Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam problem w aucie znajomego z głośną pracą silnika, nie ważne czy na luzie czy na biegu. Na 100% nie jest to też obrócona panewka. Podejrzewałem z poczatku koło dwumasowe ale jak się przejechałem autem nic podczas ruszania nie łupie w pedał sprzęgła oraz auto się nie telepie. Dźwięk jest taki jakby coś wpadałą w strasznei moce wibracje.

 

Dodatkowo problem jest ze smrodem spalin dostającym się do kabiny. Początkowo myśleliśmy ze znajomym, że był to problem wtryskiwaczy. Na dwóch cylindrach były korekcje po 3.0 na pozostałych dwóch około 07-1.0. Wtryski zostały wymienione dzisiaj na nowe i problem niestety nadal jest :mad2: Teraz myślimy także, że byc może jest to problem z katalizatorem ale komputer nie zgłasza żadnych błędów lub może wydech? Smród jest podobny do diesla bez katalizatora. katalizator przepaliliśmy na autostradzie z nowymi wtryskami. Przejechaliśmy jakieś 150km i nic nie dało.

 

Pacjent E90 M47N2 2005r fabrycznie bez DPF. Przebieg 141tyś.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Smród spalin - sprawdzaliście chłodniczkę EGR?

 

Telepanie - sprawdzaliście koło pasowe i poduszki silnika?

3A0jS9b.png
Opublikowano

Chłodniczki nie sprawdzaliśmy aczkolwiek po otwarciu maski pod maska nic nie śmierdzi, głownie z koncówki rury wydechowej. Zaraz dokładnie zaraz ją obadamy.

 

Poduszki silnika były jakoś ostatnio wymieniane przez poprzedniego właściciela. Powodu dokładnie nie znam ale podejrzewam, że też miał problem z wibracjami mocnymi ale to chyba nic nie pomogło. Ewentualnie jakis Janusz mechanik wsadził i mogły sie znowu uszkodzić.

 

Koło pasowe było wymieniane na nowe w 2009r ale to też jeszcze dzisiaj sprawdzimy.

 

Co do śmierdziela podejrzewamy albo nieszczelność w plecionce za katalizatorem albo sam katalizator padł.

Opublikowano
Witam.

Smród jest podobny do diesla bez katalizatora.

 

a Saabie miałem coś podobnego....jak się okazało pękł mi kolektor wydechowy. Mikroszpara, która po energicznej jeździe, na wolnych obrotach wypuszczała spaliny pod maskę i potem do kabiny

Opublikowano

Winowajcę mocnych wibracji na obrotach chyba juz mamy, brak mocowania łączącego katalizator do skrzyni biegów przez co katalizator obijał sie o dzwon skrzyni.

 

Ciekawe czy tak silne wibracje wydechu mogły spowodować jakieś rozszczelnienie lub pęknięcie plecionki za katalizatorem.

Opublikowano
Witam mam takie pytanie wymontowałem kolektor wydechowy e60 ten orginał i jest popękany jest sens próbować to spawać czy wymienić na żeliwny robił to już ktoś
Opublikowano

Dzisiaj stała sie bardzo dziwna rzecz. Wsadziliśmy z kolega mocowanie katalizatora którego nie było, ktore teoretycznie miało pomoc na buczenie na wysokich obrotach ale niestety nie pomogło to w 100% auto nadal buczy powyżej 3k obrotów. Ale co najdziwniejsze, smród wewnątrz kabiny i z wydechu zniknął :mrgreen: okazało sie ze przy łączeniu turbo z katem była jakas nieszczelność i wydech nie dolegał zbyt dobrze. Nowe mocowanie, juz nic nie śmierdzi, wszystko idealnie.

 

Teraz pozostała kwestia lekkiego buczenia. Moze i to bedzie faktycznie dwumasa aczkolwiek nie jestem 100% pewien.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skoro tam było coś dłubane to może kolektor też ma najlepsze czasy za sobą i gdzieś jest uszkodzony np. w środku gdzie nie widać.
3A0jS9b.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.