Skocz do zawartości

[525i LCI] Drgania i wibracje na niskich obrotach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Od kilku dni obserwuję drgania i wibracje na niskich obrotach (na parkingu, na światłach itp.). Zdarza się to praktycznie zawsze chociaż dzisiaj rano przez jakieś 10km nie było żadnych objawów, co jest dosyć dziwne. Po przejechaniu 10km drgania pojawiły się ponownie. W międzyczasie pojawiał się błąd silnika , odczytany jako zła mieszanka. Błąd ten pojawia się sporadycznie. Mechanik po oględzinach stwierdził, że wypada wymienić wtryskiwacze. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie to że wtryski były już wymieniane przez pierwszego właściciela przy 140kkm (teraz auto ma 175kkm). Dodatkowy błąd, który pojawia się sporadycznie to niski stan płynu chłodniczego.

 

Z góry dziękuję za jakiekolwiek rady - chciałbym najpierw przejrzeć dostępne opcje zanim wydam kilka tysięcy złotych na wymianę wtryskiwaczy.

 

Pozdrawiam,

 

Wojtek

Opublikowano
W takim przypadku polecam sprawdzić działanie sond lambda. Może wzbogacać mieszankę i stąd drgania w tym silniku. Oczywiście polecam diagnostykę u kogoś w temacie a nie tylko odczytanie błędów,trzeba porównać parametry. Ostatnio taką naprawiałem i problem był w sondzie przed katalizatorem - wzbogacała niesamowicie.Problem może być również w wtryskiwaczu/ach ale to wszystko wyjdzie na testach.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Na tę chwilę ASO wymieniło sondę NOx , bo sypało błędami z niej - oczywiście 2000 w plecy. Po wymianie sondy NOx mechanik ASO twierdzi, że jest jakaś nieszczelność w układzie ssawnym.

 

Mój mechanik natomiast dalej twardo obstawia , że jest to problem z wtryskami i chce wziąć auto z ASO i zdiagnozować czy jest to na pewno problem z wtryskami. W każdym bądź razie ASO na razie twardo broni się przed wysłaniem PUMA do BMW i wymianą wtrysków w ramach gwarancji.

Opublikowano

Witam ponownie,

 

Warsztat zlokalizował nieszczelność przy pokrywie zaworów i wymienią całą pokrywę na używkę z nową uszczelką. Z racji tego, że jestem laikiem proszę o potwierdzenie, czy to może mieć wpływ na falowanie silnika na niskich obrotach. Z rozmowy zrozumiałem, że przez nieszczelność może dostawać się 'lewe' powietrze powodując wyżej opisane objawy.

 

Dzięki

Opublikowano
Sam sobie odpowiem dla potomnych: nieszczelna okazała się pokrywa zaworów gdzie dostawało się lewe powietrze i powodowało falowanie obrotów. Po wymianie wszystko wróciło do normy i auto chyba dużo mniej pali (ale muszę jeszcze pojeździć aby sprawdzić)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.