Skocz do zawartości

[E60] 2.0D 163KM - Przerywa, Szarpie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Na początku chciałbym zaznaczyć, iż naprawdę przeglądnąłem Internet wzdłuż i wszerz, próbując wszelakich metod.

Samochód to BMW E60 2.0D M47N2 163km, 280kkm przebiegu, skrzynia manualna.

Otóż mam problem podczas jednostajnej jazdy, pojawiają się szarpnięcia, przerywa(np. jadąc na trzecim, czwartym biegu z obrotami 1600-1800) . W Zimie było to dużo mniej odczuwalne, a wręcz tego zjawiska nie było.

Samochód do tego zaczyna dopiero "jechać" od około 2500rpm.

Drugą kwestią jest dymienie po odpaleniu, dym biały, niczego nie ubywa. Dymienie ustaje po lekkim nagrzaniu, lecz na początku są to całkiem duże ilości.

Na tę chwilę zmienione:

-DPF - usunięty.

-Filtry - nowe.

-Olej - nowy.

-Paliwo - tylko VERVA ON.

-EGR - wyczyszczony.

-Sterownik świec - nowy.

-Błędów na komputerze nie ma.

Prosiłbym o jakieś wskazówki, porady co czynić dalej. Zaznaczę dodatkowo, że jestem z Rzeszowa.

Opublikowano
U mnie było podobnie jednostajna jazda ładna droga tempomat zapięty na 110km czułem szarpanie było to wkurzające a co zrobiłem to kupiłem preparat do czyszczenia wtrysków wymieniłem uszkodzoną odmę i wyczyczony cały dolot łącznie z kolektorem auto zachowuje się normalnie lecz po 7 mieśiącach, znowu poci się cały dolot nie wiem czy znowu odma czy może suszarka.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dziale E90 jest spory temat z tym problemem. Spróbuj zaślepić EGR dla testu i sprawdź czy szarpanie przy równej jeździe ustanie, jeśli tak to ktoś kiedyś pisał że wymienił pompę vacum i problem został rozwiązany, stara była mało wydajna co mogło mieć wpływ na podciśnienie które steruje EGR-em.
Opublikowano

Na tę chwilę, na pewno zostanie wymieniona ODMA oraz filtr powietrza.

Co do EGR, zauważyłem, że samochód lekko "poci" się na paski od koła pasowego, nie mam pojęcia co może być przyczyną tego.

  • 1 rok później...
Opublikowano

#REFRESH

 

Problemem okazała się dziura w wężu zaraz przy turbo - a dokładniej takiej gumy, która łączy plastikową rurę z turbo.

Samochód przerywał w zakresie 1800-2200 jadąc jednostajnie.

Na obrotomierzu były zauważalne skoki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.