Skocz do zawartości

E90 - Spalanie rzeczywiste vs wg komputera, spostrzeżenia


adobry

Rekomendowane odpowiedzi

pirdolicie Hipolicie...

V-Max 335i w kagancu- licznikowe 260km/h tyle ze mam to baaardzo szybko... w ogole nie do porownania z 320d- inny swiat...

a po zdjeciu ogranicznika- 280 km/h

bez chipa- 0-200km/h mniej niz 20 sekund...

po lightowym chipie 17 sek...

to jest na prawde inna jazda...

 

No i jakie spalanie? Bo nie wiem czy zauwazyles na tym najbardziej sie tu skupiamy.. Wiec chetnie poslucham..

http://fm.robsonic.org/robsonic/320d/moja.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 242
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ale ja już 3 krotnie napisałem ze 318d/320d to oszczędne auta...Z tym się zgadzam b

Tyle żebyście unikali tekstów o wycinaniu spod świateł, agresywnej jeździe itd bo to brzmi absurdalnie i wzbudza uśmiech...politowania.

Tak jak zauwazyles- w tym temacie rozmawiamy o ekonomi więc skupmy się na tym bo zaczyna robić się śmiesznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tak z ciekawosci sprawdz jakie masz spalania przy 200km/h, i jak Ci sie uda przy 250km/h

Przejrzalem forum i jeden z wpisow mowil o 12l/200km/h i 23l przy 250km/h (w co nie chce mi sie wierzyc)

Jezeli na prawde tak jest to jest to super oszczedne auto, bo 320d przy 200 pali kolo 10.

Beste Maschine der Welt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To JA przerwę waszą dyskusje :lol: Każdy ma to co chce i jeździ czym chce. Dla jednego 100KM to jest dużo a dla innego 300KM to mało.

Powracając do prawdziwego tematu czyli spalania dzisiaj tankowałem weszło 59L i zrobiłem 641km wychodzi 9,2l na 100km. 90% to miasto w miarę dynamicznie (jak na 320d :norty: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak zauwazyles- w tym temacie rozmawiamy o ekonomi więc skupmy się na tym bo zaczyna robić się śmiesznie.

 

No i wlasnie caly czas sie na tym skupiam... 320d to auto najekonomiczniejsze w swojej klasie (osiagi) przy czym nie jednego TDI zostawia w tyle.. Biore pod uwage tez inne marki samochodow, bo srednio BMW na drodze to moze 1 na 100 przejechanych aut.

 

 

To JA przerwę waszą dyskusje :lol: Każdy ma to co chce i jeździ czym chce. Dla jednego 100KM to jest dużo a dla innego 300KM to mało.

Powracając do prawdziwego tematu czyli spalania dzisiaj tankowałem weszło 59L i zrobiłem 641km wychodzi 9,2l na 100km. 90% to miasto w miarę dynamicznie (jak na 320d :norty: )

 

Widzisz... Masz wirusowanego i dlatego takie spalanie.. Z tymi wirusami to roznie bywa, jednym pali wiecej po modyfikacji innym mniej... albo poprostu agresja jazdy sie wzmaga i dlatego takie wyniki. Ja naprawde zeby uzyskac 9l to musialbym takze zainwestowac w opony bo po miesiacu bylyby zdarte, a przeciez to nie o to chodzi. Trzeba jezdzic normalnie, bo sie jezdzi po drogach gdzie sa takze inne samochody wkolo.. Do jazdy na slizgu sa odpowiednie tory rajdowe i odpowiednie samochody do tego..

http://fm.robsonic.org/robsonic/320d/moja.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

No właśnie, i proszę bez kłótni.

320d to ekonomiczny dupowóz i tego się trzymajmy.

 

330d/i to jednak inna liga (piszę ta jako były właściciel 320d zrobionego na 185KM i 380Nm).

 

W 330d z automatem cabrio waga 1840kg.

Rekordowe spalanie jakie osiagnem na dlugiej trasie to 6,2 litra. (jechałem w lutym na zimówkach)

Koszalin-Warszawa-Koszalin na jednym baku. Razem 902km. Średnia predkosc 75km/h.

