Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich użytkowników forum.

Mam dziwny problem z ukladem chłodzenia mojej BMW. Silnik się przegrzewa, wydaje się być duże ciśnienie, chociaż nie mam możliwości porównania z innym 320d, pompa wody działa, spalin w ukladzie nie ma, chlodnica cały czas zimna, co wskazywałoby na termostat, i chciałbym go wymontowac i pojeździć bez niego aby wstępnie zdiagnozować problem, jednak gdzieś na forum czytalem że jeżdżąc bez termostatu i tak będzie cały czas mały obieg. Moje pytanie brzmi czy to prawda i czy uda mi się tak zdiagnozować problem? Auto ma normalną moc do tego zastrzeżeń nie mam, ale nie ujade nim 10km bo temperatura z testu 7 jest ponad 100°C, wiatrak się włącza (elektryczny nie mam visco ) , ale to nic nie daje. Uznalem że do mechanika auta nie oddam bo to pieniadze w bloto ktore przeznacze na narzedzia, po prostu nie mam zaufania do mechaników z autopsi.

Pozdrawiam i czekam na porady.

Opublikowano

Pytasz

i tak będzie cały czas mały obieg. Moje pytanie brzmi czy to prawda
Tak to jest prawda, ale ci nie będzie przeszkadzać w diagnozie.

Jak masz dobrą pompę , zimną chłodnicę a silnik się przegrzewa to by wskazywało na termostat , albo zapowietrzony układ.

Wydłubywanie termostatu to rzeźba i pracochłonny eksperyment nie lepiej to od razu wymienić na nowy ? Jak masz stary termostat to i tak na niego czas.

W twoim opisie czegoś nie zrozumiałem , piszesz że chłodnica zimna a wentylator pracuje ? czy górny wąż do chłodnicy jest gorący ? a dolny zimny ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
chłodnica jest zimna wyczuwam ręką, gorny wąż ten gruby jest gorący w miare nagrzewania silnika, układ raczej zapowietrzojy nie jest bo gorące powietrze leci normalnie nie ma z tym problemu, jednak jest jeszcze jeden objaw mojego problemu a mianowicie jak rozgrzeje auto nawet do 80°C, zgasze go to na drugi dzien jak silnik jest zimny to po odkrecniu korka wody i tak z pół litra wyleci z bombelkami powietrza. Jaki jest sposób na jadze bez termostatu? czas mam na wyjecie go i umiem klucze trzymać więc to nie problem:)
Opublikowano
To chyba naturalne aby chłodnica była zimna ? Nie wiem dokładnie u mnie sprawa wygląda tak w benzynie, układ sprawny w pełni odpowietrzony wiatrak się załącza przy około 95-96 stopni jeżeli mocniej docisnę autko temperatura spada nawet do 75 co by świadczyło o otwierającym się termostacie mimo to chłodnica jest zimna.
Opublikowano
marcin5001, naturalne że zimna jak jedziesz, bo pęd powietrza ją chlodzi, ale gdy stoisz to po otwarciu termostatu chlodnica powinna sie nagrzac bo przecież ciepła woda ją ogrzewa, a do puki wentylator się nie włączy to nic jej nie schladza.To jak z tym wyjeciem termostatu ? Ktoś ma patent aby to zadzialalo?
Opublikowano
Jedynie usunąć bimetal tzn środek termostatu i założyć sama obudowę ale tak jak kolega falszewice radził ja przy takiej robocie odrazu bym wymienił bo w 320d jego wymiana nie należy do przyjemnych a dojdzie to 2x jeszcze odpowietrzanie itd
Opublikowano
Właśnie dzisiaj spróbowałem tak zrobić, okazało się że mam pekniety ten ząbek na którym opiera się termostat, i to go blokowało że się nie otwierał, złożyłem samą obudowę bo puki co nie mam kasiorki na nowy termostat, ale okazało się że nic to nie dało, silnik po 5km ma 100°C, a w dodatku takiego mała złapał że ciężko pod górkę podjechać, co to może być czy to normalne że nie ma mocy po wyciągnięciu samego termostatu? A i jeszcze jedno, obroty nie trzymają się na około 830 jak z termostatem wcześniej tylko na 1100/1200, jaka tego przyczyna pompa wody ma takie opory bez termostatu że silnik musi dawać nadwyżkę paliwa powiększając obroty?
Opublikowano

Pamiętaj żeby nie jeździć na wodzie bo woda może mieć za niską temperaturę wrzenia dla twojego układu.

W dobrze działającym samochodzie puszczenie na przelot termostatu to skutkuje niedogrzaniem przez co będzie więcej palił ale w miarę normalnie jeździł.

W twoim wypadku to bym się upewnił czy jest dobrze odpowietrzony i czy masz obieg , sprawdź mały przelew , może pompa nie wydajna albo obstrukcje w obiegu co jest rzadkością.

