Skocz do zawartości

E90 - Spalanie rzeczywiste vs wg komputera, spostrzeżenia


adobry

Rekomendowane odpowiedzi

 

Spalisz tyle na ile Ci warunki pozwolą a nie tyle ile chcesz.

 

 

Spale tyle ile zechce do okreslonych warunkow ma sie rozumiec. Jesli warunki drogowe sa dobre a ja chce jechac jak emeryt to 4 literki realne. Caly czas to usiluje powiedziec. Robilem test rok temu, bo nawet swiezo wyjechanym z salonu nie moglem jeszcze poswirowac (dopiero tak po okolo 3 tys km zaczalem dynamiczniej jezdzic, a i tak wg mnie auto zaczelo normalnie pracowac po przejechaniu dopiero ok 6-7k). Dlatego m in w tamtym okresie testowalem i skupialem sie glownie na ecodrivingu. Komp mi pokazal po przeliczeniu ok 4 litry (nawet jesli mam jakiekolwiek przeklamania nawet 0.5l, to wynik i tak dobry) - jesli ktos w to nie wierzy tu trudno, widocznie mamy tutaj w UK zepsute samochody... :mad2:

To co mam wrzucic teraz ja swoje zrzuty ekranu? To do niczego nie prowadzi.. Szkoda tylko, ze pojawiaja sie z gory takie opinie - NIE WIERZE albo BZDURY, itd To troszke lekkomyslne i dziecinne podejscie do tematu, bo faktem jest , ze swoja jak tylko zechce to zejde do ok 4l - tyle

 

Temat staje sie nudny i nie ma co tu pisac - przeciez od razu bedzie NEGACJA..

 

4l - napisz jaka prędkość bo to można osiągnąć prawda nawet mi ostatnio pokazało te 4l ale to nie jazda :cry2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 242
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

90km/h na piatym biegu, nawet na szostym 100km/h tez podobnie mi pokazuje - zgoda to nie jazda, ale mozna sie przyzwyczaic na krotkich dystansach :lol:

 

Jeszcze tylko chce dodac inna bardzo wazna sprawe mianowicie - paliwo i jego jakosc. W Polsce na statoilu jest beznadziejna jakosc, spalanie wzrasta i moc mniejsza - bez sciemy. Zatankowalem tylko raz i to byl ostatni - szkoda samochodu na takie scieki. Nastepnie tankowalem na orlenie i juz bylo lepiej, ale i tak brakuje zachodnim paliwom.

 

Najlepsze w europie maja Niemcy. Na dopalce z aral-u auto idzie jak przecinak i spalanie jest mniejsze. W UK wedlug mnie najlepsze paliwa ma Shell i BP (tankuje tylko te lepsze premium) wiec pewnie spalanie tez mam odpowiednio mnie satysfakcjonujace.

Edytowane przez oxygene113
http://fm.robsonic.org/robsonic/320d/moja.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mamy konkret :lol: mi na automacie na autostradzie przy tempomacie pokazywało tyle samo w trasie oczywiście. I nie ma co się dziwić komuś wystarczy 90 - 100 km/h ja mogę tylko tyle jak jadę za TIR - em

 

Tak 4l jest możliwe oczywiście na autostradzie tempomat ok 90 km/h co akurat dla mnie jest śmieszne :duh:

Dalej ok 6l pali przy 140 - 150km/h na autostradzie

A po mieście mi wychodzi 8.1l ale to jest jazda dość ostra powiedzmy denerwuję się szybko :twisted:

 

Czyli jak świat światem zależy od kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na benzynie jest wieksza roznica niz na dieslach. Tez mialem kiedys dziwne osiagi i nietypowy przyrost mocy w motorze 1.6 benzynka. Ale nie tylko Niemcy maja dobre, tak samo we Francji czy nawet Hiszpanii. Przyznaje, ze zawsze tankuje na wiekszych i markowych rozlewniach. Poprosu boje sie ryzykowac tankujac gdzies na polu kolo stodoly. Wiem co moze zrobic z silnikiem kiepskie paliwo - bron Boze taka ftopa..

 

Nie wiem dlaczego w Polsce sa takie slabej jakosci , moze orientujesz sie ktora ropa w PL jest najlepsza? Zawsze jak jestem w PL to zaczynam odczuwac brakujace konie - niestety.

http://fm.robsonic.org/robsonic/320d/moja.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, ale co inego wskazania komputera, a co innego realne spalanie. Jak się znajdzie taki co uzyska takiw spalanie na pełnym baku to mozna o tym pisać.

To ja mam pisać, że po resecie kompa nic pali jak jadę z góry?? Bądżmy poważni. NIe znajdzie się taka droga publiczna gdzie będzie się jechało 90km/h przez 1300 km. Przecież jedynie wiarygodne wyniki uzyskujemy przy dystrybutorze.

Dodam tylko, że moje wyniki też są na BP Ultimate Diesel a nie na oleju opałowym.

