Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

zdecydowałem się na nowe BMW 330i, teraz myśle jakie wyposażenie dodatkowe wybrać. Nie chce niczego istotnego przegapić, więc zapytam co wg Was powinno się znaleść w nowym F30.

 

Moje wybory na 100%:

- M pakiet

- Driver Assistance Package - tutaj zależy mi na kamerze cofania i kamerze Surround View(przesiadka z hatchbacka i na pewno bedzie mi się łatwiej parkować na początku)

- lakier

- pakiet Repair Inclusive i Service Inclusive Plus - warto? myśle też nad przedłużeniem pakietu Service Inclusive Plus do 10 lat, ale nie jestem przekonany

- przyciemniane szyby z tyłu

- zestaw głośnikowy HIFI

- sportowy automat

 

Nad czym się zastanawiam:

- adaptacyjne zawieszenie sportowe M - boje się troche kosztów przyszłych napraw

- sportowe hamulce M

- skórzana tapicerka - przeraża mnie troche to ze trzeba o skórę bardzo dbać, a nie wiem czy będę miał tyle czasu i chęci

 

Będę wdzięczny za wszystkie argumenty za i przeciw wybranym opcjom, a także za wszystkie propozycje

  • Odpowiedzi 91
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Kilka słów ode mnie po roku użytkowania F36 w Mpaku.

 

Drive Assist Pack - ja bym odpuścił, wystarczają zupełnie czujniki przód/tył. Jeśli nie jeździsz jak przysłowiowa baba i masz przynajmniej te 5 lat doświadczenia za kółkiem, to bez problemu sobie poradzisz.

Adaptacyjne - odpuściłbym (o ile bierzesz RWD), bo zawieszenie stałe M jest doskonałe. Jest wystarczająco komfortowe do codziennej jazdy, i dobrze zestrojone, żeby się pobawić. Zachowuje się bardzo naturalnie, czego nie mogę powiedzieć o adaptacyjnym (wg mnie buda nie zachowuje się naturalnie po wyskokach z dziur i nierówności, ale testowałem je tylko 300km jakby co). Późniejsze koszty napraw też grają rolę, jeśli chcesz trzymać auto dłużej.

Sportowe heble - nie wziąłem i żałuję, ale tylko ze względu na wygląd. Hamują identycznie co stockowe, po prostu lepiej wyglądają. Z M nie założysz felgi mniejszej niż 18, więc pomyśl czy na zimę taki układ Ci pasuje.

Skóra - odpuść. M pakietowa alkantara jest doskonała i łatwa w utrzymaniu. Skóra ma sens jeśli jest wentylowana, a tej opcji 3/4ka nie ma, więc latem to jakieś nieporozumienie.

Opublikowano
Bardzo przydatna opcja sa automatyczne swiatla drogowe, ktore sa chyba w pakiecie assistance. Hamulce M to kosztowna opcja pod wzgledem serwisowania, jesli auto ma byc dluzej trzymane.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano

- adaptacyjny zawias M (ja osobiście mam i ciągle używam i jestem bardzo zadowolony z niego)

- hamulce M (też mam i wziąłbym ponownie) – super wygląd i świetne działanie, możesz heblować z 200 km/h do zera i zero fadingu, wg mnie warto

- światła adaptacyjne LED - świetna sprawa jeśli możesz, to też warto, super to działa i za 2 lata jak już wszystkie koreańce i francuzy będą na ledach będziesz żałować, że nie masz ;)

- tapicerka M pakietowa jest świetna, nie warto zmieniać, tutaj zgadzam się w 100% z GuitarMike-em

- kamera cofania - mam i używam, przydaje się, czujniki przód-tył must have; co do kamery sourrand view – to trochę żałuję, że nie wziąłem czasem przydałaby się np. przy parkowaniu przy wysokich krawężnikach itp. ale można bez tego żyć

- audio: to zależy już od indywidualnych preferencji, dla mnie wszystko poniżej HK nie gra

- regulacja lędźwi w fotelu - dla mnie bardzo ważna opcja

- navi pro – duży wyświetlacz i pozostałe opcje, które się z tym kupuje – fajna sprawa

 

Rozszerzoną gwarancję możesz sobie dokupić później, wg mnie nie ma sensu płacić z góry... skąd wiesz czy po 2-3 latach nie będziesz chciał sprzedać, albo ktoś Ci ukradnie itp.

