Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć

 

Pewnie wielu z was zastanawia się w jakim stanie jest wasz łańcuch w n57 3.0d skoro n47 2.0d się urywają a łańcuch jest ten sam.

 

Z tego co mi się udało zauwżyć 2.0d jest często parowane z manualem a 3.0d z automatem który jest dużo bardziej łagodny dla rozrządu bo nim tak nie szarpie z racji charakterystki pracy sprzęgła chydrokinetycznego i pracy samej 6cyl jednostki.

Dadając do 2.0d systam start stop = przepis na zerwanie.

 

Moje auto ma przejchane 135 000 km jest to BMW F01 3.0d sport 245hp 540nm oczywiście automat prod. 10/2009

 

Bmw mówi że w samochodach wypodukowanych przed 03/2009 należy wyminić wał korbowy przy wyminie łańcucha. Naszczęście ja mam wyprodukowany samochód po tej dacie.

 

Dlaczego wymnieniłem łańcuch?

 

1.Ponieważ dużo problemów mają z nim ludzie w 2.0d a to ten sam łańcuch co w 3.0d

2.Auto nie pracowało równo po odpaleniu na zimnym silniku (efekt jakby świeca żarowa nie działała) wszystkie były sprawne na komputerze diag.

3.Pocenie się pokrywy zaworów z tyłu

 

Stary Rozrząd na foto:

http://i1098.photobucket.com/albums/g366/yendrek8412/stary1_zpsrannf5yq.jpg

http://i1098.photobucket.com/albums/g366/yendrek8412/stary2_zpsm9qqadvv.jpg

 

Nowy Rozrząd założony na foto:

http://i1098.photobucket.com/albums/g366/yendrek8412/20160409_215130_zpscgomg35p.jpg

http://i1098.photobucket.com/albums/g366/yendrek8412/20160409_220043_zpsurquwbqq.jpg

 

Moje spostrzeżenia po demontażu

 

1.przy przebiegu 135k mały bardzo luz na ogniwach łańcucha ok. 0,5 mm 0,3mm na każdym ogniwie

2.przestawiony rozrząd na wale o 1cm (względem blokad rozrządu) !!!!!!!!!!!!!!!!!!

3.brak wytarcia zębatek (niezauważalne gołym okiem)

 

W 2.0d górna zębatka rozrządu często potrafi sie zetrzeć bardzo mocno.

zębatka na pompie w.ciśnienia też ok

zębatka na pompie oleju też ok

 

Napinacze już płynnie nie pracowały w porównaniu do nowych.

 

Slizgi ok - nie popękane ani nie połamane

 

Nastepna sprawa to że silnik 3.0d ma uszczelke pokrywy gumową na płycie metalowej. 2.0d pokrywa rozrządu jest mocowana na silikon.

owa uszczelka 3.0d nie jest dociskana na całe powieszchni z racji jej budowy więc duża jej częśc nie jest dociśnęta . niestety duża częśc tej gumy odpada do miski olejowej i zatyka smok olejowy.

 

Zanalazłem tą gume w sitku olejowym.

 

 

Może dlatego mówi się ze w tych silnikach padają pompy oleju. Znam 1go własciciela f01 2010 3.0d któremu padła pompa i zatarł silnik przy przebiegu 190k km

 

 

Lista rzeczy potrzebna do wymiany:

 

Częsci kupione z czesczidobmw.pl

 

Numery części według załączonego do wiadomości schematu 'łańcuch dolny'

 

nr 1 - OE BMW 206 zł (13 52 8 570 652)

nr 2 - OE BMW 188 zł (13 52 7 800 025)

nr 3 - OE BMW 10 zł (13 52 7 800 395)

nr 4 - OE BMW 119 zł (13 52 8 573 158)

nr 5 - OE BMW 11 zł / 1 szt. (13 52 7 797 908 ; wymagana ilość to 3 sztuki)

nr 6 - OE BMW 84 zł (13 52 8 573 159)

nr 7 - OE BMW 250 zł ; Febi 105 zł (13 52 7 797 905)

nr 8 - OE BMW 2,90 zł / 1 szt. (13 52 7 800 396 ; wymagana ilość to 3 sztuki)

nr 9 - OE BMW 37 zł (13 52 7 797 909)

 

Alternatywny zestaw części składający się z numerów: 1, 4, 6, 7 - Febi 275 zł / kpl.

