Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich

Mam dziwny przypadek z układem kierowniczym, oczywiście nie znalazłem nigdzie podobnego tematu wiec nadzieja w fachowcach na forum.

Problem jest taki ze wszcy mają coś nie tak i wymieniają, obwiniaj koła, zawieszenie itp.

U mnie po wymianie płynu w układzie wspomagania z precyzyjnego prowadzenia zmieniło się w jazdę łódka, po wyjedzie z warsztatu myślałem ze mam smar na oponach jak by auto uciekalo w zakręcie, pływa na nierownosciach, kierownica dużo lżej chodzi na dziurach, nawet niewielkich traci się panowanie nad samochodem, jadąc prosto trzeba kontrowac i przy małej prędkości kolo 10 kmh czasem mocno ściąga w lewo. Płyn z aso, wspomaganie hydrauliczne.

Za każdą pomoc z góry dziękuję

Opublikowano
Odpowiedni płyn wlany? Dobrze odpowietrzony układ? Przy wymianie przez przypadek pompa nie pracowała przez moment na sucho ?
Opublikowano (edytowane)
Płyn jak pisałem z aso bmw zielony CHF, układ nie był zapowietrzony, na sucho tez pompa nie chodziła, chyba że może na moment, ja tylko odpaliłem auto na sekundę a mechanik dolewal żeby przepompowac, tego nie jestem pewien na 100% ale raczej nie Edytowane przez mmemento
Opublikowano
Co jedynie znalazłem ze można spróbować luz skasować na maglu, ale muszę czekać do weekendu żeby wjechać na warsztat, miałem kiedyś podobnie z e 90, ale nie wiedziałem od czego pływa, wymieniałem opony, zbieżność, wsadzic powerflex itp i nic więc sprzedałem auto, w x5 wymieniałem płyn wspomagania i nic się nie stało a tu znowu pływa i to nie zawieszenie napewno chyba że coś się urwalo jak auto się podnosiło :roll:
Opublikowano
Jeśli stało się to bezpośrednio po wymianie, i nic innego z zawieszeniem/geometrią nie było robione przy okazji, to tak jak pisałem, przyglądałbym się bliżej samemu układowi wspomagania. Tzn sprawdził czy jest dokładnie odpowietrzony i sprawdził pompę wspomagania. Może podczas wymiany ruszył się jakiś syf w układzie i teraz pompa nie trzyma ciśnienia. Luz na przekładni też można sprawdzić i ew dokręcić śrubę. Ważne żeby robić to z wyczuciem, tzn żeby później nie było efektu, że koła się same nie prostują. Tak czy siak napisz proszę jak się z tym fantem uporasz, bo sam jestem ciekaw przyczyny takiego zachowania.
Opublikowano

Z bimerforum forum. Może komuś pomoze

 

Power steering troubleshooting guide

Because of exposure to underhood heat, high fluid temperatures, ozone, fleaxing, abrasion, grease, oil and road salt, power steering hoses should be replaced at least every 5 years.

 

When checking power steering hoses, watch for symptoms indicating the hose has deteriorated and should be replaced:

No

-hose is brittle or hard

With age the hose loses its ability to expand anc contract properly, and cracks appear. Exposure to excess heat (which "overcures" the rubber compounds) can cause this.

 

-hose is soft and spongy

A good sign that the hose has started to deteriorate inside. Oil and grease-soaked hoses are soft when squeezed, and should be replaced.

 

-exterior is worn

Caused by abeasion and contact with metal parts, thiscan eventually wear a hole in the hose, causing it to burst under pressure.

Remember hat not all power steering hose failures can be spotted by exterior signs. Hose can deteriorate from inside, causing small particles of the tube to flake off and be carried away in the fluid. These small particles can expensive damage to the pump, pump cylinder and other units.

Composite deteriorations are shown in the link on page 14.

 

Troubleshooting Guide:

 

 

Heavy Steering Effort

1. low on power steering fluid

2. loose rack piston

3. restricted fluid passages in gear assembly

4. bent or damaged rack assembly

5. internal fluid leakage in valve assy

6. external fluid leakge at pump

7. incorrect drive belt tension

8. external fluid leakage at hoses

9. incorrect engine idle speed

10. weak pump flow pressure

 

 

Hissing noise when parking

1, internal leakage in steering gear

2. steering wheel at end of travel (normal)

3. when turning steering wheel at standstill (normal)

 

 

Growl in steering pump

1. excessive pressure in hoses

2. worn cam ring in pump

3. scored thrust plates or rotor in pump

4. scored pressure plates

 

 

Swish noise in pump

defective flow control valve

 

 

Whine in pump

1. air in power steering fluid

2. low power steering fluid level

3. pressure hose or line contacting other parts

4. mis-aligned hose and line brackets

5. missing or damaged pump cover O-ring

 

 

Rattle in steering

1. pressure hose contacting another part

2. loose pitman shaft

3. lost pitman arm

4. loose tie rod ends

5. loose rack and pinion mounts

6. loose steering gear housing bolts

7. loose steering gear adjustments

 

Car wanders to one side

1. incorrect front wheel allignment

2. unbalanced steering gear valve

3. loose tie rod ends

 

 

Steering wheel surges or jerks

1. low power steering fluid level

2. loose pump drive belt

3. weak pump pressure

4. stickingflow control valve

 

