Skocz do zawartości

Metaliczne stukanie w silniku e61 lci m57 po wymianie oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siema.

Też tak było u mnie w aucie i długo szukałem co i jak. Znalazłem pomoc u McGrab , mega kozak od bmek.

Powiedział że dźwięk generuje pompa wysokiego ciśnienia , i zaleca wymiane zanim coś dalej sie posypie . Obsłuchałem stetoskopem pompę i faktycznie to ona powoduje hałas.


Polecam gościa ! daje linka dla poszukujących dobrego mechanika .


https://www.facebook.com/WarsztatMcGrab


Pozdro

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Cześć wszystkim. Jestem posiadaczem e61 535d LCI. Mam problem związany ze stukiem w silniku lub okolic na 100% nie wiem. Przy zakupie z tego co pamiętam nie słyszałem tego. Auto nie osiągało temperatury roboczej 88 stopni tylko ok 70 no to wiadomo termostaty do wymiany. Wróciłem autem do domu i zamówiłem oem 2x termostaty. Po wymianie auto zaczęło grzać się prawidłowo i pojawiły się jakieś stuki w silniku lub okolic. Na zimnym pracuje super ale dopiero jak osiągnie temperaturę ok 80 stopni słychać klikanie, stukanie. Obstawiałem że to pewnie koło pasowe no to wymieniłem na Corteco, nowe paski, rolka prowadząca bo miała luz. Po wymianie bez zmian no to zacząłem wgłębiać się w temat i szukać podobnych dźwięków na YT i na forach. Zaczęły się myśli najgorsze że może panewka ale kolega mechanik stwierdził że na pewno nie panewka bo panewka ma inny dźwięk. Tu na forum znalazłem że może stukać krzywka wałka na rozgrzanym. Nie wiem jaki dźwięk takiej krzywki więc nie mogę nic powiedzieć. Kolegi znajomy który pracuje w ASO mówił że może stukać sprzęgło hydrokinetyczne lub coś przy sprzęgle nie wiem co tam jest co może stukać. Auto ma oryginalne 257k km sprawdzone. Najciekawsze w tym wszystkim że jak już stuka, klika to coś to po dodaniu gazu nawet o 0.500rpm to jest cisza na 5 sekund i zaczyna narastać i utrzymuje się na tym samym poziomie. Czy wtrysk może stukać i po dodaniu gazu wyciszać się ? Możliwe że jak był robiony rozrząd to ktoś złe zamontował któryś z wtryskiwaczy lub świec żarowych bo były dwie wymieniane. Chodzi mi o to czy coś z tego wymienione na zimnym chodzi ok a na ciepłym jest jakaś nieszczelność i stuka, klika ?Jeżeli ktoś coś takiego miał i ma jakieś doświadczenie lub jakieś nagranie żeby porównać to będę bardzo wdzięczny za wszelkie info i pomoc. Dzięki i pozdrawiam :wink:


PS. Auto ma zalany świeży olej z pewnego źródła Motul X-clean 8100 5w30 i dolany Archoil 9100. Przed była zrobiona płukanka od LM ta mocniejsza i chodził na niej ok 10 min.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.