 

Po prostu w 6 cylindrach można się turlać z obrotami 1200 -1500 i spalanie wtedy jest malutkie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka sprostowań odnośnie 335i:

 

średnie spalanie na dłuższych odcinkach przy poszczególnych prędkościach: (kopia z tematu viewtopic.php?f=17&t=165039)

100 km/h - 7.0 litrow

120 km/h - 7.5 litra

140 km/h - 8.0 litrow

160 km/h - 9.5 litra

180 km/h - 11.0 litrow

200 km/h - 12.0 litrow

250 km/h - 23 litry

 

Jeśli na upartego dodamy te 0,5 które może przekłamywać komputer to i tak mamy niezłe wyniki. (aczkolwiek u mnie te średnie spalanie się zgadza +-0,1...)

45L/100 km to 335i pali przy jeździe torowej, nawet po zdjęciu ogranicznika i osiągnięciu 3 z przodu przy vmaxie nie wynosi 45l... te autka dużo palą przy przyśpieszaniu, ale jak już się prędkość utrzymuje to jest sensowne.

 

320d w żaden ale to dosłownie żaden sposób nie umywa się do 335i (miałem 320d chipowane 180km/400nm) i oprocz nizszego spalania zadnych innych zalet.

 

Przejrzalem forum i jeden z wpisow mowil o 12l/200km/h i 23l przy 250km/h (w co nie chce mi sie wierzyc)

 

no to mi :) a średnia z tej trasy (4800km) wyszła mi 8.8 litra, nieźle co? wyniki wszystkie są prawdziwe, możesz mi wierzyć na słowo.

 

@BadBoy, po zdjęciu ogranicznika to ja już miałem 3 z przodu :) jak znajde wolny dzień na wypad do niemiec to sprawdze VMAX licznikowe i GPSowe.

 

no i 17s do 200 przy lekkim chipie jest jak najbardziej mozliwe, przy czym spalanie przy takim przyspieszaniu jest masakrycznie duze...:)

Dla przykladu: tor poznan, 16 kolek (64km) - 40 litrow paliwa....

 

edit: no i na baku po mieście średnio robię nie 300 a 450km i zapala mi się rezerwa... więc nie jest tak źle :)

Edytowane przez wujekwaldus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Widzisz... Masz wirusowanego i dlatego takie spalanie.. Z tymi wirusami to roznie bywa, jednym pali wiecej po modyfikacji innym mniej... albo poprostu agresja jazdy sie wzmaga i dlatego takie wyniki. Ja naprawde zeby uzyskac 9l to musialbym takze zainwestowac w opony bo po miesiacu bylyby zdarte, a przeciez to nie o to chodzi. Trzeba jezdzic normalnie, bo sie jezdzi po drogach gdzie sa takze inne samochody wkolo.. Do jazdy na slizgu sa odpowiednie tory rajdowe i odpowiednie samochody do tego..

Spalanie wzrosło bo cały czas wyczuwam auto po chipie poza tym krótkie odcinki po mieście robią swoje. Automat i klima tez robią robotę ale wygoda kosztuje :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze startu nie mam, ani z rolki 100km/h 150km/h moje szanse rosną im więcej zakrętów lub im dłuższa prosta,

jednak ja ze świateł nigdy się nie ścigam, a już na pewno nie z motorami, po co robić z siebie pośmiewisko...

wole ośmieszać na trasach :D

 

a gdyby ktos nie dowierzał tu mam spalanie przy 200-205 (gdzieś po drodze na Nurburgring rok temu...)

spalanie 14.1, nie jest to może 12, ale inne warunki wtedy były niż jak jechałem nad lazurowe gdzie dokonałem ów pomiary :)

no i tu jak widać nie jadę na tempomacie....

