Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Moderatorzy napisałem również tego posta w dziale diagnozy, proszę jednak o nie usuwanie ze względu na to że nie wszyscy którzy mogli by mi pomóc zaglądają do wątku o DIS INPA który notabene ma już 130stron.

 

Dzisiaj podjechał do mnie kumpel e46 320d M47n na diagnozę, przebieg na liczniku 260 tyś w module świateł też tyle samo, większość błędów również ma przypisany ten przebieg, jednak ostatni błąd w liście poniżej ma inny przebieg!!!

Wie ktoś skąd pochodzi ten błąd i ewentualnie jak się dostać do tego modułu aby sprawdzić parametry.

Do tej pory wszyscy pisali że jak dobrze cofnięty to nie idzie tego wykryć, po dzisiejszej diagnozie sądze co innego.

Dodam tylko że nie pierwszy raz diagnozowałem to auto i nie było tego błędu, więc nie ma sensu wypowiedz że cofnęli licznik a nie skasowali błędów.

Spójrzcie na ostatni błąd - Mileage 655350 km

 

 

Co wy na to???

 

 

E R R O R M E M O R Y
---------------------------------------
Date: 04.12.2010 18:07:42
ECU: D50M47A
JobStatus: OKAY
Variant: D50M47A
-------------------------------------------------------------
RESULT: 7 error in error memory !
-------------------------------------------------------------
4501 4501 (0401) control of exhaust re-circulation
P0401 Exhaust Gas Recirculation Flow Insufficient Detected
Error counter: 255
Logistic counter: 40
1. Umweltsatz
Mileage 265800 km
average engine rotational speed 1848.02 rpm
coolant temperature 71.21 deg C
maximum common-rail-pressure of last 10ms 645.92 bar
injection volume setpoint without volume offset 16.15 mg/cyc
intaken air mass per cylinder 775.10 mg/Hub
charge pressure value 1624.61 hPa
linearised APP1 21.26 %
Tastverhältnis zür Endstufenansteuerung 99.25 %
Tastverhältnis zür Endstufenansteuerung 72.47 %
Atmospheric-pressure 994.46 hPa
2. Umweltsatz
Mileage 267600 km
average engine rotational speed 717.14 rpm
coolant temperature 57.15 deg C
maximum common-rail-pressure of last 10ms 307.21 bar
injection volume setpoint without volume offset 7.48 mg/cyc
intaken air mass per cylinder 516.73 mg/Hub
charge pressure value 1023.99 hPa
linearised APP1 0.00 %
Tastverhältnis zür Endstufenansteuerung 0.00 %
Tastverhältnis zür Endstufenansteuerung 80.35 %
Atmospheric-pressure 1004.30 hPa
Signal or value below threshold
Test conditions not yet fulfilled
Error not present now, but already stored
Error would cause a warning lamp to light up
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Error code: 45 01 B2 06 04 01 FF 28 67 D4 43 79 52 29 7B A5
1B 7E 5C 65 68 88 1A 6B 27 13 52 68 00 00 66 66
-------------------------------------------------------------
48A3 48A3 data (ASC1)
Error counter: 1
Logistic counter: 40
Mileage 267590 km
average engine rotational speed 772.31 rpm
coolant temperature 60.16 deg C
maximum common-rail-pressure of last 10ms 307.21 bar
injection volume setpoint without volume offset 5.51 mg/cyc
intaken air mass per cylinder 535.64 mg/Hub
charge pressure value 1014.15 hPa
linearised APP1 0.00 %
Battery Voltage 13848.74 mV
Vehicle speed 0.00 km/h
Atmospheric-pressure 994.46 hPa
Implausible signal or value
Test conditions not yet fulfilled
Error not occurred yet
Error would not cause a warning lamp to light up
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Error code: 48 A3 18 02 00 00 01 28 68 87 1C 6E 27 0E 55 67
00 55 00 65
-------------------------------------------------------------
48B3 48B3 data (ASC2)
Error counter: 1
Logistic counter: 40
Mileage 267590 km
average engine rotational speed 772.31 rpm
coolant temperature 60.16 deg C
maximum common-rail-pressure of last 10ms 307.21 bar
