Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Mam pewien problem z Moim BMW :(

Otóż na biegu jałowym po lekkim wciśnięciu sprzęgła słychać pewnego rodzaju grzechotanie, ale po "przejściu" tego punktu silnik chodzi normalnie. :cry2:

Podczas codziennej jazdy jest wszystko ok.

Przypuszczam że to dwumasa, ale takowa została wymieniona niecałe pół roku temu, więc szukałbym problemu najprawdopodobniej gdzie indziej. :8)

Wyczytałem coś o brakach oleju w skrzyni, prawdopodobne?

Z góry dziękuję za pomoc...

Opublikowano

Czy grzechotanie słychać na początku jak naciskasz i w połowie sprzęgła? a jak dociśniesz do końca to ustaje? jak tak to łozysko oporowe w skrzyni na 101%

 

:norty:

Opublikowano

Powiem tak, na początku nazwałem to grzechotaniem (z pamięci), ale przeszedłem się do auta i stwierdzam, że jednak to jest złe słowo...

Dźwięk jest idealnie po choćby draśnięciu sprzęgła (na początku), znowu po wciśnięciu 1-3cm niżej jest cisza.

W połowie cisza, gdy jest do końca też jest cisza.

Nie nazwałbym tego grzechotaniem, ale idealnym porównaniem jest dźwięk silnika gdy chcemy ruszyć bez gazu na samym sprzęgle z jedynki (samochód zaczyna się toczyć) - to właśnie idealnie taki sam dźwięk jest na biegu jałowym kiedy dociśniemy leciutko sprzęgło tak jak opisałem powyżej.

Nie jest to głośne, ale po prostu słychać różnicę w pracy silnika.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
idealnym porównaniem jest dźwięk silnika gdy chcemy ruszyć bez gazu na samym sprzęgle z jedynki (samochód zaczyna się toczyć)...

A to jaki ma być wtedy dźwięk, bo ja żadnych zmian nie słyszę? To jest diesel 330Nm i bez gazu powinien ruszyć bez marudzenia.

Opublikowano

I tak też jest..

Chodzi mi po prostu o różnicę pomiędzy biegiem jałowym, a biegu na pół sprzęgle..

To może po prostu inaczej...

Słychać coś w stylu wycia.

Opublikowano

Olej nic do tego nie ma. Najprawdopodobniej dwumas sie konczy. Pol roku temu wymieniales Ty, czy poprzedni wlasciciel tak powiedzial? Moze ktos wsadzil uzywke albo regenerowana? Albo Twoj styl jazdy zabil dwumase w 6 mies. ;)

 

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Było oddane do mechanika przeze mnie, ale wychodzi na to że po prostu nie wymienił łożyska oporowego..

Jakie łożysko oporowe trzeba do silnika M47N? (Wolę wymienić niż dwumasę za niedługo wymieniać)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.