Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy to może być już mój ostatni wpis w tym dziale? Planuje pojechać jutro/pojutrze.

http://otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-330xd-m-pakiet-orginal-bezwypadkowy-orginal-przebieg-shadowline-ID6ykCGz.html#0310670b0e

 

Przebieg: wygląda, że jest zgodny z historią serwisową.

Bezwypadkowość: ? Zderzak przedni, klapa z tyłu ponoć były malowane. Czy tak jest w wersji shadowline, że okna czarne a grill chromowany (nie powinien tez być czarny?

Silnik: z VIN ma 184 KM, a w dowodzie 212 KM. W BMW nie ma nic o podnoszeniu mocy.

Rozrząd nie był robiony. Jak to jest z tymi modelami? Dopiero po 500 tys. Niektórzy twierdzą, że w ogóle nie powinno się tego dotykać. W E87 2.0d ponoć po 150 tys.

 

Przymierzałem się do E91, ale może przyoszczędzę. Największy zgrzyt mam z mocą, że może mi brakować. Słyszałem, że awaryjność i jakość napędów nawet lepsza była w E46. Przebieg w E91 rzadko bywa znacznie mniejszy.

 

VIN: WBAEP71050PF25622

Type code: EP71

Model: 330XD (EUR)

E-F-R series: E46 3FL

Series: 3

Type: TOUR

Steering: LL

Doors: 5

Engine: M57

Displacement: 3.00

Power: 135 (183 hp)

Drive: ALLR

Transmission: MECH

Paint code: 475 - BLACK SAPPHIRE METALLI

Upholstery code: N6SW - STANDARDLEDER/SC

Prod.date: 2002-07-01

 

4-wheel drive

Dynamic stability control III

Towing hitch, detachable

Multifunction f steering wheel

Fold-in outside mirror

M Sports package II

Green windscreen, green shade band

Roof railing

Window lifts,electric,front/rear

Warning triangle and first aid kit

Interior rear-view mirror with auto dip

Ski bag

Armrest front

Sports seat

Seat heating driver/passenger

Headlight cleaning system

Park Distance Control (PDC)

Fog lights

Rain sensor

Xenon Light

Automatic air conditioning

Kilometre speedo

On-board computer

Car phone with cordless receiver

CD player

Radio BMW Business (C43)

Hi-Fi system Harman Kardon

M sports steering wheel, multifunction

Aerodynamics package

High gloss shadow line

Interior strip strips, Alu Black Cube

Headlining anthracite

White direction indicator lights

BMW LA wheel, Individual

NATIONAL VERSION GERMANY

Battery in luggage compartment

Language version German

Dealer List Europe

Operating instructions German

Omission of outer-skin preservation

Opublikowano

Jezeli porównujesz 2.0d z e 90 a 3 litry z e46 to M57 wygyrwa pod każdym względem.

 

Łańcuch w m57 jest praktycznie bez obsługowy.

 

Tylko moje pytanie czemu e46 z xem ? Troszkę więcej bd musiał w nią wlożyć.

 

A tak ogolnie autko ładne.

Opublikowano

Moc porównuję do 3.0 w E91 i tu wyraźnie przegrywa E46.

4x4 ponieważ od 5 lat jeżdżę Subaru i nie wyobrażam sobie inaczej. Poza tym jak to Hołowczyc mówi "zabawa zaczyna się od 4x4". Wiem, że wśród fanów BMW to są sprzeczne informacje. Nie rozumiem jednak kolegów, którzy w lato jeżdżą Porsche, a w zimę Skodą.

Szukam samochodu wielofunkcyjnego, więc wersja 300 KM w dieselu była by optymalna.

Opublikowano
Przy tej cenie wątpię by miała tak niski przebieg obstawiam , że będzie koło 500 tyś. Pamiętaj że jest to diesel w kombi już 14 letni , a takiego auta nie kupuje się do jazdy tylko w niedziele. Na rynku polskim e46 w diesle szczególnie 3 litrowym z przebiegami koło 200 tyś jest tak naprawdę może z 5 do 10 % a i tak pewnie zawyżyłem. Zresztą wystarczy karnąć sie do Niemiec poszukać ogłoszeń od prywatnych właścicieli szczególnie rodowitych Niemców i już mamy zimny prysznic że taka e46 330d po zakupie i opłatach wyjdzie ponad 35 tyś zł , a u nas za połowę tego są w ogłoszeniach , ba nawet e60 są tańsze :D
Opublikowano
Co to za pytanie? Widać w jakich cenach są te modele. Niestety jak muszę ponad 2x więcej zapłacić niż za E46 to chce, żeby był "pode mnie" wyprodukowany, a takiego nie znalazłem od 4 miesięcy (jak znalazłem to się szrotem okazywał).
Opublikowano

Czy ktoś dostrzega jakąś przeszłość wypadkową tego egzemplarza?