Opublikowano

- przyciemniane szyby z tyłu

 

Zastanawiam się, czy jest to takie niezbędne. Ja tego w samochodzie nie mam, ale czasami byłem wieziony przez mojego ojca w passacie. W jesienno/zimowe dni, kiedy nie jest słonecznie przy przyciemnianych szybach z tyłu jest naprawdę ciemno. Jeżeli wozisz kogoś z tyłu, co zastanów się, czy dla kilku chwil słonecznych w ciągu lata odbierać komfort podróżowania pasażerom siedzącym na tylnych siedzeniach przez pozostałą część roku. Ty jako kierowca i tak z tego nie skorzystasz.

 

Może ktoś kto ma przyciemniane szyby się też wypowie.

Opublikowano

- przyciemniane szyby z tyłu

 

Zastanawiam się, czy jest to takie niezbędne. Ja tego w samochodzie nie mam, ale czasami byłem wieziony przez mojego ojca w passacie. W jesienno/zimowe dni, kiedy nie jest słonecznie przy przyciemnianych szybach z tyłu jest naprawdę ciemno. Jeżeli wozisz kogoś z tyłu, co zastanów się, czy dla kilku chwil słonecznych w ciągu lata odbierać komfort podróżowania pasażerom siedzącym na tylnych siedzeniach przez pozostałą część roku. Ty jako kierowca i tak z tego nie skorzystasz.

 

Może ktoś kto ma przyciemniane szyby się też wypowie.

Ciemne szyby z tylu, to przede wszystkim mniejsze nagrzewanie się wnętrza oraz większa prywatność, nie widać rzeczy pozostawionych z tylu. Mój syn, który podróżuje z tylu jest bardzo zadowolony, poza tym od środka nie są takie ciemne jakby się wydawało z zewnątrz. Dla mnie z tyłu jest przytulniej, to jednak kwestia gustu, ja wziąłem z myślą o dziecku bo w poprzednim aucie miałem przesłonki z takiego perforowanego materiału i młody strasznie na nie narzekał, że oczy go bolą od patrzenia przez nie.

  • Moderatorzy
Opublikowano

- Dla mnie adaptacyjne zawieszenie M to mus.

- To samo ze sportową automatyczną skrzynią biegów.

- Nie brałem hamulców M, ale też nie chciałem 19" felg. Przy 18" te zwykłe hamulce są znośne wizualnie, przy większych felgach wyglądają biednie.

- Żałuję, że nie domówiłem adaptacyjnych LEDów, tylko zwykłe.

- Żałuję też, że nie wziąłem podgrzewanej kierownicy (!).

- Przyciemniane i składane lusterka warto mieć.

- Nie żałuję, że nie wziąłem nawigacji, ale nie jeżdżę sporo w miejsca, gdzie by mi się mogła przydać, a w razie czego przyzwyczajony jestem do navi Google.

- Jeśli nie lubisz skóry to wystarczy Ci zwykła tapicerka z M paku, bo już wygląda konkretnie. Mi nie pasowały te przeszycia w sześciokąty, więc wziąłem skórę. Czarną, więc zabawy z nią nie ma dużo i nie brudzi się.

- Do skóry musowo podgrzewane fotele.

- Jeśli nie wozisz pasażerów z tyłu odpuść sobie przyciemniane szyby.

- Nie widzę sensu zamawiania kamery cofania, czujniki w 100% wystarczają.

- Audio mam HiFi i gra znośnie, ale gdybym miał audiofilskie zacięcie wziąłbym HK.

- Jeśli tylko Ty będziesz jeździł autem to na bank odpuść sobie regulację elektryczną foteli.

- Nie brałem systemów asystujących kierowcy czy adaptacyjnego tempomatu, bo raz, że lubię prowadzić :lol:, a dwa, że nie jeżdżę dużo i dużych dystansów po drogach szybkiego ruchu.

- Zamówiłem Repair Inclusive, ale planuję używać auto 5 lat.

Instagram: @kolczasty
Opublikowano
Witam,

zdecydowałem się na nowe BMW 330i, teraz myśle jakie wyposażenie dodatkowe wybrać. Nie chce niczego istotnego przegapić, więc zapytam co wg Was powinno się znaleść w nowym F30.