Edytowane przez olo46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisałeś Betax różnią sie tylko dodatkami, ale wydaje mi się, że u nas na tych dodatkach się jednak troche oszczędza, mimo wszystko cena benzyny jest jeszcze sporo niższa niż u zachodnich sąsiadów.

A podobno najlepsze paliwo jest na Lukoilu, ale to tylko zasłyszana opinia, sam nie testowałem, nie mam stacji w okolicy(chyba)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z chęcią się nawet założę :mrgreen: powinieneś zrobić 1550 :) ale jak zrobisz 1500 (4,13l/100km) to jestem w stanie postawić Ci flaszkę, odszczekać wszystko co tu napisałem i nawet zapisać się na kurs ecodrivingu u Ciebie oczywiście odpłatny.....

 

Moge sie zalozyc ale nie o flaszke...Powiedzmy o powazniejsza kwote tak by mi sie oplacalo wogole tracic tyle czasu i mozemy testowac. Nie pisze na priv bo znow cos wygarniesz i przekrecisz.. Swoja droga bede w PL za pare tygodni.. Zrobie pierwsze pomiary na odpowiednim paliwie.. Na chwile obecna mam wynik 2000 km na 2 bakach, ale jadac tak ze Niemcy lyknalem w mniej niz 4 godziny (okolo 3.5 godzin + przerwa na tankowanie). Jadac 90 km/h po zalaniu na pelnym baku i po przejechaniu okolo 200km mialem kiedys nadal zasieg 1200km/h na kompie :)

http://fm.robsonic.org/robsonic/320d/moja.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi 6l wychodzi przy okolo 150-160km/h na niemieckim paliwie (aral 100 oktanow albo shell v-power heheh) - jesli juz mamy byc precyzyjni

aral 100 oktanow to benzyna a Ty zdaje sie masz diesla...

 

aral ultimate - ze 4 lata temu ostatnio to tankowalem, ale to szczegol (mam na mysli wzbogacona ropke) - V-power Shella tankuje regularnie co kilka miechow i chyba sie nazwa nie zmienila? uswiadom - mieszkasz w Germany zdaje sie :mrgreen:

http://fm.robsonic.org/robsonic/320d/moja.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Tankowałem najczęściej na Bliskiej, Lukoilu, Orlenie i Shellu. Sporadycznie na BP i Statoil więc o tych stacjach konkretów nie napiszę).

Na paliwie z Bliskiej, Orlenu i Lukoila prawie zawsze słyszałem wtryskiwacze przy mocniejszym depnięciu (taki efekt jak by było słychać zawory w silniku). W przypadku ropy z shella nie mam tych niepokojących dźwięków.

(E46 320d CR nie było tak wrażliwe na jakość ropy).

Brat w e39 530d lift parę razy naciął się na paliwie z Orlenu i bliskiej (zimą prawie nie mógł odpalić i telepało autem - Bliska), a z Orlenu wtryski waliły jak szalone. W piątek zatankował na Tesco (miał resztki w baku, a to była najbliższa stacja) i silnik po przekręceniu kluczyka gasł z 1-2 sekundowym opóźnieniem. Myślał że to awaria, ale po zatankowaniu na shellu objaw od razu ustąpił.

 

U mnie w okolicy shell jest praktycznie najdroższą stacją - Diesel droższy o ponad 20 groszy niż na innych stacjach (np Bliska i Lukoil), ale nie ma sensu się stresować dla tych 20 groszy na litrze.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja troszeczkę zmienię tę dobrą passę shella,

otóż jadąc do jeleniej góry, zjeżdżając z A4 jest gdzieś między miastem a A4 stacja shell, (kieeedyś o tym pisałem) zatankowałem shell v power racing do pełna i podczas gwałtownego przyśpieszania wyświetlała mi się redukcja mocy (myślałem że to pompa paliwa, wtryski, cokolwiek...) jakie zdziwienie było moje gdy zatankowałem Vervę 98 i problem jak na zawołanie - zniknął. Nie wierząc w kiepskiej jakości paliwo na stacji shell, zatankowałem w pruszkowie ponownie V Power Racing i.... znowu to samo. Do tamtej pory w PL leje tylko Vervę i autko czuje się na niej dobrze.

 

(nie wiem czy to wina mapowania silnika pod paliwo 95-98 czy innych, czy akurat miałem pecha i trafiłem na kiepskiej jakości paliwo)

 

Swoją drogą w niemczech tankowałem na Aralu te najdroższe paliwo (wtedy było po 1.75e) i samochód czuł się bardzo dobrze, ale różnicy w osiągach nie czułem :)

 

na stacjach typu bliska/tesco itp NIGDY nie tankuje, kiedyś jak miałem golfa VR6 zatankowałem na bliskiej to z trudem mogłem osiągnąć 200 km/h :duh: :mad2: nikomu nie polecam,

Najśmieszniejsi są Ci ludzie co tankują na tych pseudo stacjach chwalą że nic sie nie dzieje, że OK a potem "100 tyś.km i padły wtryski jak to możliwe - jeździłem spokojnie - dbałem o autko..." ... no właśnie dlatego... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dystans 668km - auto z racji chipa ok 2h spędziło na rolkach (nie cały czas męczone oczywiście), 250km trasa (do 180km/h jak się dało), reszta miasto 2 razy utknąłem w korkach przy wybyciu z warszawy (ok 2,5h w sumie w nich spędzonych) raz na wlocie (jakieś 30-40min)

zużyte paliwo 62,5l

średnie spalanie 9,36

 

a paliwo przeważnie tankuje na Auchan przy Modlińskiej jak mam po drodze (jest ok)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt paliwa na niemieckich stacjach są lepsze jakościowo. Nikt Ameryki tutaj nie odkrył.

