Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W zależności od modelu ale głównie Lemforder, w niektórych modelach TRW. Polecam Lemfordera, to to samo co oryginał tylko ze zeszlifowanym logo BMW. Wiem bo wymieniałem

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
W zależności od modelu ale głównie Lemforder, w niektórych modelach TRW. Polecam Lemfordera, to to samo co oryginał tylko ze zeszlifowanym logo BMW. Wiem bo wymieniałem

Z tej wiadomosci nie plynie żadna informacja co do pytania, w ktorym, czy w ogóle , sie wymienia sworznie.

Opublikowano
W zależności od modelu ale głównie Lemforder, w niektórych modelach TRW. Polecam Lemfordera, to to samo co oryginał tylko ze zeszlifowanym logo BMW. Wiem bo wymieniałem

Z tej wiadomosci nie plynie żadna informacja co do pytania, w ktorym, czy w ogóle , sie wymienia sworznie.

 

oto częśc pytania

 

Jakiej firmy i gdzie je kupic zeby bylo najpewniej

 

odpowiedziałem na tą część na która znałem odpowiedź. wcześniej ktoś już odpowiedział, ze sworznie są niewymienne. W czym problem?

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
No wlasnie natek w tym, ze znalalzem wahacze gdzie w ich opisie jest zaznacznone ze sworznie sa wymienne, wiec czy to sciema,czy sa wahacze z wymiennymi i bez wymiennymi sworzniami. \ba mało tego, sa dosteone w sklepach same sworznie dedykowane do \e46 ........a Ty mowisz ,ze sa nie wymienne.
Opublikowano

W oryginalnych wahaczach w Bmw E46 teoretycznie sworznie są niewymienne, ale w praktyce jest tak, że sworzeń zewnętrzny jest wymienny, a wewnętrzny nie jest. Sam u siebie nie wymieniałem, ale przeczytałem kiedyś o tym na tym forum.

Ja mam przebieg 217 tkm i jak na razie w zawieszeniu (były stuki na dziurach) wymieniałem tuleje wahaczy (febi). Przejechałem na nich już 52 tkm i jest OK. Wahacze mam prawdopodobnie jeszcze oryginalne.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
No wlasnie natek w tym, ze znalalzem wahacze gdzie w ich opisie jest zaznacznone ze sworznie sa wymienne, wiec czy to sciema,czy sa wahacze z wymiennymi i bez wymiennymi sworzniami. \ba mało tego, sa dosteone w sklepach same sworznie dedykowane do \e46 ........a Ty mowisz ,ze sa nie wymienne.

 

Pierwsze słysze, zeby były wymienne, ale młody jeszcze jestem i mało jeszcze widziałem. Myśle, ze ani producent auta ani producent dobrej marki np. Lemforder nie przewiduje wymiany sworznia a raczej całego wahacza. Ale jak wiadomo specjaliści w Polsce zawsze ostro kombinuja, zeby było choć ciut taniej. Pytanie czy dobrze. Może i jest jakaś firma, która produkuje same sworznie, pytanie czy gra warta świeczki. Z ciekawości, podaj jakiś link do tych wymiennych sworzni

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Natek - przeczytaj caly temat od poczatku. Nie ma co powtarzac, ktore marki produkuja wahacze z wymiennymi swozniami, a ktore nie.

 

przeczytałem - jest możliwosć wymiany.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

natek

przeczytałem - jest możliwosć wymiany.

 

niektorzy to piora nawet condomy i podpaski, zeby bylo taniej.

taniej nie znaczy dobrze i bezpiecznie :mrgreen:

 

wymienne sa tylko chyba w meyle - w innych wymienia sie caly wahacz.

Opublikowano
natek

przeczytałem - jest możliwosć wymiany.

 

niektorzy to piora nawet condomy i podpaski, zeby bylo taniej.

taniej nie znaczy dobrze i bezpiecznie :mrgreen:

 

wymienne sa tylko chyba w meyle - w innych wymienia sie caly wahacz.

 

Wiadomo że najlepiej kupić nowe i oryginalne, ale niestety nie każdego na nie stać, ponieważ koszt 1 nowego wahacza w serwisie to ok. 900zł (a może i więcej).

Jak już wcześniej pisałem w oryginalnym wahaczu jest możliwość wymiany sworznia zewnętrznego (który częściej się zużywa) (pisali o tym koledzy na forum, którzy już to sami zmieniali).

Nie wiem czy sam bym regenerował oryginalny, czy kupił tańszy nowy zamiennik np. firmy SRL.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
natek

przeczytałem - jest możliwosć wymiany.

 

niektorzy to piora nawet condomy i podpaski, zeby bylo taniej.

taniej nie znaczy dobrze i bezpiecznie :mrgreen:

 

wymienne sa tylko chyba w meyle - w innych wymienia sie caly wahacz.

 

Wiadomo że najlepiej kupić nowe i oryginalne, ale niestety nie każdego na nie stać, ponieważ koszt 1 nowego wahacza w serwisie to ok. 900zł (a może i więcej).

Jak już wcześniej pisałem w oryginalnym wahaczu jest możliwość wymiany sworznia zewnętrznego (który częściej się zużywa) (pisali o tym koledzy na forum, którzy już to sami zmieniali).

Nie wiem czy sam bym regenerował oryginalny, czy kupił tańszy nowy zamiennik np. firmy SRL.

