Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 201
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

mam pytanie odnośnie wymiany uszczelniaczy u Ciebie, jak wygląda teraz sprawa ze spalaniem oleju?

 

Jeśli chodzi o mody to rewelka :) Szacunek za poświęcony czas i efekty końcowe :) Zastanawiam się również nad zmianą koloru listew, tylko nie wiem co lepsze: oklejanie czy lakierowanie... (oczywiście czarny połysk)

Opublikowano

Ja teraz z perspektywy czasu oczyściłbym i pomalował listwy w czarny mat sam, a na klar na wierzchu oddał do lakiernika.

 

Auto pali mi więcej oleju niż wcześniej po wymianie uszczelniaczy. Było 6L / 10 000, jest koło 10L / 10 000. Niedługo oddaje auto do innego mechanika bo straszną kaszanę mój dotychczasowy odwalił.

Opublikowano

też mnie właśnie czeka wymiana uszczelniaczy, byłem ostatnio na rozmowie. Tylko że mój jak do tej pory wciągnął 2l/8000 km. Olej 5W30. Mi znowu powiedział żebym się wstrzymał i zmienił olej na 5W40 i zobaczył co będzie się działo. mam akurat 320i, mówił że mogą wciągnąć nawet do 3l oleju od wymiany do wymiany. Chyba zależy jak kto kręci. uszczelniacze na pewno mam do wymiany, bo czasami puści bąka.

 

Będę się obserwował temat i powodzonka z tym olejem. Bo na razie to tragedia....

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Po drobnej szkodzie parkingowej...

 

http://i.imgur.com/nbIKrcI.jpg

 

Wpadł też nowy znaczek na maskę:

http://i.imgur.com/aHsr2dt.png

 

I jeszcze taka fotka z korka po wypadku na autostradzie A1:

http://i.imgur.com/BN8Z6VN.jpg

 

:8)

 

Jakby ktoś potrzebował zderzak PreLCI zwykły to zapraszam do działu giełda. Wystawiłem też soundgenerator z 130i, jakby ktoś chciał spróbować, ja jednak wolę jak jest cicho.

Opublikowano
też mnie właśnie czeka wymiana uszczelniaczy, byłem ostatnio na rozmowie. Tylko że mój jak do tej pory wciągnął 2l/8000 km. Olej 5W30. Mi znowu powiedział żebym się wstrzymał i zmienił olej na 5W40 i zobaczył co będzie się działo. mam akurat 320i, mówił że mogą wciągnąć nawet do 3l oleju od wymiany do wymiany. Chyba zależy jak kto kręci. uszczelniacze na pewno mam do wymiany, bo czasami puści bąka.

 

Będę się obserwował temat i powodzonka z tym olejem. Bo na razie to tragedia....

 

1L/4000km... wstrzymaj sie z uszczelniaczam i przejdz na motul xcess 5W40. Jezeli ci zuzycie spadnie do 1L/6000 km to wymien sruby aluminiowe pod pokrywa glowicy

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Zmien na Motul xcess 5W40 powinienes siagnac 1L/6000 km. To juz jest bardzo dobrze.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
1L na 4 tyś km to dużo czy mało? Ja mam u siebie zalany Motul X-cess 5W30

Tak jak pisze Rivasi, 1L na 4 tyś bym przyjął z pocałowaniem ręki. Mój cel to nie dolewać między wymianami, czyli 1l / 12 000.

 

Marvel gratki za ulepszenie autka :D liczyłeś inwestycje w to auto pewnie któryś tyś pękł :)

 

Liczę. Z felgami, oponami i mechanikami już pięciocyfrowa kwota pękła jakiś czas temu. Jednak dzięki niskiej cenie zakupu i tak jeszcze nie dobiłem do kwoty, którą musiałbym zapłacić za 325i z Niemiec + sprowadzenie + akcyza. A wiem co mam i wiem że wszystko robione jest na dobrych częściach i w dobrej technologii. :norty:

 

Szykuję się do serwisu, zawieszenie (4 wahacze przód, gumy stabilizatora, amortyzatory plus ich poduszki tył) i uszczelnienie skrzyni (uszczelniacz wału i wybieraka). Części już kupione więc też o tysiaczka portfel chudszy. :cry2:

 

No i parę modów wpadnie ale na razie sza :) :8)

No może mały spoiler, 2.5 moda:

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161014/4f9c82ac3139790133708e68881e0cf2.jpg

 

Co do spalania oleju - spróbuje jeszcze Archoila przed otwieraniem serca. W przyszłym miesiącu pójdzie cały świeży olej + filtr + płukanka Liqui Moly + Archoil, tylko jeszcze nie wiem który. Rivasi który polecasz? :D

Opublikowano
1L na 4 tyś km to dużo czy mało? Ja mam u siebie zalany Motul X-cess 5W30

Tak jak pisze Rivasi, 1L na 4 tyś bym przyjął z pocałowaniem ręki. Mój cel to nie dolewać między wymianami, czyli 1l / 12 000.