Natomiast wszystkie paliwa sprzedawane w polsze (z 1 małym wyjątkiem V-pover Racing) są przerabiane u dwóch polskich monopolistów (ORLEN i LOTOS) i de facto wszędzie leje się u nas to samo. A paliwa typu verva czy ultimate i inne premium różnią się tylko magicznymi dodatkami dolewanymi wiadrami do zbiorników :)

Ciekawi mnie jedno skoro Niemcy robią PB i ON z tej samej ruskiej ropy co u nas to skąd takie różnice.

 

PS. u mnie pomiar na rolkach przed chipem (240KM i 557Nm) jak i późniejszy chip (281KM i 611Nm) dokonany został właśnie na pełnym zbiorniku z Auchan na Modlińskiej ( z tego co pamiętam nic nie lałem dodatkowo do zbiornika). Więc paliwo chyba nie takie złe. Nie chwalę sieciówek, że są och ach. Wszędzie można trafić na syf.

Edytowane przez kacpercio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego dawno juz przerzucilem sie na ruda i jest :cool2: :cool2: :cool2: ...

 

a wracajac do tematu ... no wlasnie tematu ...to o czym ten TEMAt JEST ???

Kilka osob pisze konkrety a reszta poprostu pisze nikomu nie potrzebne informacje...bajzel jak cholera, czytac sie tego nie da. Zeby sie cos dowiedziec trzeba przejsc przez wyklad na temat ropy(ropa nie ma liczby oktanowej bo cos takiego tez tam przeczytalem...tylko cetanowa) ,surowcow, stacij itp, poprzez opowiesci dziwnej tresci o pokonywaniu barier i lamaniu praw fizyki.

 

PANOWIE PISZMY KONKRETY BO NIE PO TO PROSILEM MODA ZEBY OTWIERAL TEN TEMAT , nie umiecie 5 zdan sklecic w temacie :?: :?: :?: :?:

 

a teraz moja osobista uwaga do kolegi OXY ... prosze Cie pisz na temat. Jak chcesz sobie popisac bzdury to wejdz sobie na forum "poczytaj mi mamo" albo na interie/onet/wp i pisz komenatrze pod durnymi artykulami ... Twoj co drugi post wywoluje jakas burde/afere albo setki niepotrzebnych komentarzy ... :mad2: :mad2: Przez taka postawe amatorska forum traci na wartosci merytorycznej a zyskuje zgraje przekrzykujacych sie "dzieci neostrady" - mam wrazenie ze nigdy nie uczestniczyles w zadnym forum motoryzacyjnym bo to akurat ma moderowanie ultra lightowe ... Piszesz o szacunku do "amatorow motoryzacji" a sam nie szanujesz ludzi, ktorzy tu wchodza z pasji motoryzacynej chcac sie cos konkrentego dowiedziec, i dla nich w 90% poswiecone jest to forum

Pomijajac fakt ze powtorzyles sie wtym temacie 30 razy a tego co ludzie do CIebie pisza albo nie rozumiesz albo nie czytasz wogole... :!: :!: :!: zalatuje mi to troche leczneniem kompleksow i jak widze to nie tylko moja opinia .

 

 

Przypominam ze jestesmy w temacie

 

Strona główna ‹ Mechanika, Elektryka, Elektronika, Eksploatacja & Części ‹ Seria 3 ‹ E90, E91, E92, E93 - E90 - spalanie ciekawe spostrzeżenia

 

jest to TEMAT (jak i forum) CZYSTO MOTORYZACYJNY i dotyczy spalania ma 18 stron z czego 2 sa na temat.

 

pozdrawiam konkretnych :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Witam drodzy forumowicze, od ponad miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem BMW 320 177PS w automacie, pytanie moje brzmi czy Wam też się tak rozjeżdżają spalania tzn rzeczywiste z dystrybutora które wynosi ok.7l/100km a na komputerze niezmiennie od kiedy kupiłem auto zjechało do 4,7l/100km nawet jazda po autostradzie z prędkością 170-180 na odcinku ponad 150km nie podbiło spalania choć wg instrukcji spalanie jest obliczane z ostatnich 30km? Gdzie leży błąd? Pytałem mechanika który robił mi obsługę tego auta i powiedział, że za wskazanie spalania na kompie odpowiada przepływomierz (może on jest uszkodzony)? Z góry dziękuję za odpowiedzi, mam nadzieję że nie powieliłem istniejącego już tematu (korzystałem przed napisaniem go tutaj z wyszukiwarki:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.