Skocz do zawartości

e46 2.0d 150km problem katalizator


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
ja jestem za wycinaniem całości i wstawieniem kompletnego downpipe - wygląda estetycznie, nic się nie rozwala, nie ma nieszczelności i można sobie dowalić większą średnicę na zaczątek całego nowego układu wydechowego w przyszłości. a problemy z przeglądem... nie ma żadnych problemów.
  • Odpowiedzi 225
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Co do przegladu to stety niestety w PL, przynajmniej u mnie w Poznaniu nikt nie mierzy spalin...jak bylem ostatnio na przegladzie to nawet diagnosta nie zszedl do kanalu wiec raczej nie ma sie czego bac:)

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Opublikowano
Co do przegladu to stety niestety w PL, przynajmniej u mnie w Poznaniu nikt nie mierzy spalin...jak bylem ostatnio na przegladzie to nawet diagnosta nie zszedl do kanalu wiec raczej nie ma sie czego bac:)

Akurat pomiaru spalin to bym się nie bał. Mój poprzedni TDI bez kata bez problemu mieścił się w normie.

Bardziej obawiać się można tego, że diagnosta zauważy brak puszki z katalizatorem i z tego powodu nie podbije pieczątki.

Opublikowano

A czy jest jakas róznica miedzy zostawieniem samych pustych puszek a wstawieniem rury zamiast puchy?

Chodzi mi o osiągi, głośność, świast turbiny. Może ktoś przerabiał dwa rozwiązania i ma porównanie (zostawił najpierw puchy a potem jednak wywalił i wstawiał rure w miejsce kata i zauważył róznice). Pomijajac kwestię przeglądu zastanawiam się właśnie którą iść drogą :) czy jest jakas róznica w tych rozwiazaniach czy nie ma znaczenia czy pusta pucha siedzi czy wstawiona rura?

Opublikowano (edytowane)
co do różnicy w osiągach to można by powiedzieć że przez puste puchy spaliny maja zawirowania, a przy rurze płynnie wylatują ...ale to jest ciul, na pewno jest różnica w tym że więcej dostaniesz za całego kata niż za sam środek, no i więcej roboty w zostawianiu pustych puszek niż we wspawaniu nowych rur w ich miejsce Edytowane przez mikan
Opublikowano
A czy jest jakas róznica miedzy zostawieniem samych pustych puszek a wstawieniem rury zamiast puchy?

Chodzi mi o osiągi, głośność, świast turbiny. Może ktoś przerabiał dwa rozwiązania i ma porównanie (zostawił najpierw puchy a potem jednak wywalił i wstawiał rure w miejsce kata i zauważył róznice). Pomijajac kwestię przeglądu zastanawiam się właśnie którą iść drogą :) czy jest jakas róznica w tych rozwiazaniach czy nie ma znaczenia czy pusta pucha siedzi czy wstawiona rura?

jest różnica wizualna :lol:

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
A czy jest jakas róznica miedzy zostawieniem samych pustych puszek a wstawieniem rury zamiast puchy?

Chodzi mi o osiągi, głośność, świast turbiny. Może ktoś przerabiał dwa rozwiązania i ma porównanie (zostawił najpierw puchy a potem jednak wywalił i wstawiał rure w miejsce kata i zauważył róznice). Pomijajac kwestię przeglądu zastanawiam się właśnie którą iść drogą :) czy jest jakas róznica w tych rozwiazaniach czy nie ma znaczenia czy pusta pucha siedzi czy wstawiona rura?

jest różnica wizualna :lol:

 

ja mam całe puchy zostawione i jakoś przez ponad 35tys km nic sie nie stało :twisted:

Opublikowano
Chodzi tylko o to, ze jak sie zostawi same puchy to golym okiem nie zobaczysz, ze w srodku nie ma wkladow...jak wywalisz calosc i wstawisz rury to od razu bedzie widac, ze nie masz katow...tylko taka jest roznica :)

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam.

Podepnę sie. Myślę nad wycinką obydwu katów i wstawieniu rurek przelotowych.

Mam takie pytania:

Z czym należy uważać przy takiej operacji(myślę że cały układ zdemontuję) ?

Jaki materiał na rurki ?(gdzie takie zakupić?)

 

Może ktoś wrzuci foty po wycince 2 katów z 320d 136km i wstawieniu

takowych rurek. Chciałbym to okiem ocenic i troszkę podpatrzeć.

 

A na sam koniec moze ktoś sprzedawał katy w okolicach KRK ?

Byłbym wdzięczny za kontakt.

 

Pozdrawiam :)

Opublikowano

Kolego

Najprosciej wywalic same wklady i nie bawic sie we wkladanie jakis rurek...Jak ktos wejdzie do kanalu, np. na przegladzie to nie widzi ingerencji. Jak trafisz nadociekliwego diagnoste to moze Cie pogonic jak zobaczy, ze nie masz katow.