 

 

Numery części według załączonego do wiadomości schematu 'łańcuch górny'

 

nr 1 - OE BMW 431 zł (11 31 8 570 649)

nr 2 - 'zdublowana' część z poprzedniego schematu

nr 3 - 'zdublowana' część z poprzedniego schematu

nr 4 - OE BMW 162 zł (11 31 8 509 927)

nr 5 - OE BMW 3,80 zł (11 31 7 797 516 ; wymagana ilość to 3 sztuki)

nr 6 - OE BMW 119 zł (11 31 7 797 899)

nr 7 - OE BMW 14 zł (11 31 7 797 900 ; wymagana ilość to 2 sztuki)

nr 8 - OE BMW 84 zł (11 31 7 797 898)

nr 9 - OE BMW 11 zł (13 52 7 797 908)

nr 10 - OE BMW 222 zł ; Febi 89 zł (11 31 8 576 201)

nr 11 - część zawarta w komplecie z napinaczem numer 10

 

Alternatywny zestaw części składający się z numerów: 1, 6, 8, 10 - Febi 298 zł / kpl.

 

 

Części rozrządów dla BMW dostarcza firma Iwis. W zestawach rozrządów Febi również są zapakowane podzespoły Iwis. Informacje na ten temat może Pan znaleźć w poniższym linku:

http://www.febi.com/index.php?id=1088&L=

 

Części rozrządu OE BMW posiadają na sobie podpis producenta Iwis, logo BMW oraz numer katalogowy BMW. Części w zestawach Febi to dokładnie te same części z widocznym podpisem Iwis oraz śladami po usunięciu logo BMW i numeru katalogowego BMW.

 

 

Numery części według załączonego do wiadomości schematu 'łańcuch pompy oleju'

 

nr 2 - OE BMW 71 zł (11 41 7 812 449)

nr 3 - OE BMW 11 zł (11 41 7 823 426)

nr 6 - OE BMW 171 zł ; Febi 75 zł (11 41 7 797 896)

 

Uszczelki:

 

uszczelka miski olejowej - Oryginał BMW 108 zł (11137809836)

uszczelki pokrywy łańcucha - Oryginał BMW 90 zł ; Elring 64 zł ; Victor Reinz 54 zł (11147797491)

tylny uszczelniacz wału korbowego - Oryginał BMW 104 zł ; Victor Reinz 61 zł (11147797490)

uszczelka pokrywy zaworów - Oryginał BMW 118 zł (11127823943)

uszczelniacze wtryskiwaczy - Oryginał BMW 18 zł / 1 szt. ; Bosch 2,50 zł / 1 szt. (13532247156)

uszczelki turbo - Oryginał BMW 25 zł / 1 szt. (11618506786)

 

http://i1098.photobucket.com/albums/g366/yendrek8412/acuch%20goacuterny_zpslogcgox1.jpg

 

http://i1098.photobucket.com/albums/g366/yendrek8412/acuch%20dolny_zpsavjwpgbz.jpg

 

http://i1098.photobucket.com/albums/g366/yendrek8412/acuch%20pompy%20oleju_zpsxtco7ati.jpg

 

 

DO tego trzeba doliczyć koszt oleju silnikowgo (motoul specific 5w40 LL04),filtra oleju mann,płyn chłodniczy+woda destylowana, wyciągniecie odczynnika klimatyzacji i ponowne nabicie klimy.

wyminiłem też pompe wody u mnie dadatkową elektryczną bo nie na komputerze był błąd i wyminiłem świece żarowe (profilaktycznie) , uciekł płyn wsmomagania i Dynami drive (trzeba uzupełnic chf 11s) ,

 

Wtryski łatwo wyszły.

 

Wyminiłem też wszystkie uszczelki od rur do i z intercoolera bo się pociły.

 

Trzeba rożnież uzupełnić olej w skrzyni biegów,wyminnik ciepła jest na silniku od skrzyni biegów.

 

 

Samochód teraz pracuje bardzo płynnie (jedwabiście) i niesłychać dzwięku silnika diesla przy mocnym naciśnieciu na gaz ,wcześniej słyszalne było jakby po zaworach dostawał,taki twardy dzwięk.

I nie telepie się silnik po odpaleniu na zimno. Ale coś jeszcze delikatnie szarpie (ale to może mi się juz tylko wydaje-bo wkońcu to nie benzyna) po przejechaniu paru kilometrów jest ok.

