Skocz do zawartości

Problem z śrubą spustu miski olejowej


leno

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pewien problem i może któryś z forumowiczów przerabiał taki lub podobny temat i by coś podpowiedział.

Mianowicie chodzi o śrubą spustu miski olejowej której nie da się dokręcić, ponieważ uszkodzona jest sama miska (mikrospopijne pęknięcie poprzecznie do gwintu w misce). Śruba łapie lekki opór lecz kolejne jej dociągnięcie kończy się obkręceniem śruby i złapaniem jeszcze większego luzu. Zalany olej wycieka w tym miejscu. Czy ktoś może zaproponować jak sobie z tym poradzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz również dokręcić do oporu, a przedtem zalać klejem do gwintu.. Możesz zaspawać i w podobnym miejscu zrobić drugi otwór, prze gwintować, a tamte miejsce zaspawać.

Według mnie gra nie warta świeczki..

Może jak nie stać ciebie na nową miskę, rozważ kupno używanej z jakąś gwarancją rozruchową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Temat do ogarnięcia bez wyjmowania miski co generuje koszty i czas.

Musiałbyś spuścić ponownie olej, nagwintować gwintownikiem o rozmiar większym (chyba 14) i wkręcić nową śrubę (oczywiście z nowym rozmiarem), zalać olejem.

Oczywiście musisz posiadać odpowiedni gwintownik, nową śrubkę, oraz cierpliwość aby opiłki z gwintownika nie dostały się do miski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję koledzy za odpowiedzi. Problem rozwiązałem jak zasugerował Castes07, zalałem śrubę klejem do gwintu a następnie dokręciłem z wyczuciem do oporu(punkt kulminacyjny przed obkręceniem, zapewne odnaleziony z odrobiną szczęścia). Zostawiłem na noc, rano zalałem olej, pojeździłem, odstawiłem do garażu- nic nie cieknie, jest w porządku. Pęknięcie było naprawdę mikroskopijne jakieś 0,5mm więc jakby ktoś miał podobny problem można spróbować rozwiązać go w ten sposób, myślę że jest to najmniejszy koszt. Dzięki wszystkim jeszcze raz. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałeś chyba o następnym otworze w którym zamontujesz drugi korek spustowy.. Bo teraz możliwość spuszczenia oleju jedynie się odbędzie poprzez odkręcenie miski olejowej..

Możesz to zrobić przy następnej wymianie oleju... ;)

 

P.S. Pęknięcie 0.5mm nie jest pęknięcie mikroskopijnym. To juz poważny ubytek który w wrażliwych miejscach może się powiększać z czasem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.