Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam po oględzinach kilku e60 zrezygnowałem z zakupu tego modelu, w chwili obecnej jestem zainteresowany BMW e39 i chciałem zapytać co sądzicie o tym modelu http://otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-530d-193km-lift-skora-xenon-pdc-alu-webasto-oplacony-ideal-ID6yllBD.html ? Najbardziej interesuje mnie to czy ma DPF i jak sprawuje się ta skrzynia przy wyższych przebiegach? proszę o opinie, Pozdrawiam P.S zapomniałem o vin-ie Edytowane przez Chicco
Opublikowano
Napiszę banał, ale wierzysz w przebieg 250 tkm. w 15-letnim 3-litrowym dieslu BMW z Niemiec? Ile robisz rocznie km., że celujesz w diesla? W połączeniu z automatem takie auto może generować duże koszty.
Opublikowano
Wiem, że to mały przebieg bo ja sam za 4 lata robię 100 tyś km a z tym że trzeba będzie włożyć jakąś gotówkę na dzień dobry liczę się i jestem przygotowany. Biorąc pod uwagę przebiegi 3 letnich samochodów na allegro które oscylują w granicach 180-220 tysięcy t ten rzeczywiście jest mały i masz rację, że jest niewiarygodny.
Opublikowano
Dokladnie tak,przebieg smialo powyzej 300tys jak nie wiecej,jesli chodzi o skrzynie to ZF sa super jesli sie o nie dba ale chyba w dieslach byly GM niech ktos bardziej zorientowany o skrzyni sie wypowie
Bardzo Miły Właściciel
Opublikowano
Nie lepiej poszukać i kupić ładną benzynę? Na pewno benzynę znajdziesz w dużo lepszym stanie i szybciej. I LPG do tego, więc wyjdzie jeszcze taniej niż w dieslu, jak dużo jeździsz.
Opublikowano
Kolego rozważałem zakup benzyna + gaz ale już mi przeszło ze względu na spalanie benzyny. A czy te skrzynie automatyczne są awaryjne? jak się sprawują po większym przebiegu?
Opublikowano

Chicco

Jeździłeś starym BMW, że liczysz się z kosztami? Ja kupiłem zadbane e39 530d i koszty po 2 latach i 60k km przekroczyły 12tyś. zł. Napewno z takimi kosztami się liczysz? Czy tylko z olejem i filtrem automatycznej skrzyni, która i tak lubi się dodatkowo zepsuć? Ja mam manuala. Różnica polega na tym, że ja jeździłem 120km dziennie do pracy i u mnie paliwo generowało naprawdę duże koszty. Jednak wiek auta jest nieporównywalnie nie proporcjonalny do kosztów utrzymania. Dzisiaj jeżeli był robił przebieg 10 - 15tys. rocznie to zdecydowanie wybrał bym benzyne o ile odegrało by się to na ograniczonej awaryjności. Chociaż dotychczasowe naprawy w moim przypadku dotyczyły wszystkiego wokół oprócz silnika.

Opublikowano
Dlatego właśnie polecam benzynę plus LPG. Wyjdzie znacznie taniej niż w dieslu na codzień przy tankowaniu, nie mówiąc już o kosztach serwisowania czy napraw silnika i osprzętu.
Opublikowano
Tutaj działa raczej podświadomość, że nie są ważne uwarunkowania eksploatacji auta, tylko to że klekoty zawsze i w każdych okolicznościach będą oszczędniejsze i tańsze w uzyciu.
Opublikowano

Zakładając zużycie w mieście:

10 l. diesla x 3,99 zł. = 40 zł./100 km.

13 l. LPG x 1,69 zł. = 22 zł./100 km.

Więc gdzie ta oszczędność? :wink:

Opublikowano
Zakładając zużycie w mieście:

10 l. diesla x 3,99 zł. = 40 zł./100 km.

13 l. LPG x 1,69 zł. = 22 zł./100 km.

Więc gdzie ta oszczędność? :wink:

10L on to przy dosyć żwawym jeżdżeniu, a lpg przy takim traktowaniu spije spokojnie 15/16L + jeszcze odcinki przejechane na benzynie i wielkiej oszczędności przy dystrybutorze nie ma.

W benzynie też jest co się psuć np: vonosy, disy itp.

Opublikowano
Chicco

Jeździłeś starym BMW, że liczysz się z kosztami? Ja kupiłem zadbane e39 530d i koszty po 2 latach i 60k km przekroczyły 12tyś. zł..

