Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Miesiąc temu kupilem wreszcie swoje pierwsze BMW.

E90 sedan 2.0 150 PS. 180 tys przebiegu.

 

Już na jezdzie próbnej było słychać dzwiny szum dobiegający z tyłu auta. Myślałem że może to łożysko

..

 

 

Jest to taki metaliczny szum słyszalny z tyłu auta. Słychać go już od 30 km na godz. Im szybciej sie jedzie tym głośniej szumi. Najbardziej przy dodawaniu gazu. Na luzie lub wciśniętym sprzegle też jest słychać ale delikatniej.

 

Pojechałem do mechanika. Łożyska kół wykluczył od razu. Postawił na lewarku odkrecił jedno koło i ja rozpędzałem auto do 40 na godz. W miejscu.

Diagnoza - lozysko podpory wału. Dziś wymieniona, jednak nic nie pomogło. Dyfer suchy bez luzów.

 

Ma ktoś jakieś sugestie?

Auto jeździ jak najbardziej normalnie. Tylko szumi...

  • Członkowie klubu
Opublikowano
A ten mechanik to nie ma podnośnika? Niech podniesie całość i stojąc pod samochodem łatwo zlokalizuje miejsce szumu, może być podpora, może być dyfer.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
A ten mechanik to nie ma podnośnika? Niech podniesie całość i stojąc pod samochodem łatwo zlokalizuje miejsce szumu, może być podpora, może być dyfer.

podbijam, miałem tak samo, był dyfer, niech wezmie stetoskop i sobie osłucha

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
Opublikowano

mieliście rację winny jest dyferencjał. poprzedni właściciel miał powód żeby sprzedać auto :D

 

dziś zmieniliśmy olej w dyfrze. jest poprawa ale minimalna...

w starym nie było żadnych opiłków.

 

spisałem nr ze starego "7514992-04 GF2019990"

 

zaczynam się rozglądać za używką na allegro.

o takich samych numerach znalazłem tylko 1 szt

http://allegro.pl/most-tylny-bmw-e90-e87-e88-e91-1-6i-1-8-2-0i-3-38-i6099953972.html (za 999 zł!!!)

i na podstawie tej aukcji myślę że u mnie jest przełożenie 3.38

 

ale widzę że jest też z przełożeniem 3.46 za 500 zł http://allegro.pl/most-dyfer-tyl-tylny-bmw-e90-91-92-93-2-79-3-46-i6148456836.html (ale nie wiem czy będzie dobry do mojego auta)

 

Proszę o radę czy mam rzeczywiście przełożenie 3.38 i ewentualnie jaki o jakim innym przełożeniu mogę zamontować, żeby było plug and play i osiągi takie same.

Uważam że 1000 zł do dużo za używany dyfer.

 

mam też pytanie czy jest sens próbować zalać "ceramizera" do starego dyfra z nadzieją że przestanie szumieć?

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Mam taki sam model E90 i mam przełożenie 3.38

U mnie szumiało łożysko od strony wału napędowego. Za używkę dałem 800 zł z montażem. Dyfer załatwił mechanik, stary oczywiście mi oddał.

Twierdził, że dyfer o tym przełożeniu jest najczęściej poszukiwany i może być ciężko, jednak udało się załatwić.

Łożysko jest już zużyte, więc nie wiem czy pomoże zabawa z ceramizerem. Ja planuję oddać dyfer do magika co u mnie zajmuje się skrzyniami i dyframi. Zobaczę za ile jest w stanie wymienić to łożysko.

Opublikowano
Wiadomo najchetniej kupiłbym 3.38 ale o połowę tańsze są 3.46. Tylko czy ktoś robił już taką przekładkę. Jak to wpłynie na osiągi auta i czy wogule to się w łatwy sposób da zamontować?
Opublikowano

Nie bede regenerował.

Sam zestaw łożysk kosztuje 1000 zl.

 

Planuje zakup używki. Tylko prosze doradźcie mi czy moge do mojego silnika 2.0 150ps wsadzić dyfer o przkładni 3.46 (to jest chyba od 3.0)

Czy da sie go normalnie zamontować i jak to wpłyniene na osiagi auta.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

lepiej zregenerować, bo używka to troche loteria...

http://www.mariuszdrypa.pl/ zobacz sobie tego gościa u niego swój robiłem, wkłada łozyska stożkowe zamiast kulkowych więc jest mega pancernie

mozesz tez jego podpytac o przełozenia bo wie wszystko, powołuj sie na bmw klub polska moze jakis rabat da

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
Opublikowano

Skorzystam z waszych rad i dam dyfer do regeneracji.