 

Ja moge polecic wywalenie monolitu i jest git :cool2:

 

P.S. To teraz kolego jak decydujesz sie na wywalenia katow to pozostaje tylko zrobienie CHIPa :)

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Opublikowano

Witam:)

Ja mam tak zwany zluźniony wydech na 2,5" po zabiegu autko wyraźnie sie odmuliło nie wspomnę o dźwięku jak sie wydobywa z auta:) Fakt spaliny czuć bardziej za autem:)

Opublikowano
Ja też na początku wywaliłem tylko wkład 1go kata - zostawiłem puszkę "dla diagnosty" - ale niestety nie dało się normalnie jeździć z uwagi na świst turbiny. Tak mnie to wkurwiało, że po 2 dniach wywaliłem puchę i wspawałem rurę - w końcu znowu nastała cisza.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ja też wywaliłem katy z myślą o odmulaniu silnika. niestety żadnej poprawy mocy na niskich obrotach nie zauważyłem - widocznie katy były sprawne(220k przebiegu). nadal jedzie jak muł dopóki turbo nie zacznie wstawać czyli tak około 1500obr. byłem na kompie i rzekomo przepływka i turbo daje rade.

"nie ma sie do czego przyczepić" - słowa kolesia od kompa a mi jednak coś nie pasi po przesiadce z paska tdi 110KM ale wiadomo - to są całkiem różne silniki. jeździłem także 330d 184KM i też póki turbo nie wstanie szału nie ma.

tak więc nie ma co szukać analogii rozkładu mocy w silnikach VW vs BMW.

to są całkiem inne charakterystyki turbin dlatego nie ma co porównywać.

w szmelcwagenie ciągnie od samiuśkiego dołu.chamski kop do jakichś 3tysi i zero góry.

w bmw jest to bardziej cywilizowane płaskie i wyżej.

ścigałem się z różnymi klekotami, szmelcami czy audi i zazwyczaj mój 320td był lepszy

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano

co do wycięcia, najprościej - wywalić katy, wspawać rurki, na przeglądzie pod płytą pod silnikiem nie widać że brak czegoś jest, a diagnosta nie żyje tylko tym żeby uwalić posiadacza bmw ... do tego w dieslu

co do charaterystyki vw, miałem 3 lata vw z avf130ps i wracając na obwodnicy po kupnie obecnej fury passat nie miał szans,

jedynie złudne wrażenia że vw szybciej wyrywają ... tak jak opisał kolega wyżej, nic nic szarpnięcie chwila ognia i lipna góra

w bmw lepiej moc i moment jest rozciągnięty i w szerszym zakresie obrotów

Opublikowano

Witam koledzy podziele sie swoimi wrażeniami co do katow.U mnie tez z wydechu unosił sie okropny gryzacy smród majac obydwa katy postanowilem na probe wyciac 2 ,puszka zostala pierwszy za turbina tez zostal możecie nie wierzyc ale smrod zniknął mozna nos podkładac.

Auto lzej zaczeło jezdzic z dolnych obrotów i lepiej sie wykreca ,przypuszczam ze musial byc juz ostro przypchany.

Mysle teraz o wycieciu pierwszego ,ale obawiam sie ze smród powróci :?:

Opublikowano
Witam koledzy wlasnie zamowilem poduchy pod silnik ,jak bede wymieniał to wywale ten przy turbo przekonałes mnie kolego moby85 :D
Opublikowano
Witam koledzy wlasnie zamowilem poduchy pod silnik ,jak bede wymieniał to wywale ten przy turbo przekonałes mnie kolego moby85 :D

 

sam to wywalasz ? czy w zakładzie ? jaki koszt ?

 

ps

jakie i skąd zamawiasz poduchy ?

Opublikowano

kolego ja zamówilem 2 pod silnik lemforder koszt 330zl w sklepie z czesciami u siebie w miescie

Bede sam to wymienial wtedy zdemontuje ta rure z katem, rozcinam kata flexem wydłubuje srodek kolega mi zespawuje migo-matem Składam wszystko do kupy, sprawdzam czy wszystko ok i pijemy z kolega flaszke ktora ja stawiam za pospawanie :D

Opublikowano
Jak ktos chce oddac do tlumikarzy to trzeba powiedziec zeby zostawili monolit...po sprzedazy w zupelnosci robocizna sie zwroci i nawet jeszcze zostanie :cool2:

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Opublikowano

Wie ktoś może jakie numery maja katalizatory w bmw e 46 320d 136 km 99 rok

Bo dzwoniłem tam do poznania i chciałem zeby mi wycenili i chcieli numery katalizatorów a ja jeszcze nie mam wycietych, moze ktoś wycinał i pamieta numery

pozdrawiam

Opublikowano

mi frajer z kurnika poprosił o nr katów podczas rozmowy telefonicznej do wstepnej niewiążącej co do zł, wyceny za katy

spisałem wszystkie nr z obu katów bez problemu bo były jak nówki

oddzwoniłem, inny koleś odebrał zaskoczony, zdziwiomy z czym ja dzwonie, jakie numery itd i się wyłączył

ogólnie w [MOD: regulamin zaprasza]

powinienem tam pojechać i mu zęby wychlastać tym katem i spytać czy mi teraz łaskawie powie ile byliby skłonni

zaproponować mi za katalizatory

brak im kultury

[MOD: a Tobie kultury też nie zabrakło na napisanie normalnej wiadomości? Ostrzeżenie]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.