 

Oj to chyba trafiłeś na trupa... 30.04 bedzie rok jak użytkuję moją. Też 530d w manualu. z rzeczy co zrobiłem to oleje, komplet sprężyn, pompa paliwa w baku oraz żarówka ze stopu :) Także ja myśle że trzeba mieć też farta przy kupnie :cool2:

Opublikowano
Ile kilometrów zrobiłeś przez ten rok? Ja wszystko wymieniam parami i na markowe części. I napewno nie trupa. Pewnych rzeczy typu sparciałe przewody hamulcowe nie generują tylko kilometry ale też to, że auto ma już 16 lat... Niektóre rzeczy też wymieniałem prewencyjnie. Oczywiście można serwisować auto tak jak niektórzy to robią jak np. wymiana jednego amorka bo tylko jeden leje czy wymiana jednego łącznika stabilizatora. To moja druga e39 i tymi autami w sumie jeżdżę już 6 lat. Łącznie zrobiłem nimi spokojnie ponad 100tys. km i każdy kto w miarę zna te auta powie Ci, że na dzisiejsze czasy komfort jaki oferuje takie poczciwe 530d jest nie współmiernie mały do nakładów jakie wymaga. Więcej e39 nie kupię. Jak już to co najwyżej warte takich pieniędzy są rzadkie wersje silnikowe jak 540i lub M5.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

10L on to przy dosyć żwawym jeżdżeniu, a lpg przy takim traktowaniu spije spokojnie 15/16L + jeszcze odcinki przejechane na benzynie i wielkiej oszczędności przy dystrybutorze nie ma.

W benzynie też jest co się psuć np: vonosy, disy itp.

Nie przesadzaj.Moja E60 530i w mieście pali 16-17 LPG a była E39 520i w mieście paliła 13-14 LPG.

A co do vanosa i disy jeszcze nigdy ich nie wymieniałem.

Opublikowano

Ja pisze z mojego doświadczenia, jeździłem e46 328 manual pb spalanie w trójmieście mieszane wychodziło 12/13L, e39 523 automat pb 14/15L, aktualne e39 530d automat 9/10L i jestem bardzo zadowolony ze stosunku spalanie do osiągów, co do silników benzynowych to na trasie są nadzwyczaj oszczędne ale w mieście szybko połykają paliwo gdzie przy lpg trzeba doliczyć +2/3L lpg więcej.

Wszystko zależy jaki egzemplarz się kupi bo jak auto będzie zajazd to nie ważne czy to pb, on, automat, manual każdy zaboli po kieszeni.

Opublikowano
Panowie, ceny egzemplarzy w benzynie czy w dieslu są zbliżone, wiadomo uzależnione od przebiegu,wyposażenia itp. ale zakładając, że mam wydać na auto ok 20tysięcy. Do benzyny na starcie muszę włożyć instalację za 4 tysiące dochodzi spalanie benzyny w zimie i mały zasięg na lpg przy spalaniu gazy ok 15l/100km. Silniki benzynowe z tego co wiem jakieś super bezawaryjne w bmw nie są, do tego branie oleju problemy z vanosami i przegrzewaniem się. Do diesla na starcie nie muszę pakować 4k zł chociaż nie wiadomo jakiego parcha się kupi. Ale te 4 tysiące wystarczy w razie W na jakąś awarie turbiny albo wtryskiwaczy. Chodzi mi ogólnie czy warto bać się tego automatu w bmw w 3 litrowym dieslu chodzi mi o trwałość. Dziękuje za wszystkie wypowiedzi w temacie.
Opublikowano
Moim zdaniem diesle na 100% będą bardziej zajechane niż benzyna, a co do małego zasięgu na lpg w e39 u mnie przejeżdżam na butli jakieś 300-320km czyli nie jest źle zważając, że mieszkam na wsi oddalonej od miejsca pracy i najbliższego miasta +/- 15km czyli do toczenia się po okolicy butla starcza na mniej więcej 5-6 dni jazdy :) A np. na wyjeździe nad morze, gdzie mam jakieś 500-550km w jedną stronę podczas trasy tankowałem lpg tylko raz i to w zasadzie podczas postoju na chwilę odpoczynku, ja polecałbym ci kupić benzynę z lpg, czasami w życiu trzeba odstawić ego i opinię ludzi na temat lpg na bok i kierować się rozsądkiem :) Co do kosztów włożenia w samochód ja w ciągu 13-14 miesięcy wsadziłem w auto jakieś 7 tysięcy, zrobiłem nim jakieś 30 tysięcy dopiero :) mam 2.5 benzynke 192 km, spalanie średnie po x tysiącach km 14-15l lpg, przy czym koszty lpg u mnie to 1.65zł - czy to tak wiele? :P
Opublikowano
Wszystko spoko, sam mam obecnie auto z gazem spalające ok 8-9 litrów gazu i nigdy nie miałem z gazem żadnych problemów a zrobiłem tym samochodem grubo ponad 100k km w 4 lata więc wszystko spoko. Ale chciałbym spróbować diesla i automatu i proszę o opinie takiego połączenia i oceny tego egzemplarza z tematu.
Opublikowano

Ja jezdzę na lpg od kiedy przywiozłem z Holandii Renault 19 z instalacją Prins, a był to rok 1993 w Warszawie były 3 stacje a w Polsce nie więcej jak 20. Zawsze zakładałem do wszystkich moich aut instalacje w sprawdzonych warsztatach i na częściach dedykowanych do danego silnika (garażowi gazownicy nie wiedzą nawet że jest taka opcja) 23 lata "na gazie" i słowo honoru, żadnych poważnych problemów.

W tej chwili lpg kupuję po 1,65 więc nawet ten większy procent spalania nie robi wrażenia. Natomiast instalacja V generacji w niczym nie odbiega od ilości spalonej benzyny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.