Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Nadszedł czas wymiany łańcucha rozrządu w moim 2007 BMW E60 520d M47N2. Zakupy rozpocząłem od zestawu łańcucha rozrządu SWAG 99130348 oraz SWAG 99130347 i do tego dokupiłem pompę wody SKF VKPC88645.

 

Moje pytanie czy do wymiany rozrządu w silniku E60 520d M47N2 2007 będą potrzebne jeszcze jakieś części czy zakupiłem już wszystko?

 

Pozostaje jeszcze jedna ważna sprawa - wyczytałem na forum, ze przy wymianie rozrządu trzeba również wymienić wal... zacytuje... """Dopiero w modelach od 5.01.2009 (data prod) nie trzeba wymieniać walu. BMW zaleca wymianie rozrządu/wału tylko gdy rozrząd hałasuje przy obrotach 1500-2000 - to objaw niedziałającego napinacza/luźnego łańcucha. Z tego co wyczytałem wymiana samego rozrządu dla <2009 jest bez sensu bo może szybciej dojść do zerwania nowego niż starego łańcucha (kwestia spasowania zębatek/wału/łańcucha)""" Informacja dotyczyła silnika N47, czy w silniku M47N2 występuje tez ten problem? Niestety nie znalazłem więcej informacji na ten tema dlatego proszę o pomoc.

 

linki do zakupionych czesci i tematu na forum:

 

http://www.iparts.pl/czesc/zestaw-lancucha-rozrzadu-swag-99130348,bmw,5-e60-2003-07-2010-03,520-d-163km,16-4993-19023-103278-0-151-99130348.html

http://www.iparts.pl/czesc/zestaw-lancucha-rozrzadu-swag-99130347,bmw,5-e60-2003-07-2010-03,520-d-163km,16-4993-19023-103278-0-151-99130347.html

viewtopic.php?f=73&t=194334&hilit=rozrz%C4%85d&start=15

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,

 

Nadszedł czas wymiany łańcucha rozrządu w moim 2007 BMW E60 520d M47N2. Zakupy rozpocząłem od zestawu łańcucha rozrządu SWAG 99130348 oraz SWAG 99130347 i do tego dokupiłem pompę wody SKF VKPC88645.

 

Moje pytanie czy do wymiany rozrządu w silniku E60 520d M47N2 2007 będą potrzebne jeszcze jakieś części czy zakupiłem już wszystko?

 

Pozostaje jeszcze jedna ważna sprawa - wyczytałem na forum, ze przy wymianie rozrządu trzeba również wymienić wal... zacytuje... """Dopiero w modelach od 5.01.2009 (data prod) nie trzeba wymieniać walu. BMW zaleca wymianie rozrządu/wału tylko gdy rozrząd hałasuje przy obrotach 1500-2000 - to objaw niedziałającego napinacza/luźnego łańcucha. Z tego co wyczytałem wymiana samego rozrządu dla <2009 jest bez sensu bo może szybciej dojść do zerwania nowego niż starego łańcucha (kwestia spasowania zębatek/wału/łańcucha)""" Informacja dotyczyła silnika N47, czy w silniku M47N2 występuje tez ten problem? Niestety nie znalazłem więcej informacji na ten tema dlatego proszę o pomoc.

 

linki do zakupionych czesci i tematu na forum:

 

http://www.iparts.pl/czesc/zestaw-lancucha-rozrzadu-swag-99130348,bmw,5-e60-2003-07-2010-03,520-d-163km,16-4993-19023-103278-0-151-99130348.html

http://www.iparts.pl/czesc/zestaw-lancucha-rozrzadu-swag-99130347,bmw,5-e60-2003-07-2010-03,520-d-163km,16-4993-19023-103278-0-151-99130347.html

viewtopic.php?f=73&t=194334&hilit=rozrz%C4%85d&start=15

 

W silniku M47N2 w ogóle nie występują problemy z rozrządem dlatego dziwię się że chcesz go ruszać, chyba że słyszysz niepokojące dźwięki od niego to co innego.

Opublikowano (edytowane)

no niestety odgłosy z silnika są niepokojące dlatego nie chce już czekać

 

martwi mnie tylko ten temat wymiany walu, ale zapytam kolegę gorik79 tak jak polecaliście

 

wielkie dzięki!

Edytowane przez michall_5
Opublikowano

M47N2 ? 163KM? Wtedy masz rozrząd od frontu, więc wymieniasz napinacz i dwa łancuchy, do tego wypadałoby wymienić ślizgi łancucha x4, niby jeśli nie są popękane/uszczerbione to nie trzeba ale każdy kosztuje ok 30zł, a przecież nie mamy ochoty tam zaglądać drugi raz. Pompa wody nie jest na rozrządzie, ale jeśli zdecydowałeś też wymienić to spoko. Ja rozrząd wymieniałem sobie sam i wymieniałem też koło zębate pompy wysokiego ciśnienia - 170zł OE, ale u mnie był zerwany łancuch i ząb był ukruszony. Z tego co slyszałem kilka razy od różnych "fachowców" - nie wiem bo sam nie widziałem, w tych które maja 177KM (ale to raczej jest N47) to koło zębate i wał to jeden element i dopiero tam trzeba wymieniać cały wał. Nie bardzo chciało mi sie w to wierzyć i teraz jak porównuje M47N2 z N47 to ten drugi też ma koło zębate ściagane.

Jak coś to pytaj, jeśli coś bede wiedział to pomoge.

Opublikowano

Link poniżej, do M47N2:

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=NC31-EUR-02-2007-E60-BMW-520d&diagId=11_3318

 

do N47:

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=NX31-EUR-03-2007-E60N-BMW-520d&diagId=11_4088

 

Kolega nie napisał w sumie ile KM ma fura. Jednego jestem pewny, jeśli rozrząd ma z przodu to koło zębate schodzi bez problemu ręką i nie trzeba wymieniać zadnego wału. Z N47 nie miałem do czynienia, niby zebatka nie schodzi a na realoem widać ze jest oddzielnie, także nie wiem dokładnie jak to jest.

Opublikowano

wielkie dzięki za Wasze bezcenne uwagi :) silnik to M47N2 163KM

 

jak w takim razie ocenić stan kół zębatych czy nadają się do wymiany czy nie? raczej nie spodziewam się ułamanych zębów ale może będą inne oznaki zużycia?

Opublikowano
Zużycie koła zebatego polega na scieraniu i zmianie kształtu zęba. Na kole zębatym napędowym skrajne zużycie zębów doprowadza do haczykowatego ksztaltu zęba, ale to raczej nie masz się czym martwić. Chociaż teraz w tych silnikach to wszystkiego się można spodziewać. Tak w ogóle to w obudowie rozrządu są dwie duże zaślepki na nasadke e17. Pod tą bardziej po lewo kryje się napinacz, gdy tloczek wystaje już na 1cm to oznaka że wypada zmienić rozrząd bo wkrótce możemy mieć nowe przygody.
  • 5 tygodni później...
Opublikowano
Podłączę się do tematu. Mam BMW E60 z czerwca 2009 roku silnik M47 - 177KM. Moje pytanie dotyczy zębatki na wale korbowym w moim silniku, czy jest ono oddzielnym elementem czy występuje razem z wałem ? Pytam tylko tych kolegów którzy wiedzą to na 100%. Moim zdaniem po przeanalizowaniu rysunków z RealOEM.com jest to w dalszym ciągu integralna część razem z wałem korbowym.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.