injection volume setpoint without volume offset 5.51 mg/cyc
intaken air mass per cylinder 535.64 mg/Hub
charge pressure value 1014.15 hPa
linearised APP1 0.00 %
Battery Voltage 13848.74 mV
Vehicle speed 0.00 km/h
Atmospheric-pressure 994.46 hPa
Implausible signal or value
Test conditions not yet fulfilled
Error not occurred yet
Error would not cause a warning lamp to light up
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Error code: 48 B3 18 02 00 00 01 28 68 87 1C 6E 27 0E 55 67
00 55 00 65
-------------------------------------------------------------
3F62 3F62 (0500) speed sensor signal ueber CAN
Error counter: 1
Logistic counter: 40
Mileage 267590 km
average engine rotational speed 772.31 rpm
coolant temperature 60.16 deg C
maximum common-rail-pressure of last 10ms 307.21 bar
injection volume setpoint without volume offset 5.51 mg/cyc
intaken air mass per cylinder 529.33 mg/Hub
charge pressure value 1014.15 hPa
linearised APP1 0.00 %
Battery Voltage 14011.66 mV
Vehicle speed 0.00 km/h
Atmospheric-pressure 994.46 hPa
No signal or value
Test conditions fulfilled
Error not occurred yet
Error would not cause a warning lamp to light up
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Error code: 3F 62 04 02 00 00 01 28 68 87 1C 6E 27 0E 54 67
00 56 00 65
-------------------------------------------------------------
42C1 42C1 oil-pressure indicator lamp
Error counter: 1
Logistic counter: 40
Mileage 267590 km
average engine rotational speed 772.31 rpm
coolant temperature 56.15 deg C
maximum common-rail-pressure of last 10ms 307.21 bar
injection volume setpoint without volume offset 5.51 mg/cyc
intaken air mass per cylinder 529.33 mg/Hub
charge pressure value 1014.15 hPa
linearised APP1 0.00 %
Battery Voltage 13848.74 mV
Vehicle speed 0.00 km/h
output signal oil pressure switch 0.00 -
Signal or value below threshold
Test conditions fulfilled
Error not occurred yet
Error would not cause a warning lamp to light up
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Error code: 42 C1 02 02 00 00 01 28 68 87 1C 6A 27 0E 54 67
00 55 00 00
-------------------------------------------------------------
48E3 48E3 data (INSTR3)
Error counter: 1
Logistic counter: 40
Mileage 267590 km
average engine rotational speed 772.31 rpm
coolant temperature 56.15 deg C
maximum common-rail-pressure of last 10ms 299.33 bar
injection volume setpoint without volume offset 5.51 mg/cyc
intaken air mass per cylinder 529.33 mg/Hub
charge pressure value 1014.15 hPa
linearised APP1 0.00 %
Battery Voltage 14011.66 mV
Vehicle speed 0.00 km/h
Atmospheric-pressure 994.46 hPa
Implausible signal or value
Test conditions not yet fulfilled
Error not occurred yet
Error would not cause a warning lamp to light up
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Error code: 48 E3 18 02 00 00 01 28 68 87 1C 6A 26 0E 54 67
00 56 00 65
-------------------------------------------------------------
48D3 48D3 data (INSTR2)
Error counter: 1
Logistic counter: 40
Mileage 655350 km
average engine rotational speed 772.31 rpm
coolant temperature 56.15 deg C
maximum common-rail-pressure of last 10ms 307.21 bar
injection volume setpoint without volume offset 5.51 mg/cyc
intaken air mass per cylinder 529.33 mg/Hub
charge pressure value 1014.15 hPa
linearised APP1 0.00 %
Battery Voltage 13848.74 mV
Vehicle speed 0.00 km/h
Atmospheric-pressure 994.46 hPa
Implausible signal or value
Test conditions not yet fulfilled
Error not occurred yet
Error would not cause a warning lamp to light up
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Error code: 48 D3 18 02 00 00 01 28 FF FF 1C 6A 27 0E 54 67
00 55 00 65
=============================================================

