Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich, od kilku dni jestem posiadaczem pierwszego BMW w mojej karierze jest to 525 turing w benzynie no i dzisiaj po kilku kilometrach jazdy temperatura nagle skoczyła na czerwone pole a po kilkuset metrach na maxa,dojechałem do domu bo to tylko kawałek ,coś zaśmierdziało w samochodzie ,po otwarciu maski widać że ten wentylator przy chłodnicy rozchlapał coś w komorze silnika. Wygląda mi to na płyn chłodniczy ale pewien nie jestem.

Teraz moje pytanie; od czego zacząć poszukiwania, co mogło się zepsuć? może to jakaś normalna usterka w tym modelu i wiecie co najczęściej pada....

Z góry dziękuje za odpowiedzi....

pozdrawiam Michał

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Do sprawdzenia termostat i pompa wody.

Te dwa podzespoły są tuż za wiatrakiem visco, na jego wysokości.

 

p.s. jeżeli wskazówka bujnęła się aż na czerwone pole to należało niezwłocznie się zatrzymać.

Obyś miał szczęście i nie okazało się, że przegrzałeś silnik i np. pękł.

pzdr

yaz

Opublikowano

p.s. jeżeli wskazówka bujnęła się aż na czerwone pole to należało niezwłocznie się zatrzymać.

Obyś miał szczęście i nie okazało się, że przegrzałeś silnik i np. pękł.

No oby nie... przejechałem kilkaset metrów

Co do termostatu to gdy padnięty wywali gdzieś płyn na wisko?

 

ps. coś mi mówi że z tym autem się na minę wpakowałem

Opublikowano
Najbardziej prawdopodobny wariant to uszkodzony wirnik pompy wody. Nie znając historii serwisowej, pompę i termostat wymieniłbym profilaktycznie, nawet gdyby nie doszło do awarii i sprawdziłbym wisko. R6 są wrażliwe na uszkodzenia układu chłodzenia ze względu na długą głowicę. Nie są to gigantyczne koszty, a mogą zaoszczędzić takich historii jak ta, która się tobie przydarzyła.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeżeli siedzi fabryczna pompa to ma otwór technologiczny, przez który w razie jej awarii będzie sączył się płyn.

Visco będzie go rozchlapywało m.in. na fartuch kielicha po stronie pasażera.

Ten sam efekt (zapocony fartuch kielicha) będzie przy uszkodzonym termostacie, który jest bezpośrednio nad pompą.

To w zasadzie wszystko co jest z przodu silnika jeżeli chodzi o płyn. Naturalnie są jeszcze węże, w tym wypadku górny (chłodnica -termostat), może on puścił.

 

Tak jak begoodmikey napisał, profilaktycznie zmieniłbym obydwa te elementy. Koszta nieduże, samemu można to spokojnie w 1-2h zrobić, a zaoszczędzi nerwów i $$ w przyszłości.

 

@Michal123qw,

nie panikuj. Nie ma co wróżyć z fusów.

Sprawdź skąd cieknie. Wykonaj naprawę i korzystaj.

pzdr

yaz

Opublikowano

p.s. jeżeli wskazówka bujnęła się aż na czerwone pole to należało niezwłocznie się zatrzymać.

Obyś miał szczęście i nie okazało się, że przegrzałeś silnik i np. pękł.

No oby nie... przejechałem kilkaset metrów

Co do termostatu to gdy padnięty wywali gdzieś płyn na wisko?

 

ps. coś mi mówi że z tym autem się na minę wpakowałem

 

Rzędowe silniki BMW są bardzo wrażliwe na przegrzanie i czasem nawet kilkaset metrów wystarczy żeby załatwić silnik. Ale nie załamuj rąk, tylko zrób co Koledzy wcześniej napisali.

P. S. - a ile dałeś za auto, jeżeli mogę zapytać oczywiście :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.