Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Post przez jeromer » Wto Lip 31, 2007 9:17 pm

 

Wywołanie ukrytego menu w OBD komputera w desce rozdzielczej.

 

1. Przekręć klucz w pozycję 1 l

2. Wciśnij reset (dziennego licznika kilometrów) na 15 sekund

3. Pojawia się menu z opcjami od 01 do 21

Pozycje 1,2 odblokowane, reszta zablokowana.

Nawigacja po menu:

W pozycji 01 przytrzymaj reset na 5 sekund wchodzimy do menu punktu 01.

Fotki:

http://images23.fotosik.pl/44/6e424f779c5cfd93m.jpg

http://images29.fotosik.pl/44/eebfd119fa773ee1m.jpg

http://images24.fotosik.pl/44/8ff4fef7fd0b7ce5m.jpg

http://images24.fotosik.pl/44/a070af1bd7679c0bm.jpg

http://images28.fotosik.pl/44/07d4373ad8a59c18m.jpg

http://images26.fotosik.pl/44/f17cd5df7e8a0426m.jpg

http://images26.fotosik.pl/44/b8f1511b3f0a2479m.jpg

http://images26.fotosik.pl/44/7a8aea0cbc176ea2m.jpg

http://images26.fotosik.pl/44/8b1f7cb9b564206bm.jpg

http://images27.fotosik.pl/44/7142f5cec6454482m.jpg

 

Struktura menu ( może się nieco różnić w zależności od modelu, roku i wersji):

01.00 FGNSTR BXXXXX [numer VIN] proszę dodać do siebie wszystkie liczby i zapamiętać sumę – przyda się później

01.01 K-ZHAL W/T 76870 /75920

01.02 BMWTNR 000006947357

01.03 COD DIA 0005h 06E0h

01.04 KI HSTLDATUM 12.11.2003 (data produkcji)

01.05 HW AEI 0209h 0017h

01.06 SW 04.07.40

01.07 KODIERDATEN 06.02.12.04

01.08 CAN 00 11 150

 

Przyciśnij reset by cofnąć się do menu (tego od 01 do 21).

 

Przyciskaj reset w interwałach 1 sekundowych aż dojdziesz do:

 

02 TEST (widowiskowy test wszystkich kontrolek i wyświetlacza deski rozdzielczej, a także obrotomierza i prędkościomierza [ można zobaczyć zamknięcie licznika siedząc w garażu :-)])

 

Aby odblokować (funkcje odblokowujecie na własna odpowiedzialność, gdyż niektóre funkcje mogą uszkodzić twoje auto) inne punkty menu postępuj zgodnie z poniższym tekstem:

przejdź do menu 19 - LOCK

odczekaj chwilę

Wpisz klikając w reset sumę liczb VIN-u – patrz powyżej ( jeśli nie będzie działać to spróbujcie inną sumę - liczbę. Możliwości jest tylko od 00 do 45)

Jak pojawi się napis UNLOCKED wciśnij na 5 sekund reset by powrócić do głównego menu. Teraz wszystkie funkcje( punkty ) będą działać – są odblokowane.

03 TEST

SI-L: 0610 ( zużyta ilość paliwa w litrach od ostatniej wizyty w serwisie)

SI-TAGE: 0000 (ilość dni od ostatniego kasowania)

 

04 TEST (x – liczba)

VBR: xx.x L/100KM (zużycie paliwa w litrach/100 km)

VBR: x.x L/HR (zużycie paliwa w litrach/ godzinę)

 

05 TEST

RW-VBR: xx.x L/100KM (średnie zużycie)

RW: xxx KM (zasięg)

 

06 TEST

TNK: 7.5/31.0/38.5L (aktualny poziom paliwa: lewy, prawy, razem)

TNKANZ: 39.4L PHASE1 (średnia ilość paliwa w zbiorniku)

 

07 TEST

KTMP: xxx°C (temperatura silnika)

N: xxxxx U/MIN (obroty silnika)

ATMP: +xx.0°C (temperatura otoczenia)

 

08 TEST

V: xxx KM/H (bieżąca prędkość)

 

09 TEST

VB: xx.x V (napięcie akumulatora)

 

10 TEST

LAND: 02 US (państwo sprzedaży)

 

11 TEST

EINHEIT 1: F7

EINHEIT 2: FA

EINHEIT 3: 4A

 

12 TEST

VANK: xxx.x KM/H (średnia prędkość)

ANK: --:-- (czas przyjazdu)

 

