Skocz do zawartości

e46 2.0d 150km problem katalizator


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
ja sie mierzylem z paskiem 1,9tdi 105KM i kurna bylo ciezko!!! w zasadzie to delikatnie go bralem z poczatku, ale juz na wysokich predkosciach to chyba by mnie łyknął :roll: ... ale trzeba wziac pod uwage ze tam inne zasilanie paliwowe [wieksze cisnienie wtrysku], inne komory spalania itd itp

 

Ale rozumiem ze jechales seria M47 136KM (lub mniej:))??

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

  • Odpowiedzi 225
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

chaos - wiadomo, że 90koni nie ma podejścia do 136koni, mimo że octavia jest pewnie lżejsza. tym bardziej jak mówisz że ta 320d lekko dymiła to pewnie efekt chipa a sprzedający o tym nie powiedział - wtedy moc też całkiem inna.

ja porównuje swoje auto z paskiem którego miałem kiedyś 110KM i w sumie nie wiem czy dałbym rade go objechać mimo że pasek ważył raptem 100kg mniej.

mnie też czeka czyszczenie dolotu bo z tego co widziałem przez wąż od IC to EGR zbyt czysty nie jest, potem wymiana wężyków + pare drobnostek i kto wie, może chip pod choinke :norty:

Opublikowano
ja sie mierzylem z paskiem 1,9tdi 105KM i kurna bylo ciezko!!! w zasadzie to delikatnie go bralem z poczatku, ale juz na wysokich predkosciach to chyba by mnie łyknął :roll: ... ale trzeba wziac pod uwage ze tam inne zasilanie paliwowe [wieksze cisnienie wtrysku], inne komory spalania itd itp

 

 

To nie ogarniam po co nam te 136koni w dowodzie jak na drodze jest problem ze 105konnym silnikiem w passacie. Ciekaw jestem jakie osiągi ma taki passat 0-100km/h.

Ja swoich katów nie wycinałem, turbinę najbardziej czuć przy 1800obr i przy 2300obr, pomiędzy mam lekko jakby słabiej.

Pozdrawiam,

Maciek

Sprzedaje swoją perełkę, jak ktoś zainteresowany to pw.

Opublikowano
Nie chce mi sie troche wierzyc, ze kolega yoshimura01 mial problem z o 30KM slabszym autem...moze Passat jest troche lzejszy, ale na pewno nie to...albo kolegi zgubila pare KM z uplywem lat (ale watpie, ze az tyle) albo Pasek byl po prostu po modzie i mial tyle KM, co beemka :)

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Opublikowano

Jeżeli to był napewno Pasek 105KM, to mógłmiec nawet 120 KM - te silniki mają spore bonusy.

Ale mógłbyć to też Pasek 130 KM, który może mieć serię nawet 145 KM.

 

A tak z własnego doświadczenia, miałem Audi A4 B5 Avant - seria 110 KM, zmierzone 118,9. Po programie 139 KM. Obecne E46 odczuwalnie jedzie lepiej a waży 200 kg więcej! Bezpośrednio nie mierzyłem się z poprzednim autem, ale przyśpieszenie 50-100 km/h wychodziło oczywiście lepiej w E46 (dokładnych danych nie pamiętam).

 

Jako ciekawostkę dodam, że moje E46 0-100 km'h robi w 9,4 sek - zmierzone RaceLogic'iem.

Opublikowano
Co do sprzedaży - to dzwoniłem do jednego skupu złomu i zaproponował po 150za szt.Nie wiem mało to czy dużo?

ZA MALO!!! nie sprzedawaj u posrednikow! Jak masz mozliwosc to jedz pod Poznan do miejscowosci Kurnik... ja tam za swoje dostalem 600zl. Nie wiem jak teraz sie plasuja ceny platyny, wiec moze zjechaly, a byc moze poszybowaly w gore.

 

 

Piszesz za malo a ode nie chesz kupc katy i DPF za 300.... zenada - rozumiem ze szukasz ludzi zeby na nich zarobic?

 

Edit:

I dla potomnych aktyalny cennik z najwiekszego skupu katów :

http://www.katalizatory.com/index.php?name=cennik

Opublikowano

Jesli rzeczywiscie Twoja intencja bylo ostrzezenie mnie - chyle czola, ale z kontekstu wiadomosci wynikalo cos innego. A zapamietalem Cie wlasnie jako czlowieka ktory przestrzegal przed oddawaniem katow za bezcen wiec krew mnie zalala i napisalem co mysle - wolnosc slowa.

 

Tak czy inaczej, jesli chcialbys mnie ostrzec wystarczylby link z cennikiem a nie wiadomosc daje 300 za katy z wysylka - dogadamy sie? brzmi strasznie ;)

Opublikowano
zamierzam jakoś w krótkim czasie udać się do takiego warsztatu w płocku wyciąć katalizator. Nie chce się sam bawić bo z tego co pamiętam stal żaroodporną cięzko się spawa, poza tym nie mam spawarki:) Na jaką wartość za katalizator(w 320d 136km jest jeden?) się zgodzić żeby nie być za bardzo na minus?
Opublikowano
Koledzy a co powiecie o wycięciu katów w 320i,jak rozumiem przy wycinaniu fachowiec musi wspawać na nowo rury przy jednoczesnym zachowaniu sond.
Opublikowano

 

Piszesz za malo a ode nie chesz kupc katy i DPF za 300.... zenada - rozumiem ze szukasz ludzi zeby na nich zarobic?