 

http://strony.aster.pl/capoeira/DSC_1949_800x531.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe, u mnie na 6 biegu przy 250 km/h (na odcieciu przed chipem..) mam 5k obrotow, tutaj na zdjęciu nie jestem pewien czy nie jest jeszcze przypadkiem 5 bieg ale nie chce sklamac....

trista jest przekraczane przy około 6,300 ;] o ile dobrze spojrzałem, bo robi się wtedy około 83 m/s.... więc średnio się patrzy na licznik :)

 

@Bad_Boy, spoko diesle fani zawsze tak mają :)

ja tam nie neguje fajności diesla czy to 2.0 czy 3.0 ale porównywanie spalania 335i do spalania 320d i osiągów 320d do osiągów 335i jest.... śmieszne :)

 

a jak powiesz że masz szybsze auto to Ci z motorami wyjadą i weź tu powiedz coś mądrego :D :mad2: :mad2:

 

Ogólnie mój post miał na celu korekty głupot jakie pisali niektórzy na temat 335i (oczywiście ci co auta nie mieli... :roll: )(np: spalanie 45l przy 250km/h) czy inne... :mad2:

ps: też miałem spalanie 4.x l/100 w swoim 320d, dokładnie 4,7 trasa Warszawa->Sopot->Warszawa

po mieście miałem średnio koło 8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zasilę temat faktami nt. 320d N47 (automat):

http://www.image-share.com/upload/1507/17.jpg

 

Trasa Łosice - Warszawa (wraz z przejazdem przez Siedlce i Mińsk Mazowiecki..) bez jakiegoś szczególnego eko-drivingu + po drodze ok. 15 czerwonych świateł zaliczonych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Moze sie jednak trzymajmy prawdziwej predkosci maxymalnej, bo do swojego tez moge nitro wstawic :) Jest miedzy nimi az 20km/h roznicy :wink:

 

 

@BadBoy, po zdjęciu ogranicznika to ja już miałem 3 z przodu :)

 

Niby skad to wiesz skoro masz licznik do 280km/h?

 

Tak sie zastanawiam czy Wy przypadkiem nie przesadzacie z tymi tuningami? Tak na dobra sprawe jestescie zagrozeniem na drodze, bo samochod nie po to ma ograniczenia predkosci by je zdejmowac. Skoro v max wynosi 260km dla 335i a Ty twierdzisz ze jechales 300km/h to zycze powodzenia. Skad wiesz ze nie pofruniesz nastepnym razem i zabierzesz oprocz siebie innych niewinnych ludzi na tamten swiat?.. Polak madry po szkodzie.. Przy tak ekstremalnych predkosciach roznica 5km/h stanowi potwornie nieproporcjonalne obciazenia dla samochodu i materialow z ktorych jest on wykonany..

Edytowane przez oxygene113
http://fm.robsonic.org/robsonic/320d/moja.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sek w tym ze nie wiadomo co Ci napisac...- "nitro, skad wie ze jedzie 300 km/h... "

masz ZEROWE pojecie na temat motoryzacji i streetracingu i nie wiadomo od czego zaczac...

Po za tym zyjesz w przeswiadczeniu ze swoja 320d jestes 1 na swiatlach- a to juz jest ciezki przypadek...

Edytowane przez Bad_Boy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie temat schodzi w buroki... i glupie komentarze/sprzeczki itp...

 

OXY proponuje...ochlon troche bo co drugie Twoje zdanie zaczna sie od mam 320d robie setke w 7.5 i jak chce to moge po miescie miec 5l(nie wiem co to za miasto ale to akurat pominmy).

Nie chce wchodzic w dalsze dywagacje.

 

Zeby ten temat mial rece i nogi to trzymajmy sie jakis schematow bo mamy bajzel zamiast garstki potrzebnych informacji :!: :!:

FORUM i ten TEMAT czemus maja sluzyc , ale po raz kolejny bezsensowne sprzeczki kto ma dluzszego... :duh: :duh:

 

Szanujmy sie troche, bo bajzel na temat spalania jest w kazdym prawie temacie...po to powstal poniekad ten temat a tu sie robi rozmowa o osiagach ...

 

Piszmy KONKRETY :!: :!:

 

Apel do moda... posprztajcie prosze ten syf...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tematu o spalania wyszła głupia dyskusja.

 

Kolego oxygen poniżej specjalnie dla ciebie zrzuty, odnośnie spalania 330d. Dla twojej informacji była to według mnie leniwa jazda do 120km/h. Dystans cały czas rósł ale ja wytrzymałem tak jechać jakieś 100km później mi się znudziło.

