Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jednym autem juz sie pochwalilem to moze i drugie pokaze :)

 

Z przyjemnością przedstawię historię swojego auta... sporo pracy było...jeszcze troche pozostało... ale luuubie to ;)

 

Prawie 4lata temu sprzedałem swoje pierwsze BMW 325 e36 i kupiłem e39 540i.

 

Auto miało uszkodzony silnik - nie nadawał się do remontu.

 

VIN long WBADN51070BR65082

Type code DN51

Type 540I (EUR)

Dev. series E39 ()

Line 5

Body type LIM

Steering LL

Door count 4

Engine M62/TU

Cubical capacity 4.40

Power 210

Transmision HECK

Gearbox MECH

Colour OXFORDGRUEN METALLIC (324)

Upholstery STANDARDLEDER/BEIGE E36 SANDBEIGE E (N6SN)

Prod. date 1998-10-16

Order options

No. Description

261 SIDE AIRBAG FOR REAR PASSENGERS

320 MODEL DESIGNATION, DELETION

339 SATIN CHROME

401 SLIDING/VENT ROOF, ELECTRIC

423 FLOOR MATS, VELOUR

428 WARNING TRIANGLE

441 SMOKERS PACKAGE

494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER

536 AUXILIARY HEATING

629 CAR TELEPHONE (GSM) W CARD READER FRONT

704 M SPORT SUSPENSION

710 M LEATHER STEERING WHEEL

801 GERMANY VERSION

863 EUROPE/DEALER DIRECTORY

879 GERMAN / ON-BOARD DOCUMENTATION

 

Series options

No. Description

210 DYNAMIC STABILITY CONTROL (DSC)

280 LT/ALY WHEELS SPOKE STYLING

438 WOOD TRIM

520 FOGLIGHTS

534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING

540 CRUISE CONTROL

548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING

555 ON-BOARD COMPUTER

665 RADIO BMW BUSINESS

 

Information

No. Description

473 ARMREST, FRONT

 

Początki były ciężkie...

Nadwozie e39, 540i

Silnik : m60b30

 

http://images34.fotosik.pl/690/e459ff5f84dc69dem.jpg

 

Tak się prezentował w trakcie sprawdzania i składania na nowych uszcz.

 

I gotowy do transplantacji... :

 

http://images45.fotosik.pl/1851/2ddb5a912ebea2a4m.jpg

 

Dalej przyszedł etap przygotowania komory :

 

http://images40.fotosik.pl/2078/8bf47620c4d9b80em.jpg

 

Kiedy było już wszystko na miejscu, pierwsze odpalenie i jazda próbna odsłoniły wady skrzyni biegów...gwizdała zagłuszając gang silnika :p próby naprawienia nie powiodły się...

 

Dla ciekawskich : silnik m60 + wiązka m62 + komputer m62 + alternator m60 + kolektor b44 + elektroniczna przepustnica... = odpalał, jeździ... brak vanosów mu nie przeszkadzał... za to brak miejsca na czujnik obr wałka na prawej głowicy już tak...średnio co piąte odpalanie zamęczało rozrusznik.

 

 

Pojeździłem troche i szukałem dawcy... po ok. pół roku trafił się anglik 535iA z 1999r, przebieg 103tys mil

 

Auto zostało pozbawione :

 

1. Silnika - nie nadawał się jednak do codziennej jazdy

2. Skrzyni - wyła jak kojot :P

3. Napędu

4. Zawieszenia - wytrzepane i nie m pakiet

5. Wnętrza - w kiepskiej kondycji, rozkradzione przez poprzednich właścicieli...(brak grzania foteli, boczki z angola...itp)

6. Zapewne wielu drobiazgów o których teraz nie pamiętam...

 

Przy okazji kilka poprawek blacharskich...