 

Moje wybory na 100%:

- M pakiet

- Driver Assistance Package - tutaj zależy mi na kamerze cofania i kamerze Surround View(przesiadka z hatchbacka i na pewno bedzie mi się łatwiej parkować na początku)

- lakier

- pakiet Repair Inclusive i Service Inclusive Plus - warto? myśle też nad przedłużeniem pakietu Service Inclusive Plus do 10 lat, ale nie jestem przekonany

- przyciemniane szyby z tyłu

- zestaw głośnikowy HIFI

- sportowy automat

 

Nad czym się zastanawiam:

- adaptacyjne zawieszenie sportowe M - boje się troche kosztów przyszłych napraw

- sportowe hamulce M

- skórzana tapicerka - przeraża mnie troche to ze trzeba o skórę bardzo dbać, a nie wiem czy będę miał tyle czasu i chęci

 

Będę wdzięczny za wszystkie argumenty za i przeciw wybranym opcjom, a także za wszystkie propozycje

 

 

Te opcje nad którymi się zastanawiasz są warte swojej ceny wd mnie dodaj jeszcze regulacje elektryczną foteli. Ja w sportach z manulana regulacją nie mogłem się wygodnie usadowić za żadne skarby z elektryczną co innego. Business package jest fajnym pakietem do tych opcji.

 

Utrzymanie skóry czarnej jest chyba najprostsze ze wszystkich tapicerek zwłaszcza jak są małe dzieci.

Opublikowano

Adaptacyjne zawieszenie M zdecydowanie polecam. Tryb comfort jak jadę z rodziną, jak jadę sam sport albo sport plus. W przypadku pakietu M dopłata jest mniejsza. Ja mam AWD więc miałem mniejszy dylemat ponieważ przy xdrive i Mpakiecie jest zwykłe zawieszenie.

Hamulce sportowe M, trudno mi powiedzieć czy mają krótszą drogę hamowania ale na pewno są odporniejsze na fading no i jak pęknie wyglądają.

Wybrałem alcantare i pokryłem ceramiką. Fajne wygląda i jest odporniejsza na zabrudzenie.

Mam też Drive assistance package - daje większy komfort przy parkowaniu ale chyba czujniki i sama kamera cofania by wystarczyła.

Przyciemniane szyby z tyłu zamówiłem ze względu na dzieci, wnętrze mniej się grzeje.

Ponadto polecam adaptacyjne ledy i HK :cool2:

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Opublikowano
Adaptacyjne zawieszenie M zdecydowanie polecam. Tryb comfort jak jadę z rodziną, jak jadę sam sport albo sport plus. W przypadku pakietu M dopłata jest mniejsza. Ja mam AWD więc miałem mniejszy dylemat ponieważ przy xdrive i Mpakiecie jest zwykłe zawieszenie.

...

 

 

rkmi09 mylisz się .. :wink: do xdrive i mpakietu można zamówić adaptacyjne zawieszenie M.. :D Ja to zamówiłem i czekam na odbiór auta w maju.... :D

polecam adaptacyjne LEd-y...

Opublikowano

w 330i adaptacyjne hamulce i zawieszenie to mus. Ja przede wszystkim polecam adaptacyjne ledy, są rewelacyjne i z nich jestem bardzo zadowolony. Polecam elektryczną roletę ! bardzo często z niej korzystam i nie jest droga. Nie zastanawiałbym się nad lędźwiami w fotelach i przede wszystkim bluetooth tego używam codziennie.

 

Zastanów się czy xdrive jest ci wogóle potrzebny..

Opublikowano

HK to absolutnie must have, nagłośnienie w bmw jest mierne i ten HK to minimum.

 

Radio DAB! W ciągu paru lat będzie zmiana na cyfrowe radia i zostaniesz bez radia, już nadaje Polskie Radio, jakość jest zupełnie inna.

 

Widzę, że nie bierzesz navi, ja bym wziął mimo, że jest droga, ale warto. Samochód inaczej wygląda, można oglądać filmy z usb i dvd.

