Skocz do zawartości

N42, Trący się element, Pomoc do wszystkich forumowiczów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Prawda jest taka, że 90% użytkowników serii n42 mających uszkodzonego vanosa, nie dopuszcza do myśli, że to vanos i szuka problemu wszędzie indziej, tylko nie tam. A później wypisują, że z tym silnikiem same problemy.

A ten dźwięk nie jest normą. Sprawny N42 pracuje cichutko, delikatnie sobie cyka.

 

Panowie czy to prawda ze zakładając mialem olej 10w40 a zalewając go 5w40 mogli mi wypłukać silnik? Gościu mi powiedzial ze może juz stukało zmienili na gęstszy olej a ja powrotem na rzadszy.. Czy istnieje taka możliwość?

Olej byl zmieniany w lutym.. 6000 tys zrobiłem do czasu stukania..

 

Nic Ci nie wypłukało, po prostu 10w40 ma większą lepkość i vanosy nie przepuszczały go tylke, co 5w40 i nie klepały.

 

a że 10w40 nie nadaje się do tego silnika, to swoją drogą.

Opublikowano
Lej mu tylko 5W40 inne sie nie dają. Oleje są mieszalne.

Wydaje mi się, że ten dźwięk to norma.. aczkolwiek nie mam pewności. U mnie po wymianie rozrządu = inna kultura pracy silnika.

Sprawdz ile masz oleju.. tak wgl.. Bierze Ci olej?

 

Ten silnik pracuje lepiej na 5W40.. zdecydowanie jest bardziej cichy.. Zresztą po cholerę lejesz 10W40...

 

Prosze czytac ze zrozumieniem, mam zalany 5w40 motula x clean, pytam czy taka zmiana wpłynęła by na wypłukanie.

 

co do vanossów nie wykluczam, ale Vanoss sprawiał by bardziej ze silnik muli..

A tu wszystko gra oprócz brzęczenia, na oko w okolicy pompy vallvetronik, w poniedziałek moze sie dowiem wiecej jak zdejme pokrywe.

Opublikowano
Ja miałem vanosa do naprawy i prócz hałasu tez nic innego się nie działo i tez myślałem ze nie mulił. A po naprawie tego mogę stwierdzić ze jednak mulił :D
Opublikowano

Tylko że to nie jest hałas, oglądałeś ostatni film który wstawiłem silnik chodzi ok, żadnych zgrzytów tylko takie jakby tarcie..

Auto stoi od poniedziałku na warsztacie.. czekam na diagnozę którą na pewno tutaj opiszę..

Jutro będę jechać do szkoły, zajadę jak nie zadzwonią ..

 

Edit:

Odebrałem auto od "fachowców" którzy twierdzą ze trzeba caly silnik robierać.

we wtorek jadę do mechanika, który po odpaleniu i osłuchaniu, stwierdził ze trzeba pokrywe zwalić i obejrzeć zawory, bo któryś tlucze(jak narazie jeden, który chce naprawić a nie cały silnik wymienić), więc do zobaczenia wkrótce..

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam po dłuższej nieobecności, auto wstawione dopiero było w czwartek, i dzisiaj odebrałem. (cały czas szukałem fachowców, którzy odsyłali mnie z kwitkiem.)

 

A więc mechanik po zdjęciu pokrywy i obejrzeniu tu i tam, przyczepił się tylko do napinacza łańcucha, po wymianie żadnej różnicy nie widziałem..

Rożnica sworznia wysuniętego miedzy nowym a starym to 4mm

Co do mojej awarii. Tarcie po miesiącu samo ustąpiło auto nie daje żadnych oznak niepokojących, zero błędów.. co do mocnego basowego brzmienia.. po odkręceniu korka.. nadal to jest..

(silniczek vaalvetronic działa bez zarzutu, zawory też,

Postanowiłem jeździć normalnie.. jak się zepsuje to chociaż będę wiedział co.

Za sprawdzenie odmy, problemu, wymianę napinacza gościu zainkasował 140 zł za napinacz i 100 za robociznę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.