 

 

Na koniec zaaplikowałem mu ceratec.

 

http://i1098.photobucket.com/albums/g366/yendrek8412/20160411_120152_zps8ewl6ouz.jpg

 

P.S Silnik łatwo wyciągnać

 

http://i1098.photobucket.com/albums/g366/yendrek8412/20160409_221512_zpssuk5ymyx.jpg

http://i1098.photobucket.com/albums/g366/yendrek8412/20160409_221637_zpsntpd9d5u.jpg

http://i1098.photobucket.com/albums/g366/yendrek8412/20160409_184010_zps5zru0wku.jpg

 

Wystarczy ściagnać zderzak a przednia rama z chłodnicami i światłami jest na 3 dużych śrubach do podłużnic z każdej strony przykrecona i na 2 małych na dole

Odłączyć wyszstkie rury i odciągnąc klime,odkręcić pompę wsmomagania i DD żeby nie trzeba było odłączac połączeń

odłaczyć elektryke z silnika a potem tylko odkręcić poduszki silnika i torq konwerter od koła zamachowego silnika

potem odkręcić skrzynie biegów od silnika i można wyciągać silnik :)

 

A samochód na dzień dzisiejszy wgląda tak ( zimowe 19" jeszcze) :roll:

http://i1098.photobucket.com/albums/g366/yendrek8412/20160327_082527_zpsonpm50m3.jpg

 

Czas 16h na spokojnie dwie osoby.

 

Takie blokady używalem .cena około 250zl

http://i1098.photobucket.com/albums/g366/yendrek8412/blokady_zpspp3013ra.jpg

 

Odpalił bez problemu. 30sek około kręcenia rozrusznikiem.

 

https://www.youtube.com/watch?v=rlJ0PHFnyE8&feature=youtu.be

 

Mam nadzieje że komuś się przyda moja przygoda z n57

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Witam pompy wysokiego ciśnienia nie trzeba blokować i czy odpowietrzałeś jakoś układ czy sam się odpowietrzył?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam pompy wysokiego ciśnienia nie trzeba blokować i czy odpowietrzałeś jakoś układ czy sam się odpowietrzył?

To nie TDS. Pompa CR daje tylko ciśnienie paliwa na listwę, więc nie ma znaczenia jak będzie ustawiona.

 

 

 

 

Odnośnie blokad, to na warsztacie dokupowaliśmy jeszcze blokadę do wałków wyrównoważających.

W przypadku N47 dawało to zauważalną poprawę kultury pracy

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Hi

 

Dzieki:)

 

Nie odpowietrzalem.

 

Pompy nie trzeba blokowac ale ma punkt na obudowie ktory trzeba ustawic wzgledem zebatki.

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano
Jak tam uważasz kolego jedni zmieniaja drudzy nie. Ja dzisaj odsbralem auto bo postanowilem wymienic przegladajac fora dla swietego spokoju. (motor n57) przejechane 240 tkm i po starych czesciach nie widac zużycia . Łańcuch nie wyciagniety luz na ogniwach tez minimalny . Zebatki jak nowe
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Czy w E70 jest podobna ilość pracy do wyciągnięcia silnika? Gdzieś jednak czytałem, że są magicy, którzy nie wyciągają całkowicie silnika.

No i ta sprawa z przebiegiem u yendrka. 135 tys to chyba trochę mało na wymianę rozrządu. Chyba zę były podejrzenia o kręcony przebieg.

A może silnik "brzydko pracował" bo ten 1cm na wale mógł tak wpływać. Może juz ktos tam grzebał wcześniej bo autko jest trochę wiekowe.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

czesc,

chciałbym zakupić f11 z silnikiem n57, ale jak czytam forum to mam teraz wątpliwości, z tym że ja chciałbym samochód z 2016 roku z przebiegiem około 50tkm. Czy n57 z końca produkcji ma takie same problemy jak te z początku ? Czy nie rozwiązano tego problemu z czasem ? Niby były jakieś usprawnienia i nie widziałem wątku by komuś pękł łańcuch w takim samochodzie, raczej to roczniki 2009 - 2012. Chciałbym przejechać 100 do 150 tkm ale nie chce sie martwić o rozrząd bo robię długie trasy.

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To nie TDS.

