Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie, już jakiś czas temu zamieszczałem w swoim temacie na forum zdjęcia z INPY i samej pracy wtryskiwaczy na zimnym i rozgrzanym silniku, opinia Wasza była taka, iż dwa wtryski na cyl 1 i 2 kwalifikują się do wymiany/naprawy. Teraz nadszedł czas, mam w domu dwa wtryski sprawdzone profesjonalnie i planuje je zastąpić z tymi wadliwymi, o ile wymiana mechaniczna nie stanowi problemu, to jednak samo kodowanie trochę "czarna magia". Z lektury i wszelkich materiałów w sieci wyczytałem, że w DDE 5.0 (emisja spalin Euro3) konieczne jest wpisanie nowego IMA z wtrysku (6-cyfrowego), który zamierzamy włożyć, ludzie piszą, że można wszelkie operacje przeprowadzić w INPIE( co by mi bardziej odpowiadało ponieważ DIS to jednak trochę toporny jest) lub Disie. Prosiłbym mądrzejsze głowy o wskazówki dotyczące mojego tematu, gdzie musiałbym wejść, aby wpisać wszystko co potrzebne. Wszystkim z góry dziękuję za pomoc :wink:

 

EDIT: Oczywiście podkładki i uszczelki będą nowe, zakupione zostały w ASO.

  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak już w inpie wejdziesz w swój silnik, to o ile dobrze pamiętam jest ACTIVATE -> IMA ADJUSTMENT i zmieniasz w/g podanego tam wzoru. Proste, dasz radę.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Dzięki Krzysztof, powiedz jeszcze, czy wpisanie IMA to wszystko co muszę zrobić? Coś jeszcze trzeba wykonać diagnostycznego po wymianie wtrysków? Aha i przypomniałem sobie, podobno trzeba jakoś nasmarować wtrysk, aby można go było swobodnie w przyszłości wyjąć, jak to w rzeczywistości powinno być? Jeśli smarować to czym?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wpisujesz kod i po sprawie.

Czy smarować... w sumie można, ale czym to nie wiem. Wymieniłem już kilka wtrysków w beemkach i niczym nie smarowałem. Było tak, że po jakimś czasie wyjmowałem wtrysk, który wcześniej montowałem i wychodziły bez problemu. Ważne żeby bardzo dobrze wyczyścić komorę wtrysku.

Jedni pisali żeby przed włożeniem rozgrzać miedzianą podkładkę, żeby lepiej się spasowała. Sens jest, rozgrzany metal jest bardziej plastyczny, ale moim zdaniem miedź i tak jest dość miękka i dobrze się układa. Jeden z kolegów pisał o szlifowaniu komory wtrysku... Tego też nigdy nie robiłem, no chyba, że komora jest poszarpana, to i ja bym to doradzał.

Moim zdaniem, jeśli nic nie poszarpiesz, wszystko dobrze wyczyścisz, to operacja się uda, oby pacjent przeżył :wink:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Wtryski są fabryczne jeśli chodzi o mój silnik, pierwsze dłubanie teraz będzie ;), pracował będzie mechanicznie przy aucie znany wszystkim kolega forumowy, ja tylko odpowiadam za wpisanie IMA :) Pytam o smarowanie bo z tym mieliśmy "zagwostkę" czy trzeba coś takiego zastosować. Jeśli wiesz Krzystof w Disie (tak na wszelki wypadek) gdzie się udać dokładnie, aby wprowadzić IMA to byłbym Ci wdzięczny :wink:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sorki, mam tylko INPĘ, ale bez problemu w inpie można to zrobić.

Myślę o tym smarowaniu, w sumie i tak podkładka zabezpiecza, że nic się do cylindrów nie dostanie. Zaszkodzić nie powinno. Użyj jakiegoś smarowidła do wysokich temperatur. No ale też z drugiej strony tam są okropnie wysokie temperatury, to żeby smarowidło nie zamieniło się w klej...

Ja bym chyba sobie odpuścił..... pochwal się kto będzie wymieniał, będziemy polecać.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
A co tam będę pisał kto, czyta ten temat, jeśli zechce to się ujawni hehe, dzięki Krzysztofie za cenne wskazówki, jutro sprawdzę tą zakładkę w INPIĘ, a w piątek wymieniamy wtryski i mam nadzieję- zapominamy o nierównej ich pracy :)
Opublikowano
Kodowanie wtrysków to bardzo prosta sprawa, osobiście robiłem to dis -em. Co do smarowania u mnie po 240 tys km wyszły bez problemu gołą ręka :) (ja proponuje nie używać żadnych past) Ostatnio wyciągane pół roku temu i w zeszły weekend wymieniałem jednego bo kulał i tez wyszedł bez problemu. Możesz posmarować tylko gumowy oring ale silikonem w płynie żadnym smarem czy innym wynalazkiem. Pamiętaj o nowych miedzianych podkładkach, oczyszczeniu gniazda i równomiernym dokręceniu jarzma odpowiednim momentem w Twoim wypadku 9Nm
Opublikowano (edytowane)

Jeśli masz EU3 wersja pierwsza będzie on miał 6 znaków.

http://img850.imageshack.us/img850/3184/bphz.png

Jeśli EU4 wtryskiwacz będzie miał 7 znaków

http://img59.imageshack.us/img59/9786/ye5p.png

Edytowane przez maciek06
Opublikowano

ja tylko dodam że jeśli chcecie smarować wtryski aby kiedyś ktoś miał je łatwiej wyjąć to pastą ceramiczną, ma taki biały kolor i na pewno nie zaszkodzi :)

 

np to http://allegro.pl/liqui-moly-3418-pasta-ceramiczna-do-wtryskow-50g-i3602447705.html#delivery