 

 

1L/12000 nie do osiagniecia wedlug mnie (ale chcialbym sie tu mylic) przy N52B25. 1L/10000 to juz wyczyn. Jest za duzo zrodel mozliwych ubytkow.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Czyli przy silniku N46 2L oleju na 10 tyś. km jak sobie wypije to jest ok :) no ho ho dużo trochę jak dla mnie ale skoro potrzebuje sobie trochę wypić bo go tak skonstruowali to cóż olej drogi nie jest :)
Opublikowano
U mnie przy tym silniku pije 1L od wymiany do wymiany ok 12k, przebieg 130k tylko uszczelka miski olejowej zapocona zastanawiam się czy to robić przy następnej wymianie oleju
Opublikowano
Właśnie przejrzałem cały Twój temat.. gratuluję pracy włożonej w samochód!

Może też bym tak pomalował listwy wewnątrz auta.. ;)

Dzięki!

 

Dobrze radzę, na malowanie klarem oddaj listwy lakiernikowi :) resztę spokojnie można zrobić samemu.

Opublikowano
Sam. Folia to Oracal 970.

 

 

Marvel, możesz mi powiedzieć ile mniej więcej foli wykorzystałeś na listwy i tunel? arkusz 100x152 wystarczy ?

Opublikowano
Sam. Folia to Oracal 970.

 

 

Marvel, możesz mi powiedzieć ile mniej więcej foli wykorzystałeś na listwy i tunel? arkusz 100x152 wystarczy ?

Ja brałem 152 x 20cm, ale ja robiłem tylko dwie listwy na desce, bez drzwi i listwy wokół gałki zmiany biegów.

 

152 x 1m z luzem Ci wystarczy, tu masz jakieś wymiary z netu:

http://i.imgur.com/w5HUqsO.png

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Apropost zjadania oleju w N52. Mój zjada od wymiany do wymiary ( 10k ) wcina 1.0-1.2 litra. Spalanie na poziomie 13 litrów średnie.
Opublikowano

Dawno nie pisałem w temacie, więc może mały update...

 

Na pierwszy ogień poszło założenie przedniego PDC. Sprawa o tyle skomplikowana że zrobiłem wszystko samemu - łącznie z wiązką. Kupiłem 5m kabla 12-żyłowego, wtyczkę po stronie modułu i używaną wiązkę PDC na tył za parę złotych (wtyczki są takie same). Przewód nie jest lutowany, pod maską części "od czujników" i "do modułu" są połączone na 12-pinowym złączu. Całość zaizolowana oczywiście materiałową taśmą taką jak OEM.

 

Cały problem to dostać się stąd:

1.jpg

 

... do modułu w bagażniku koło akumulatora.

2.jpg

 

Oczywiście do wymiany moduł:

3.jpg

 

Żeby nie zniszczyć nowopomalowanego zderzaka wiercąc otwory pod PDC, kupiłem takie narzędzie:

4.jpg

 

Jest to "praska" wycinająca idealne otwory, zaginająca lakier do środka. Świetna rzecz. Identyczna w zestawie z BMW kosztuje bagatela 1300 zł :shock: A taką sama od Skody Superb w ASO kupiłem za 65zł.

5.jpg

 

Praskę moge sprzedać dalej za parę zł bo mi już się nie przyda.

 

Ostatecznie wyszło to tak:

6.jpg

 

Poaktualizowałem sobie kilka modułów, i moje byłe Audi A3 przydało się jako bardzo duży zasilacz stabilizowany :8)

7.jpg

 

Wpadł też pakiet zima. Jak się okazało aktualne opony zimowe są już bardzo marne więc w przyszłym tygodniu wpadną nowe Goodyear Ultra Grip 9 w września 2016 :)

8.jpg

 

Wpadł również moduł FRM2, by poprawnie działał asystent świateł długich FLA. Dodatkowo zakodowałem Welcome Lights - po otwarciu auta z pilota zapalają się ringi, halogeny, tylne postojówki i rejestracja.