13 TEST

GONG? (test systemu audio auta – podobnie jak TEST 02 – wizualny, 13 TEST akustyczny. Testowane są min. dźwięki: niskiej temperatury zewn. i inne

 

14 TEST (testy błędów diagnostyki, ale niestety nie rozszyfrowałem całości)

DIAG: 1 C7 81 000

DIAG: 2 00 00 000

DIAG: 3 00 00 000

DIAG: 4 00 00 000

DIAG: 5 00 00 000

 

15 TEST

PORT A00: xxxxxxxx

PORT A01: 00000111

PORT A02: xx0x0001

PORT A03: 00000011

PORT A04: 000x0101

PORT A05: 001B1111

PORT A06: 00110101

PORT B00: xxxxxxxx

PORT B01: 00100010

PORT B02: xx0x0110

PORT B03: x0111001

PORT B04: 000x1111

PORT B05: 11100111

PORT B06: 00000000

Binarna postać kodów mikroprocesora

 

16 TEST

OELTEMP: -48°C (to nie jest temperatura oleju, ani innego płynu, k™óry wytrzymałby taką temperaturę)

 

17 TEST

RCC-EMPF.: ----MIN

 

18 TEST

(Nie odpowiadaj na kasowanie tego testu!)

 

19 TEST

LOCK: OFF (wciśnij reset by zablokować funkcje)

 

20 TEST

KVBR: 1000 (ten punkt służy do regulacji zużycia paliwa podawanego przez komputer)

Jak to zrobić: Skasuj licznik dzienny i zatankuj do pełna. Po zużyciu paliwa oblicz średnie spalanie. Po miesiącu lub dwóch takich obliczeń dokonaj obliczeń o jaki procent różni się wskazanie śr. zużycia podawanego prze OBD z tym co wychodzi z obliczeń.

Przykład:, jeśli OBD wskazuje o 12% mniejsze zużycie niż w rzeczywistości to należy wpisać liczbę 1120 w tym teście, analogicznie jak OBD wskazuje o 12 % większe zużycie to należy wpisać liczbę 880.

Numeracja w tym teście idzie od 1250 do 750.

Prawdopodobnie nie będziecie musieli niczego zmieniać, ale jeśli różnica wynosi ponad te zakresy to prawdopodobnie coś jest nie tak

 

21 TEST

RESET? (nie próbójcie tego kasować !!! może dojść do skasowania OBD a wtedy to klapa na całej linii)

 

 

Nie daję 100% pewności, że powyższe menu będzie działało w każdym aucie i nie biore odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z nieumiejętnych zmian w menu OBD.

Mam nadzieję, że mój poradnik komuś się przyda.

W razie jakichś sugestii i pytań proszę pisać na pw.

 

 

 

 

Postprzez speed1211 » Wto Kwi 19, 2016 9:45 pm

Funkcje testowe mają pomóc przy poszukiwaniu będów bez systemu diagnostycznego BMW. Funkcję testowe zostają wyświetlane w górnej części wyświetlacza LC. Tekst opisujący funkcję jet założony tylko w j. niemieckim.

 

Tylko dla E70 i E6x od 03/2009:

Funkcję testowe nie mogą zostać wystartowane przy Klemie 15 (bez kluczyka w stacyjce). Funkcję testowe muszą zostane wywołane od Klemy R (wsadzony kluczyk do stacyjki), idąc od Klemy 30 (włączony zapłon):

Czyli Kluczyk do stacyjki > włączyć zapłon > wyłączyć zapłon

 

 

Poprzez wcisniecie przycisku reset w zegarach na 10 sekund zostaną wywołane funkcje testowe.

Funkcję testowe są przepiękne poprzez przycisk reset w zegarach.

Dodatkowo funkcje testowe mogą zostać wywołane poprzez jednoczesne przycisniecie przycisku reset w zegarach i włożenie kluczyka do stacyjki.

 

Wskazowka: blokowanie i odblokowywanie funkcji testowych!

Tylko pierwsze dwie funkcje testowe są swobodnie dostępne. Od trzeciej funkcji testowej są zablokowane wszystkie inne funkcje testowe.

Odblokowanie jest możliwe tylko w funkcji testowej 19.

Funkcje testowe zostają odblokowane poprzez: wprowadzenie sumy ostatnich 5 zyfr numeru podwozia (VIN).

