Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

cześć

 

Irytuje mnie skrzypiący fotel który skrzeczy podczas jazdy w zakrętach.

Dzieje się tak jak jest ciepło na dworze i wnętrze się rozgrzewa.

Skrzypi podczas naciskania na boki w zakrętach.

Jak ktoś z was coś takiego miał i sobie z tym poradził to proszę o info.

 

I jeszcze pytanie jak zdemontować plastikowy panel - plecki fotela sportowego?

Czy są tam jakieś zatrzaski czy trzeba plecki przesunąć w górę lub w bok?

 

pozdrawiam

Grzegorz

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Nikomu z was fotel nie skrzypi?

Nikt nie wie jak zdjęć plastikowe plecy fotela przedniego?

 

pozdr

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hej, to jest nas dwoch.

Tyle ze ja mam 1er, fotele sportowe alcantara.

Nie wiem czy sa dokladnie takie same jak w 3er, trzeba by bylo w etce sprawdzic.

Skrzypi tak jak mowisz w zakretach, przy mocniejszym wciskaniu w fotel.

W sumie to nie wiem czy skrzypi to dobre slowo, bardziej jakby cos "trzeszczalo" czy "haczylo", dzwiek trwa bardzo krotko (ulamek sekundy) i pojawia sie nieregularnie, niemilosiernie tez irytuje (zalatuje tandeta).

Za 2 tys km mam serwis w ASO to zwroce im na to uwage to moze cos poradza.

Napisz tez prosze jezeli uda ci sie cos samemu zdiagnozowac/zaradzic.

.

Opublikowano

Witam

mi tez fotel kierowcy skrzypi na zakrętach ale tylko jak go maksymalnie opuszczę na dół .

wystarczy troszkę do góry i jest ok w serwisie mówili ten typ tak ma

pozdrawiam

Opublikowano

Napisze po raz kolejny:

 

Jak słysze "ten typ tak ma" to mnie szlak trafia... :duh: :duh: :duh:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Zdjąłem plecy fotela, żeby sprawdzić w srodku mechanizmy czy są luzy i ewentualnie nasmarować.

Nic tam jednak nie znalazłem luźnego, za to jestem prawie pewien, że problem dotyczy mocowania całego fotela w szynach podłogowych.

Problem jest prawie na pewno w miejscu połączenia szyn fotela z szynami w podłodze.

 

Chcę wyjąć fotel i porządnie nasmarowac prowadnice - tak mi też mówił mechanik specjalizujący się w naprawianiu BMW.

Myślę, że mógł mieć rację.

 

Pytanie tylko czy moge swobodnie wypiąć wtyczki z fotela w tym airbag i czy nie bedzie potem problemu z jakimis błędami w kompie.

Może ktoś z was wie jak bezpiecznie wyjąć fotel?

 

pozdrawiam

Grzegorz

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

ja rowniez mam problem ze skrzypiacym fotelem kierowcy. Swiezo co kupilem f31 i troche mnie to irytuje. Rozwiazal ktos z Was moze ten problem? Jezeli tak, to podzielcie sie informacjami. Z gory dzieki i pozdr.

Opublikowano

podobno trzeba wyjąć fotel i nasmarować prowadnice.

nie robiłem tego jeszcze bo nie wiem co stanie sie po wyjęciu wtyczek fotela

 

pozdr

Grzegorz

  • 1 rok później...
Opublikowano

Powiem Wam, że obecne F31 nie jest moim pierwszym BMW i gdybym był "zwykłym" zjadaczem motoryzacyjnego chleba, to bym już do marki nie wrócił. Chyba że za parę lat, jak modele serii G udowodnią swoją jakość.

A że jestem fanem marki, to się pomęczę i zwalczę ten nieszczęsny fotel i uszczelki. Na niemieckich forach wątki na temat strzelającego fotela kierowcy mają po kilkadzisiąt stron. Konkluzja - wymiana stelaża. Userzy donoszą o wielu przypadkach wymiany na gwarancji, ponoć nawet była PuMa. Niektórzy próbują smarować prowadnice, ale nie będę się w to bawił. Pomęczę ASO o wymianę w ramach gestu :mrgreen: albo przynajmniej o upust, bo auto już dawno po gwarancji.

Drugi temat to uszczelki drzwi: wiem już, że silikon nie zdaje egzaminu na dłuższa metę, powalczę więc z teflonem lub wezmę się za to komiczno-żenujące podklejanie taśmą.

Postaram się zdać relację, co i jak :twisted:

Opublikowano

Na tym samym co z preparatem do uszczelek, tylko zamiast niego bierzesz np. taki suchy smar na bazie teflonu, klik ---> https://eshop.wurth.pl/Suchy-srodek-smarny-w-sprayu-PTFE-SUCHY-SMAR-Z-PTFE-300-ML-300ML/0893550.sku/pl/PL/PLN/


Zaznaczam, że sam nie korzystałem jeszcze, ale ponoć daje lepszy i bardziej długotrwały efekt niż silikon.

Opublikowano

Update w kwestii uszczelek: silikon szkodzi, co zresztą zaobserwowałem sam i potwierdziła mi osoba z tzw. struktur BMW Polska. Oficjalne stanowisko to podklejenie teflonem styku uszczelki tzw. meszka i listwy shadow line. Co ciekawe, problem skrzypienia dotyczy głównie shadowa, a chromu – nie. Ja na razie nic nie podklejałem, zastosowałem na newralgiczne miejsce preparat na bazie wazeliny i, na razie, pomogło.


W kwestii strzelającego fotela – walczę.

:duh:

Opublikowano

Spróbuj, jak nie pomoże to będziesz wiedział ;)


Co do stelaża - mam wycenę z ASO. 2500 zł całość, czyli części plus robocizna :mrgreen:

Nie wiem jeszcze czy będę walczył o gest czy odpuszczam i szukam używanego stelaża :duh:

  • 5 lat później...
Opublikowano

Odkopie temat.

Czy udalo sie znalesc rozwiazanie ? 

Mam f11 fotele sport-alcantara i tez mi zaczal skrzypiec fotel na zakretach, wydaje mi sie , ze to boczek fotela od strony drzwi przy fotela skrzypi. Mega irytujace. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.