Pozdrawiam
  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Domyślam się że auto zostało sprowadzone 3 lata temu do Polski i cofnięto licznik , w naszym kraju przejechało około 100tyś km i moim zdaniem ten przebieg w tym module nie szedł do góry a stoi i czeka na wyrównanie więc do tego przebiegu trzeba dodać to co auto przejechało po cofnięciu.
Pozdrawiam
Opublikowano

jestem pod wrażeniem, że 2.0d potrafi tyle przejechać :shock:

 

hmm... da się jakoś sprawdzić, czy ma oryginalny łańcuch rozrządu czy wymieniany? (jakaś data produkcji wybita gdzieś, czy coś)

Opublikowano

Witam

 

Panowie należy zluzować, błąd pochodzi z sterownika trakcji asc /dsc

Zapisywany jest przy problemie z komunikacją po CAN lub jakąś chwilową zwiechą.

W swojej karierze diagnostycznej przeorałem grube dziesiątki BMW i widziałem taki kosmiczny przebieg w wielu autach .

Błąd zawsze pochodził od trakcji i zawsze w podobnych okolicznościach.

Nie jest prawdziwy , został wygenerowany przypadkowo jak sądzę.

 

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano
Zgadza się kiedy byłem u Kolegi Roger-Nysa na diagnozie również mi pokazało taki błąd i jeśli dobrze pamiętam chyba również taki przebieg.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

przypadkowość w systemie zero jedynkowym??

Krzysztof ROGER -Nysa ma rację, błąd wygenerowany przypadkowo a raczej przebieg, wpisałem w naszą wyszukiwarkę 655350 i wyskoczyło pełno problemów przy tym przebiegu.

Jednak pozostaje niedosyt i pytanie czemu tak sie dzieje??

Pozdrawiam.

Prrzypadkowy post-

Krrizz

nie będę oryginalny ale dla pewności zapytam sie Was jako bardziej doświadczonych speców może ktoś pomoże rozszyfrować kody

1) 10 AUC sensor

Error frequency : 16

Open circuit

Error present

 

2) 1 Navigation Controller

Error frequency : 2

 

3) 2 error front sensor

Error frequency : 3

Outside temperature 20.00 degrees C

 

Error not present

 

4) 256 air mass meter

Error frequency : 1

Logistic counter: 40

 

Engine speed 824.18 1/min

Coolant temperature 79.81 Grad C

Einspritzmenge 3.58 mm^3

RPC rail pressure 349.40 bar

Fehler aufgetreten bei 655350.00 km????

będe wdzięczny za każdą pomocGOLD CZEJJJN

Edytowane przez hunter
Pozdrawiam
Opublikowano
przypadkowość w systemie zero jedynkowym??

 

pewnie. może być np. jakieś memory corruption, czyli zamazanie kawałka pamięci RAM przypadkowym śmietnikiem. albo niezainicjowanie zmiennej odpowiedzialnej za przebieg w stukturze, która przechowuje błąd... jest dużo możliwości :)

 

weź pod uwagę, że pamięć RAM w każdym systemie komputerowym (więc też w ECU) w momencie włączenia zasilania jest zapisana przypadkowym śmietnikiem i dopiero program który się wykonuje "porządkuje" zawartość pamięci.

Opublikowano

Ta liczba nie jest do końca przypadkowa, myślę że jest to 65535 x 10. A 65535 to same jedynki przy liczbie 16 bitowej, czyli

1111 1111 1111 1111 (bin) = 65535 (dec)

Takie zakłócenie wydaje się prawdopodobne.