Dzisiaj parę E46 minąłem na ulicy i przeraziłem się ich stanem - pozżerane nadkola (przód/tył). Mogły być trochę starsze, ale bez przesady.

Jak wygląda blacha w tych rocznikach?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ten napis 330 XD z tyłu to chyba dla żartu albo ktoś "oszczędzał" po dzwonie.

 

Mówienie że E91 mają niewiele niższe przebiegi ma sens tylko jeżeli porównujesz stany licznika a nie faktyczne przebiegi.

 

Stan blacharki zależy od tego czy auto było garażowane, gdzie było jeżdżone i czy było naprawiane. Są E46 które nie rdzewieją, a są już też zżarte przez rudą. Głównie nadkola.

 

Z nerek wystaje dyndzel od otwierania maski a sama maska nie wygląda jakby odskoczyła.

3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Rozrząd nie był robiony. Jak to jest z tymi modelami? Dopiero po 500 tys.

Czyli musisz niebawem zmienić rozrząd. Deklarowany przez sprzedawcę przebieg na pewno nie jest prawdziwy.

Jak już wspomniał aaben, samochód walony tyłem.

Opublikowano

Mam podobne bmw / PF26134 moje jest z Austrii i nietety większość swojej kariery spędziła w śniegu. Dużo ognisk rudej. Gdy wracałem nią na kołach na przejeździe kolejowym pękł zardzewialy kielich na amortyzatorze na którym spoczywa sprężyna i rozcielo mi to oponę. Bardzo fajne auto ale wiele rzeczy jest inne, czujniki ABS tylko org, zawieszenie przód tylko lemfordrr - naszczescie wymianę mam już za soba. Pierwsze M57 nie wymagały wymian łańcuchów, dopiero m57n i m57n2 zrywaly łańcuchy.

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
100-150 kkm zdjęte musi mieć, tak po stanie kierownicy można wnioskować, a napis na klapie 330xd to już wyższa szkoła jazdy :duh:
Opublikowano

Dam znać jak zobaczę niedowiarki.

Sprawdzenie przebiegu to nie jest trudna sprawa, więc za te komentarze wszystkim dziękuję.

Ciekaw jestem jak duże szkody miał z tyłu. Mam nadzieję, że czujnik i oględziny podwozia wystarczą.

Jak macie jakieś proste metody na określenie wielkości szkód - będę zobowiązany.

Opublikowano

Jutro odbieram. Parę rzeczy muszę zrobić, ale wydaje się, że wygląda "zdrowo". Książkę otrzymałem z BMW z pełną dokumentację do lipca 2015.

Usiadłem i od razu nie żałowałem, że zrezygnowałem z E91. Ja po prostu lubię samochody z duszą. Tam jest cicho, ciemno (wszędzie antracyt i karbon) i ergonomicznie.

To nie znaczy, że nie będę musiał podziałać, ale już umawiam lekarza do:

- 2 miejsca korozji wewnątrz drzwi - bardzo małe, ale niech się nierozplenia i naprawa tania;

- jedno miejsce na masce - w miejscu odprysku (pewnie po kamieniu) dostawała się woda i pojawiła się rdza pod maską (spora, więc może lepiej będzie wymienić);

- kielichy, podłoga zdrowa, poza wózkiem przednim - trzeba przepiaskować i pomalować;

- delikatne pukanie w wale przy zmianie biegu / szarpaniu gazem - kolega ma identyczne objawy, a prowadzi firmę z geometrią pojazdową i nie wyeliminował tego u siebie (mimo wielu nowych podzespołów), jeździ tak 4 lata i nic... ciekaw jestem może dojdę o co chodzi;

- łożysko z tyłu do wymiany;

- tarcze + hamulce z przodu też należy wymienić;

- felgi warto by odświeżyć;

- opony letnie i drugi zestaw felg (może czarne, ale biję się, że samochód zamieni się w straszną smołę);

- pewnie grill czarny.

 

Gdzie powinienem zamieścić temat z moim samochodem, aby się pochwalić, a przede wszystkim skonsultować poprawki?

 

Dziękuję wszystkim za pomoc w szukaniu samochodu. Nie wiem czy wygrałem w tej nierównej walce ze sprzedawcami, bo E91 nie mam, ale może to na lepsze wyjdzie. Na razie tak czuję. Pozdrawiam.

Opublikowano
Moc porównuję do 3.0 w E91 i tu wyraźnie przegrywa E46.

