Skocz do zawartości

e36 325i - cykanie - problem z silnikiem (m50) - rozwiązany


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, dziś po krótkiej jeździe przełączył mi się na gaz poszarpało samochodem silnik zgasł.

Przełączyłem na benzynę... i po ok. 2 km zaczęło stukać w silniku: :duh:

 

Film nagrany na odpalonym silniku - na benzynie (gaz off)

https://www.youtube.com/watch?v=ajil4UaLSwU

 

Oto jak samochód zachowuje się rano na zimnym silniku:

https://www.youtube.com/watch?v=kVCrLmVxHYs

*dodam, że silnik lekko drży od 1:20 to widać :?

 

Po przejechaniu (spokojnie) 1,5km zaczęło ponownie "cykać" :cry:

https://www.youtube.com/watch?v=PRfSDzozsyA

 

1. Sprawdzenie ciśnienia oleju

Ciśnienie oleju na biegu jałowym ok. 2 barów przy 3-4 tys obrotów ok. 4,5 bara

2. Cewki i świece

Sprawdziłem wszystkie cewki i świece - jest ok, na każdej zapłon

3. Przestawiony rozrząd

Tutaj też nie ma jakiś tematów, rozrząd przy przebiegu 420 tyś wygląda jak nowy

Mój rozrząd 420 tyś przejechane: Zdjęcie #1, Zdjęcie #2

4. Ukręcony wał

Wszystko Okej

5. Popychacze hydrauliczne

I tu stawiałbym na te popychacze, ponieważ idzie je "wcisnąć" z tym że niektóre mają luzy i ruszają się na boki

 

Po regeneracji popychaczy hydraulicznych - silnik zaczął pracować tak jak przed usterką.

Przy okazji wymieniłem olej i filtr (olej: Valvoline 10w40 maxlife)

https://www.youtube.com/watch?v=4NdbZ8m5tbo

Edytowane przez daroopl
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może nie panewka.

Długo masz auto?To stukanie może być od wtrysków.

Opublikowano

Mam samochód ponad miesiąc, miałem uszkodzony przepływomierz - wymieniłem oryginał używany.

Później na kompie wyskoczył błąd zapłonu na 5 cyl., wymieniłem świece wszystkie.

Na drugi dzień silnik się rozgrzał przełączył się na gaz, poszarpało samochodem (nie chciał jechać) wył. gaz i jechałem na benzynie 3 - 4 km.

I tak zaczęło "cykać"

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak dla mnie to problem tkwi w elektryce i to jest odgłos niepalącego cylindra.Problem może być w wiązce elektrycznej czy to wtryskiwacza czy cewki dla 5 cylindra lub z czujnikiem wału co by tłumaczyło zachowanie sekwencji.Dobry elektryk powinien znaleźć przyczynę bez większych problemów.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przynajmniej wyklucz sterownik gazu.Wypnij go całkowicie i zrób mostek na wtryskiwaczach.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Witam

 

Szukałem podobnego tematu ale nie znalazlem.

Czy ktoś z Was miał takie oto objawy w silniku M54 2.2?

 

Na zimnym silniku tego nie słychać, na rozgrzanym tak i nasila wraz z obrotami, ale zostaje zagłuszone przez prace silnika. W środku nic nie słychać. Osobiście chciałbym żeby to była świeca, bo podobno luźna tak może hałasować.

Opublikowano
Witam

 

Szukałem podobnego tematu ale nie znalazlem.

Czy ktoś z Was miał takie oto objawy w silniku M54 2.2?

 

Na zimnym silniku tego nie słychać, na rozgrzanym tak i nasila wraz z obrotami, ale zostaje zagłuszone przez prace silnika. W środku nic nie słychać. Osobiście chciałbym żeby to była świeca, bo podobno luźna tak może hałasować.

 

Sprawdź świece :P faktycznie już znalazłem taki temat gdzieś po forach i podobnie było. Ktoś pisał o oberwanej świecy.. :)

Opublikowano

Dziś sprawdziłem:

 

1. Cewki i świece - ok

2. Przestawiony rozrząd - tutaj też nie ma jakiś tematów, rozrząd przy przebiegu 420 tyś wygląda jak nowy

3. Popychacze hydrauliczne - tu stawiałbym na te popychacze, ponieważ idzie je "wcisnąć" z tym że niektóre mają luzy i ruszają się na boki ...

 

Ktoś coś mógłby się wypowiedzieć na temat tych popychaczy, czy one mają mieć takie luzy, ze w swoim "gnieździe" "latają" ?

 

http://i.imgur.com/0Vfj7gwm.jpg

Opublikowano

 

Sprawdź świece :P faktycznie już znalazłem taki temat gdzieś po forach i podobnie było. Ktoś pisał o oberwanej świecy.. :)

 

 

Wymienione swiece. Wrzucone oryginalne NGK. Problem ustąpił :)

Opublikowano

Sprawdź świece :P faktycznie już znalazłem taki temat gdzieś po forach i podobnie było. Ktoś pisał o oberwanej świecy.. :)

Wymienione swiece. Wrzucone oryginalne NGK. Problem ustąpił :)

 

To super :)

A czy ktoś naprawiał, regenerował popychacze hydrauliczne w m50b25 i czy to ma sens?

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.