Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

A więc tak. Najważniejsze informacje.

 

1. BMW X5 e53

2. Rok produkcji 2004 polift

3. Model silnika N62

 

A więc:

Stało mi się to co jest w załączonej broszurce serwisowej od BMW z 2006 roku.

Mówi ona o możliwym pojawieniu się w filtrze oleju całego lub zmielonego zaworka zwrotnego.

Ja w zeszły piątek znalazłem cały (3 części). Czuję się jak bym wygrał los na loterii.

Podobno można krótki czas bez tego jeździć. Muszę dotrzeć na koniec kwietnia do Polski 1000km. Czy to bezpieczne?

Czytałem gdzie na ANG forach ,że niektórzy bez tego jeżdżą dłuugo. Ja chce to zrobić ale muszę wytrzymać do końca miesiąca.

Czy dobrze rozumiem ,że ten zaworek-wentyl zapobiega sływaniu oleju z góry silnika po jego wyłączeniu? Czyli zimny start trochę mniej smarowania? Jak dużo mniej?

Dodam ,że wymieniłem czujnik ciśnienia od razu bo podobno się zepsuł. Ciśnienie układu smarowania zmierzone ,nie wiem ile ale w BMW powiedzieli - książkowe.

 

Od momentu znalezienia tego jeżdżę do pracy żony autem. Ratunku :)

 

http://images77.fotosik.pl/498/66983c1d4d2f7ea7.jpg

http://images78.fotosik.pl/497/afadb70564bb0755gen.jpg

Wiek nie gra roli ,ważny jest stan.
Opublikowano
Tobie chyba chodzi o zaworek w filtrze oleju ? jezeli tak to wiele osob z tym jezdzi przez bardzo dlugi czas i nawet nie zdaje sobie sprawy ;) Ja chyba przez rok jezdzilem z tym i czasami byl tzw jedno sekundowy warkot przy odpalaniu. U mnie po prostu ten zaworek czesto niedomagal. Wymienilem cala podstawe filtra oleju na uzywke(brak zamienikow) i jest teraz ok . Nic sie nie stanie jak jakis czas pojezdzisz.
Opublikowano

Tak i nie.

Wiele aut ma ten zaworek umieszczony poprostu w puszce filtra oleju ,natomiast inżynierowie z BMW przewidzieli umieszczenie jego w samej pompie oleju. Wyżej zamieszczona informacja (Service Information Biuletin) z BMW mówi o możliwym urwanym zaworku zwrotnym znalezionym w filtrze oleju.

U mnie (N62)wymiana filtra polega na wsunieciu nowego wkładu (na zdjęciu) w otwór w pompie oleju. Dochodzi do tego wewnątrz wkładu filtra plastikowy drążek z otworami na który nakładam filtr oleju. On też posiada jeszcze jeden zaworek.

 

Dzięki za odpowiedź.

Wiek nie gra roli ,ważny jest stan.
Opublikowano
Tobie chyba chodzi o zaworek w filtrze oleju ? jezeli tak to wiele osob z tym jezdzi przez bardzo dlugi czas i nawet nie zdaje sobie sprawy ;) Ja chyba przez rok jezdzilem z tym i czasami byl tzw jedno sekundowy warkot przy odpalaniu. U mnie po prostu ten zaworek czesto niedomagal. Wymienilem cala podstawe filtra oleju na uzywke(brak zamienikow) i jest teraz ok . Nic sie nie stanie jak jakis czas pojezdzisz.

 

Czy miałeś to w silniku m62 czy n62?

Mam ten sam problem :( Czasem sekundowy gruchot pojawia się juz nawet po godzinie po zgaszeniu i brzmi jak by któryś napinacz rozrządu upuszczał swoje ciśnienie i niedomagał aż go nie dostanie.

Wie ktoś czy zawór zwrotny w m62 jest rowniez w puszce i jest elementem wymiennym :?:

Opublikowano

m62tu

 

za taki sekundowy warkot odpowiedzialne sa tez zaworki za vanosem ktore po czasie przestaja dzialac - tzw ,,non return valves'' Ja tego nie robilem ,ale slyszalem ze koszt jest znikomy. Zapewne zawsze nie masz tego warkotu ? pewnie powiedzmy raz na trzy odpalenia ? Na forach us ludzie robili z takim warkotem 100000 km i nie bylo klopotow. Jak bedziesz sobie kiedys rozrzad robil to tez to ogarnij i po klopocie . Dodam ze warkot pojawia sie czesciej przy odpalaniu w cieplejsze dni ;)ps: Z wadliwym napinaczem mial bys ten warkot dluzszy niz 1- sekundowy

Opublikowano
m62tu

 

za taki sekundowy warkot odpowiedzialne sa tez zaworki za vanosem ktore po czasie przestaja dzialac - tzw ,,non return valves'' Ja tego nie robilem ,ale slyszalem ze koszt jest znikomy. Zapewne zawsze nie masz tego warkotu ? pewnie powiedzmy raz na trzy odpalenia ? Na forach us ludzie robili z takim warkotem 100000 km i nie bylo klopotow. Jak bedziesz sobie kiedys rozrzad robil to tez to ogarnij i po klopocie . Dodam ze warkot pojawia sie czesciej przy odpalaniu w cieplejsze dni ;)ps: Z wadliwym napinaczem mial bys ten warkot dluzszy niz 1- sekundowy

 

Cały rozrzad jak i vanosy mam nowe. Niebawem będę znow zmieniał olej i sprawdzę ten zawór zwrotny.