Niestety kupiłem zbyt dobry moduł - przy module pod światła skrętne nie działa poziomowanie lamp jeśli nie masz AHL (jak ja). Na dniach wpadnie odpowiedni moduł XE, a moduł AHL (sprawdzony, 100% sprawny) jest na sprzedaż w dziale "Części", podobnie jak mój moduł FRMFA pod ksenony.

 

Asystent długich działa bardzo dobrze, tylko jeden raz nie zauważył tylnych świateł pojazdu w większej odległości przede mną i czasem jasne znaki drogowe powodują wyłączanie długich. Poza tym fajny bajer, na pewno lepszy od kompasu :)

 

Acha, w międzyczasie wpadły też nowe markery LED:

9.jpg

 

Auto w zeszłym tygodniu przeszło większy serwis:

10.jpg

 

Zawieszenie:

- Tylne amortyzatory, osłony i odboje Sachs, mocowania amortyzatorów górne i dolne Lemforder

- Wszystkie przednie wahacze Lemforder i Meyle HD

- Gumy stabilizatora FEBI

Auto dużo mniej pływa w zakrętach i nie "tłucze się" na dziurach.

 

Serwis skrzyni biegów:

- Uszczelnienia wału i wybieraka, pojawiły się wycieki.

- Olej w skrzyni biegów Motul Multi DCTF (kompatybilny z moją skrzynią)

O ile sama skrzynia wbija biegi tak samo, z lekkim oporem, to znikneło prawie całkowicie wycie podczas przyspieszania i hamowania silnikiem ("statek kosmiczny").

 

Serwis olejowy:

- Płukanka Liqui Moly Pro-Line

- Olej Valvoline SynPower 5W40 LL-01, wcześniej był Motul XCess 5W40

- Dodatek rewitalizujący uszczelnienia Archoil AR2300

- Filtr oleju Bosch

Na razie na Valvoline auto chodzi bardzo przyjemnie, cicho do tego stopnia że zacząłem słyszeć hałas dwumasy (znikający po wciśnięciu sprzęgła) :D więc prawdopodobnie na wioskę wpadnie sprzęgło, dwumas i łożysko w skrzyni. Zobaczymy czy poprawa pracy silnika wynika ze świeżości oleju czy rzeczywiście Valvoline jest lepsze od Motula.

No i zacząłem walkę ze spalaniem oleju, wlałem Archoil AR2300, przejadę 7-8k km i kolejna wymiana. Na razie na 300km silnik nie spalił nic, przynajmniej wg wskazania komputera.

 

Oczywiście po serwisie zawieszenia auto wjechało również na geometrię laserową przód i tył:

11.jpg

 

... no i można powiedzieć że jest prawie gotowe na zimę :)

Opublikowano
Pełen komplet, ringi po wymianie od razu dają dużo świeższy efekt. Szkoda tylko że nie zrobiłeś fotki w dzień
http://s32.postimg.org/8t3axzpc5/podpis_Forum_BMW.png
Opublikowano
Pełen komplet, ringi po wymianie od razu dają dużo świeższy efekt. Szkoda tylko że nie zrobiłeś fotki w dzień

 

no bo wdzien pre lift nie swieca :)

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Pełen komplet, ringi po wymianie od razu dają dużo świeższy efekt. Szkoda tylko że nie zrobiłeś fotki w dzień

 

no bo wdzien pre lift nie swieca :)

 

Haha, BANG :twisted:

http://s32.postimg.org/8t3axzpc5/podpis_Forum_BMW.png
Opublikowano
Pełen komplet, ringi po wymianie od razu dają dużo świeższy efekt. Szkoda tylko że nie zrobiłeś fotki w dzień

 

no bo wdzien pre lift nie swieca :)

 

Haha, BANG :twisted:

Otóż świecą. :)

 

http://i.imgur.com/14a25JX.jpg

 

Auto brudne jak świnia. W rzeczywistości są trochę mniej zielone, choć prawa ma trochę inny odcień niż lewa. Ale po przejściach z innymi markerami nie chce mi się z tym walczyć. Świecą, nie są żółte, nie kosztowały 500zł. ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.