 

Funkcja testowa

01

01.00 FGSTNR AB12345 Nr. nadwozia (ostatnie 7 znaków)

01.01 K-ZAHL W/T W/T 47642/47741 Pomiar (odcinek/predkość)

01.02 BMWTNR 000004112337 Nr. części BMW

01.03 COD DIA 0002h 06E0h Indeks kodowania, indeks diagnstyki, index BUS

01.04 KI HSTLDATUM 12.12.2002 Data produkcji licznika, dzien/miesoąc/rok

01.05 HW AEI 0002h 0002h Numer sprzętu komputerowego (Hardware) i indeksu zmian

01.06 SW 03.02.02 Index oprogramowania (Softwareindex) licznika

01.07 KODIERDATEN 03.02.02 index kodowania (Kodierdatenindex)

01.08 CAN 255 255 255 Index CAN (CAN-Index)

 

02

02.00 KI TEST Wykonanie testu systemu

Wyświetlacz LCD, Światła kontrolne i awaryjne, wszystkie silniczki zostaja zaadaptowane

 

03

03.00 unbelegt pusty

 

04

04.00 VERB-MOM 12,6 l/100 km wartośc chwilowego spalania w l/100 km

04.01VERB-MOM 22,6 l/h wartośc chwilowego spalania w l/h km

04.02 D-VERB1 LIT 234,6 l średnie spalanie 1, licznik litrow od ostatniego resetowania

04.03 D-VERB WEG 234,6 l Całkowity dystans ze średniego zużycia paliwa

04.04 D-VERB2 LIT 234,6 l Średnie zużycie paliwa w litrach (bieżący dystans)

04.05 D-VERB2 WEG 234,6 l Całkowity dystans ze średniego zużycia paliwa

 

 

05

05.00 RW-VERB 12,6 l/100 km Średnie zużycie paliwa dla obliczania zasięgu w l/100 Km

05.01 RW-MOM 456,8 km momentalny zasieg

 

06

06.00 TANK L R S 24,5 26,7 51 czujnik poziomu paliwa, lewy/prawy/łącznie

06.01 TANK-ANZ PH 51,5 l 2 Wskaźnik poziomu paliwa w zbiorniku

06.02 TANK-ADC L R 234h 345h Zawartość zbiornika paliwa do licznika (ADC = aide-de-camp czyli Analogowy na Digitalny)

 

07

07.00 KTMP-MOM 104 °C Obecna temperatura płynu chłodzącego w °C

Jesli na wyswietlaczu pojawia ”ungültig” oznacza to że jest Problem z komunikatem CAN

 

07.01 ATMP-MOM -23,5 °C Obecna temperatura zewnetrzna

07.02 ATMP ADC 345h Obecna temperatura zewnetrzna do licznika, (ADC) Analogowy na Digitalny

07.03 N-MOT-MOM 2678 U/min Obecnie obroty silnika ”ungültig” oznacza to że jest Problem z komunikatem CAN

07.04 N-VMF-MON 4500 U/min Obecna prędkośc ”ungültig” oznacza to że jest Problem z komunikatem CAN

 

08

08.00 V-EFF 123 km/h realna obecna prędkośc ”ungültig” oznacza to że jest Problem z komunikatem CAN

08.01 V-ANZ 122 km/h wyświetlan prędkości ”ungültig” oznacza to że jest Problem z komunikatem CAN

08.02 V-SZ 140 km/h Ustawienie wskaźnika prędkości tarczy ”ungültig” oznacza to że jest Problem z komunikatem CAN

08.03 D-GESCH1 WEG 2434,6 km Średnia prędkość od czasu ostatniego zerowania

08.04 D-GESCH1 ZEIT 1h 12m 13s Czas, jaki upłynął do średniej szybkości

08.05 D-GESCH2 WEG 2434,6 km Średnia prędkość aktualnej trasy

08.06 D-GESCH2 ZEIT 1h 12m 13s przejechany czas, jaki upłynął do obliczenia średniej szybkości

 

09

09.00 UB 13,3 V Napięcie prądu pokladowego w Voltach (Klemme 30)

 

10

10.00 KM/WOCHE 123d Przebieg w km tygodniowo (Dane-CBS = Condition Based Service Inteligentny system utrzymania serwisów)

10.01 GELB CBS H A 12d 12d Liczba tygodni do osiagniecia żółtej ikonki serwisowej w liczniku

10.02 SC-STATUS 12δ Aktualny Status zgłoszen serwisowych

Aktueller Status Servicecall

10.03 CBS-MODE 12d Wersja CBS

10.04 TAG-ZAEHLER 12345d Licznik godzin oraz wyrownanie (offsetowanie) podzielona przez 24

11

11.00 ZEIT-EINH 24h jednostka czasu do zestawu wskaźników

11.01 WEG-EINH km km/h do jednostka dystansu do zestawu wskaźników

11.02 TEMP-EINH °C do jednostka temperatury do zestawu wskaźników

11.03 VERB-EINH l/100 km jednostka zużycie do zestawu wskaźników

 

