Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam,kupiłem bmw x3 ,e83,150km,2.0d,manual, proszę o pomoc, auto podczas przyspieszania lekko szarpie,na nierównościach jest to nawet nie odczuwalne pzd
  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Dwumasa sprawdzona? Przekładnia VTG też? Olej w niej zmieniałeś?

 

Podłącz choćby INPĘ i zobacz, co komputer melduje...

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Opublikowano

Ja tak miałem po kupnie. Komputer logował blad zużytego oleju wlasnie w VTG. Wymieniłem,zrobiłem adaptacje i pomogło.

Możesz tez wypiąć wtyczkę w VTG i zobaczyć czy dalej szarpie. Jeśli nie tzn. ze winny winny jest xDrive i w tym kierunku powinieneś iść. Jeśli olej to tylko ori. Za około 100 zł litr. Wchodzi ok. 0,8 litra.

Opublikowano
Ja tak miałem po kupnie. Komputer logował blad zużytego oleju wlasnie w VTG. Wymieniłem,zrobiłem adaptacje i pomogło.

Możesz tez wypiąć wtyczkę w VTG i zobaczyć czy dalej szarpie. Jeśli nie tzn. ze winny winny jest xDrive i w tym kierunku powinieneś iść. Jeśli olej to tylko ori. Za około 100 zł litr. Wchodzi ok. 0,8 litra.

 

W ASO 1 litr kosztował mnie ostatnio 184 zł...

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Opublikowano
witam u mnie prawdopodobnie do wymiany słynna zebatka koła nastawnika reduktora czy ktoś już wymieniał? gdzie kupował i czy działa?
Opublikowano

Zanim wymienisz zobacz w jakim jest stanie. Może wystarczy obrucic.

Ja kupowałem na Allegro. Ważne żeby była czarna bo wersje bodajże białe sa zle wyprodukowane. Nie zmieniaj tez na metalowa bo ona musi byc z plastiku.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Plastikowa zebatka lekiem na wszystkie problemy e83...Co ta zebatka ma wspolnego z szarpaniem? Dlaczego musi byc plastikowa? Opamietajcie sie panowie....
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

Nie zmieniaj tez na metalowa bo ona musi byc z plastiku.

 

@Lustek : mozesz napisac dlaczego ?

Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano
Z tego co wiem to ma ona zapobiec zblokowania sie kół w przypadku awarii reduktora. W takim przypadku zębatka sie zrywa powodując rozłączenie napędów.
Opublikowano
Żeby nie zakładać nowego tematu...wprawdzie 3.0d i w automacie, ale ja zauważyłem, że podczas przyspieszania z gazem min na 3/4, tak pomiędzy 3-4tys obrotów szarpie, jakby tracił moc chwilowo, jak odpuszczę trochę gazu problem zniknie...z kolei jak od zera ruszam z gazem do oporu, to czasami tego szarpnięcia w ogóle nie ma. Szczególnie uciążliwe jest to przy wyprzedzaniu, kiedy auto się rozpędza a między 60-80km/h zaczyna szarpać ;/
Opublikowano
Ziomek witaj, przygotuj się na skrzynię, ale wirtualnie bez dobrej warsztatowej diagnozy się nie dowiesz.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam. Wydaje mi się że mam podobny problem jak ziomek 1988.Auto 3.0d 218km w automacie - czasami podczas przyspieszania występują minimalne podszarpywania. W sumie słabo wyczuwalne ale jednak są. Nie dopatrzyłem się żadnej reguły przy ilu obrotach itp.. Auto przyspiesza normalnie. Dodam że X drive wyeliminowałem - jazda bez wtyczki daje ten sam objaw. Czy to może być sprzęgło? Dodam że objaw ten występuję czasem nawet przy delikatnym rozpędzaniu.
Opublikowano
Ciśnienie mam trochę większe niż mówi tabliczka. Ale na wszystkich kołach to samo. Ciśnienie chyba raczej miało by związek z VTG. Ale sprawdzę.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam ponownie, poeksperymentowałem z ciśnieniem w oponach i tak: jak było po 2.2 do wszystkich kół to szarpnięcia się były, jak dałem po 2.3 na tył było tak samo, a jak dałem 2.3 na przód i 2.2 na tył to jak ręką odjął. Zresztą na oko widać, jak auto stało na równym i miało po 2.2 to opony z przodu był bardziej ugięte pod ciężarem silnika, a jak dałem na przód 2.3 to się optycznie wyrównało. Ale może to oznaczać początek końca skrzynki, oby nie.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
witam ,u mnie wystarczyło zmienić olej w vtg,nie szarpie wszystko ok,brak opiłków w starym oleju,sprawdzona zębatka w nastawniku ok,polecam zacząć diagnozę od odpiecia wtyczki z vtg :D prawdę Ci powie :D czy napęd czy szukamy dalej
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Z tego co wiem to ma ona zapobiec zblokowania sie kół w przypadku awarii reduktora. W takim przypadku zębatka sie zrywa powodując rozłączenie napędów.

