Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich , problem dotyczy BMW F10 2.0d 184km . Auto miało wyciągany silnik - wymiana rozrządu . Po tym zabiegu

Nastały problemy (może zbieg okoliczności ) ale

Na początku problem był z odpowietrzeniem , nie

Było ciepłego ogrzewania .Auto odpowietrzone (chyba ) Ogrzewanie jest lecz auto jak stoi na postoju to wszystko ok, temp w menu 90-97 " i ogrzewanie jest , jazda autem do 140 km/h wszystko ok ale jak zacznę dynamicznie jeździć czyli tak prędkość 175-200 km/h po przejechaniu około 4km temp zaczyna wzrastać :105,110,119-122 i komunikat na żółto: Zbyt wysoka temp zwolnij żeby nie przegrzać auta czy cos w tym stylu . Dzwoniłem do serwisu to prawidłowa temp to 100' , auto wróciło na warsztat i niby termostat padł - jakiś bolec wyskoczył ale nie chciało mi się w to wierzyć , auto odebrałem po wymianie termostatu i dalej to samo . Pompa wody niby ok , jak odkręcę korek woda leci im więcej obrotów tym mocniej . Uszczelka pod głowica tez ok - ciśnienia nie ma nie dymi płynu nie ubywa . Nowy trop mechanika to w grillu przednim za nim jest taka roletka koło chłodnicy - mechanik twierdzi ze to uszkodzone ponieważ się nie otwiera - lecz czy to ma

Cos wspólnego z tą temp ??? Z góry dziękuje za pomoc i wszelkie info .

Opublikowano

Zanim doczytalem, ze termostat wymieniono, to chcialem Tobie o tym napisac - bo na termostat to wyglada.

Nie wiem o jakiej roletce mowisz, ale jesli jest to roleta, ktora przeslania chlodnice i np. zima sluzy do szybszego nagrzewania auta, a teraz sie nie otwiera, to moglaby byc przyczyna problemu o ktorym piszesz.

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Opublikowano
Zanim doczytalem, ze termostat wymieniono, to chcialem Tobie o tym napisac - bo na termostat to wyglada.

Nie wiem o jakiej roletce mowisz, ale jesli jest to roleta, ktora przeslania chlodnice i np. zima sluzy do szybszego nagrzewania auta, a teraz sie nie otwiera, to moglaby byc przyczyna problemu o ktorym piszesz.

Dokładnie o tą rolete chodzi , jak patrzy się przez nerki - grill przód to widać je , jutro będę demontował z auta i zobaczę czy pomoże , jak nie to pozostanie wyciągnąć chłodnice i sprawdzić drożność - może się zapchała lecz przed daniem auta do mechanika wszystko było ok :cry2:

Opublikowano
A co masz w ukladzie chlodzenia? Moze zwykla wode?
Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Opublikowano
A co masz w ukladzie chlodzenia? Moze zwykla wode?

Mam płyn a dokładnie koncetrat chyba g12 taki czerwony i mechanik to lał takze z tym ok , jestem juz po zabiegu otwarcia klapek tej roletki za chłodnica , podłączenie pod kompa otworzenie na stałe i kurcze dalej to samo się dzieje , nic nie pomogło :( Teraz pozostanie mi rozkręcic chłodnice i przeczyścić ją jakimś preparatem czy czyms tam (może gdzieś zapchana ) a jak nie pomoże to wymienie pompe wody w ciemno ... Masakra same koszta i nie wiadomo co jest grane

Opublikowano

jeździj 150 i nie będzie kosztów ;)

 

a tak na poważnie to zobacz czy masz ruchy na płynie w chłodnicy na zbiorniku wyrównawczym tzn. zaraz jak ostygnie i potem po kilku dniach postoju.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
He He , 160 si.e kulam i jest ok :lol: Miałem trochę przestoju ponieważ praca w niemcach i Bercina stała , dzisiaj została założona nowa pompa wody i niestety to samo :mad2: Jutro mechanik wyciaga termostat i pojeżdżę bez termostatu i będę obserwował co i jak , ponieważ wydaje mi sie że termostat który zmieniałem jest felerny i jakac kicha , wąż dolany ciepły ale nie gorący , także po demontażu termostatu jak będzie ok zamawiam org termostat zamontuje i zobaczymy czy w końcu cos pomoże :?
Opublikowano

Bez termostatu nie ma szansy, zeby nie bylo OK.