Tylko czy to jest maksymalny przebieg jaki może być rejestrowany, czy raczej jest więcej bitów w pamięci na przechowywanie przebiegu?

Opublikowano

Witam

INSTR to nie DSC tylko liczniki ... Instrument Cluster

 

Tomaszf ............ :nienie:

 

48D3 48D3 data (INSTR2) błąd zapisany.

 

Dotyczy Komunikacji po CAN z racji 48 zaś D3 oznacza komunikację licznika.

$F48D3

48D3 CAN Communication with INSTRUMENT CLUSTER

 

Patent w tym że w diagnozowanym aucie po magistrali CAN mogą komunikować się 4 moduły.

moduł licznika

moduł ASC/DSC

moduł automatycznej skrzyni ESG

moduł silnika DME /DDE

 

Skrzynia odpada (pewnie był manual) Czy tak czy siak , nie ma błędu dla skrzyni a poza tym komunikuje się ona po CAN z DDE to sterownik silnika przekazuje informacje do licznika.(wyświetl zapięty bieg)

Co widzimy w zamrożonych ramkach ?

Jest 7 błędów z czego 3 oprócz omawianego licznika zostały zapisane w modułach pracujących po magistrali CAN

 

3F62 3F62 (0500) speed sensor signal ueber CAN

48B3 48B3 data (ASC2)

48A3 48A3 data (ASC1)

Wszystkie trzy komunikują się w tym samym czasie (wysyłają i odbierają dane)

 

Warto zwrócić uwagę na to co jeszcze jest zapisane przy tych błędach ........ :mrgreen: :mrgreen:

 

 

48A3 48A3 data (ASC1) ... 48D3 48D3 data (INSTR2)

Error counter: 1 ... Error counter: 1

Logistic counter: 40 ... Logistic counter: 40

Mileage 267590 km ... Mileage 655350 km

average engine rotational speed 772.31 rpm ... average engine rotational speed 772.31 rpm

coolant temperature 60.16 deg C ... coolant temperature 56.15 deg C

maximum common-rail-pressure of last 10ms 307.21 bar ... maximum common-rail-pressure of last 10ms 307.21 bar

injection volume setpoint without volume offset 5.51 mg/cyc ... injection volume setpoint without volume offset 5.51 mg/cyc

intaken air mass per cylinder 535.64 mg/Hub ... intaken air mass per cylinder 529.33 mg/Hub

charge pressure value 1014.15 hPa ... charge pressure value 1014.15 hPa

linearised APP1 0.00 % ... linearised APP1 0.00 %

Battery Voltage 13848.74 mV ... Battery Voltage 13848.74 mV

Vehicle speed 0.00 km/h ... Vehicle speed 0.00 km/h

Atmospheric-pressure 994.46 hPa ... Atmospheric-pressure 994.46 hPa

 

Pozostałe ramki możecie również przyrównać.

4501 4501 (0401) control of exhaust re-circulation Błąd recyrkulacji z innego dnia (odpada) Zapisany w sterowniku silnika w innym czasie .Bez powiązania.

48A3 48A3 data (ASC1) i 48B3 48B3 data (ASC2) jak również 3F62 3F62 (0500) speed sensor signal ueber CAN . Jedna grupa błąd zapisany w tej samej sekundzie.

Co mamy dalej ?

42C1 42C1 oil-pressure indicator lamp . Błąd zapisany w ramach licznika w tej samej sekundzie co reszta .Informuje o braku informacji o ciśnieniu oleju . Informacja podawana do licznika z DME po CAN.

Następnie 48E3 48E3 data (INSTR3) i 48D3 48D3 data (INSTR2) Również zapisane w tej samej sekundzie.

 

 

Wnioski : Coś zaburzyło komunikację CAN na ułamek sekundy . Dlatego błąd zastał zapisany z ta samą ramką . Przebieg to anomalia (błąd w matrixe)

 

Na koniec .. Co mówi nam o komunikacji CAN w BMW producent?