4x4 ponieważ od 5 lat jeżdżę Subaru i nie wyobrażam sobie inaczej. Poza tym jak to Hołowczyc mówi "zabawa zaczyna się od 4x4". Wiem, że wśród fanów BMW to są sprzeczne informacje. Nie rozumiem jednak kolegów, którzy w lato jeżdżą Porsche, a w zimę Skodą.

Szukam samochodu wielofunkcyjnego, więc wersja 300 KM w dieselu była by optymalna.

 

"Jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego"

Ja po 8 latach w 330xi potrafię sobie wyobrazić jazdę tylnonapędowcem zimą. Mało tego mam teraz (i miałem zimą) samochód 260 konny tylko z ...przednim napędem.

Absolutnie nie odciągam od zakupu, ale też nie bardzo mogę "strawić" zachwytów na beemkowskim 4x4 tym bardziej od użytkownika Subaru. To jak świętokradztwo. :)

Opublikowano (edytowane)

Rozumiem Ciebie i wczoraj rozmawiałem z moim kolegą, który częściej niż ja ściga się w rajdach i zdziwiłem się, bo też okazało się, że ma takie E46.

Podobnie jak Ty mi odradził, a jednocześnie utwierdził w decyzji.

1) Prawda - napędów nie da się porównać do Subaru, ponieważ BMW nie zatroszczyło się o wyłączenie elektroniki w 100%, jak w modelach z napędem na tył. Czemu? Może jak wyłączę ABS i inne bezpieczniki odpowiedzialne za kontrolę trakcji to będzie jeździć jak powinien?

2) Nie prawda - chodzi o wygodę:

- Subaru jest strasznie plastikowe, w nowszych modelach po prostu źle się czuję, a ja w 95% wsiadam zaspany do samochodu i jadę do pracy, sklepu, na golfa, czy wycieczkę;

- za tym idzie spalanie - kolega mówi, że choćby nie wiem jak się starał powyżej 9l nie pali mu po mieście, w trasie wiadomo. Subaru to 3 litry więcej. Moja dziewczyna oczywiście też tu wciska swoje 3 gr, po co nam Subaru - małe, pali! i w podróż znowu będziemy jeździć BMW 1 (dla naszej 3-osobowej rodziny teoretycznie wystarcza, ale w 3-ce będzie przyjemniej).

3) Tył napęd na zimę mnie na prawdę nie kręci, przód to porażka, więc E46 to trochę "wozi-[BAD]". Oczywiście tu można powiedzieć to czemu nie automat bardziej komfortowy, na miasto, kiedy mi się telefony urywają... Przepraszam, lubię trochę i po mieście..., a Subaru (mimo turbo dziury, co na reakcję w mieście ma b. duży wpływ) nie pozwalało, że żadne Porshe uciekło.

 

Na tym zakupie oszczędzam 25 tys., które miałem wydać na E90 i co teraz...? W tej cenie mogę kupić Impreze WRX nawet trochę młodszą, choć wątpię, że tak zrobię, ale może...

 

Kupujesz @jakubie?

 

Nie gniewam się na tego typu uwagi, wręcz przeciwnie. Może 20 000,00 nie jest to zatrważająca kwota, ale warto ją wydać mądrze, więc możecie odradzać, choć coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu.

Do wieczora coraz mniej czasu, więc jeśli ktoś to bardzo proszę szybko i odważnie. Dzięki.

Edytowane przez wielofish
Opublikowano

Sporo się naczytałem tu na forum a propos spalania. 2 litry w mieście i 3 w trasie będzie palił mniej niż Subaru. Trzeba brać też sposób jeżdżenia i ten silnik powinien mieś specyfikację dobrą do mojego jeżdżenia.

Trochę za słaby. Na pewno sprawdzę też czy tam jest 212 km, czy jednak nie bliżej oryginału.

Opublikowano

W 330xd można wyłączyć trakcję jednym dotknięcie przycisku i to jest akurat fajne (w odróżnieniu od 330 gdzie trzeba dusić kilka razy)

Niewyłączalny pozostaje ABS i ABD-X. Trzeba dodać , że rozdział napędu w BMW to 68% tył i 32% przód więc tym można bawić się jak tylnonapędówką :)

 

Jeśli będziesz oglądał to zwróć uwagę na luzy w przednich półosiach. Przeguby w dieslu (moment obrotowy) są newralgicznym punktem.

Opublikowano (edytowane)

Całkowicie systemów elektronicznych nie można wyłączyć. Kolega ma, co prawda po lifcie wersje, ale tylko częściowo przycisk działa.

Dzięki za sugestie oględzin. Nie zauważyłem pod tym względem problemów.

No to ruszam zaraz do Ostrołęki.

Edytowane przez wielofish
Opublikowano
Kupiony!

jak wrazenia po przesiadce z Subaru? z jakiego Subaru sie przesiadałes??

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.