 

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1e985c3cb4f59538.html

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fbf5274a7bb6c24b.html

 

Jak widzisz na 6 cylindrach też można zejść nisko tylko po co. Normalnie te auto pali około 8l bez zastanawiania się czy mam przyspieszyć czy nie i czy jadę 100 czy 180. W mieście spalanie wzrasta do 10l : korki, światła itd. Wiadomo jak 3 litrówka stoi w korku to spali więcej niż 2 litrówka (bo 2 cylindry więcej trzeba zasilić)

Natomiast podczas jazdy z prędkością 200km/h autostradą 330d spali mniej niż 320d bo na pewno poniżej 10l. Mniej się po prostu męczy, slinik jest mniej obciążony.

 

Ponadto dyskusja na temat przyspieszenia i prędkości max.

 

Wejdź do galerii kolegi klagosza i zobacz jak przyspiesza 335d i do ilu.

Wejdź do galerii Waldka (wujekwadus) i zobacz jak gna 335i po wirusie i ze zdjętym kagańcem ( z informacji jakie posiadam V= na BC pokazało 300+. W tych pieniądzach to są rewelacyjne osiągi. Tylko proszę cie nie pisz o dłubanych Hondach czy Mitsubishi itd.

 

Jedyną przewagą 2.0d R4 nad R6 jest spalanie no i może koszty serwisu i tu się zalety kończą i zaczyna przepaść. Jeżeli uważasz, że 2.0d super przyspiesza to przejdź się 330d, 335d lub 335i. Ponadto przy 330d różnica 1litra w spalaniu jest dla większości do pogodzenia w zamian za kulturę pracy i osiągi. Moja ma obecnie 280KM i ponad 600Nm (zdjęty ogranicznik) i radość z jazdy jeszcze większa, spalanie prawie się nie zmieniło. I możesz mnie gonić i ze świateł i po autostradzie

 

i jeszcze te dywagacje na temat prawdziwych aut sportowych typu bugatti czy ferrari. Jesteś śmieszny to jest forum bmw. I nie porównuj aut za ok 300 tyś PLN (nowe 335d, 335i dobrze wyposażone) do aut za 1mln USD. Byś się dowiedział ile pali veyron i na ile starczają opony to byś dopiero podniósł lament (z vmax bak paliwa starcza na 16min jazdy a opony się wymienia co 4tyś km a kosztują też ładną sumkę nie piszę o innych rzeczach eksploatacyjnych)

 

 

Ps. Swoimi słowami nie chciałem urazić innych użytkowników 2.0d ale nie mogę już czytać o wyższości 320d jak to mało pali, jakie ma super osiągi i ile idzie. Sorry ale podchodzi to już pod trolowanie i samouwielbienie

Edytowane przez kacpercio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby skad to wiesz skoro masz licznik do 280km/h?

 

Tak sie zastanawiam czy Wy przypadkiem nie przesadzacie z tymi tuningami? Tak na dobra sprawe jestescie zagrozeniem na drodze, bo samochod nie po to ma ograniczenia predkosci by je zdejmowac. Skoro v max wynosi 260km dla 335i a Ty twierdzisz ze jechales 300km/h to zycze powodzenia. Skad wiesz ze nie pofruniesz nastepnym razem i zabierzesz oprocz siebie innych niewinnych ludzi na tamten swiat?.. Polak madry po szkodzie.. Przy tak ekstremalnych predkosciach roznica 5km/h stanowi potwornie nieproporcjonalne obciazenia dla samochodu i materialow z ktorych jest on wykonany..

 

 

Ad1: mam odblokowane na BC v= i będąc dosłownym miałem tam 302, biorąc przekłamanie ok 5+% będzie to jakieś 280-285km/h realne i szedł DALEJ... (330d z tym 245 konnym silnikiem po chipie osiąga 280 km/h....)

 

Ad2: ja stanowie zagrożenie na drodze? Powiedział mi koleś co jeździ 170 w deszczu tylnonapędowym autem :) - ty się czujesz bezpiecznie? a ja się czuje bezpiecznie sunąć ponad 280 po niemieckich autostradach...

Ad3: a mówił Ci ktoś, że 320d jest autem oszczędnym a nie wyścigowym :)

Ad4: prędkośc maksymalna 320d to ok 230km/h to że licznik wskazuje Ci więcej to błąd pomiaru, ja miałem ok 262km/h przy 250 (odcięcie przed chipem) jak chcesz to wrzuce później filmik to sobie dokładnie tam zobaczysz: 262 licznikowe, 5k obrotów 6 bieg.