Potraktowałem to translatorem.

 

CAN-Bus przyczyny awarii :

 

Brak komunikacji na CAN-(tj. wpisy kodu błędu odnoszącego się do komunikacji autobusowej w poszczególnych jednostkach kontroli mogą być spowodowane przez następujące:

 

- Przerwy w linii (obiegach otwartych) lub zwarcia w linii komunikacyjnych

- Napięcia zakłóceń w instalacji elektrycznej samochodu spowodowane na przykład przez wadliwe cewki zapłonowe lub uziemiającej

 

- Brak połączenia modułów w poszczególnych jednostkach kontroli

 

- Brak napięcia na poszczególne jednostki kontroli. Powoli spada napięcie akumulatora, gdy bateria jest na wyczerpaniu może również prowadzić do wpisów kod błędu, ponieważ nie wszystkie urządzenia sterujące wyłącza jednocześnie ze względu na niskie napięcie.

 

rezystory Terminal

 

120 Ohm rezystora jest zainstalowany w każdym z dwóch central sieci CAN między liniami komunikacji CAN-H i CAN-L. Opór 60 Ohm (połączenie równoległe) może być mierzona pomiędzy dwoma liniami komunikacji w sieci sterowania. Linie mogą być łatwo sprawdzić przez pomiar oporu z adapterem w jednej z jednostek sterujących. Po odlaczeniu opory zarówno jednostki sterujące można zmierzyć bezpośrednio. Jednostki sterujące bez rezystorów końcowych zwykle pokazuje wartość od 10 kOhm do 50 kOhm.

 

Rezystory terminal są zakwaterowani w / ASC i DSC sterowania, w zależności od typu silnika, albo w zestawie wskaźników lub w układzie zarządzania silnikiem.

 

Rozwiązywanie problemów

 

Awaria centrali lub modułu komunikacyjnego zwykle wyzwala wejścia kod błędu w innych sterowników podłączonych do magistrali.

 

W pewnych okolicznościach, brak modułu komunikacyjnego w centrali może sparaliżować całą CAN-bus, czyli w komunikacji z innymi jednostkami kontroli kody błędów są wprowadzane we wszystkich jednostkach kontroli w autobusie.

 

W tym przypadku jeden układ może być odłączony w czasie i pozostałych jednostek kontroli w autobusie to wykryć odłączenie jednostki sterującej (po odłączeniu, usunąć wspomnienia kod błędu i przeczytaj wspomnienia kod błędu). Jeśli centrala jest odłączony wadliwe jedno bez pozostałe kody CAN zostanie wprowadzona w błąd w zakresie komunikacji pomiędzy jednostkami kontroli pozostały w autobusie.

 

Jeśli jednak jednostki sterujące z rezystora są odłączone za pomocą tej metody, teraz brakuje odporności terminala w autobusie może sparaliżować komunikacji. Ten test nie jest zatem odpowiedni we wszystkich przypadkach jest jednak bardzo pomocne.

 

 

Jednak pozostaje niedosyt i pytanie czemu tak sie dzieje??

 

Fehler aufgetreten bei 655350.00 km????

będe wdzięczny za każdą pomocGOLD CZEJJJN

 

 

Zaznaczyłem w innym kolorze informację dla nas istotną. Ona zaspokoi Twój niedosyt

Zakłócenia magnetyczne , sadzę że BMW swoją instalacją wykrywa przelatujące w pobliżu UFO, lub reaguje na testy dotyczące nowej broni magnetycznej Rosjan, którą niedawno strącili polski samolot. :norty:

Kto mi powie dlaczego w samolocie nie wolno używać komórki ?

