Skocz do zawartości

F10 x-drive uszkodzona opona-wymiana wszystkich?


RobertP

Rekomendowane odpowiedzi

Wszelkie niejasności tudzież wątpliwości zawsze BMW rozwiąże na nasza niekorzyść aby tego uniknąć i nie mieć płaczu przy kasie. Zalecam w przypadku uszkodzenia, kupić oponę o tym samym bieżniku (wynika z przepisów) i tej samej wielkości bieżnika (w mm) i będzie dobrze :cool2:

 

Xdrive to nie jest stały napęd, to zwykły napęd SUV-o pochodny czyli napęd z dopinaną osią za pomocą LSD, a elektronika jest pomocna nie przeczę np. przerzucenia chwilowego napędu na jedno kolo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instead of a permanent torque split (which is featured in earlier systems), xDrive provides variable torque split between the front and rear axles through the use of a multi-plate wet clutch located in the gearbox on the output to the front drive shaft. This setup allows xDrive to modulate the torque split between the front and the rear axles, which is normally split at 40:60 ratio. If wheel slip is detected by the ABS/DSC system, xDrive can react within a tenth of a second to redistribute up to 100% of the engine power to the front or rear axle.[1] The wet clutch is applied through a high speed electric servo motor turning a cam-shaped actuator disc.

 

Jak nie jest stały, jak jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wszystko kwestia interpretacji, stały nie jest do końca, gdyż napęd może być przeniesiony w całości na jedną oś

Bardziej pasuje oznaczenie AWD, gdyż w zależności od potrzeb napęd jest przenoszony na daną oś.

W typowym stałym napędzie mamy cały czas z taką samą siłą napędzane obie osie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To też zależy, co kto rozumie pod pojęciem stały napęd na 4 koła.. Czy stały napęd, przez fakt że 4 koła są ciągle napędzane, ale ze zmiennym rozkładem, czy fakt, że rozdział napędu jest stały..

 

Jak dla mnie ważny jest fakt, że w xDrive inaczej jak w jakichś Nissanach, Volkswagenach itd. są stale napędzane 4 koła, a nie że dopiero w momencie poślizgu, uaktywnia się tylna oś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dokładnie, to tylko kwestia nazwy. xDrive jednak jest chyba jednym z fajniejszych napędów 4x4. Zwłaszcza możliwość przeniesienia całego napędu na 1 koło i to w tak krótkim czasie.

 

Kupując jednak xDrive trzeba mieć na uwadze wyższe ewentualne koszta użytkowania, właśnie jak tu konieczna wymiana wszystkich opon jeśli jedna ulegnie uszkodzeniu a reszta jest już w jakimś stopniu zużyta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupując jednak xDrive trzeba mieć na uwadze wyższe ewentualne koszta użytkowania, właśnie jak tu konieczna wymiana wszystkich opon jeśli jedna ulegnie uszkodzeniu a reszta jest już w jakimś stopniu zużyta.

 

 

I to jest jeden z argumentów przeciwko ROF, które mają znacznie ograniczone możliwości naprawy u wulkanizatora o ile w ogóle.

 

PS- zresztą jazda na uszkodzonej oponie ROF może uszkodzić napęd xDrive

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

ROF możesz naprawiać tak jak każdą inną oponę, (srodek opony) warunek nie możesz na niej jechać zbyt długo, gdyż dochodzi do zmęczenia ścianek opony. Czyli jeśli pojezdzisz tak jak jest to dopuszczalne to opona na śmietnik.

 

 

Ciekawe jak faktycznie wpływa jazda bez powietrza przy oponie ROF z XDrive, po ilu razach się rozsypie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem po co dalej drążycie temat, xdrive to dobry napęd 4x4, ale inny niż np. Quattro. Jak go nazwiecie nie ma znaczenia. Przez to że ma tolerancję do 1% między osiami nie musimy wymieniać kompletu, wystarczy dokładnie zmierzyć stare i dobrać nowe. Co do opon rof ja odpuściłem temat, są ciut za twarde.

 

Wysłane z mojego D6633 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest kwestia drążenia, że xDrive jest zły - wręcz przeciwnie.

 

Tematem jest budowanie świadomości użytkownków w kwestii wpływu jazdy na różnych bieżnikach na sam napęd :)

 

Ps- ja sam mam RWD, ale np już wiem, że przy zmianie auta na xDrive oleję ROF-y

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

+1

Od dwóch lat jeżdżę już na letnich 19" non-RoF, i baaardzo sobie chwalę.

Zimowe mam od początku RoF - kupiłem komplet z felgami zaraz po zakupie auta bo byłem jeszcze ciemny w tej materii - ale to są 18" i nie ma aż tak źle. Jeszcze jeden sezon na nich przejeżdżę, potem będę musiał kupić nowy komplet ( albo już wezmę G30 :D ). Wtedy na pewno kupię komplet zimówek ale już bez RoF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No OK. Wszystko super, możecie uważać, co chcecie, ale w dzisiejszych czasach napęd STAŁY czyli nie mówiąc tu o dawnej mechanice, reduktorach etc. można nazwać xDrive, 4MATIC oraz Quattro. U wszystkich innych producentów przednia oś jest jedynie napędzana i w razie uślizgu elektronicznie dołącza się tylna oś, ale mimo wszystko nie działa to tak jak w przypadku BMW gdzie jest stałe 40:60 i to czuć..

 

Oczywiście, że nie możemy tu porównywać tego napędu z czasami kiedy mieliśmy mechanizmy, ale jest to najbardziej STAŁY napęd, ze stałych na rynku :D

W skrocie: KOSMICZNE bzdury, ze wskazaniem na pogrubiony tekst.

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.