Skocz do zawartości

F10 x-drive uszkodzona opona-wymiana wszystkich?


RobertP

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Jak rozumiem pytanie nie dotyczy różnych opon, tylko wymiany uszkodzonej na taki sam model, jednak z nowym bieżnikiem.

Czyli dyskutujemy o wpływie większej średnicy jednego z kół na działanie x-drive.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny przypadek w quattro , opony miały przelot ok. 50 kkm , jedną rozerwało z boku i była do wyrzucenia . Kolega pracujący w ASO ostrzegł mnie , że jeśli dołożę nówkę sztukę do 3 już dość mocno wyeksploatowanych istnieje ryzyko uszkodzenia napędu . Kupiłem 4 nowe :mad2: . Nie wiem jak quattro ma się technicznie do xdrive dlatego myślę , że powinieneś zapytać autoryzowany serwis czy będzie to miało negatywny wpływ na napęd .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny przypadek w quattro , opony miały przelot ok. 50 kkm , jedną rozerwało z boku i była do wyrzucenia . Kolega pracujący w ASO ostrzegł mnie , że jeśli dołożę nówkę sztukę do 3 już dość mocno wyeksploatowanych istnieje ryzyko uszkodzenia napędu . Kupiłem 4 nowe :mad2: . Nie wiem jak quattro ma się technicznie do xdrive dlatego myślę , że powinieneś zapytać autoryzowany serwis czy będzie to miało negatywny wpływ na napęd .

Quattro to stały napęd i tak producent zaleca wszystkie opony takie same, bmw f10 xdrive ma stały tył i dolączany przód, producent zaleca takie same opony na osi, najlepiej zmierzyć dobrą oponę i kupić używkę o podobnej wysokości na all... Tak robiłem w Audi 2krotnie i nie było problemu.

 

Wysłane z mojego D6633 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedną oponę możesz wymienić, ale jeżeli wszystkie 3 pozostałe masz już po 50% zużyte to licz się z tym, że xDrive przejdzie na drugi świat. To samo się stanie jeżeli założysz na przod dwie nowe a tył pozostanie zjechany. Niestety takie są realia korzystania z napędu na 4 koła
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpisuję się pod zdaniem poprzedników, odnośnie dokupienia opony używanej o podobnej głębokości bieżnika. Sam tak zrobiłem ze 2 lata temu, jak w jednej oponie po najechaniu na dziurę, zrobił mi się balon na zewnętrznej powierzchni opony. Kupiłem używkę za 300 zł na Allegro i dojeździłem cały komplet przez następny sezon. Dopiero potem zmieniłem wszystkie 4 na nówki, jak głębokość bieżnika spadła do 4,5 mm.

Najprostsze metody są niekiedy najskuteczniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w dzisiejszych czasach prawie nie da się odróżnić stałego, "stałego" a dołaczanego napędu. Każdy używa tego stwierdzenia na swój sposób, każdy producent uważa, że jego napęd jest stały. Ja osobiście poprzez stwierdzenie stały napęd rozumiem dawne quattro z lato 80tych lub napęd subaru. Jak przy zamawianiu F07 w salonie BMW próbowałem wytłumaczyć co to jest stały napęd to pracownicy stali twardo przy zwoim, że ich jest stały. Owszem jest stały ale dla mnie jest on co najwyżej "stały". W dzisiejszych czasach powinno się wymyślić jakieś nowe słowo które pozwala stwierdzić czy coś jest stałe czy nie, może półstały? :D

 

Może stały elektroniczny? Było by to już bardziej zrozumiałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość ludzi nie ogarnia, co to jest mechanizm różnicowy, schody zaczynają się gdy trzeba udowodnić ze xDrive to stały napęd. Częstym argumentem dla poparcia jest ze doradca serwisu tak mówi, a już w ogóle nie podważalnym jest jak powiedział to Szef Serwisu :mrgreen: Oni zawsze mówią prawdę.......
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No OK. Wszystko super, możecie uważać, co chcecie, ale w dzisiejszych czasach napęd STAŁY czyli nie mówiąc tu o dawnej mechanice, reduktorach etc. można nazwać xDrive, 4MATIC oraz Quattro. U wszystkich innych producentów przednia oś jest jedynie napędzana i w razie uślizgu elektronicznie dołącza się tylna oś, ale mimo wszystko nie działa to tak jak w przypadku BMW gdzie jest stałe 40:60 i to czuć..