 

kto Ci każe kupowac w serwisie? MOżna w sklepie z częsciami albo na allegro po dobrej selekcji. Oczywiscie tylko najlepsze firmy od sprawdzonego sprzedawcy. Wahaczy nie wymienia sie co roku, wiec inwestycja ta przyniesie korzyść.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

ja kupilem meyle hd kompletne z gumami za 1200zl do tego wymiana 100zl z gwarancja na 30 lat. jezdzi sie na nich tak jak na orginalnych. oczywiscie wszystkie sworznie sa wymienne. nie wiem czy jest sens kupowac jakies regenerowaane za 250zl sztuka razem wyjdzie 500zl i do tego 2 gumy za 200zl plus wymiana 100zl razem daje 800zl. dla 500zl bym sobie glowy nimi nie zawracal. tym bardziej ze regenerowane nie sa tak bezpieczne i trwale jak nowe zamienniki

do tego oczywiscie dochodzi zbieznosc jakies 130 zl

Opublikowano
Po co zbieżność?? przy końcówkach układu kierowniczego to rozumiem, ale przy wahaczach?? chyba że różnice w długościach są widoczne, ale takiego bubla chyba nikt nie sprzedaje..
Opublikowano
witam.podepne sie pod temat i moje pytanie; czym roznia sie te wahacze http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/31338f68972b3007.html oprocz roznicy wizualnej.pozdrawiam

 

Miałem te bez dziur. Auto z oryginalnym sportowym zawieszeniem, 328, 98r (rozkodowany VIN: S226A SPORTS SUSPENSION SETTINGS Sportowe dostosowanie podwozia), były produkowane do lipca 99r, od marca 2001 był M Pakiet 2 (nie wiem co bylo miedzy rokiem 99r, a 2001) i M Pakiet miał już te 4 dziury. Seryjne wahacze od początku miały dziury. REALOEM podaje jako zamiennik tych moich wahacze seryjne, a nie M Pakietowe 2, pomimo, że auto jest obniżone o 2cm i moim zdaniem jest to pomyłka.. Wszystkie dane mam z Realoem.

Nie próbuj wymieniać w tych wahaczach sworzni, jest inny otwór i sworzeń Meyle nie pasuje. Jak możesz to podaj na priv dane auta i nr który jest wylany na twoich.

Opublikowano
witam.podepne sie pod temat i moje pytanie; czym roznia sie te wahacze http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/31338f68972b3007.html oprocz roznicy wizualnej.pozdrawiam

 

Miałem te bez dziur. Auto z oryginalnym sportowym zawieszeniem, 328, 98r (rozkodowany VIN: S226A SPORTS SUSPENSION SETTINGS Sportowe dostosowanie podwozia), były produkowane do lipca 99r, od marca 2001 był M Pakiet 2 (nie wiem co bylo miedzy rokiem 99r, a 2001) i M Pakiet miał już te 4 dziury. Seryjne wahacze od początku miały dziury. REALOEM podaje jako zamiennik tych moich wahacze seryjne, a nie M Pakietowe 2, pomimo, że auto jest obniżone o 2cm i moim zdaniem jest to pomyłka.. Wszystkie dane mam z Realoem.

Nie próbuj wymieniać w tych wahaczach sworzni, jest inny otwór i sworzeń Meyle nie pasuje. Jak możesz to podaj na priv dane auta i nr który jest wylany na twoich.

witam.wielkie dzieki :cool2: jestes pierwszym czlowiekiem ktory cos wie na ten temat.moje auto to e46 323i z 1998r i tez posiadam sportowe dostosowanie podwozia i chce wymienic wahacze,posiadam te bez dziur.gdzie dostac odpowiednie wahacze do mojego auta.chcialbym z wymiennymi sworzniami i zchowac sportowe zawieszenie.jeszcze raz dzieki i pozdrawiam

Opublikowano

Mam ten sam problem, zniszczyłem swoje wahacze do końca przez próbę wymiany sworzni i od tygodnia auto stoi na podnośniku. Tak jak pisałem, REALOEM podaje jako zamiennik naszych zwykłe seryjne, ale moim zdaniem lepiej wsadzić M Pakietowe (mają pod innym kontem końcówkę ze sworzniem zew.). M Pakietowe są tylko w ASO, 1000zł za sztukę.. Febi podobno też takie robi, ale nikt nie chciał się podjąć ściągania ich, a wtedy były by po około 500zl.

Jak chcesz móc "legalnie" wymieniać sworznie, to kup nowe wahacze Meyle od serii, ja szukam używek z M Pakietu, ale na allegro jest jena sztuka i jeden śmieć bez sworznia :mad2:

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Ja również przymierzam się do wymiany wahaczy w E46 320d. Chyba zdecyduję się na Lemfordera. Mam jednak pytanie, czy wymieniając wahacz kupić wahacz i tuleję tej samej firmy czy można różnych no i może ktoś poleci jakiś dobry sklep w Warszawie.

 

Pozdrawiam,

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

ja zamówiłem wahacze Meyle, ze względu na wymienność sworzni . Pytanko, czy jest problem z odkręceniem nakrętki z wewnatrzego sworznia. chodzi mi o dostęp. Z tego co widziałem nakrętka jest od góry przykręcona

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=31_0600&hg=31&fg=05

nakrętka nr 7.

Będziesz Mógł Więcej
Opublikowano
ja zamówiłem wahacze Meyle, ze względu na wymienność sworzni . Pytanko, czy jest problem z odkręceniem nakrętki z wewnatrzego sworznia. chodzi mi o dostęp. Z tego co widziałem nakrętka jest od góry przykręcona

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=31_0600&hg=31&fg=05

nakrętka nr 7.

 

 

witam kolego

jeżeli posiadasz kanał to baz problemu odkręcisz , musisz najpierw zdemontowac osłone podsilnikową . jest trochę ciasno ale dosć miejsca na podejscie płaskooczkowym kluczem,

Opublikowano
Mam podnośnik, wiec spoko, jedynie bałem się o te nakrętkę, poza tym czy sworznie dość swobodnie schodzą z otworów czy potrafią się zapiec ?
Będziesz Mógł Więcej

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.