Historia ze stratą mocy i podwyższonymi obrotami nie powinna mieć miejsca , czyli coś nowego doszło, możne tryb awaryjny ale chyba nie, posprawdzaj czy czegoś nie rozpiąłeś itd.

To co sie dopatrzyłeś jako uszkodzenie termostatu to może tak miało być ? (nie wiem) a problem jest gdzie indziej ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Ewidentnie uszkodzona była obudowa termostatu, który nie leżąc na swoim miejscu nie mógł się otwierać, to muszę wymienić ale na 99% nic nie odpialem żeby silnik wszedł w tryb awaryjny, dziwne bardzo z tymi obrotami i brakiem mocy
Opublikowano

Problemy się mogą nakładać , podpiąć pod kompa coś powinno wykazać , zrobić tz life data itd.

Jak strzela w dolot to mogło uszkodzić przepływkę ale chyba już ją odpinałeś i było bez zmian ?

Jednym słowem to by się przydała dobra analiza warsztatowa, a to zabiera czas i kosztuje.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Mam kabel diagnostyczny do bmw tylko od kumpla musze pożyczyć laptopa z XP to inpe zainstaluje i postaram się z tym poradzić z waszą pomocą bez pomocy mechanika , przeplywke odpinalem i jest jeszcze gorzej bo dymienie dochodzi na czarno, wiec chyba przeplywka w porządku, myślałem nad chlodniczka spalin może ona jest nieszczelna ale wtedy by mi chyba na biało kopcił a to nie występuje u mnie :/ turbina też się chyba buja bo słychać gwizd tak jak było przed operacją wyjścia termostatu, i ręką czuć z odlotu że ciągnie.

Ktoś ma jakieś propozycje?

 

 

 

 

 

 

Przyczyną braku mocy było faktycznie wypiecie się rury z turbo, nawiasem mówiąc zero luzów na wirniku z czego się ogromnie cieszę, czekam na wypłatę i wkładam nowy termostat, zwróciłem też uwagę że termostat egr jest otwarty cały czas, co może to powodować, wolniejsze nagrzewanie czy przegrzewanie? Myślę także o wywaleniu egra :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Dziwna sprawa się stała, wymieniłem termostat, zalalem borygo, odpowietrzylem, niby wszystko gra jednak otwiera się on w 100st, chłodnica gorąca, wiatrak czasem wie włączy czasem nie, o co tu może chodzić? Termostat egr może się przyczynić do tego? Może gdzieś jest Nie szczelność i po prostu się zapowietrza powolutku i za kilka dni znowu gotowanko będzie? Za błędy wybaczcie pisze z telefonu kobiety i nie mogę się połapać :)
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam Wszystkich użytkowników.

Jestem nowy na forum więc od razu chciałbym podziękować za przyjęcie do grupy.

Mam problem ze swoim autem e46 323i 170km.

Auto kupiłem od znajomego z problemem ciągle pracującego wiatraka chłodnicy (Na postoju, podczas jazdy na włączonym i wyłączonym silniku oraz na włączonym i wyłączonym zapłonie) Pamiętam sytuacje, że całkiem niedawno znajomemu pękł zbiornik wyrównawczy i wymienił na nowy a problem z wiatrakiem trwał. Następnie ja odwaliłem bandycki numer i teraz uwaga :D

Jakiś tydzień temu pomyliłem butelki i zamiast wody demineralizowanej dolałem 0,5l elektrolitu zrobiłem na tym jakieś 30km :evil: gdy się zorientowałem przepłukałem układ.

Wcześniej nie wpatrywałem się w pracę tego układu bo temperatura na wskaźnikach była ok a teraz przyglądam się często i zauważyłem następującą rzecz. Po przyjechaniu z pracy ok 30km. dostała porządną przegzówkę kilka razy uchyliłem korek i zaczęła z niego lecieć woda jakby się gotowała, a na wskaźniku temperatura stała w pionie. Gdy samochód ostygnął poziom cieczy chłodzącej w moim przypadku wody po którymś płukaniu był w normie a wody wyleciało sporo.

I teraz mam pytanie czy mam się zacząć przygotowywać do poważniejzego remontu typu uszczelka pod głowicą czy raczej sprawa jest mniej bolesna finansowo?

Tu mała galeria z rozbierania czujników o którychś przeczytałem na jakimś forum w termostacie oraz przy rurze w dolnej części chłodnicy.

Aaaa i pytanie o kostkę która jest na 1 zdjęciu do czego może służyć bo była odłączona.

Z góry dziękuję za podpowiedzi i pozdrawiam.

https://zapodaj.net/07c6322a51137.jpg.html

https://zapodaj.net/2e4237f12ff02.jpg.html

https://zapodaj.net/f79ebc5f371eb.jpg.html

https://zapodaj.net/20a048953e7ea.jpg.html

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.