 

Xdrive bym odpuścił, na dobrych oponach naprawdę ciężko wyprowadzić współczesne beemki z równowagi nawet na śniegu, na suchym/lekko mokrym możesz cisnąć do woli. A bez x jest szybsza, mniej pali, mniej się psuje, no i są ronda ;)

 

Szyberdach daje wiele przyjemności wiosną i w letnie wieczory a nie jest taki drogi. U mnie w każdym samochodzie oprócz f33 :)

 

Adaptacyjne zawieszenie bym odpuścił. Miałem przez 6 lat w f10, na początku jest jest faktycznie niezłe, ale mniej więcej po 3 latach już mocno traci właściwości, może nie jest do wymiany ale już jest gorsze niż zwykłe lub M, a wymiana w f10 samych amorów to 14tys.zł. ... w f30 pewnie trochę mniej. Teraz mam zawieszenie M w f33 i jest to najlepszy zawias do bmw, czasem lekko twardy ale zawsze przewidywalny, pewny, mi się lepiej prowadzi.

 

Odpuścił bym wszystkich asystentów (kamery, asystenci pasa, zjazdu i inne bzdety), miałem w f10, mam w f33 ale w ogóle się tego nie używa jak jesteś ogarniętym kierowcą. Fajnie mieć, ale jak trzeba oszczędzać to nie bierz.

Opublikowano
Adaptacyjne zawieszenie M zdecydowanie polecam. Tryb comfort jak jadę z rodziną, jak jadę sam sport albo sport plus. W przypadku pakietu M dopłata jest mniejsza. Ja mam AWD więc miałem mniejszy dylemat ponieważ przy xdrive i Mpakiecie jest zwykłe zawieszenie.

...

 

 

rkmi09 mylisz się .. :wink: do xdrive i mpakietu można zamówić adaptacyjne zawieszenie M.. :D Ja to zamówiłem i czekam na odbiór auta w maju.... :D

polecam adaptacyjne LEd-y...

 

Robs2003 to mnie źle zrozumiałeś. W xdrive nie można mieć zawieszenia M pakietowego ale adaptacyjne już tak. Napisałem tak ponieważ moim zdaniem jedynym sensownym wyborem jest zawieszenie adaptacyjne i takie oczywiście posiadam i gratuluje

 

wyboru.

 

Jeśli chodzi o napęd xdrive, to jednak nie ma się co oszukiwać, jest zdecydowanie bezpieczniej. A te kilka dziesiątych litra paliwa więcej czy 0.1 s gorsze przyśpieszenie (chociaż niektóre wersje AWD przyśpieszają lepiej niż RWD) jest niezauważalne.

 

 

poprawiłem cytowanie - Randall

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Opublikowano

Xdrive bym odpuścił, na dobrych oponach naprawdę ciężko wyprowadzić współczesne beemki z równowagi nawet na śniegu, na suchym/lekko mokrym możesz cisnąć do woli. A bez x jest szybsza, mniej pali, mniej się psuje, no i są ronda ;)

 

na mokrym wyjazdy z rond lub miejskich zakrętów w 4x4 zdecydowanie lepiej, w rwd kontrola trakcji się włącza i auta nie jedzie.

ale z drugiej strony, moja rwd jak wczoraj ściągałem zimówki - przód jeszcze może sezon by się nadały, tylne zdarte ;) kto te ronda wymyślił? :wink:

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

Opublikowano

Lepiej czyli gorzej :) z rond to się powoli wyjeżdża. Oczywiście bokiem ;)

A tak na serio, 4x4 to bym wolał audi, xdrive jest jednak gorszy. No nic, nie chcę tu zaczynać odwiecznej burzy forumowej rwd vs awd. Każdy niech sam rozważy czego potrzebuje.

Opublikowano

- M pakiet - :cool2:

- asystenty i inne badziewia - :nienie:

- przedłużenie gwarancji - jak się będzie kończyć fabryczna

- przyciemniane szyby z tyłu - kwestia gustu, dla mnie zalatuje tanim tuningiem

- lepsze audio - każde w F30 gra średnio, te droższe tylko więcej kosztują. Aspekty audiofilskie należy tu pominąć bo żaden z tych zestawów nie chodzi w takiej lidze.

- sportowy automat - :cool2:

- adaptacyjne zawieszenie sportowe M - jak lubisz komfort to zwykłe (ale jest słabe przy dynamicznej jeździe i nie polecam) a jak sport to stałe M

- sportowe hamulce M - hamują tak jak zwykłe, ale wyglądają profi :D ino felga poniżej 18" nie wejdzie.

