Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

WItam wszystkich bardzo serdecznie :) bardzo bylbym wdzieczny za Wasza pomoc.

 

Zawsze chcialem miec BMW E30 i oto zaczela sie moja przygoda z tym youngtimerem, nie wiem jeszcze w co sie wpakowalem bo wyglada na to ze jest duzo do roboty.

Poki co to pozbylem sie troszke rdzy i juz jest ladnie zakonserwowana, ale teraz pozostalo powymieniac mchaniczne ustrojstwa by mozna jezdzic i zarejestrowac.

 

Zakupilem E30 320i coupe z 1989.

 

Oto i ona

http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z720/7208360/small/1.jpg http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z720/7208360/small/2.jpg http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z720/7208360/small/3.jpg http://www.galerieallegro.pl/views/7208360/1.jpg

 

 

 

W zwiazku z tym ze jestem kompletnie zielony w mechanice, chcialem sie zorientowac u kolegow forumowiczow jakich firm polecacie komponenty i co omijac dalekim lukiem

1. W zwiazku z tym ze auto ma swoj wiek chcialbym wymienic zawieszenie (sworznie, amorki, laczniki)

2. brak hamulcow wiec (komplet tarcze i klocki), czy Ate jest dobra firma? Co polecacie

3. Wydech tez troche dziurawy

4. Swiece, wiazke zaplonowa tez warto byloby wymienic

 

Oczywiscie auto chcialbym zachowac w jak nablizej zblizonym do oryginalnego wygladu. Bo rozwazam opcje zarejestrowania jako zabytek.

Zastanawia mnie jaki moglby byc calkowity koszt takiej operacji.

 

Pozdrawiam

  • Moderatorzy
Opublikowano

Kolego..

1. Zmień temat - bo "WITAM - Szukam PORADY" nic nie mówi o twoim problemie.

2. Poszukaj trochę po forum.

3. Zapoznaj się z: viewtopic.php?f=67&t=136132 - masz tam sporo odpowiedzi.

4. W zasadzie twój post kwalifikuje się do działu galerie, jak chcesz mogę go tam przenieść.

 

Na koniec gratuluję zakupu.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

1 to wymieniaj, Meyle, febi, lemforder, wszystko podobny poziom, sworznie na prasie trzeba wyprasować. Amory sprawdź co siedzi z przodu, czy cienka czy gruba laga, czy jest m technic, jak masz farta to będą wkłady bilstein, a je można zregenerować w zerkopolu i będą lepiej służyły niż nowe zamienniki

2 Zawsze była i zawsze montowałem, ale ostatnie komplety które zakładałem biły prawie od montażu, na hurtowni też mają sporo reklamacji, więc chyba trzeba coś innego (brembo, textar, rotinger)

Sprawdź stan przewodów hamulcowych, te elastyczne lepiej wymień od razu, tak samo sprawdź stan zacisku, może warto by wymienić reperaturki i tłoczki ewentualnie.

Tylne przewody raczej się nie odkręcą, więc będziesz musiał wymienić i metalowe i elastyczne. Na pewno wszystko do rozebrania i weryfikacji, robić w komplecie z belką i tulejkami wahacza tył. do belki tylnej i wahaczy tył kup ori tuleje z ASO, zamienniki powodują pływanie tyłu auta, co jest straszliwie wkurwiające, nawet lemforder tak miał, w e36 jeszcze bardziej.

3 wydech albo ori, polmostrów po taniości, ale polecałbym poszukać czegoś lepszego, ewentualnie od 323/325 wąskiej bez kata zamontwać, tylko sondę trzeba ogarnąć

4 świece i przewody też, do tego kopułkę i palec, polecam jakiegoś boscha, albo coś dobrego, te tanie potrafią rozpaść się przy montażu, wymień też uszczelkę pod kolektorem wydechowym, żeby osłony były

Opublikowano

ad 2. Przemo, ostatnie partie Brembo też lubią bić, dwa kpl zamontowane i reklamacje w obu autach. Textar jest naprawdę ok, odradzam jeszcze TRW bo choć dobre to strasznie piszczą.

Ad3 Polmostrów lub bosal jak gdzieś dorwiesz.

Ad 4 szukaj Bremi. Stosunek cena/jakość najlepsza:)

Pozdrawiam

Opublikowano

Jak masz zamiar zarejestrowac to auto na zabytek to radze czesci kupowac w ASO przynajmniej te ktore odpowiadaja za bezpieczenstwo.

Hamulce ATE byly montowane w tych autach na pierwszy montaz wiec jak najbardziej, klocki Jurid

Amortyzatory oryginalne Sachs

Tuleje metalowo gumowe zawieszenia przod i tył tylko oryginały, ja miałem w swojej zamienniki i nawet te najlepsze wytrzymywały 2 lata max po zakupie ori jezdziłem jeszcze trzy lata i sprzedałem auto ze sprawnym zawieszeniem.

Tłumik miałem polski ale nie pamietam producenta generalnie bez zarzutu.

Kable zapłonowe jak sa oryginalne i nie popekane to nie zmieniaj chyba ze jest zagazowana ale wtedy nici z zabytku, nie moze byc instalacji gazowej.

 

I teraz na koniec ceny w ASO, nie sa to tanie sprawy choc mozna na niektorych sie pozytywnie zdziwic ale samochod szykowany na zabytek nie robi sie w kilka dni, chyba ze jest kasa i wymieniamy wszystko jak leci, nalezy stopniowo i sukcesywnie do tego podejsc wtedy odwzajemni sie nam długa i bezawaryjna praca, poprostu tanio zawsze jest potem drogo.

 

Po samej takiej rejestracji i uzyskaniu pomaranczowych blach czesci kupujemy tylko w ASO razem z faktura i wystepujemy o zwrot kosztow nawet do 75% ich wartosci do konsrwatora zabytków i wtedy drogo wynosi tanio,

Pozdro i sukcesow :)

KLIMATYZACJA SAMOCHODOWA, THERMO KING, CARRIER

DIAGNOSTYKA BMW, VAG tel. 500 236 866

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.