Ad5:

Nie tylko motoryzacja czlowiek zyje, a z tym Nitro to tak na przekor..

Jasne ze pierwszy ruszam, przeciez mam BMW no nie? No coz czas kupic 335i i zdjac blokade, bede odstawial nie jedne bugatii na streetracingu...

Dobra koncze te dyskusje, bo zaraz wyjdzie ze 335i ma najnizsze spalanie..

Dobranoc

:mad2: :mad2: :mad2: :mad2:

Ad6: @Pojski: tak jak napisałem gdybyś czytał uważnie: 320d ma rewelacyjne spalanie 335i rewelacyjne osiągi, relacja osiągi/spalanie w moim odczuciu jako posiadacza i 320d i 335i jest znacznie lepsza, 320d NIE OFERUJE KOMPLETNIE NIC OPROCZ NIESKIEGO SPALANIA, gdzie 330d na trasie może mieć podobne a nawet niższe spalanie.

A wyścigi spod świateł nie zaczął kolega BadBoy tylko własnie oxygene, czytaj uważnie a nie rzucasz oskarżenia :nienie:

Ad7: Kacpercio, bardzo racjonalne podejście do tematu, takie mialem na początku ale czytając kolege oxygene który nie wie co to LCI a co do TDI to już normalnie dzwon :mad2:

Ad8:

Panowie nikt tu nie chce ukazać wyższości 320d nad 330 lub 335. Ale teksty "Bad Boya" są całkowicie nie na miejscu. Wszyscy się cieszymy, że masz 35i, ale to nie znaczy, że jesteśmy gorsi, większość osób myślę spokojnie wolała by dołożyć te 20 - 30 tys. do obecnych aut i mieć mocniejszy silnik, ale rozsądek bierze górę, bo dla normalnego rozsądnego człowieka do codziennej jazdy wystarcza 2.0d w zupełnośći. I uwierz mi, że można jeździć agresywnie każdym autem. Nie tylko twoją 335i.

Pzdr

Tu się zgadzam, tylko nie mogę znaleźć tych tekstów użytkownika BadBod odnośnie wyższości i leczenia kompleksów 320d/335i, możesz dać przykłady...?

Ad9:

Czuję się urażony i jest mi smutno. Niech mnie ktoś przytuli :lol:

HA! długo nie wytrzymałeś :)

 

Ogólnie dyskuje można zamknąć na podsumowaniu:

320d ma najgorsze osiągi i najlepsze spalanie

330d ma bardzo dobre spalanie i dobre osiągi

335d ma dobre spalanie i bardzo dobre osiągi

335i ma średnie spalanie i rewelacyjne osiągi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad6: @Pojski: tak jak napisałem gdybyś czytał uważnie: 320d ma rewelacyjne spalanie 335i rewelacyjne osiągi, relacja osiągi/spalanie w moim odczuciu jako posiadacza i 320d i 335i jest znacznie lepsza, 320d NIE OFERUJE KOMPLETNIE NIC OPROCZ NIESKIEGO SPALANIA, gdzie 330d na trasie może mieć podobne a nawet niższe spalanie.

A wyścigi spod świateł nie zaczął kolega BadBoy tylko własnie oxygene, czytaj uważnie a nie rzucasz oskarżenia :nienie:

 

Wujek nie popadajmy w skrajności z tym spalaniem 330d w trasie, błagam. Bo za chwilę naprawdę zacznie być komicznie. :mrgreen:

 

Sęk w tym, że oxygene nie pisał o wyścigach spod świateł, a normalnym ruszeniu, przynajmniej ja tak to zrozumiałem, czemu dałem wyraz w swoim poprzednim poście - więc proszę mi nie zarzucać nieuważnego czytania. Najlepiej niech oxygene sam wyjaśni co miał na myśli i jestem pewny, że nagle się okaże, że dyskusja przez poprzednie kilka stron była zbędna. :lol:

 

Zastanawiam dlaczego się tak uparliście żeby nam udowodnić jakimi to szrotami jeździmy? Kolejny raz przytoczę, za pozwoleniem ;), zdanie BadBoya, które pasuje tu idealnie. Co dla jednych jest sufitem dla innych podłogą. Nikt nie neguje osiągów 330d czy 335i, ale czy bierzecie pod uwagę, że mając te ~150 KM (w zależności od silnika) pod maską, ma się na zwykłej drodze większy zapas pod maską niż jakieś 70% pozostałych użytkowników drogi?

