Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Czy istnieje sposób zakodowania nowego kluczyka (karty) do BMW e90 (2005r. bez pakietu komfort) ,tak jak to było np. w BMW E46? Kupiłem auto z jednym kluczykiem i chciałbym samemu dorobić drugi,a wiem ,ze można kupić nowy nieprogramowany kluczyk chociażby na Allegro. W E46 udało mi się i pytanie,czy w E90 też da się tak zrobić???
Opublikowano

tak da się to zrobić

jednak nie daj się naciąć na drogie zamienniki (np aukcje na allegro gdzie oferują kompletny kluczyk), najpierw zobacz czy czasem w ASO nie uda się kupić gotowego oryginalnego kluczyka za 500-600 zł

 

przykładowo w e46 dorabiałem kluczyk i na gotowo wyszło mnie to ok 250 zł (całość: klucz, docięcie, kodowanie), a w punktach dorabiania oferowali za... 500 zł, gdzie można było w ASO kupić za 550...

w e90 jeszcze nie dorabiałem

Opublikowano
Czyli rozumiem że jest sposób na zakodowanie nowego kluczyka do e90. Dzięki za podpowiedź. jeśli ktoś zna ten sposób to bardzo proszę o instrukcję.
Opublikowano
W e46 nie trzeba było mieć do tego sprzętu i o to właśnie pytam. Czy trzeba mieć jakieś zewnętrzne oprogramowanie,podłączenie do komputera ,czy jescze inne urzdzenie,czy może jest jakiś sposób ,system,kod (bez zewnętrznych urządzeń),tak jak miało to miejsce w e46?
Opublikowano
Ja dorabiałem klucz do E90 w serwisie . Koszt 600. Potrzebny dokument rejestracyjny że jesteś właścicielem samochodu, numer vin. Pytanie, czy nie był wymieniany komputer , zamki i ile ewentualnie jest już dorobionych kluczy. Podobno jest ograniczona ilość w pamięci komputera co do kluczy. Poczekałem tydzień aż przybyło z Bawarii. Gotowy już wyrobiony grot i klucz. Potem sprawdził zamek czy pasuje i oczywiście kodowanie przez umieszczenie nowego klucza w otworze i po wszystkim. Dodam że samochód z US i nie było problemów z dodatkowym kluczem.
Opublikowano
Ja dorabiałem klucz do E90 w serwisie . Koszt 600. Potrzebny dokument rejestracyjny że jesteś właścicielem samochodu, numer vin. Pytanie, czy nie był wymieniany komputer , zamki i ile ewentualnie jest już dorobionych kluczy. Podobno jest ograniczona ilość w pamięci komputera co do kluczy.

 

Wydaje mi się,że można zakodować tylko 4 piloty/klucze.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Może koledzy sprecyzujecie co macie na myśli pisząc "zakodowanie". Kolega pisze o E46 że mu się udało samemu, ale piszesz o zakodowaniu używanego pilota tak żeby otwierał/zamykał ci auto. Jeśli chodzi o odpalanie to używanego kluczyka z allegro nie ma możliwości dopisać do auta. Kluczyk musi być nowy i nigdy nie kodowany.

Można zakodować do jednego auta max 10 kluczy a nie tylko 4.

Jeśli nie jesteś pierwszym właścicielem auta to raczej nie masz pewności że w aucie wcześniej nie było nic kombinowane, a serwis zamawia gotowy klucz z centrali na podstawie VIN czyli do komponentów na których auto wyszło FABRYCZNIE. Na kluczyk czekasz tydzień lub dwa i kluczyk jest gotowy do odpalenia auta. Serwis autoryzowany nigdy klucza nie koduje bo rzadko kiedy potrafi a poza tym procedura jest chyba taka że im nie wolno, to centrala przekazuje gotowe klucze. Umieszczenie klucza w otworze to... nie jest żadne kodowanie. Po prostu wkłada i odpala. Klient płaci. Jeśli auto nie jest na fabrycznym module i było coś w przeszłości kombinowane to klucz nie zadziała, ale kasy raczej nie zwracają w takich przypadkach dlatego ASO wcześniej chce się upewnić.

Opublikowano
Teraz ja mam pytanie, czy jeżeli mam oba kluczyki auto mam od nowości i mam problem ze chyba mi sie rozkodowaly bo antena działa kluczyki działają w 90%, czyli tylko nie działa zamykanie na obu kluczykach (raz na pół roku zadziała). Chodzi mi o to czy jak zamówię nowy kluczyk to czy bedzie prażyć, z tego co wyczytałem od starości mogą sie rozkodowywać.
Opublikowano

Ale auto ma system Keyless czy nie? Jeśli nie to w modelach z twojego podpisu nie ma możliwości żeby kluczyk się sam ze starości rozkodował. Jeśli auto na obu kluczykach odpala (sygnał do IMMO jest ok), działa otwieranie przyciskiem (czyli bateria sprawna) ale jest problem tylko z zamykaniem to wnioskuję że przycisk od zamykania jest w obu kluczykach w środku mechanicznie uszkodzony.

Jeśli auto ma system Keyless to już inna sprawa, trzeba podpiąć pod dedykowany sprzęt i zobaczyć w parametrach co się dzieje, jak reaguje na klucz, zobaczyć czy są jakieś błędy i szukać przyczyny.

Opublikowano

Auto nie ma keyless, zapomniałem o tym napisać. Raz na jakiś czas zadziała w którymś guzików podziała 5minut czasami 30. Reguły nie ma. Na początku myślałem ze to moze CAS sie jakos rozprogrsmowal ale No nie wiem, kwestia teraz rozebrania któregoś z pilotów a raczej rozłupania jego obudowy żeby sie dostać do środka

 

Jeszcze jest sprawa taka ze No jak auto nie było używane przez 2 tyg inkluzji leżały to oba działały typu przez tydzień i pózniej kaput. W srode miałem tak ze jeden nagle zaczęła działać a drugi w tym samym momencie przestał. Cały czas mowię tylko o funkcji zamykania, każda inna działa zawsze. Moze jakiś przewód?

