Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Od pewnego czasu irytuje mnie dziwny dźwięk który dobiega z okolicy kolektora ssącego i przepustnicy przy dodawaniu gazu zwłaszcza przy niskich obrotach od 1000rpm do 1500rpm. Dźwięk brzmi jak jakieś wycie bądź "miączenie". Zauważyłem ze u mojego kumpla w 520i jest identycznie. Czy wiecie co to może być? :mad2:

Opublikowano
Mam takie samo auto z 2000roku i tez dziwnie buczy na wolnych obrotach. Mysle, ze to moze byc pompa wspomagania bo gdy porusze kierownica dzwiek na chwile milknie. Czy ktos sie orientuje czy to cos powaznego?
Opublikowano

To nie jest ani łożysko alternatora, ani sprężarki klimy, ani to nie buczy pompa wspomagania.Tak jak mówiłem dźwięk ewidentnie wydobywa się z okolicy kolektora i przepustnicy tylko przy energicznym dodaniu gazu z wolnych obrotów.Ktoś mi podpowiedział ostatnio że to ta puszka nr 6 z obrazka..http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Sedan/Europe/328i-M52/LHD/N/1999/march/browse/engine/intake_manifold_system/

Wie ktoś do czego służy i czy to ta puszka wydaje ten dzwięk??

Opublikowano
U mnie w Cupecie 2.8 dzieje sie to samo. ostatnio dziewczyna moja gasiła auto i gry jeszcze całkiem nie spadły obroty do końca, wyciagałem barnet oleju i dzięk był dokładnie taki sam tylko, że jak by ze zwiększoną siłą...
Opublikowano
U mnie tez to tak mniej więcej wygląda. Odkrecenie korka wlewu oleju powoduje od razu ze z okolic kolektora wydobywaja sie te dzwieki.Czyli to wina odpowietrzania komory silnika itp.Może ktoś z uprzejmych kolegów opisałby co trzeba zrobić i jak to ugryźć bo nie widzi mi sie zrzucanie kolektora dolotowego do puki nie wiem co jest grane.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
mam to samo. mnie rowniez powiedziano ze to element nr 6 z obrazka. tam ponoc w srodku jest jakas plastikowa klapka ktora po dodaniu gazu sie otwiera i ze niby ten dzwiek robi powietrze ktore przeplywa ze ona niby nie chodzi jak powinna czy cos takiego. Ponoc mozna to wyciagnac i wyczyscic. a jak to nie pomoze to wymiana. Mozna rowniez z tym jezdzic :D jak to mi powiedziano. tylko ze ten dzwiek bedzie wystepowac i to tyle. U mnie wyciagnieto. przeczyszczono i psiknieto jakims smarowidlem. Na tydzien byla cisza pozniej znow wrocilo.

🙃🙃

  • 5 lat później...
Opublikowano

podczas przyspieszania w niskim zakresie obrotów do około 2000 dochodzi dziwny dzwiek ( jęczenie, chrobotanie, drżące odgłosy ) cieżko określic czy to z samego silnika czy mechanizmu przekazywania mocy tj sprzeglo skrzynia, poniżej nagranie - najlepiej posłuchać, pojawia się to im wieksze jest obciązenie tj wciśniety pedał gazu przy zakresie niskich obrotów

 

 

starałem się nagrać tak żeby było to słyszalne

Opublikowano

co do kontrolki oleju to jakos tak już jest ze zapala sie na żółto i po paru sekundach gaśnie ,

żółta kontrola powinna sygnalizować niski poziom oleju - umnie poziom jest przy górnym ograniczniku na full wiec chyba to może być wina czujnika

Opublikowano

No właśnie, tylko "może".

Lampka Alladyna, czy to czerwona, czy żółta, zawsze może zwiastować duże problemy. Jest to na tyle strategiczna kontrolka, że zawsze powinieneś mieć pewność, że jest sprawna. Jazda z niesprawną to jak sex z przypadkowa prostytutką w bankoku bez gumy.

Możesz mieć nieszczelność wewnątrz silnika (np. wydarty vanos również lubiący chrobotać), pompa wywala cały olej w góre i misce prawie nic go nie zostaje.

Na pierwszym miejscu tym się zajmij. W bardzo optymistycznym przypadku może to być nawalony czujnik, ale ja od razu szukałbym przyczyny głębiej.

 

Ale to jeszcze niech się wypowie jakiś praktykujący mechanik.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Zapalająca się żółta kontrolka ciśnienia oleju jest przez uszkodzony czujnik, najlepiej kupić nowy bo używany w każdej chwili znów może się poddać.

Sprzedam DYNAVIN N6 do E46,stan idealny.



Pozdrawiam

Opublikowano
Dokładnie, te czujniki padają jak muchy... Mój nowy wytrzymał 2 miesiące. Teraz jeżdżę z uszkodzonym, lecz Dość regularnie sprawdzam poziom oleju
Opublikowano
a odnośnie tego dźwięku ma ktoś jakieś pomysły - czy to może być od sprzęgła, zawieszenia silnika - uszkodzona poduszka jakaś, czy bardziej elementy samego silnika , miał ktoś może coś podobnego ?
Opublikowano

Skoro to tylko podczas ruszania.. Czyli przeniesienie napędu.

A wiec na kanal kolki pod auto i jeden rusza drugi slucha.. Może być wiele przyczyn.

Takie rozwiązanie bd najlepsze w zlokalizowaniu odglosow. I wtedy napisz skąd słychać

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
byłem u mechanika przejechaliśmy się , potem powiedział ze najlepiej zostawić samochód żeby sprawdzili na podnośniku, odkręcili wszystkie osłony po silnikiem i zweryfikowali czy gdzieś nie ma luzów na mocowaniach i innych elementach mogących powodować wibracje - ale z tego co oni diagnozują to wina vanosa - na razie nie robiłem , dowiedziałem się u mnie w mieście regeneracja to koszt 399 zł + 250 zł za usługę demontażu i ponownego założenia
Opublikowano

Wywalcie wszystko paski odpalcie auto i na początek można wyeliminować np pompę wspomagania, alternator bądź klimatyzację.

Odma też lubi mruczec, jak nie była wymieniana to lepiej to zrobić razem ze wszystkimi przewodami bo szlam się w nich zbiera a jak są od nowości to same już pękają i jest nieszczelność gotowa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.