 

 

Tak czy inaczej, jesli chcialbys mnie ostrzec wystarczylby link z cennikiem a nie wiadomosc daje 300 za katy z wysylka - dogadamy sie? brzmi strasznie ;)

 

hehehe dobre można otworzyć punkt skupu na forum

Opublikowano
Koledzy a co powiecie o wycięciu katów w 320i,jak rozumiem przy wycinaniu fachowiec musi wspawać na nowo rury przy jednoczesnym zachowaniu sond.

Kolego tutaj sprawa wyglada nieco inaczej... masz sondy wąsko i szerokopasmowe, przed i za katalizatorem a to juz sprawia troche trudnosci. Sondy lambda reaguja na zawartosc jonów tlenu w spalinach i w przypadku 320i reguluja i monitoruja sklad mieszanki, aby ja wzbogacic lub zubozyc w odniesieniu do obciazenia silnika dążac stale do uzyskania stechiometrycznej wartosci skladu. Jezeli wytniesz kat to przeplyw/emisja spalin bedzie szybsza tj miedzy sonadmi nie bedzie "opornika" ktory katalizujac spaliny daje inne wartosci dla sondy monitorujacej. Do tego szczelnosc takiego ukladu wydechowego musi byc 200%, bo w przeciwnym razie dochodzi do trybu awaryjnego, dziwnych zachowan silnika itp. Dlatego w Twoim przypadku pozostalbym przy katach w Twoim 320i... ponadto benzyniaki nie wytwarzaja takiej ilosci sadzy co wysokoprezne, oraz cisnienie spalin jest na tyle wysokie ze taki katalizator sam sie udraznia. Silnik musialby byc niezle rozsypany, aby produkty spalania zapchaly katalizator/y. Pozdr

Opublikowano
zamierzam jakoś w krótkim czasie udać się do takiego warsztatu w płocku wyciąć katalizator. Nie chce się sam bawić bo z tego co pamiętam stal żaroodporną cięzko się spawa, poza tym nie mam spawarki:) Na jaką wartość za katalizator(w 320d 136km jest jeden?) się zgodzić żeby nie być za bardzo na minus?

 

Masz dwa, jednen zaraz za turbo, drugi tak po srodku auta...ja za dwa wklady dostalem 400zl

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Opublikowano
Czyli jeżeli za robociznę i części w zakładzie wezmą ode mnie ok. 200 zł to zostanie mi jeszcze drugie 200 w kieszeni, brzmi nieźle. A tak z czystej ciekawości czemu są 2 katalizatory, drugi oczyszcza to czego nie zdążył pierwszy?
Opublikowano
Panowie, ponieważ słyszę że u mnie też grzechocze katalizator(raczej ten pierwszy) i muszę go wywalić to mam pytanie: czy po odkręceniu katalizatora jest mozliwość "wydłubania" zawartosci bez rozcinania puszki? Kiedyś wywalałem w seicento i tam wystarczyło trochę postukać tym katem o beton i wszystko się ładnie samo wysypało ze środka. Czy w 320d da radę tak samo? Chciałbym narazie zostawić puszki i wywalić sam środek z kata
Opublikowano
Panowie, ponieważ słyszę że u mnie też grzechocze katalizator(raczej ten pierwszy) i muszę go wywalić to mam pytanie: czy po odkręceniu katalizatora jest mozliwość "wydłubania" zawartosci bez rozcinania puszki? Kiedyś wywalałem w seicento i tam wystarczyło trochę postukać tym katem o beton i wszystko się ładnie samo wysypało ze środka. Czy w 320d da radę tak samo? Chciałbym narazie zostawić puszki i wywalić sam środek z kata

 

ja to nawet miałem problem jak rozciełem puszke ...młotek i przecinak i sie udało :cool2: tylko pamiętaj o bardzo dokładnym wyczyszczeniu puszek

Opublikowano

czyli widze ze lekko nie bedzie, zwłaszcza że tam kołnierz nie jest na wprost tylko na bok i duzo miejsca na dłubanie w puszce nie zostaje :mad2:

 

Dzieki za pomoc :cool2:

Opublikowano
ja dziś wycinałem 2 katy w swoim, wypowiem się bo akurat przy tym byłem - nie ma tam wielkiej walki ani problemów, na spokojnie 2 katy wywalone, sonda osadzona na nowo - ze spokojem i bez pośpiechu 2h zajęło, piszę bo chyba lepiej wywalić całe niż wydłubywać ( chyba że chodzi o przegląd, ale wtedy można imitację kata zalożyć na środku a pierwszego nie widać i tak lepiej się wyjdzie finansowo nawet po zakupie imitacji kata )
Opublikowano
Jesli chodzi o finanse to wiecej sie dostanie za caly kat niz za sam monolit...wywalic cale puchy jest latwiej i szybciej, ale trzeba z kolei rzezbic z przelotowymi rurami zamiast katow...jak kto woli :)

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.