 

:duh:

To i pewnie wiesz,ze wymiana oleju skraca lancuch w reduktorze i naprawia uszkodzone lozyska :mad2: .

Gdybys odrobine znal zasade dzialania napedu i zapinania to bys wiedzial,ze zebatka nie jest i nigdy nie bedzie bezpiecznikiem, ktory ma sie zerwac..

Ona steruje wylacznie slimakiem, ktory rozchyla lapki kosza sprzeglowego powodujac zapiecie /zblizenie sie tarczek sprzegla a tym samym zapiecie napedu..

Znacznie czesciej peka walek tego kosza niz wyciera sie zebatka w silniczku.

Fizyki nie oszukasz i takie farmazony mnie rozkladaja na lopatki..

 

Tu macie czesci do xdrive i ladny "exploded view" skrzynki.:

http://sklep.gearmar.pl/index.php?id_category=74&controller=category&id_lang=1

 

 

http://sklep.gearmar.pl/img/cms/ATC%20400.jpg

Ślimak: pozycja nr 30., wchodzi w pozycje 13 (caly kosz sprzeglowy z lapkami)

Koszt niezbednych czesci wynosi (po bandzie): 4228zl. Jesli ktos Wam mowi,ze zrobi skrzynke na nowych czesciach za 1800zl z robocizna to chyba zyje na innej planecie..

 

Zreszta wszystko opisalem i zamiescilem foty na http://www.naprawxdrive.pl.

Opublikowano

papik spoko, oczywiście wiem co powoduje wymiana oleju:)

Informacje taka podałem ponieważ gdzieś kiedyś przeczytałem tak na jednym z zagranicznych forum.

 

Ale wracając do meritum sprawy....

Oczywiście wiem ze przerobiłes masę tych skrzynek i jesteś polecany na forum jako jeden z lepszych fachowców w tej dziedzinie. Wytłumacz mi tylko jedno. Bo piszesz ze zębatka steruje tylko ślimakiem który rozchyla łapki i zapina napęd na przód. Czyli jeżeli jej nie bedzie to nie bedzie napędu na przód. Czyli jesli zostanie przyłożona odpowiednia siła (na wskutek zblokowania mechanizmu) zostaną zdarte zabki/tryby tej zębatki i automatycznie napęd na przód zostanie odłączony. Nie pisze tutaj o sytuacji w której zębatka jest zdarta od bieżącej pracy ale o gwałtownym jej zerwaniu. Jesli silniczek bedzie ciągnął zębatkę a ślimak bedzie zblokowany to zębatka powinna sie poddać czyż nie? I nie denerwuj sie bi to sa czyste abstrakcje ktore warto wyjaśnić bo taka sama teorie co moja słyszałem juz od kilku osób:)

 

No chyba ze ani silniczek ani ślimak nie dysponują taka siła żeby zerwać zębatkę ( w jednym momencie ) bo np silniczek ma zabezpieczenie ze jak bedzie opór to przestaje pracować i wywala blad.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z mojego doswiadczenia sklaniam sie ku twierdzeniu kolegi Lustek, zebatka jest rodzajem bezpiecznika. Zostalo to przetestowane, sprawdzone, potwierdzone. Przy duzych zniszczeniach reduktora do zapiecia systemu potrzeba duzo wiekszej sily. Zebatka zrywa sie w takim przypadku aby zapobiedz "zmieleniu" reduktora, w skrajnych przypadkach (powierdzone, sprawdzone) gdy ktos zalozyl sobie do zniszczonego reduktora, po zerwaniu zebatki, nowa, karbonowa nastapic moze rozerwanie reduktora. Mialem kilka takich. Dlatego tez ja nigdy nie zakladam nowej zebatki do uzywanego reduktora. Nie swiadcze takiej uslugi ze wzgledow bezpieczenstwa oraz ewentualnych spraw w sadzie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.