- skórzana tapicerka - kwestia upodobań, ja nie lubię skóry a bardzo lubię alcantarę, która jest również lepsza na dłuższą metę bo nie wygląda jak wysiedziana po 2-3 latach.

 

- LED'y bo bez wygląda koszmarnie, adaptacyjne tylko jeśli dużo jeździsz po zmroku w trasie

- zwróć uwagę czy w LCI w standardzie jest składana tylna kanapa

- bluetooth z usb - must have

- z navi ekran i pokrętło iDrive lepiej wygląda, ale to chyba nie jest warte 10kzł

- czujniki parkowania - must have, przynajmniej z tyłu.

- ponegocjuj z dealerem drugi komplet kół na zimę przy zakupie auta

Opublikowano

Dzieki wielkie wszystkim ktorzy sie wypowiedzieli.

 

Raczej zrezygnuje z kamery SurroundView, adaptacyjnego zawieszenia M i hamulcow M.

 

Myslalem ze w "zwyklym" radiu jest bluetooth, wychodzi na to ze nie ma, czyli bede musial dokupic jakis pakiet nawigacji.

 

Na pewno tez doloze oparcie ledzwiowe i czujniki parkowania.

 

Kolejne rady mile widziane

Opublikowano

:D

Aż dziwne, że nikt jeszcze nie napisał o tym:

podgrzewana kierownica

 

Podgrzewana kierownica bajka ;) często używałem i bardzo sobie chwalę ten gadżet bo to tylko 800pln na całej konfiguracji. Zawias adaptacyjny też bardzo sobie chwalę, ale mam Xa wiec innego wyboru nie było poza standardowym. LEDy adaptacyjne super i też polecam. Mam natomiast mieszane odczucia co do asystenta zmiany pasa ruchu którego mam i gdybym konfigurował ponownie 4er wziąłbym zamiast tego surround view, bo częściej parkuje przy wysokich krawężnikach niż nie widzę kogoś w lusterkach. Heble M pięknie wyglądają i dla samego wyglądu bym je dobrał ponownie. Co do nagłośnienia Hifi daje juz rade, ale jak Ci malo to z HK będziesz zadowolony. Trzeba odsłuchać jednego i drugiego w tym samym modelu i w HK dobrze ustawić equalizer.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Aż dziwne, że nikt jeszcze nie napisał o tym:

podgrzewana kierownica

Pisałem :8)

 

Myslalem ze w "zwyklym" radiu jest bluetooth, wychodzi na to ze nie ma, czyli bede musial dokupic jakis pakiet nawigacji.

Nie musisz zamawiać nawigacji żeby mieć Bluetooth. Wystarczy bodajże tylko opcja "Zestaw głośnomówiący z interfejsem USB".

Instagram: @kolczasty
Opublikowano

Pozwolę się podłączyć do Kolegi - zamówienie składam już w poniedziałek, stąd ostatnie emocje

 

U mnie Zestaw głośnomówiący z interfejsem USB 6NH jest opisany jako w standardzie

 

Mam dwa pytania:

 

Czy Ledy adaptacyjne z zewnątrz wyglądają tak samo jak Ledy "nie adaptacyjne" ?

Czy z zawieszeniem sportowym M będę mógł normalnie jeździć z rodziną czy lepiej wtedy wybrać standardowe ? Pakiet MSport będę miał.

 

I jeszcze jeden odwieczny dylemat

 

320i or 320d - dopłąta do raty miesięcznej 50 PLN przez 4 lata.....do D oczywiście

Opublikowano

Zawiecha M jest tylko 1 cm nizej od standardowego.

Tyle ze inne amory, inaczej zestrojone- daje rade.

Jedyny sluszny wybor :cool2:

a 320i czy 320d?- nawet nie zaczynaj.... :lol:

Opublikowano

Ja bym Ci jednak sugerował przejechać się zawieszeniem M, bo drogi jakie mamy każdy wie, żebyś potem nie pisał, że komfort jak na sankach ;) Mi przy 19 stkach jak usztywnię zawias, na gorszej drodzę, czy nierównej kostce takie słowa się cisną na usta na drogowców, że nie będę cytował... a moje zawieszenie adaptacyjne i tak jest mniej sztywne od stałego M.

Dlatego uważam, że adaptacyjny zawias w naszych warunkach jest dobrym kompromisem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.