Zostaje tylko wyczekać ładny weekend i jechać z żoną do Gdańska :)

 

Dam znać jak będzie po regeneracji.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

I wreszcie nastała cisza....

 

Polecam warsztat Pana Mariusza. 3 godzinki i dyfer wyciszony :)

 

Dzięki koledzy za namiar na tego gościa.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Co zostało zrobione i jakim kosztem?
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Ciekawe ile to wytrzyma, oczywiście fajnie byłoby dożywotnio ;) gdyby zaczęło szumieć, daj znać ile przejechałeś na nowym łożysku.
Opublikowano
Ja swój most rozebrane i jedno łożysko wałka atakującego było zatarte, reszta łożysk w bdb stanie, musiałem zrezygnować z wymiany łożyska bo nie idzie takiego dostać. Kupiłem uzywany dyfer o tym samym przełożeniu, musiałem zamienić flansze ze starego dyfra bo jak się okazało flansza inna, dyfer śmiga, cisza i radość. Za dyfer zapłaciłem 350zl ponoć po przebiegu 60tys w co nie wierzę.
Opublikowano

Generalnie jest to jedyny w Polsce zakład wyspecjalozowany w regeneracji dyferencjałow od BMW.

Facet u ktorego robiłem dyfer zna się na temacie. Powiedział że teraz 100 tys wytrzyma.

Byłem w sobotę to oprócz mojego mostu miał do zrobienia jeszcze 4 od Bmw. Powiedział że kiedyś mosty w BMW były pancerne... Ale serwis na tym nie zarabiał i teraz wytrzymuja max 180 - 200 tys. W dieslach nawet po 100 tys i padają łożyska. A nowy w serwisie ok. 7 tys. zl.

 

Ja szukałem na allegro i mostów o przekładni 3.38 jest ich mało a ceny od 1000 zł.

Wolałem zregenerować swoj niż kupowac kolejny używany, ktory za chwilę będzie szumiał.

 

Zrobiłem jak narazie 500 km i jest ok.

Opublikowano
Wymienione łożyska na stożkowe + olej.

cena 1200 zł.

 

Auto zostawiłeś na miejscu i sami wymieniali dyfer czy zawiozłeś już wykręcony? Co z trzema tulejkami na których wisi dyfer?

Pytam bo u mnie od prędkości 70km/h słyszę cichy świst/gwizd. Jak przyspieszam to poziom głośności jest taki sam. Nie ma wpływu czy na biegu czy na luzie. Nie są to raczej uszczelki ani łożyska. Mam też luz na wałku atakującym - słychać pukniecie przy ruszaniu.

Opublikowano

u mnie to samo szumi lozysko laczenia walu z dyfrem.

Standard . jak masz runflaty niski profil i guma conajmniej 245 to tak sie konczy te lozyska ktore niestety nie wytrzymuja przeciazenia .

szczegolnie jesli auto jezdzi w miescie i jest stop i ruszanie .

Ja przy wlaczonym radiu nie slysze a najgklosniej jest przy 40km/h ale nie ma tragedii.

Mam dobrego mechanika i mowil ze to sie nic nie stanie tylko bedzie halasowac ale szybciej wymieni dyfer na uzywany niz lozysko bo to kupa zabawy z rozbieraniem dyfra.

Opublikowano

nie ROF i 225 ale to i tak szerokie. Bardzo mi to nie przeszkadza to trzeba się wsłuchać albo wyłączyć radio. Zastanawia mnie tylko czy spalanie nie wzrasta przez ten luz na łożysku. Prędzej czy później trzeba będzie to zrobić więc można zrobić teraz i oszczędzić na paliwie ;) No chyba że straty są minimalne to lepiej zostawić jak jest.

 

Może dolać jakiś ceramizer do dyfra?

Opublikowano

Moj mechanik ktory robi od 20 lat tylko BMW mowił ze albo inn dyfer albo wymiana łożyka bo nic innego nie pomoze.

Spalanie nic na tym nie cierpi

Jak juz bede mial cos robic to do tego DRYPY co go tu polecaja uderze i bedzie po problemie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.