 

1. Silnik - m62tub35 (moim skromnym zdaniem w bardzo dobrej kondycji)

 

2. Skrzynia steptronic 5hp24 - po pełnym remoncie w firmie, w której pracuje

Tutaj było sporo pracy, ponieważ chciałem, żeby wszystko było jak w oryginale...

Wiązkę od skrzyni z dawcy przewód po przewodzie (bez cięcia i lutowania :D)

 

Tak wygląda od środka... oczywiście brak sterownika ;) nie zmieścił się na stole :P

http://fotoo.pl//out.php?i=822224_img-20140603-223831-1-.jpg

 

3. Kolejny krok zawieszenie... zakupiony komplet mtechnik II - troche za twardo jak dla mnie ale już jest ;)

 

4. Wnętrze... z uwagi że w mojej zostało rozkradzione przez któregoś z byłych właścicieli... zamontowałem czarne skórki z grzaniem tyłka, pompowane ledzwie, masaz, kompletna oem apteczka - europa, stan :)). Od linii szyb do dołu wszystko czarne... pasy, plastiki itp. Inne listwy dekoracyjne - stan musial byc nienaganny.

Pozostala poki co tylko kremowa podsufitka.

 

5. Dyfer, wał - siłą rzeczy również trafił z automatu dawcy...nowy przegub elastyczny walu Lemforder.

 

6. Zderzak przód - poczatkowo powrócił przedlift ze spryskiwaczami - teraz przedni M pakiet

 

7. Reflektory - kolega zmienial w swojej M5 na polift to xenon wpadl w moje rece ;) - nowe zarniki Philips

 

8. Felgi 19" BMW Concept CS - tymczasowo byly,

 

9. Układ wydechowy - oryginał z automatu, jedyna zmiana to drugie katy zastąpione zamiennikami ponieważ poprzednie były zapchane...

 

10. Uzupełniony zestaw narzędzi w bagażniku... ;)

 

11. Boczne kierunki - pomarańczka zastąpione białymi...

 

12. Pas przedni + wentylator + wszystkie osłony + kierownice powietrza na tarcze z dawcy...

 

14. Antenka tylnej szyby - chyba GSM jeśli się nie mylę powróciła na swoje miejsce...

 

15. Osłony podwozia... skompletowane...wymienione...

 

16. Myślę, że o świeżych płynach...filtrach i olejach nie muszę wspominać...)

 

Fotki :

http://fotoo.pl//out.php?i=822220_img-20140617-211224-1-.jpg

http://fotoo.pl//out.php?i=822223_img-20140617-211240-1-.jpg

 

Jakiś czas później ;) powróciły wszystkie brakujące rzeczy... tj

- zmieniarka

- webasto

 

a dodatkowo zawitało :

- ori ksenon z nowymi żarnikami (prosto z M5 mojego kolegi) + fronty Depo z ciemnym kierunkiem, szkiełka oryginalne (miały jakby bardziej szkło perforowane...

- zderzak M pak

- wymiana błotnika przedniego prawego (poprzedni był zniekszatałcony)

- lakierowanie : zderzak przód + tył (przetarcia), wspomniany błotnik, tylny lewy błotnik do przetłoczenia(odprysk i zaczeło się rudo robić)

- wymiana drążka kierowniczego kpl

- pełna geometria

- serwis klimatyzacji

 

Na zimówkach :

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/171a21e239bb.jpg

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/a067776eca63.jpg

 

Nastepnie trafiły na auto BBS RS 744/745 18" :

 

http://images67.fotosik.pl/813/9d1f36345dd284bdm.jpg http://images70.fotosik.pl/812/3f2b8b11ecd5aacem.jpg http://images70.fotosik.pl/812/ae249ebe60a13b27m.jpg http://images70.fotosik.pl/812/f97afe0b5c8c6e92m.jpg

 

Byl i czas na korekte lakieru :))

 

http://images69.fotosik.pl/842/a23367aac521f7bfm.jpg http://images68.fotosik.pl/842/d4a5898a9f4c0112m.jpg

 

Ostatnimi czasy musialem zajac sie podloga w aucie, po zimie na zgrzewach powstaly rozwarstwienia i obawialem sie o progi...