12

12.00 V-ANKUNFT 67,8 km/h Obliczenie dojazdu poprzez średnią prędkośc

12.01 ANK-ZEIT 15:13 Czas dojazdu do zelu

 

 

13

13.00 AUDIO NOSOUND BLINKER Test sygnalów zestawu wskaźników

 

14

14.00 FS-EINTRAEGE 10 Autodiagnostyka, Ilość wpisów pamięć błędów

14.01 FSP01 1260h 123456789012 Zczytanie wpisów blędów od 1 do 10

 

15

15.00 PORT 00h 01010111 Wskaźnik stanu w I/O-Ports (I/O-Ports = wyznaczone interfejsy między procesorem a urządzeniami peryferyjnymi)

 

16

16.00 DIMMRAD-CAN 46h kontrola ściemniacza, ”ungültig” oznacza to że jest Problem z komunikatem CAN

16.01 PHOTO-ADC 156h fototranzystor (ADC) Analogowy na Digitalny (wartośc automatycznego sterowania jasności)

16.02 DIMM-PWM S Z F0h F0h PWM-wydanie skali i wskaznika (PWM = Pulse Width Modulation modulacja szerokości impulsów)

16.03 DIMM-PWN D K F0h F0hv PWM-Wyjście wyświetlacza i świateł ostrzegawczych (PWM j.w.)

 

17

17.00 DISP-HEIZ Ein iO Kontrast, stan ogrzewania wyświetlacza

17.01 NTC1 NTC2 234h 245h Wartości NTC (National Train Control dla sensorów temperatury)

17.02 KONTR-PWM 56h Wartosc-PWM (PWM = Pulse Width Modulation modulacja szerokości impulsów)

 

18

18.00 CC-TEST Test Check-Control, sygnały ostrzegawcze / informacyjne w wyswietlaczu zestawu wskaźników

 

19

19.00 LOCK LOCK: ON CODE: 25 zablokowac / odblokowac funkcje testowe

 

20

20.00 KORR-VERBR 1000 korekta zużycie dla obiczania zużycia paliwa w pełnych, dziesietnych i setnych

20.01 1er KORR Korekta pierwszej liczby

20.02 10er KORR Korekta dziesiatek

20.03 100er KORR Korekta setnych

 

21

21.00 Reset? Software-Reset Nie da się aktywowac poprzez diagnose

 

Poprzez potwierdzenie funkcji testowania przez naciśnięcie przycisku zostanie wyzwolony reset oprogramowania. Przy tym zostaje zniszczona suma kontrolna chronionego obszaru RAM, co prowadzi do utraty danych klijenta takich jak licznik dzienny podróży, dane komputer pokładowy, godzina.

 

 

 

Funkcje testowe są zakończone w następujący sposób:

 

- Klema R

 

- Przytrzymaj przycisk reset przez 5 sekund

 

- Wywołac funkcję testową 21

 

- Otrzymasz wiadomości check-control

 

Po czym zostaja zablokowane funkcje testowe od 3 do 19

 

 

 

Post przez trzastek » Śro Gru 17, 2008 4:05 pm

 

 

E90 Ukryte menu dla samochodów wyposażonych w iDrive (dla nav.Business i Professional)

 

Aby się dostac do ukrytego menu trzeba być w menu głównym (z "i" w środku ekranu :-) ) i mieć włączony zapłon.

 

1) Wcisnąć kontroler iDrive i trzymać wciśnięty 8-10 sekund

2) Obrócić kontroler 3 "ząbki" w prawo

3) Obrócić kontroler 3 "ząbki" w lewo

4) Obrócić kontroler 1 "ząbek" w prawo

5) Obrócić kontroler 1 "ząbek" w lewo

6) Obrócić kontroler 1 "ząbek" w prawo

7) Wcisnąć kontroler iDrive i puścić

 

Jest tam sporo informacji (większość zbędnych :-) ) ale można się dowiedzieć np. wersję softu,

kalibrację gps itp. Informację podaję jako ciekawostkę ale może się komuś przydać.

 

Aby wyjść z ukrytego menu trzeba po prostu wcisnąć klawisz MENU pod iDrive.

Dla E60 - sprawdzałem działa :-)

 

Miłej zabawy !

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.