 

Oczywiście, że nie możemy tu porównywać tego napędu z czasami kiedy mieliśmy mechanizmy, ale jest to najbardziej STAŁY napęd, ze stałych na rynku :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W bmw wysokość między osiami nie ma znaczenia, wystarczy sprawdzić na stronie bmw jakie opony zaleca, np. dla mnie czyli 525xd przód 245x35r20 tył 275x30r20. W Audi wszystkie są takie same.Co samego napędu, było to klepane milion razy, więc nie jątrzmy niepotrzebnie. Dla mnie subiektywnie audi to stały napęd gdyż bazuje on na rozwiązaniu typowo mechanicznym, a xdrive elektryczno - elektroniczny. Działają zupełnie inaczej, inne doznania z jazdy, na codzień w jeżdżę bmw, czasem audi żony i to zupełnie inna jazda. Każde rozwiązanie ma swoje plusy i minusy ale nie będę się rozpisywał. Tyle w temacie.

 

Wysłane z mojego D6633 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szuwx - gadasz głupoty i sam sobie zaprzeczasz. Nie ważne jest to ze masz rożne opony na obu osiach. Ważne jest to aby PROMIEŃ koła pomiędzy każda z opon nie był wiekszy jak 1% bo taka tolerancje ma xDrive. To co ty napisałeś potwierdza to, że mając opony 245/35 i 275/30 różnica w promieniu/obwodzie jest bliska 0%. Zauważ ze nie pozwalają ci kłaść 245/40r20 i 275/30r20 bo wtedy rozbierz ości masz grubo ponad 1% i po przejechaniu typo 1tys km ci padnie ten xDrive. Taka jest matematyka i nie ma czego tutaj zaprzeczać. Sa juz 3 przylądki na forum gdzie ktoś miał dość mocno zużyte opony wsadził jedna nowa lub dwie nowe na przod i po 400km sie dziwił bo xDrive padł.

 

To samo mi mówili w BMW, w razie padniętego xDrive gdy klient przyjeżdża na naprawę gwarancyjna BMW prosi salon o zdjęcia opon na których przyjechało auto, jezeli nie sa zgodne lub bierznik zdecydowanie sie różnic pomiędzy osiami lub poszczególnymi kołami to wtedy Sory ale cały koszt naprawy idzie na klienta bo nie dostosował sie do zasad ktore obowiązują przy użytkowaniu xDrive.

 

Pierw trzeba zrozumieć co to jest obwód/promować koła w przypadku xDrive a co to jest rozmiar opony. Bo opony 225/45/17 i 255/40/17 to dla xDrive jest to samo co 245/35/20 i 275/30/20. Tolerancja jest w norme. Wiecej nie ma sensu pisać bo taka jest prawda. Sa kalkulatory ktore obliczają różnice w obwodzie pomiędzy osiami lub poszczególnymi oponami. Tam możecie sobie wszystko wyliczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W związku z tym że niektórzy mają problemy z czytaniem, kolega pytał czy przy uszkodzeniu jednej opony trzeba wymienić wszystkie, otóż nie, nie trzeba. http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160430/a7293f6545ea2f586bea6e3872de5603.jpg

Na zdjęciu zamieszczonym mamy porównanie rozmiarów opon zalecanych przez bmw. Różnica w wysokości to 3,2 mm. Nie wiem, do szkoły nie chodziłem. Ale to wygląda jakby nie musiały być takie same. Różnica to 1%, która pozwala nam wrzucić nowy komplet na jedną oś, a na drugiej mieć stare nawet kiedy bieżnik ma 5 mm. Ja tak to widzę, jeżeli się mylę to mnie poprawcie.

 

Wysłane z mojego D6633 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten nadal się będzie upierał przy swoim... :mad2:

 

Różnica która jest pomiędzy 245/35R20 i 275/30R20 jest dokładnie (MINUS) -0.97% co za tym idzie mieści się w normie xDrive. Jeżeli zjedziesz opony do zera i wsadzisz na przód nowe to różnica będzie na 100% grubo na minusie powyżej 1% (jeden procent).

 

W przypadku gdy różnica jest na plusie w seryjniej oponie nie ma aż takiego dramatu gdyż jak wiadomo mamy troche sapasu -1..0..1 >pomiędzy tmi normami trzeba się trzymać, nie można ani przekroczyć za nisko ani za wysoko.

 

Napisze jeszcze raz, różnica jest podawana w % (procentach), NIE w milimetrach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.