Opublikowano
Dziwne zachowanie. Ten kluczyk jest starego typu bez zdejmowanej zatyczki na baterię? Jeśli baterie nie były nigdy wymieniane to trzeba wsadzić nówki i sprawdzić czy to coś pomoże. Jeśli obudowa jest starego typu to najlepiej kupić nową, tamtą delikatnie rozłupać, zobaczyć co się dzieje w środku na pcb.
Opublikowano
Obudowa jest zapewne starego bo auto mam z początku produkcji z 2005r. Zrobię chyba tak jak mówisz i rozlupie obudowę popatrzę jak tam płytka, kupie jakaś baterie bo chyba kiedyś znalazłem sklep z częściami do kluczyków i ewentualnie zamówię jakaś nowa albumowe z Allegro za 100zl widzialem
Opublikowano

Nowa obudowa z dzielonym miejscem na baterię koszt na alle 50zł

typ baterii CR2032 3V w każdym kiosku 5zł sztuka

Opublikowano
Do keyless to wiem jaka. W zwykłym kluczyku nie jest jakaś pastylka taka podłużna? Czy tez okrągła jak w keyless?
Opublikowano
Nie ma czegoś takiego jak obudowa starego i nowego typu. Jest wersja z keyless (z wymienną baterią) i wersja bez keyless (z niewymiennym akumulatorkiem).

ok, tylko w internecie najszybciej zamówisz wersję obudowy dla keyless która także pasuje do non-keyless

Na tym filmiku (polecam wyłączyć dźwięk)

- 0:08 widać że stara obudowa nie ma dzielonego otworu z tyłu na baterię, a nowa ma (3:38) i pasuje idealnie

Fakt że bateria w non-keyless jest lutowana, ale jest wymienna, pasuje Panasonic VL2020 i wymaga to małej przeróbki ale da się to zrobić bezproblemowo.

Opublikowano
dzieki wielkie za odpowiedz. chyba będę musiał tak zrobić. Z początku zamówie bateryjke, popatrze jak tam sie miewa sam guzik do zamykania czy jest może uszkodzony, spróbuje go na nowo przelutować jak to nie pomoże wtedy chyba zostaje mi polecieć do salonu po nowy kluczyk niestety.
  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Mam następujący problem. Kupiłem sobie piękne auto BMW e92 LCI, ale z 1 kluczykiem.

Ostatnio udałem się do ASO, zamówiłem klucz, bo jakoś miałem stracha, że zgubię ten jeden i wtedy będzie problem. Za nowy klucz zapłaciłem około 950 zł ale nie działa :shock:

Trzeba go chyba jakoś zaprogramować. Pytanie teraz jak to zrobić? Po włożeniu go do "stacyjki" na liczniku zapala się żółty przekreślony klucz.

Panowie poradźcie. Jak zakodować nowy klucz z ASO, dedykowany do mojego auta? Czy dam radę sam to zrobić, czy tylko serwis?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Powinien się sam aktywować, jedź do ASO w cenie powinni to ogarnąć.
3A0jS9b.png
Opublikowano

Znając ASO, do którego mam dostęp pewnie krzykną mi 300 zł za programowanie, mimo, że u nich zamawiany był ten klucz.

Wczoraj przesiedziałem kilka godzin w aucie próbując go aktywować. Próbowałem trzymać go dłużej w stacyjce, żeby sam się zaprogramował, ale nic to nie dało. Odpalałem silnik i gasiłem sprawnym kluczem, trzymając blisko niego ten nowy klucz, ale też nic z tego nie było. Dziwne to, bo wydawało mi się, że jak zamówię kluczyk w ASO, to będzie od razu działał :?

Opublikowano

Kluczyki przychodzą wewnętrznie zaprogramowane juz z fabryki pod twoje auto. Zamawiając kluczyk w aso musza ci go dograć do CAS o ile sie nie mylę. Idź i zrob im awanturę ze wydałeś kupę kasy za bubel który mogłem kupić na Allegro za 50zl i mieć taka sama funkcjonalność. Ewentualnie moze po prostu o tym zapomnieli.

 

Ewentualnie opcja druga, ze masz przebite numery a CAS masz z innego auta i cały system z innym vinem :mrgreen:

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Jaja jak berety. Serwis stwierdził, że nie ma sprzętu, żeby zrobić coś z kluczykiem i trzeba zamówić fachowca ze sprzętem z Warszawy. Powiedzieli też, że może coś być z CAS-em, dlatego nie mogą nic zrobić.

Zdenerwowany na maxa pojechałem do zwykłego warsztatu, który zajmuje się naprawą głównie BMW. Panowie w 10 minut zrobili kluczyk. Okazało się, że wystarczyło go odblokować w CAS-ie. i tyle. Także super fachowcy są w polskich serwisach BMW.

  • 3 lata później...
Opublikowano
Chciałem dorobić drugi kluczyk, zwłaszcza że ten co mam coraz gorzej działa, a pròba wymiany w nim akumulatora się nie powiodła. W serwisie przy obecnym kursie euro to koszt 1221 zł co mnie zupełnie zniechęca. Miejscowy figo-fago spec od kluczy powiedział że może i mi zrobi ale za 8 stòw. Nie zna ktoś zakładu w Warszawie zrobie za jakieś realne pieniàdze?
to nieprawda, że ten bigos zaszkodził

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.