A jak chcesz sie dowiedziec, czy to termostat, to wrzuc go do wody i podgrzej - i patrz przy jakiej temp sie otworzy.

Moze jest tu ktos, kto wie, na jaka "odleglosc" powinien sie otworzyc - bo to tez wazne.

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Opublikowano
Masakra :mad2: Załozyłem nowa pompa wody / lecz stara jest org BMW i jest w dobrym stanie ale jak juz kupiłem to załozyłem nową ... Nic to nie dało , wyrzuciłem termostat i co ? Nic dalej to samo :duh: :cry2: . Nie mam juz siły na ten samochód . Teraz sądze że moze chłodnica zapchana ? Albo obieg w silniku jakis zatkany czy cos ??? Auto płynu nie ubywa nie kopci ani na biało ani niebiesko ani na czarno takze juz nie mam pomysłów co to może byc . Bede wdzięczny za kazde sugestie
Opublikowano

Podepnę się pod temat:

 

jaka powinna być prawidłowa temperatura w ukrytym menu w cyklu miejskim (coolant i oil) - silnik N47?

 

Nie ma zbyt dużych upałów obecnie (ok. 22st.) i w cyklu miejskim w ukrytym menu zauważyłem oil: 106st. i coolant: 105st. - szczególnie ineteresuje mnie ten drugi parametr, ponieważ nigdy nie zauważyłem wcześniej by temperatura płynu chłodzącego przekroczyła 95st.

 

z góry dzięki za pomoc

Opublikowano
Wedlug mnie, olej OK, a temp plynu chlod. za wysoko o jakies 8-10stC.
Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przy włączonym wentylatorze temp powinna spadać, może brudna i mało wydajna chłodnica?
Opublikowano
Masakra :mad2: Załozyłem nowa pompa wody / lecz stara jest org BMW i jest w dobrym stanie ale jak juz kupiłem to załozyłem nową ... Nic to nie dało , wyrzuciłem termostat i co ? Nic dalej to samo :duh: :cry2: . Nie mam juz siły na ten samochód . Teraz sądze że moze chłodnica zapchana ? Albo obieg w silniku jakis zatkany czy cos ??? Auto płynu nie ubywa nie kopci ani na biało ani niebiesko ani na czarno takze juz nie mam pomysłów co to może byc . Bede wdzięczny za kazde sugestie

Jesli wywaliles termostat i dalej to samo, to wskazywaloby to na jakies mega duze ograniczenie przeplywu wody w obiegu, np. wewnatrz chlodnicy.

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Opublikowano
Podepnę się pod temat:

 

jaka powinna być prawidłowa temperatura w ukrytym menu w cyklu miejskim (coolant i oil) - silnik N47?

 

Nie ma zbyt dużych upałów obecnie (ok. 22st.) i w cyklu miejskim w ukrytym menu zauważyłem oil: 106st. i coolant: 105st. - szczególnie ineteresuje mnie ten drugi parametr, ponieważ nigdy nie zauważyłem wcześniej by temperatura płynu chłodzącego przekroczyła 95st.

 

z góry dzięki za pomoc

 

Temperaturę masz za dużą , Ogólnie z prawej strony na liczniku jest zegar (niby temp oleju ) jak wszystko jest ok to nie przekroczy wskazówka kreski która jest na równiej połowie mi jak sie auto grzało to wskazówka z równej połowy szła dalej ponad 100 czyli tak jakby tez pokazywała temp silnika . W servisie bmw mówia ze w f10 prawidłowa temp do 100 stopni , w ukrytym menu prawidłowa temp ponizej 100 ( 89-94 ) informacje zażyte z innych źródeł a wszędzie pytałem i końcu sprawdziłem na swoim :)