 

PS. I również uważam, że relacja osiągi/spalanie są w 330d i 335i rewelacyjne. :cool2:

 

 

PEACE :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Niepotrzebnie dyskusja w temacie poszła w kierunku subiektywnych wrażeń z jazdy.

Wydaje mi się, że celem tego topicu było określenie poziomu spalania poszczególnych wersji silnikowych, co także pozwoliłoby na określenie różnic w spalaniu pomiędzy nimi.

 

Jednak jak zauważam, część posiadaczy 320d ma kompleks osiągów, natomiast część posiadaczy sześciocylindrówek ma kompleks spalania - a tutaj zamiast rozmowy o spalaniu, zgodnie z nazwą topicu, są dywagacje na temat ogólnej wyższości danej wersji silnikowej (stąd też użytkownicy 335i czują się szczególnie uprzywilejowani).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie.

 

Nie będę pisał o osiągach diesla w R4 i R6 bo kto jeździł takimi autami to wie jak jest różnica. Napiszę o spalaniu.

 

Testowałem 320d 150km CR (e46) przez 3,5 roku i praktycznie zawsze tankowałem pod korek, kasowałem licznik, wyjeżdżałem prawie cały bak i znów tankowanie pod korek...a później łatwa matematyka i wyliczenie średniej.

Dodam jeszcze że E91 320d 163 km i E46 kombi lift 320d 150km, mają wg producenta identyczne spalanie, ok 5,9l/100km.

 

...i tak po uśrednieniu wszystkich moich wyliczeń w 320d (jazda ok 70% trasa i reszta niewielkie miasto), jazda przeciętna raczej bez fajerwerków (bo w najbliższej okolicy nawet nie ma za bardzo gdzie przycisnąć) średnie spalanie wyniosło realnie 6,3 L/100km (komp zaniżał o 30%).

 

E91 330d 231 km powinno wg producenta spalać przeciętnie 6,7l/100km, czyli o 0,9l więcej niż 320d

Sprawdzałem przeciętne spalanie przez 1,5 roku. Identycznie jak w poprzednim aucie, czyli tankowanie pod korek itd.

Średnie spalanie w zbliżonym stylu jazdy (choć raczej trochę szybszym i dynamiczniejszym z racji większej mocy auta) średnie spalanie wyszło 6,7l/100 km, czyli o ok 0,4l więcej niż w 320d.

 

320d spala mniej, ale ta różnica jest w moim przypadku niewielka i wynosi 0,4l/100km

 

Pomiary zrobione bardzo rzetelnie i dokładnie.

 

Pozdrawiam

Miłego dnia.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)choć raczej trochę szybszym i dynamiczniejszym z racji większej mocy auta(...)

 

Pomiary zrobione bardzo rzetelnie i dokładnie.

 

 

:norty:

 

Co sugerujesz :?:

Technika jazdy zbliżona, ale jednak ze wskazaniem na 3.0d ze względu na większą dynamikę i jednak trochę większą średnią prędkość.

Wierzyć oczywiście w moje pomiary nie musisz.

Pewnie coś miałem nie tak w silniku w 320d, że różnica w spalaniu tak mała :wink:

 

 

Nie piszę tego porównania aby chwalić pod niebiosa 3.0d R6, ale w mojej ocenie biorąc pod uwagę ekonomię i osiągi M47 i M57 znacznie korzystniej (przy technice jazdy mojej i mojej żony, która jednak jeździ więcej niż ja) wypada jednak 3.0d M57.

(nie pisze tu o N47- które ty masz, oraz N57 - którego ja nie mam - nie testowałem tych silników na jakimś sensownym dystansie!!!)

 

Z silnika M47N2 również byłem zadowolony (choć raz zawiodła mnie turbina bardzo daleko od domu). Osiągi i spalanie w sumie na niezłym poziomie, ale mimo wszystko lepiej to wypada w M57306D3.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.