Takze przy okazji podloga wyczyszczona, slady korozji zabezpieczone podkladem reaktywnym, pasta uszczelniaja gdzie trzeba i na wszystko konserwacja.

Nie jest to moze tak jak z fabryki wyjechalo ale mysle ze dlugo nie bede musial martwic sie o progi, blotniki, czy inne elementy podwozia.

Nie mam zdjec efektu koncowego ale przy czasie zrobie. Konserwacja jest matowa, czarna, takze nie wyglada jak bitex pedzlem narzucony ;)

Przy okazji wymienilem uszkodzone drzwi pasazera i lakiernik pomalowal wszystkie widoczne z zew miejsca ktore uprzednio zabezpieczalem.

Rowniez dolne ranty drzwi kierowcy. Trojkaty lusterek.

Przed konserwacją :

http://images78.fotosik.pl/542/bcfdfd2f05086440m.jpg

 

Do ukończenia pozostało :

- podnośniki tylnych szyb,

- wymiana drzwi pasażera - ktoś wspaniałomyślnie uszkodził i uciekł... - ZROBIONE

- jakaś poprawa audio - seryjne kiepsko gra...

- termostat o nizszej temp z e65 - czeka na montaz

- sterownik skrzyni - po regeneracji, nowe zawory - zdarzalo mu sie lekko kopnac nieraz.

- montaz lotki/ listwy na klape ;) - to chyba najbardziej mnie cieszy.

 

Czy się opłacało... nie licząc swojego czasu poświeconego to tak... znam już każdy cm tego samochodu, robiłem wszystko dla siebie - nie na handel, nie boje się awarii, błędów brak... Oczywiscie w trakcie eksploatacji zdarzaly sie awarie, padla przeplywka, pozniej alternator, ale to juz za mna.

 

mocy mi wystarczy ;) spalanie znośne... Takze lpg w tym aucie nie bylo i nie bedzie ;)

 

 

I to chyba narazie na tyle :)) :zdrowko:

http://images76.fotosik.pl/543/8bcf160dc6bec206med.jpg

Opublikowano

Ja chyba tez to lubie skoro cały czas coś staram się dopracować czy to w 3er czy 5er ;) :p hehe

Dziękuję ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Konkret, ale przy takiej ilości pracy już bym myślał czy nie opłaca się pociągnąć silnik LS z USA :D

 

Kolorek piękny, moja poprzednia w takim była, odcień od prawie czarnego do butelkowego w zależności od światła.

Po woskowaniu było widać zawsze różnicę, nie to co w srebrnych czy szarych ;)

Opublikowano

W międzyczasie były przymiarki do innego silnika... dokładnie teraz nie pamiętam ale to była V8 z serii 6 z mega niskim przebiegiem... ale...

tak jak zespolić z manualem nie było problemu tak już z miejscem w komorze owszem... blok był pod dużo większym kątem niż m62 i motor nie za bardzo mieścił się pomiędzy podłużnice. Większych przeróbek nie chciałem... po czasie okazało się że była to dobra decyzja... pomimo że mieliśmy wszystkie kompy i wiązke - nikt nie chce podjąć się odpalenia go - kolega kupił i do Patrola chciał zapakować :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

http://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1904279-E39-touring-LS-swap-project/page50

 

Poczytaj trochę tego swapa (silnik, skrzynia, całe wnętrze), 60 stron, ale naprawdę warto :twisted: Jak tylko będę miał warunki zabieram się za podobną akcję, mam tylko nadzieję, że jeszcze przed emeryturą ;)

Opublikowano
Grubo tam idzie :) ja chciałbym pozostac jak nablizej serii :) tak zeby za jakis czas byl fajny klasyk z niej ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.