Mając na półce wolną puszkę filtra sprawdziłem jak on wyglada i jest to poprostu plastikowy grzybek ze sprężynką. Mam rozumieć, ze jest to jedyny zwrotny oleju w tym silniku?

Opublikowano
m62tu

 

za taki sekundowy warkot odpowiedzialne sa tez zaworki za vanosem ktore po czasie przestaja dzialac - tzw ,,non return valves'' Ja tego nie robilem ,ale slyszalem ze koszt jest znikomy. Zapewne zawsze nie masz tego warkotu ? pewnie powiedzmy raz na trzy odpalenia ? Na forach us ludzie robili z takim warkotem 100000 km i nie bylo klopotow. Jak bedziesz sobie kiedys rozrzad robil to tez to ogarnij i po klopocie . Dodam ze warkot pojawia sie czesciej przy odpalaniu w cieplejsze dni ;)ps: Z wadliwym napinaczem mial bys ten warkot dluzszy niz 1- sekundowy

 

Cały rozrzad jak i vanosy mam nowe. Niebawem będę znow zmieniał olej i sprawdzę ten zawór zwrotny.

Mając na półce wolną puszkę filtra sprawdziłem jak on wyglada i jest to poprostu plastikowy grzybek ze sprężynką. Mam rozumieć, ze jest to jedyny zwrotny oleju w tym silniku?

 

 

Jest jeszcze jeden zawór zwrotny , ten co mi wyskoczył ,masz go na zdjęciach. Przynajmniej w N62

Wiek nie gra roli ,ważny jest stan.
Opublikowano

i obudowie filtra oleju powinien byc olej przez rozruchem - po prostu sprawdz to rano przez uruchomieniem silnika . Jak ten zawor nie dziala to w puszce z filtrem masz zupelnie sucho a tak nie powino byc i to czesto sprawia ze slyszysz warkot. Jest tez druga opcja o ktorej napisalem powyzej - sa dwa zawory za vanosami ktore tez jak niedomagaja to bedziesz slyszal ten odglos.

 

tu masz opis jak to zrobic , raczej prosta sprawa:

 

http://www.bimmerboard.com/forums/posts/720836/

Opublikowano
m62tu

 

za taki sekundowy warkot odpowiedzialne sa tez zaworki za vanosem ktore po czasie przestaja dzialac - tzw ,,non return valves'' Ja tego nie robilem ,ale slyszalem ze koszt jest znikomy. Zapewne zawsze nie masz tego warkotu ? pewnie powiedzmy raz na trzy odpalenia ? Na forach us ludzie robili z takim warkotem 100000 km i nie bylo klopotow. Jak bedziesz sobie kiedys rozrzad robil to tez to ogarnij i po klopocie . Dodam ze warkot pojawia sie czesciej przy odpalaniu w cieplejsze dni ;)ps: Z wadliwym napinaczem mial bys ten warkot dluzszy niz 1- sekundowy

 

O co dokładnie chodzi z tymi "non return valves"? Masz pod ręką jakiś link? Akurat czeka mnie robota z vanosami to profilaktycznie bym się tym zajął :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak i nie.

Wiele aut ma ten zaworek umieszczony poprostu w puszce filtra oleju ,natomiast inżynierowie z BMW przewidzieli umieszczenie jego w samej pompie oleju. Wyżej zamieszczona informacja (Service Information Biuletin) z BMW mówi o możliwym urwanym zaworku zwrotnym znalezionym w filtrze oleju.

U mnie (N62)wymiana filtra polega na wsunieciu nowego wkładu (na zdjęciu) w otwór w pompie oleju. Dochodzi do tego wewnątrz wkładu filtra plastikowy drążek z otworami na który nakładam filtr oleju. On też posiada jeszcze jeden zaworek.

 

Dzięki za odpowiedź.

4ry lata mam a wlaciwie nie mam tego zaworku. Tez mi wypadl przy zmianie oleju. Zabieram sie za wymiane pompy ale tak mi sie nie chce...Tyle roboty z tym jest...

Opublikowano

Widzisz ,ja ze względu na tę pompę przełożyłem moją wymianę reduktora na troszkę później. Za dwa tygodnie zaczynam E do C robić a to też trochę kosztuje.

Ale kamień mi z serca spadł ,że mogę z tym w trasę do Polski jechać.

Wiek nie gra roli ,ważny jest stan.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

08 non-return valve 2 09/1998 11121706921 $20.14

09 GASKET-FLANGE 2 09/1998 11141435023 $12.74

10 Hex bolt with washer M6X20 2 09/1998 11131439736 $0.84

 

W polsce widze ,ze wyjdzie okolo 120 zl za wszystko

 

Dokladnie , taki jednosekundowz warkot to te zaworki. W wiekszosci przypadkow wymiana napinacza nic nie dala. Czesto ludzie z tego co widze robia rozrzad i nadal maja warkot bo zapominaja o tych zaworkach.

Opublikowano
08 non-return valve 2 09/1998 11121706921 $20.14

09 GASKET-FLANGE 2 09/1998 11141435023 $12.74

10 Hex bolt with washer M6X20 2 09/1998 11131439736 $0.84

 

W polsce widze ,ze wyjdzie okolo 120 zl za wszystko

 

Dokladnie , taki jednosekundowz warkot to te zaworki. W wiekszosci przypadkow wymiana napinacza nic nie dala. Czesto ludzie z tego co widze robia rozrzad i nadal maja warkot bo zapominaja o tych zaworkach.

 

 

dziekuje :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.