 

Excessive play in steering wheel

1. air in hydraulic system

2. incorrect steering gear adjustment

3. loose steering gear coupling

4. loose steering shaft universal joint

5. faulty rotary valve

 

 

Increased steering effort

1. slipping pump drive belt

2. internal pump leakage

3. low power steering fluid level

4. too low engine idle speed

5. air in hydraulic system

6. weak pump output

7. malfunctioning steering gear

 

 

Poor return of steering wheel

1. maladjusted steering wheel

2. dry ball joints or linkage joints

3. binding ball joints or linkage joints

4. incorrect front wheel alignment

5. maladjusted hweel bearings

6. kinked return hoses

7. internal pump leakage

8. contaminated power steering fluid

9. mis-aligned steering gear to steering column

10. tight steering shaft bearings or bushings

11. bent or damaged rack

12. sticking or plugged spool valve

Opublikowano

Czyli to mój przypadek, 2 i co dalej???

Car wanders to one side

1. incorrect front wheel allignment

2. unbalanced steering gear valve

3. loose tie rod ends

 

 

Dzięki Kuba_b

Napewno napisze

Bo w samochodzie chce podnieść jeszcze trochę moc itd ale jak pływa to narazie nie ma sensu, zwsze kurde coś :mad2:

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Narazie nie uporalem się z tym, zmieniłem 2 maglownice z eBay ale na obu kierownica nie wracała musiały być po dzwonie, dałem swój do regeneracji ale okazało się ze jest dobry, pisałem do zf to się okazało ze sprzedali układy kierownicze do Boscha...
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Co było przed wymianą płynu? Wymieniałeś go bo był jakiś problem? Jeżeli problem nie leży w przekładni kierowniczej ani w pompie wspomagania, to może być to jeszcze kwestia łożyska amortyzatora albo paska osprzętu... W ogóle, jakby to było możliwe, to przejechanie się autem bez działającego wspomagania - przez zdjęcie paska osprzętu lub założenie krótszego (jak to jest możliwe i bezpieczne) pomogłoby ci zdiagnozować tę usterkę...
Opublikowano

Płyn wymieniony profilaktycznie bo był bardzo brudny,

Przebieg koło 240 tys. Przekładni wyłożona z innego auta z małym przebiegiem wraz z pompą i bez zmian, pasek nowy, łożyska nie mogły paść z dnia na dzień, jeszcze został zbiorniczek wyrównawczy z filtrem może coś da albo wszystkie te przekładni wadliwe trafiłem

Opublikowano
Płyn jak pisałem z aso bmw zielony CHF, układ nie był zapowietrzony, na sucho tez pompa nie chodziła, chyba że może na moment, ja tylko odpaliłem auto na sekundę a mechanik dolewal żeby przepompowac, tego nie jestem pewien na 100% ale raczej nie

 

 

Piszesz ze masz zwykły układ wiec ma być "only atf " a nie chf!

Opublikowano

Moim zdaniem stary był brudno zielony a nie czerwony.

Majster od regeneracji mówił że jak jest syntetyk to nie ma znaczenia czy zielony czy czerwony, ale na korku jest CHF, na realoem to samo i bmw mi sprzedało to samo, ale żeby nie było to wlalem też na chwilę atf i nic się nie zmieniło więc wlalem znowu CHF, ale dzięki za zainteresowanie bo to jest paranoja jakas i uciążliwe na codzień,

Opublikowano
Płyn był wymieniany dynamicznie chyba, wężyk że zbiorniczka zdjęty, no i dolewanie i odpalanie na chwilę i tak aż poleci czysty, ale do tej pory to już chyba 7 my płyn, czwarta przekładnia, druga pompa, drugi komplet nowych opon, nowe amortyzatory, polimery i inne pierdoly które nie pomogły, może jeszcze ten zbiorniczek, mam jeszcze stara e36 i jeździ ok. Nawet jak auto ciągu w koleinach to kierownicy nie ciągnie a tu jest lipa, jak by przekładnia nie trzymała jak powinna, wszystkie czynniki przenoszą się z kół na kierownicę, zbieżność była robiona x razy, na szrpakach wszystko ok, coś musi jeszcze być nie tak z układem kierowniczym, a na nową przekładnie szkoda mi kasy żeby się okazało że nic nie dało
Opublikowano
Sprawdź stabilizator, wymień gumy w obejmach mocujących. Załóż je na wcisk (ew na wodzie) bez żadnych smarów. Miałem problem z luźnym układem kier.. Kierownica na dziurach jakby chętniej skręcała, poddawała się i auto łatwiej zmieniało kierunek. Okazało się, że mechanik u którego zmieniałem gumy stabilizatora, założył je na jakimś smarze. Po wyczyszczeniu stabilizatora i mocowań ze smaru oraz założeniu nowych gum - jak ręką odjął - nowe auto. Polecam bo zabieg niedrogi a może oszczędzić dodatkowych kosztów.
Opublikowano

Dzięki za podpowiedzi, sprawdzę te gumy,

 

Koła seryjne 19 opony były Bridgestone rft a teraz są zwykle Goodyear eagle f1 xl, zwykle moim zdaniem akurat te bardzo miękkie, ale jaki by opony nie były jaki pochyl drogi to ciągnie kierowcę

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.