"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Opublikowano
Maćku, podaj jak możesz lokalizację w którą trzeba się udać w Disie, aby zakodować wtryski, takiej informacji jeszcze mi brakuje. :wink:
Opublikowano

Zrób test DDE w dis sprawdź/usuń błędy, po tym klikasz przycisk przy prawej strzałce "Control unit function" po tym uaktywni Ci się przycisk "Function select" przy strzałce w lewo. A dalej wchodzisz już jak na screen -ie wybierasz opcje po czym klikasz "test schedule" czyli czwarty przycisk licząc od lewej strzałki :P a dalej dis poprowadzi Cię jak za rękę :) Po zakodowaniu prawdopodobnie poprosi o wyłączenie "Terminal 15 and Terminal R" Czyli wyłączasz zapłon i wyciągasz kluczyk po czym klikasz dalej. Jeśli masz sondę lambda wymagany jest jeszcze reset jej parametrów po wymianie wtrysków/czujnika ciśnienia rail/przepływomierza.

http://img33.imageshack.us/img33/3619/97xt.jpg

 

Co do nr które należy wprowadzić z główki wtryskiwacza w EURO 3 występuje jeszcze wersja druga:

http://img843.imageshack.us/img843/7625/9mqj.png

1. Kod IMA

2. ID wtryskiwacza/ tego nie wprowadzamy :)

 

 

Może by to zebrać w jeden post i zrobić tutorial do zrób to sam ?

Opublikowano
Dzięki Maćku zerknę w tą lokalizację. Jaisu@ wtryski nie były regenerowane, pochodzą z innego autka, kiedyś czytałem, że Roger nie był pozytywnie nastawiony do regenerowanych i to mi utkwiło w głowie, postanowiłem kupić zamiennie drugie, a te ewentualnie odsprzedać jeśli ktoś by zechciał, tylko kto to kupi jak wymagają sprawdzenia, naprawienia.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nic się nie martw, ja swój walnięty wtrysk sprzedałem bez problemu za 100zł.

Kupiła firma, która wtryski naprawia i odsprzedaje.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

O 100zł za wtrysk to fajna cena jak dla mnie za kawałek "złomu" ;) Coś się zawsze zwróci z wymiany :wink:

 

Co do poradnika "Zrób to sam" Panowie, to ktoś obeznany w tym temacie jakby takowy stworzył to pozwoliło by takim jak ja szybko nabyć potrzebne informacje, a skoro wtryski w M47N i innych wielu wymienia to poradnik złotym środkiem dla pozostałych, których to czeka. :wink:

Opublikowano

Ok, a więc po wizycie z komputerem i kablem w aucie napotkałem takie oto okna:

 

INPA:

To już zakładka według Twojej lokalizacji Krzysztof, wybrałem swój model silnika, a więc DDE 5.0 for M47 New następnie activate i oto takie okno mi się pokazało:

http://imageshack.us/a/img706/7917/g7lu.jpg

 

Bonus:

Powód zamieszania:

http://imageshack.us/a/img266/5089/pc9c.jpg

 

Teraz Dis, tutaj już jako kompletny "laik", ale chcący się nauczyć :wink: , napotkałem takie okna (głowica, wszystko niby podpięte, lecz musiałem ręcznie podać model auta ponieważ automatycznie wyskakiwały jakieś problemy). Dodam, że wszystko uruchamiam według Trandolfa, jego plików i instrukcji.

 

http://imageshack.us/a/img405/9247/ezta.jpg

http://imageshack.us/a/img51/7269/zmev.jpg

http://imageshack.us/a/img822/8049/e3r9.jpg

 

Ostatnie zdjęcie przedstawia error podczas próby wejście w DDE Digital Diesel Electronic. Może Panowie zechcecie troszkę mi naświetlić istotę mojego problemu z podpięciem się Disa oraz czy w Inpie na przedstawionym zdjęciu EWS 3 start value synch. to lokalizacja do której powinienem się udać, aby wprowadzić IMA? Przepraszam z góry, że tak o wszystko pytam, lecz nie lubię grzebać klikając w ciemno :wink:

Opublikowano
Inpa pochodzi z gotowca Trandolfa, tyle tylko mogę powiedzieć, Dis również, teoretycznie wszystko ma działać, jak w praktyce jest- widzimy.
Opublikowano
Doprowadzić Disa do porządku hmm, może w którymś momencie potrzeba kręcić kluczykiem nie wyjmując go ze stacyjki (gdzieś tak wyczytałem w sieci)? Odpalam całość według poradnika Trandolfa, wszystko na przekręconym zapłonie, może na tym etapie robię coś nie tak?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Poszedłem przed chwilą do garażu sprawdzić jak to jest u minie no i moja inpa wygląda troszkę inaczej, a mianowicie:

Gdy wybiorę swój silnik pokazują mi się trzy opcje do wyboru (jak w oknie pokazanym przez krzyśka), a nie dwie jak u Ciebie, wchodzę w ACTIVATE, pokazuje mi się prędkość obrotowa na wszystkich cylindrach, na dole mam kilka opcji do wyboru, jedną z nich jest IMA Adjustment i wtedy już tylko jedna opcja do wyboru change IMA, po wejściu otwiera się okienko ze wzorem jak wpisać kod i pod jaki cylinder, oraz obecnie przypisane kody. Może czas na zmianę INPY, jak chcesz, to mogę Ci podesłać link gdzie co i jak pobrać ze spolszczeniem...

 

znalazłem, jakby ktoś chciał dobrą INPĘ, to proszę :

 

http://inter-mac.pl/ftp/cd_bmw.zip

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.