 

TDS tylko "po przejściach" miewa problemy z poprawnym odpowietrzaniem układu zasilania.

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam wszystkich, nie bede zakladac nowego watku skoro dotyczy wymiany rozrzadu w silniku N57 ktory opisuje kolega juz w tym poscie

Ja zdecydowalem sie na wymiane rozrzadu przy przebiegu 240k, czytajac posty o tych rozrzadach stwierdzilem ze nie ma co czekac az bedzie za pozno :)

kolega tu opisuje tu bardzo ladnie cala wymiane, ja jednak wymienilem rozrzad nie wyjamujac silnika a tylko skrzynie biegow, mozna powiedziec ze dojscie nie jest utrudnione przez to , wiec moim zdaniem wyjmowanie silnika to jedynie dodatkowa praca no i co za tym idzie dodatkowym czasem. Cala operacja zajela mi okolo 14godz pracy robiac to niemal samemu pomijajac fakt ze demontaz i montaz skrzyni biegow w dwie osoby ze wzgledu na ciezar skrzyni.

Rozrzad po demontazu okazal sie w calkiem dobrym stanie , rozciagniecie lancucha gornego wzgledem nowego wynosilo okolo 1 mm , lancuch dolny podobnie ,napinacze pracowaly moim zdaniem poprawnie. sprawdzacjac ustawienie na blokadzie , szczelina miedzy blokada a glowica wynosila okolo 4 . wszystkie czesci zakupione tak jak kolega wyzej opisywal w sklepie czescibmw.pl. lancuchy febi, slizgi i napinacze rowniez, kola zebate gorne i dolne orginalne plus orginalne uszczekli pod pokrywe rozrzadu , miske olejowa i pokrywe zaworow, lancuch pompy oleju febi. koszt kompletu okolo 400euro . To co zauwazylem po wymianie to silnik pracuje bardziej miekko. predzej zwlaszcza przy zimnym pracowal dosc twardzo.

mam nadzieje ze komus moze sie taka informacja przydac.

Opublikowano
olej regularnie co 12 tys, filtr powietrza co druga wymiana oleju, filtr paliwa raz w roku i rowniez filtr kabinowy no i klocki hamulcowe przod i tyl. srednio w roku robie okolo 40tys km. jak do tej pory nie mialem wiekszych problemow , w miedzy czasie wymienilem tylko modul swiec zarowych i przepustnice. jak na 4 lata uzytkowania to moim zdanie jest to malo awaryjne auto
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
jak na 4 lata uzytkowania to moim zdanie jest to malo awaryjne auto

 

To masz szczescie bo ja w 14 miesiecy wpakowalem 45 tys. zl :). Wiekszosc napraw robie sam wedle mozliwosci. Z wrazenia az musialem porownac ile kosztuje mnie eksploatacja a ile usterki.


Auto mialo 205 tys. km przy zakupie a teraz 272 tys.


Koszta-F01.jpg

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam. Właśnie przymierzam się do wymiany rozrządu. Czy wiecie może jaki jest koszt wymiany w warsztatach? Znacie może warsztaty na dolnym śląsku które to ogarną? Pozdrawiam
Opublikowano
Moto Kuźnia w Zawierciu na Śląsku, 2850 zł wymiana razem z rozrządem Febiego w silnikach N57 czyli 3.0D. Ogłaszają się na OLX, bardzo dobre opinie. Czas operacji 2 do 3 dni lub dopłata 300 zł do kwoty 2850 zł i wtedy ogarniają w jeden dzień jeśli ktoś z innego województwa i chce na szybko. Nie jest to Dolny Śląsk ale cena dużo niższa bo normalnie około 4500 zł biorą poza autoryzowanymi serwisami.
  • 1 rok później...
Opublikowano

Mam F01 730d N57 rok 2014.

Jeżdżę autem od 45 tys km. Teraz ma 95 tys.

Wymieniam olej co 10 tys km (Ravenol) oraz stosuję Ceratec.

Jazda normalna, bez katowania autka.


Jak są sądzicie, czy dzięki takim częstym interwałom wymiany oleju oraz wlewaniu Ceratec rozrząd pociągnie do 300 tys km? Przy F10 N47 rozrząd padł mi przy 220 tys - normalne czyli chore wymiany oleju wg. wskzań komputera 20-30 tys km. :roll:

George Wind

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.