMW zaleca olej 5W30 ktory tworzy wiekszy film olejowy niz 0W40 co ma znaczenie przy systemie Start-Stop...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.