Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam Panowie, kupiłem niedawno beemke w compakcie, kolega który ją sprzedawał zmienił opony, dał dystanse kół i podniósł go troszkę na gwincie, powiedział że muszę ustawić zbieżność kół bo po każdej ingerencji w gwintowane zawieszenie trzeba ustawiać zbieżność, mieszkam w Żorach, woj, sląskie, objezdziłem już kilka warsztatów i wszędzie mówią że za niskie auto!!!! KOSZMAR! Czy możecie pomóc mi znaleźć kogoś kto bez problemu to ogarnie, bo narazie nic nie mogę zrobić a ściąganie auta na lewo przy nietrzymanej kierownicy jest dość wkurzające. HELP Edytowane przez leniu1992
Opublikowano

witam

ja u siebie reguluje i nie jeżdżę na żadną geometrię auto prowadzi się idealnie czy jest wysoko czy nisko

oczywiście po wymianie zawieszenia geometria to czynność podstawowa

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
tak się składa że jestem po wymianie zawieszenia, i nie umiem nigdzie znaleźć kogoś kto bez problemu ogarnie geometrie na niskim aucie.
Opublikowano
witam

ja u siebie reguluje i nie jeżdżę na żadną geometrię auto prowadzi się idealnie czy jest wysoko czy nisko

oczywiście po wymianie zawieszenia geometria to czynność podstawowa

 

a mógłbyś opisać jak tę czynność wykonujesz? gdzie klucz przyłożyć? gdzie ucha nastawić?

Ostatnimi czasy mam bardzo ograniczony czas wolny i dostęp do kanału, a z instrukcją z góry byłoby łatwiej przy pierwszej możliwej okazji.

 

A za wspomożenie instruktażu fotografiami to i różaniec podczas regulacji mogę odmówić za Twe zdrowie :P

Opublikowano
a mógłbyś opisać jak tę czynność wykonujesz? gdzie klucz przyłożyć? gdzie ucha nastawić?

chodzi ci o regulację wysokości zawieszenia czy regulację geometrii?

Opublikowano

Jak kupił od kolegi, to niech kolega mu powie.

Ma niskie auto więc pewnie gleba bez zakresu regulacji w dół to się nie dziwię, że nikt się nie chce bawić. Ingerencja w wysokość sprężyn nie wpływa za bardzo w geometrie oprócz ewentualnie kątów pochylenia no ale to można korygować camberami. Nie wiem co tam masz to nie wnikam.

Opublikowano

Witam jeśli był podobny temat mój to przepraszam,ale na prawdę nie mogę znaleźć.

 

O co chodzi byłem w Kielcach na ustawieniu geometrii+zbieżności ok o ile geometria i zbieżność fajnie ustawiona to po wyjeździe kierownica w lewo przekrzywiona wróciłem znów dociążyli auto nawet poziomice ustawili na kierownicy :D no i powiem tak osoba nie czepliwa się..nawet by na to uwagi nie zwróciła..ale ja widzę,że jest minimalnie w lewo.. tzn jadąc idealnie prostą drogą jest na prawdę ciut w lewo jak by to mechanik widział to jeszcze by mnie zje.. ze nie mam na co pieniędzy wydawać? ale np na innej drodze jadę i już widze po kierownicy,że muszę lekko w lewo trzymać..

 

robili mi to na maszynie Hunter DSP600 ok ale potem zmieniałem wahacz i u mnie mechanik ustawił mi zbieżność no i kierownica jak malyna prosto :D ale po 6mc chciałem jechać na kontrolne sprawdzenie geometrii do Kielc.. i miałem lekkie obawy bo kierownicę prosto miałem jak jechałem tam no i zrobili wyjeżdżam i fajera krzywo a na komputerze u nich wszystko na zielono że geometria i zbieżnośc ok..

 

no i dzisiaj jadę wieczorem do mnie na stację by ustawił mi mój mechanik.. tylko czego się boje bo jak zmieniłem wahacz i ustawili mi zbieżność na mojej stacji..a nie było wtedy mojego mechanika to koleś ustawił tak,że kiera luks..prosto.. ale na hunterze w Kielcach im wyszło,że nie ma zbieżnośći bo lewy przód 0.0 a prawy 0.1 jakoś tak ale kiera była no malyna.. i oni ustawili mi tak,że mam lewa strona 0.08 a prawa 0.06 a kiera jest minimalnie w lewo

 

i tak oni mają u nas na stacji taki przyrząd:

 

http://i65.tinypic.com/x0zmlh.jpg

 

nazywa się to Laser GTO polskiej produkcji Technika

 

tylko,że ja mam nowe opony i boje się,ze jak ustawią mi na 0.00 to będzie cięło opony czy jak a ja nie jestem obeznany w temacie opon i pewnie nawet nie poznam

dodam że na kartce z wydruku z huntera piszę że tolerancja jest od 0,05 do 0,10 a ja miałem 0.01 i 0.00 to przy takim ustawieniu działo by się coś złego? dodam jezdziło się ekstra

Opublikowano
Nie maszyna ustawia zbieżność a człowiek. Do tego trzeba mieć trochę praktyki a maszynę trzeba co jakiś czas kalibrować. Czy przy ustawieniu na "0" będzie cięło opony- trudno powiedzieć. W niektórych przypadkach nie będzie się nic działo a w innych mogą się dziać cuda. Faktem jest że jak ma być ustawiona na : między 0,05 do 0,1 to tak ma być i kropka. Kwestia ustawienia kierownicy nie zawsze wiąże się ze złym ustawieniem zbieżności.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To czy kierownica jest prosto zależy tylko od tego jak ją ustawią, zaczynając regulację. Muszą ją ustawić na prosto i zablokować, a potem brać się za kręcenie.
Opublikowano
Ok byłem wczoraj tam ustawili ale po wyjeździe kierownica była lekko krzywo w lewo.Mechanik mówi chodź się przejedziemy bo on wie,że ja trochę cuduje i nie wierzył zbytnio :norty: ale po przejażdżce mówi wiedz tam.No i teraz ustawiali we dwóch no i kierownica idealnie prosto
Opublikowano
Stachu Ty nie zostałeś przypadkiem przedstawicielem handlowym firmy, która sprzedaje te Huntery? Ciągle o tym wspominasz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.