655350.00 to nowy numer szatana :mrgreen: wiemy kto dzwonił . Nie było wypadku bo auto akurat stało . Co widać w ramkach

 

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Krzysztof, super edukacyjna odpowiedź, niedosyt został zaspokojony, kumpel musi jechać swoim BMW na egzorcyzmy, mam tylko nadzieje że 320d M47N bez problemu robią tyle kilometrów, jeśli 655350.00 to definitywny koniec dla tego silnika i podzespołów, to mogę jeździć swoją buńką jeszcze z 50 lat :norty:

Pozdro.

Pozdrawiam
Opublikowano
Krzysztof, super edukacyjna odpowiedź, niedosyt został zaspokojony, kumpel musi jechać swoim BMW na egzorcyzmy, mam tylko nadzieje że 320d M47N bez problemu robią tyle kilometrów, jeśli 655350.00 to definitywny koniec dla tego silnika i podzespołów, to mogę jeździć swoją buńką jeszcze z 50 lat :norty:

Pozdro.

 

widzialem M57 które ma naprawde nakrecone 600 tys...

Opublikowano

Czyli to magiczne 655350 mamy rozkminione. A ci myślicie o innych, mniej charakterystycznych i niepowtarzających się u innych użytkowników odczytach? Np. auto z przebiegiem 180k, a błędy zapisane przy przebiegu 244k? Bo i taką sytuację miałem w diagnozowanym przeze mnie aucie.

Jak ktoś kręci licznik, to chyba takiej prostej czynności, jak wykasowanie pamięci błędów raczej nie pomija chyba.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No właśnie pomijają i to na potęgę, idą po bandzie jak sie da.

244tyś to malutko, raz widziałem 560tyś w 320d lift.

Założyłem ten temat ponieważ wcześniej diagnozowałem to auto i kasowałem błędy a tu nagle wyskoczył błąd i lliczba szatana. Poprostu nie wiedziałem o co chodzi.

Co ciekawe mało który handlarz cofa moduł świateł.

Pozdrawiam
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)
witam tak jak w temacie chciałbym sie dowiedziec jak sprawdzic dokładny stan licznika poniewaz moje autko było sprowadzone z Hiszpani w 2008 roku i w Polsce jestem juz jego trzecim włascicielem i dziwi mnie przebieg poniewaz ma przejechane 97000 czy to mozliwe autko jest bardzo zadbane i wyglkada jak nowe silnik pracuje cicho i równo nie spadja obroty , poprzedni własciciel mowił ze on tylko otwierał maskę od zminy do zmiany oleju :) ?? słyszałem ze mozna to jakos sprawdzic na jakiejś stronie internetowej z jakim przebiegiem wyjechało z zagranicy wie ktos cos moze na ten temat ?? Co myslicie o tym przebiegu ?? Edytowane przez kuki09041987
Opublikowano
mi w aso za darmo sprawdzili (kupywalem części), poza tym po podpięciu pod kompa możesz zczytać z modułu świateł, zobaczyć ile razy hamulec był wciskany ile czasu żarówki się świeciły i mniej więcej bedziesz wiedziec:)
Opublikowano
Kolego jeżeli samochód był serwisowany za granicą w autoryzowanych serwisach to wszystkie wpisy będą mieli. Bierzesz VIN jedziesz do ASO BMW i za darmo ci powiedzą co jest w systemie, A jeśli nie był no to wtedy zostaje tylko pod kompa podpiąc i tak jak koledzy mówili szukać różnych wskazówek.

Pozdrawiam,

Maciek

Sprzedaje swoją perełkę, jak ktoś zainteresowany to pw.

Opublikowano
Był serwisowany ale tylko 3 lata bo wiecej wpisów nie ma . A jest to mozliwe ze ma taki mały przebieg?? dodam jeszcze ze patrzyłem w karte pojazdu i pierwszym włascicielem była nim 50 letnia babka hehe
Opublikowano
Tym sie nie sugeruj... równie dobrze może miec 100tys km jak i 300lub wiecej środek można wymienic bez problemów jak śmiga dobrze to sie ciesz:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.