Opublikowano
Dziekuje wszystkim za podpowiedzi i pomoc w problemie , temat rozwiażany i do zamkniecia . Problemem okazała sie CHŁODNICA wody .... Auto jak kupowałem powiedział mi właściciel ze kiedys było uderzone i naprawiał - z tym ze wydaje mi sie ze kupił chłodnice uzywana i wcześniej do niej ktoś wypał srodka uszczelniajacego , była mega zaklejona ( chłodnica była zamontowana z 3 otwory lecz po vinie sprawdziłem sobie jaka idzie do moje i miałem na 2 otwory - czyli upewniło mnie to ze była zmieniana po strzale ) Kupiłem chłodnice z 2 otwory ( w poprzedniej były 3 ale trzeci mały był zaslepiony ) i okazała sie mega lekka , poprzednia była ciężka a jak zajrzałem do środka to było pełno rózowo niebieskiego czegoś , takie skrzepy i to było moja przyczna ....Chłodnica nie była drożna i nie było odpowiedniego przepływu wody i grzała sie ..... Teraz przy 200km temp 88' a oleju 100' czyli wygaje mi sie ze wszystko ok ,a przy lekkiej ostrej jezdzie to maksymalnie do 95 mi poszło ...Także w końcu wszystko ok :) :P :D
Opublikowano
Auto jak kupowałem wracałem w nocy około 1 w nocy i nie było ruchu , jechałem powoli , dojechałem do domu i ok było . Nie jezdziłem nim i chciałem od razu na nastepny dzień rozrząd wymienic - auto przy odpalaniu wydawało taki dziwny dzwięk jakby zarzucało ( taki dzwięk jak w niektórych przy gaszeniu rolka- sprzęgiełko przy alternatorze byłby zepsute ). Nastepnego dnia wstawiłem do mechanika i zbytnio nim nie jezdziłem - mechanik wymienił rozrząd jazda testowa i zaczely sie dziac cuda z ta temperatura - zupełny przypadek i mechanior był obarczany ta przyczyna ...A wyszło ze auto wczesniej miało taka bolączke i dlatego sprzedawca tylko w nocy miał czas na sprzedania auta bo sie grzało ...Masakra z tymi ludźmi ...Mało tego rozrzad wymieniony a dalej przy odpalaniu taki dziweny dzwięk :duh: Ale to założe w innym temacie , tak czy siak dzieki jeszcze raz , pozdrawiam :)
Opublikowano
u mnie wystarczylo umyć chłodnicę z zewnątrz (obficie zlać strumieniem wody) i temperatura chłodziwa w ukrytym menu wróciła do normy, a to jaki syf ze szczelin powypływał to moje ;)
Opublikowano
Masakra :mad2: Załozyłem nowa pompa wody / lecz stara jest org BMW i jest w dobrym stanie ale jak juz kupiłem to załozyłem nową ... Nic to nie dało , wyrzuciłem termostat i co ? Nic dalej to samo :duh: :cry2: . Nie mam juz siły na ten samochód . Teraz sądze że moze chłodnica zapchana ? Albo obieg w silniku jakis zatkany czy cos ??? Auto płynu nie ubywa nie kopci ani na biało ani niebiesko ani na czarno takze juz nie mam pomysłów co to może byc . Bede wdzięczny za kazde sugestie

Jesli wywaliles termostat i dalej to samo, to wskazywaloby to na jakies mega duze ograniczenie przeplywu wody w obiegu, np. wewnatrz chlodnicy.

:D

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Opublikowano

tak to jest jak sie kupuje parchy albo kible po taniosci, pozniej zeby doprowadzic do normalnego stanu trzeba wydac w sumie wiecej niz za zdrową sztuke, o nerwach nie wspomnę.

sprawdz dobrze jaka przygode mialo, moze jeszcze wyjsc wiecej kwiatkow.

Opublikowano
tak to jest jak sie kupuje parchy albo kible po taniosci, pozniej zeby doprowadzic do normalnego stanu trzeba wydac w sumie wiecej niz za zdrową sztuke, o nerwach nie wspomnę.

sprawdz dobrze jaka przygode mialo, moze jeszcze wyjsc wiecej kwiatkow.

 

Wszystko sprawdzone a jak kupowałem to poprzedni właściciel pokazał mi zdjęcia jak było uszkodzone , także lekko prawa strona i chłodnice ... Ale tak jak mówisz czasami lepiej dać dużo więcej ale kupić pewne i igle i nic nie trzeba robić , z drugiej strony moje nerwy , kasa lecz czasami po mojej przygodzie inni forumowicze mogą skorzystać z tych informacji :norty: lecz oby nie i niech każdemu służą nasze autka jaknajdluzej :D

  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam fanów BMW :),tak dla pewności i spokojności :) u mnie na zegarze temperatury z prawej strony "licznika " pokazuje około 100 nie zdarzyło się, żeby przekroczyło, ale oscyluje około tej liczby. Czy to norma ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.